Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ihan ok kuusivuotiaan pojan lukea Neiti Etsiviä?

Vierailija
18.06.2022 |

Käytiin varastoa läpi ja hän löysi mun lapsuuden kirjat.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän liian nuori. Ne oli aika jänniä kirjoja.

Samaa mieltä. Omat lapseni eivät olisi tuossa iässä saaneet noita vielä lukea.

Vierailija
22/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Itse luin 90-luvulla ala-asteella ollessani noita kirjoja ja nyt terapiassa monta vuotta käyneenä on selvinnyt, että aiheuttivat itselle ainakin vakavan dissosiaation. Nuo kirjat siis saivat minut haluamaan olla NEITI etsivä koska samaistuin hänen tarinaansa niin voimakkaasti. Nuorena poikana tuo on ollut niin järkyttävä kokemus, että se on täytynyt trauman lailla siirtää syrjään.

Niille jotka eivät tiedä mitä dissosiaatio tarkoittaa niin sitä että ihmisen persoona ikään kuin jakautuu kahtia. Minulla on nyt oma ns. julkinen persoonani ja sitten se piilossa ollut (terapia toi esiin) Neiti etsivä persoona, joka on aktivoitunut tietyissä sankaruutta vaativissa tilanteissa esim. kun ystäväni poikaystävä oli kadonnut Tampereella ja lähdimme selvittämään mihin ja miten hän on kadonnut. Tuollaiset tilanteet triggeröi dissosiaation. Aiheesta jos kiiinnostaa lisää niin Fight Club elokuvassa kuvattiin tuota dissosiaatiota.

😂🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enid Blytonin sarjat on hyviä. Etsi jostain Nopsajalkoja. Ja sarjakuva-albumeja Tinttiä ja Lucky Lukeja.

Vierailija
24/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ehkä saavuttamassa lukemisen ahmimisvaiheen jolloin kaikki kelpaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä