Onko teidän mielestä ihan ok kuusivuotiaan pojan lukea Neiti Etsiviä?
Käytiin varastoa läpi ja hän löysi mun lapsuuden kirjat.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Itse luin 90-luvulla ala-asteella ollessani noita kirjoja ja nyt terapiassa monta vuotta käyneenä on selvinnyt, että aiheuttivat itselle ainakin vakavan dissosiaation. Nuo kirjat siis saivat minut haluamaan olla NEITI etsivä koska samaistuin hänen tarinaansa niin voimakkaasti. Nuorena poikana tuo on ollut niin järkyttävä kokemus, että se on täytynyt trauman lailla siirtää syrjään.
Niille jotka eivät tiedä mitä dissosiaatio tarkoittaa niin sitä että ihmisen persoona ikään kuin jakautuu kahtia. Minulla on nyt oma ns. julkinen persoonani ja sitten se piilossa ollut (terapia toi esiin) Neiti etsivä persoona, joka on aktivoitunut tietyissä sankaruutta vaativissa tilanteissa esim. kun ystäväni poikaystävä oli kadonnut Tampereella ja lähdimme selvittämään mihin ja miten hän on kadonnut. Tuollaiset tilanteet triggeröi dissosiaation. Aiheesta jos kiiinnostaa lisää niin Fight Club elokuvassa kuvattiin tuota dissosiaatiota.
😂🤣
Enid Blytonin sarjat on hyviä. Etsi jostain Nopsajalkoja. Ja sarjakuva-albumeja Tinttiä ja Lucky Lukeja.
Poika on ehkä saavuttamassa lukemisen ahmimisvaiheen jolloin kaikki kelpaa!
Samaa mieltä. Omat lapseni eivät olisi tuossa iässä saaneet noita vielä lukea.