Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Spagettiolkaiminen yläosa ja rintsikoiden olkaimet, onko kamalaa jos ne näkyy?

Vierailija
17.06.2022 |

Olkaimettomia liivejä en pysty pitämään, sellaisia ei ole tehtykään jotka on hyvät päällä. Helteillä (toivottavasti vielä tulee) on kuitenkin ihana pitää vaikka jotain kevyttä mekkoa jossa naruolkaimet. Ei aina haluaisi heittää niiden vuoksi jotain loimea päälle kun käväisee vaikka kaupassa tms.

Kommentit (351)

Vierailija
61/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isorintaisella ei ole vaihtoehtoa.

Onpas. Voi pitää sellaista yläosaa, jossa on leveämmät olkaimet tai peräti olkapäät.

Rintaliivin olkainten näkyminen ei ole kamalaa mutta pilaahan se ylimääräinen osa ihan tyystin sen, miltä spaghettiolkaimisen yläosan on tarkoitus näyttää. Ei se sit enää näytä samalta ollenkaan!

Entä jos minua ei kiinnosta miltä sen yläosan on "tarkoitus näyttää" vaan olen valinnut vaatteen sen muiden ominaisuuksien vuoksi?

No se on toki ihan sun oma valinta, mutta jos et ole valinnut vaatetta sillä perusteella, miltä ohuet spagettiolkaimet nöyttävät, niin miksi valitset vaatteen, jossa on ohuet spagettiolkaimet - etkä jotain sellaista vaatetta, missä on ne haluamasi ominaisuudet JA sellainen ulkonäkö, jota haluat?

Vierailija
62/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinnosta, en kyttää näkyykö muilla vai ei. Itsellä ei näy kun en käytä liivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikoniolkaimista tulee mieleen matalalantiofarkut, joissa lahkeet levenevät alaspäin, stringien yläosa näkyvissä ja spagettiolkaiminen tank top. Asustettu pienellä käsilaukulla, jossa niin lyhyt hihna, että laukku on kainalossa.

Vierailija
64/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän olkaimettomia rintsikoita naruolkaimien kanssa. Aika harvoin enää tulee käytettyä, kun koitan suojautua auringolta.

Yksi sana: Wonderbra. Isommatkin pysyvät kurissa.

Eipä niitä oikeasti isorontaisille edes valmisteta.

Kyllä ainakin Asos saa aika ajoin varastontäydennystä ja isoillekin kannuille löytyvät paimentajansa.

Sori rikkoa illuusiosi, mutta raskaat rinnat eivät pysy ylhäällä pyhällä hengellä. Kyllä siihen olkaimet tarvitaan.

Vierailija
65/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen sävy sävyyn on hyvä. Musta rintsikka menee melkein kaiken, paitsi vaaleiden olkainten kanssa.

Ihonvärisistä rintsikanolkaimista en itse pidä enkä niitä käyttäisi jos näkyvät.

Vierailija
66/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Voi pitää sellaista yläosaa, jossa on leveämmät olkaimet tai peräti olkapäät.

Rintaliivin olkainten näkyminen ei ole kamalaa mutta pilaahan se ylimääräinen osa ihan tyystin sen, miltä spaghettiolkaimisen yläosan on tarkoitus näyttää. Ei se sit enää näytä samalta ollenkaan!

Eli isorintaisille naisille kaapua päälle vaan helteelläkin.

Noh, sarkasmi sikseen: nyt puhutaan helleajan arkipukeutumisesta, joten mitä väliä, vaikka se hellemekko ei ihan 100% täydelliseltä näytäkään.

Sivusta, esim. muutaman sentin olkain verrattuna spagettiolkaimeen ei ole kaapu. Mutta kaksi näkyvää olkainta yhden sijasta ei ole sellainen tyylirikko, mistä pitäisi olla arkena arkivaatteissa huolissaan. Vaikkapa paidaton mies tai tennissukat sandaalien kanssa on esteettisesti paljon pahempi.

Vierailija
67/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän olkaimettomia rintsikoita naruolkaimien kanssa. Aika harvoin enää tulee käytettyä, kun koitan suojautua auringolta.

Yksi sana: Wonderbra. Isommatkin pysyvät kurissa.

Eipä niitä oikeasti isorontaisille edes valmisteta.

Ei ehkä isorontaisille, mutta rintaisille kylläkin:

https://www.boozt.com/fi/fi/wonderbra/glamour-perfect-strapless-bra_190…

Ja: https://www.boozt.com/fi/fi/wonderbra/perfect-strapless_14052954/222383… G on jo aika massiivinen.

Oma apu, paras apu: ompele itse itsellesi prikulleen oikean kokoinen olkaimeton korseletti. Kaavanpiirto-ohjeet löytyvät YouTubesta sanoilla How to draw a bustier with a larger waist or cups?

Jos et itse osaa niin mittauta itsesi vaikka ompelijalla tai ompelutaitoisella kaverilla toppaamattomat ja ei push up-liivit yllä niin saat istuvan kaavan. Kun ompelijalla teettää mittojen mukaan yhden niin samoissa mitoissa pysyessään voi teettää halvemmalla toisen, kolmannen jne, koska kaava on jo valmiiksi piirretty. Ammattitaitoinen ompelija haluaa toki aina tarkastaa, että mitat ovat ennallaan ennen uuden työn aloittamista.

Vierailija
68/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos minua ei kiinnosta miltä sen yläosan on "tarkoitus näyttää" vaan olen valinnut vaatteen sen muiden ominaisuuksien vuoksi?

No se on toki ihan sun oma valinta, mutta jos et ole valinnut vaatetta sillä perusteella, miltä ohuet spagettiolkaimet nöyttävät, niin miksi valitset vaatteen, jossa on ohuet spagettiolkaimet - etkä jotain sellaista vaatetta, missä on ne haluamasi ominaisuudet JA sellainen ulkonäkö, jota haluat?

Valitettavasti esimerkiksi tänä kesänä on näkynyt monessa maksimekossa joko spagettiolkaimet tai syvä V kaula-aukko. V-kaulus on usein minulle aivan vääränmaallinen, liian syvä tai muuten outo ja itse liivit näkyvät sieltä todella paljon alta. Valitsen siis mieluummin korkeamman yläosan, jossa spagettiolkaimet vaikka se tarkoittaisikin sitä, että rintaliivien olkaimet näkyvät.

Vierailija
69/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli isorintaisille naisille kaapua päälle vaan helteelläkin.

Noh, sarkasmi sikseen: nyt puhutaan helleajan arkipukeutumisesta, joten mitä väliä, vaikka se hellemekko ei ihan 100% täydelliseltä näytäkään.

Sivusta, esim. muutaman sentin olkain verrattuna spagettiolkaimeen ei ole kaapu. Mutta kaksi näkyvää olkainta yhden sijasta ei ole sellainen tyylirikko, mistä pitäisi olla arkena arkivaatteissa huolissaan. Vaikkapa paidaton mies tai tennissukat sandaalien kanssa on esteettisesti paljon pahempi.

Toki näin, mutta valitettavasti ne vaatteet ostetaan valmiina kaupasta, joten olkaimien leveyttä ei voi aina itse valita. Jos siis löytää itselleen muuten hyvin istuvan hellemekon (ja vieläpä kivan väriltään tai kuosiltaan), niin kyllä itse otan sen, vaikka olkaimet olisikin kapeat. Kuin sitten jonkun toisen huonosti istuvan.

Vierailija
70/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tyylitöntä, mikä ei taas sinällään ole kovin vakavaa.

Vierailija
71/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti esimerkiksi tänä kesänä on näkynyt monessa maksimekossa joko spagettiolkaimet tai syvä V kaula-aukko. V-kaulus on usein minulle aivan vääränmaallinen, liian syvä tai muuten outo ja itse liivit näkyvät sieltä todella paljon alta. Valitsen siis mieluummin korkeamman yläosan, jossa spagettiolkaimet vaikka se tarkoittaisikin sitä, että rintaliivien olkaimet näkyvät.

Jättikaula-aukkojen alle valitsen bandeau-tyyppisen topin. Mikään muu ei auta ja niitä on myös puuvillaisena. Nehän ovat usein kuin kangaspötkö, josta nännit eivät näy läpi.

Vierailija
72/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ei, on, ei, on, ei, on, ei🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Juuri tätä määkimistä.

Vierailija
73/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V-pääntien voi muuten tosi helposti korjata korkeammaksi ompelemalla siihen pienen pätkän kankaaseen sopivaa pitsi-/brodyyrinauhaa.

Vierailija
74/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättikaula-aukkojen alle valitsen bandeau-tyyppisen topin. Mikään muu ei auta ja niitä on myös puuvillaisena. Nehän ovat usein kuin kangaspötkö, josta nännit eivät näy läpi.

Tämä on ihan totta, itsekin välillä käytän tuollaisen todella syvän kaula-aukon alla toppia jos vaate muuten kiva. En tiedä jätätkö sinä siis liivit pois alta, mutta minulle ei kyllä pelkkä bandeautoppi riitä tueksi, joten sen takia harvemmin kaikkein kuumimmalla säällä tulisi sellaista vaatetta valittua että alle pitäisi laittaa liivit, toppi ja sitten vielä päälle se mekko (tai paita).

Vierailija
75/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään rikkoa etikettiä.

= katsokaa olen juntti

Ei vaan omaa tietäni kulkeva taiteilija. Tyhmää mennä massan mukana.

Vierailija
76/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumatsukka että tehdään ihmisen elo vaikeaksi.

Minä aion tästä lähin helteellä teipata molempiin rintoihin omat ämpärit ja kuljen niissä. Ei saakeli näy yhään olkainta sitten!

Kietoutukaa te itse vaan silikoniin ja ommelkaa vaatteet täyteen neppareita.

Vierailija
77/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsen sellaisen asun jonka pystyn sairauksieni kanssa pukemaan ja joka on kivannäköinen ja sopivan hintainen. Olkaimia en ole tullut ajatelleeksi, esim. kuosi ja materiaali on mulle tärkeämmät. Saa olla spagettiakin jos on muuten kiva mekko. Harvemmin hellemekkoja taitaa edes löytää muuten kuin spageteilla ja sitä paitsi mitä vähemmän kangasta sitä ilmavampaa.

Vierailija
78/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä brobleema on käsittelyn alla. 🙈

Vierailija
79/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumatsukka että tehdään ihmisen elo vaikeaksi.

Minä aion tästä lähin helteellä teipata molempiin rintoihin omat ämpärit ja kuljen niissä. Ei saakeli näy yhään olkainta sitten!

Kietoutukaa te itse vaan silikoniin ja ommelkaa vaatteet täyteen neppareita.

No tämä :D Tähän päälle vielä se maailmanloppu, jos sattuu alushousujen rajat näkymään mekosta / housuista läpi! On se kamalaa jos muut tietää että käytän alusvaatteita!!

Vierailija
80/351 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan mielestä tuntuu olevan kovinkin säädytöntä, jos rintaliivien olkaimet näkyvät edes hieman. Nuorempien ihmisten en ole huomannut välittävän asiasta. Minä en ole ikinä ymmärtänyt, mikä niissä olkaimissa on niin kamalaa. Minulla on isot rinnat, joten luonnollisesti minulla on päällä myös rintaliivit. Joskus olkaimet näkyvät. Sellaista se on.