Onko "muija" nykyään teinien normaali sana?
Kuulosti järkyttävältä, kun kuuntelin teinien keskustelua ja tätä sanaa käyttivät viitatessana ilmeisesti johonkin toiseen naispuoleiseen teiniin.
Kommentit (54)
Ei ne osaa kirjoittaa sitä oikein. Muia ja äiä.
En naisena ole ikinä kokenut sanaa muija loukkaavana, käytän sitä itsekin.
Jo 80- luvulla Turussa tyttöystävä oli "muija"
Muija on murresana ja Etelä-Pohjanmaalla laajasti käytössä. Nainen on muija ja mies jätkä 👍
Vierailija kirjoitti:
Muija on murresana ja Etelä-Pohjanmaalla laajasti käytössä. Nainen on muija ja mies jätkä 👍
No ei ole murresana, vaan ihan yleissuomea.
Normaali suomenkielinen sana vaikka naiset kuinka kokevat sen epäkunnioittavana ja triggeröityvät siitä
Ainahan sitä on käytetty. Muija59
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli sitä jo minun teini-iässäni.
m38
Joko muija ei ole koskaan mennyt muodista tietyn sosiaaliluokan parissa tai sitten se tulee aina uudelleen muotiin muutaman vuosikymmenen välein.
Muistan kyllä miten vielä yläasteella 1980-luvun taitteessa amikseen menevät pojat rehentelivät miten isot niiden "muijalla" on mutta lukiossa tuota sanaa ei enää kuulunut.
Olihan vähän aikaa sitten "sekstata" jälleen teinien puheessa vaikka edellisen kerran sitä käytettiin joskus 1960-luvulla jonka jälkeen se oli vuosikymmeniä tosi nolo sana jota korkeintaan (iso)vanhemmat käyttivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m38
Joko muija ei ole koskaan mennyt muodista tietyn sosiaaliluokan parissa tai sitten se tulee aina uudelleen muotiin muutaman vuosikymmenen välein.
Muistan kyllä miten vielä yläasteella 1980-luvun taitteessa amikseen menevät pojat rehentelivät miten isot niiden "muijalla" on mutta lukiossa tuota sanaa ei enää kuulunut.
Olihan vähän aikaa sitten "sekstata" jälleen teinien puheessa vaikka edellisen kerran sitä käytettiin joskus 1960-luvulla jonka jälkeen se oli vuosikymmeniä tosi nolo sana jota korkeintaan (iso)vanhemmat käyttivät.
Suksi helvettiin noiden sosiaaliluokkiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m38
Ei ne poistu kieltämällä olemassa olo kuten ei myöskään poistu naisten harrastama hyväksikäyttö ja henkinen väkivalta
Muutin idästä länteen ja oli shokeeraavaa miten kaikkia muijiteltiin. Kyllä siihen tottui, mutta kieltämättä pari ensimmäistä muijittelua otin loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
m38
Ja mun. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m38
Ei ne poistu kieltämällä olemassa olo kuten ei myöskään poistu naisten harrastama hyväksikäyttö ja henkinen väkivalta
Ilmeisesti kaikissa sosiaaliluokissa ei osata oikeinkirjoitusta.
Ei tarvinne kysyä mihin sinä kuulut. Onko muijallas isot?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvinne kysyä mihin sinä kuulut. Onko muijallas isot?
Sen sosiaaliluokassa se on muia. Ei se ymmärrä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Muutin idästä länteen ja oli shokeeraavaa miten kaikkia muijiteltiin. Kyllä siihen tottui, mutta kieltämättä pari ensimmäistä muijittelua otin loukkauksena.
Gimmel teki muijittelusta suosittua:
m38