Hyvästi työkkäri ja aktiivimalli2
Tänään toimitin Kelaan paperin, joka vapauttaa minut työkkärin 0-4 hakemusta / kk - aktiivimallkurjuudesta.
Paljon tässä on hermoja revitty ja juostu lääkärissä, sairaanhoitajalla, kokeissa jne. Mutta olen sentään sairauksineni elossa ja ehkä jonkinlaista elämää vielä edessä.
Kannustan muitakin sairaita hakemaan taloudellinen turva muuta kautta, ettei tarvi työkkärin 0-4 työpaikanhakupakotetta sairaana noudattaa.
Kommentit (12)
Ehkä nyt alkaakin tervehtymään kun pystyy hieman kiinnittämään huomiota itseensä, eikä kaikki energia mene jonkun karenssin pelon hermoiluun.
Mikä sairaus ap:llä on että pääsee luistamaan aktiivimallista?
Meillä pitäisi poistaa työkyvyttömät ja sairaat kokonaan työkkärin listoista ja antaa heille opintotuen kokoinen etuus sekä mahdollisuus edulliseen lainaan. Ei karenssin pelkoa!
Kyllä, työkkäri uhkaillut aktiivimallilla toukokuun alusta lähtien.
Myös sitä ennen oli karenssia, työllistymissuunnitelman uusimista,soittelua, aktiivimallilla pelottlua jne SAIRAALLE ihmiselle. Sairaskaan ihminen ei ilman ruokaa elä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus ap:llä on että pääsee luistamaan aktiivimallista?
Useampia, ja olis pitäny aiemmin jo hakea pois, mutta kun kunto ollut niin heikko, ettei ole jaksanut keskittyä.
Ei uskaltanut edes sähköpostia avata, kun pelkäsi, että työkkärinatsi on taas laittanut jotain paskapaikkoja pakkohaettavaksi.
Työkyvyttömyyseläke vai mikä?
Miten sait mitä sait?
Joo, B-lausuntosaikkurumban jälkeen.
Mun työvoimatoimiston oma virkailija vissiin luuli, että mulla ei oikeasti tärppää. Ja kannusti kovasti hakemaan, lähetteli paikkoja, joita oli pakko hakee.
T. N60
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitäisi poistaa työkyvyttömät ja sairaat kokonaan työkkärin listoista ja antaa heille opintotuen kokoinen etuus sekä mahdollisuus edulliseen lainaan. Ei karenssin pelkoa!
Miksi laina?
Eikö eläke olis parempi?
Hyvä juttu!