Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ihan ok kuusivuotiaan pojan lukea Neiti Etsiviä?

Vierailija
18.06.2022 |

Käytiin varastoa läpi ja hän löysi mun lapsuuden kirjat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Mielestäni ne ovat herttaisia tarinoita ja itsekin luin niitä lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän, miksi ei olisi? Ovat liian pelottavia? Pelkäät että pojasta tulee neitimäinen?

Vierailija
4/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, ja ihanaa kun maailma on nykyään paljon hyväksyvämpi ja avarakatseisempi kuin omassa lapsuudessa

Vierailija
5/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei homo se on :D:D:D

Vierailija
6/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin ok, että 6-vuotias osaa ja jaksaa lukea pitkiä kirjoja :)

Vierailija
7/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Neiti Marple?

Vierailija
8/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Itse luin 90-luvulla ala-asteella ollessani noita kirjoja ja nyt terapiassa monta vuotta käyneenä on selvinnyt, että aiheuttivat itselle ainakin vakavan dissosiaation. Nuo kirjat siis saivat minut haluamaan olla NEITI etsivä koska samaistuin hänen tarinaansa niin voimakkaasti. Nuorena poikana tuo on ollut niin järkyttävä kokemus, että se on täytynyt trauman lailla siirtää syrjään.

Niille jotka eivät tiedä mitä dissosiaatio tarkoittaa niin sitä että ihmisen persoona ikään kuin jakautuu kahtia. Minulla on nyt oma ns. julkinen persoonani ja sitten se piilossa ollut (terapia toi esiin) Neiti etsivä persoona, joka on aktivoitunut tietyissä sankaruutta vaativissa tilanteissa esim. kun ystäväni poikaystävä oli kadonnut Tampereella ja lähdimme selvittämään mihin ja miten hän on kadonnut. Tuollaiset tilanteet triggeröi dissosiaation. Aiheesta jos kiiinnostaa lisää niin Fight Club elokuvassa kuvattiin tuota dissosiaatiota.

Vierailija
9/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän liian nuori. Ne oli aika jänniä kirjoja.

Vierailija
10/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Miksi ei olisi?

Vierailija
11/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi?

Vierailija
12/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuin lukee jos haluaa saada muilta pojilta turpiinsa.

Vierailija
13/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kummallinen kysymys? Luitko itse vain pikku naisia tms tyttökirjoja?

Vierailija
14/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Itse luin 90-luvulla ala-asteella ollessani noita kirjoja ja nyt terapiassa monta vuotta käyneenä on selvinnyt, että aiheuttivat itselle ainakin vakavan dissosiaation. Nuo kirjat siis saivat minut haluamaan olla NEITI etsivä koska samaistuin hänen tarinaansa niin voimakkaasti. Nuorena poikana tuo on ollut niin järkyttävä kokemus, että se on täytynyt trauman lailla siirtää syrjään.

Niille jotka eivät tiedä mitä dissosiaatio tarkoittaa niin sitä että ihmisen persoona ikään kuin jakautuu kahtia. Minulla on nyt oma ns. julkinen persoonani ja sitten se piilossa ollut (terapia toi esiin) Neiti etsivä persoona, joka on aktivoitunut tietyissä sankaruutta vaativissa tilanteissa esim. kun ystäväni poikaystävä oli kadonnut Tampereella ja lähdimme selvittämään mihin ja miten hän on kadonnut. Tuollaiset tilanteet triggeröi dissosiaation. Aiheesta jos kiiinnostaa lisää niin Fight Club elokuvassa kuvattiin tuota dissosiaatiota.

Huolestuttavaa miten rakennat trollin identiteettiä itsellesi:D Kannattaisko vähän miettiä nettikäyttäytymistäsi terveyden kannalta;)? Onnea valitsemallasi tiellä...

Vierailija
15/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 6-vuotias osaa jo lukea kirjoja ilman kuvia innolla niin olisit vaan tyytyväinen.

Vierailija
16/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikko-sarja antaa kasvavalle nuorelle terveen moraalisen selkärangan. Sarja on yhdessä partioharrastuksen kanssa omiaan tukemaan raittiin ja tervehenkisen nuoren kasvamista.

Vierailija
17/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikko-sarja antaa kasvavalle nuorelle terveen moraalisen selkärangan. Sarja on yhdessä partioharrastuksen kanssa omiaan tukemaan raittiin ja tervehenkisen nuoren kasvamista.

Se antaa hyvin sairaan kuvan suhteesta ruokaan.

Vierailija
18/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei saisi lukea niitä, jos tykkää?

Vierailija
19/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ne on lapsen silmiin viihdättäviä dekkareita. Niissä on aina hyvä cliffhanger luvun lopussa, joten kirjaa ei malta laskea käsistään.

Vähän siinä pussaillaan poikakaverin kanssa, mutta ei mitään muuta.

Vierailija
20/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Itse luin niitä, Viisikot, Seikkailujen saaret/linnat/jne, 3 Etsivää sun muut. Kaiken mitä sain käteni ulottuville.

Sain niistä erittäin hyvät kirjalliset taidot ja käytän niitä tänäkin päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä