Aito maajussin morsian täällä kommentoi:
Vähän oikeen säälittää nuo tytöt, jotka katselevat maaseudun arkea niin ruusunpunaisten lasien läpi. Oikeesti maatalon arjesta on romantiikka kaukana! Älkääkä vaan luulko, etten itse arvostaisi ammattiani tai elämääni. Tuskin edes muihin hommiin haluaisin, vaikka olen näitä töitä lypsykarjatilan emäntänä tehnyt jo parikymmentä vuotta! Harmittaa vaan tuo ylenmääräinen romantisointi....
Kommentit (17)
Täällä myös miehen kanssa eilen revettiin nauramaan kun ohjelmassa näytettiin pätkiä tulevasta jaksosta. Siinä sen mehiläisukkelin yksi nainen sanoi:" on tästä kyllä romantiikka kaukana..."
eläinlääkikseen pyrkii eniten kaupunkilaistyttöjä, joista varmaan moni kuvittelee ammatin olevan jotain ihan muuta, kun käsien upottamista kainaloita myöten lehmän vehkeisiin =) no, onhan siinä paljon muutakin, mutta varmaan aika vähän ns. maalaisromantiikkaa
Just joo, maanviljelijä voikin jättää maatilansa pariksi kuukaudeksi että pääsee afrikkaan avustustyöhön! Yeah right! :D
Mitä muuta? Haluaa päästä uimaan delfiinien kanssa?! :D
tuo ohjelma on muutenkin aika mauton. mies siinä valkkaa itselleen " parasta" ja tiputtelee muita pois. pienen pätkän katselin eilen ja taisi olla juuri ne loppuvalinnat, aika mautonta. en haluaisi olla kyllä niiden naisten joukossa.
onko noi kaikki maajussit noin HÖLMÖJÄ? ihan sosiaaliset taidot puskassa jne...
mä en sitä käsitä miten ne naiset voi niistä piitata, tollasista hönteistä.
pakko on maalla asua ihan tervejärkisenkin olosia miehiä
Metallimude vois tarkentaa kommenttiaan. Miten niin maajussit on niin hölmöjä sun mielestä? Mun mielestä ne on ihan suomalaisia perusmiehiä.
mut noi ukot on ihan juntteja mun mielestä ja säälittää oikeen ne naiset. oli ne naiset minkä näkösii sit tahansa.
Hänellä on 3 lasta (yksi koululainen ja kaksi taaperoa). Taaperoiden herätys on aamulla klo 3, jolloin äiti vie heidät hoitoon töihin mennessään ja hakee kotiin noin klo 8. Sama rumba iltapäivällä, hoitoon noin klo 15 ja kotiin 18-19. Isä on keikkahommissa maailmalla ja tokaluokkalainen selviää itse taksiin ja kouluun. Töiden jälkeen sitten aika pian nukkumaan, jotta kolmelta taas pääsee pystyyn.
Lomituspaikat vaihtelevat, yksi paikka on muutamasta päivästä viikkoon kahteen. Maatalousyrittäjä kun saa lomatukea 24 vrk vuodessa. Loppu menee omasta pussista. Niin ja viikko on tietysti 7-päiväinen, pitäähän ne possut hoitaa viikonloppunakin, lehmät lypsää 2-3 kertaa päivässä ja ruokinnat päälle.
Se siitä romantiikasta. Työ kuitenkin on todella palkitsevaa.
taisitte hakea jussin morsiammiks mutta ette päässeet
tsori oli pakko :D
voisitko edes jotenkin perustella tota väitettä? " ne nyt vaan on" ei oo mikää perustelu!
t 14
metallimude:
onko noi kaikki maajussit noin HÖLMÖJÄ? ihan sosiaaliset taidot puskassa jne...
mä en sitä käsitä miten ne naiset voi niistä piitata, tollasista hönteistä.
pakko on maalla asua ihan tervejärkisenkin olosia miehiä
Hullun hommaa! Ja ne miehet tosiaan vaikuttaa joltain ceeppareilta, anteeks nyt vaan.
se ohjelma jos mikä osotti naisten tyhmyyden!
käyny ja 2 kertaa vuodessa lähikaupungissa:)
Tänä EU aikana ei pelkällä peruskoulu pohjalla näitä hommia tehdä.
t. Maatilan emäntä
Kyllä tänne maallekin lehtiä tulee ja käydään täältä ihmisten ilmoilla. Nykyaikasen maatalon pyörittämisessä vasta monipuolista osaamista tarvitaankin! ap
Mua ärsyttää siinä ohjelmassa tuon asian lisäksi kaksi juttua. Se pudotuspelimeininki ja sitten se, että koko ajan jotenkin taustalla on sellainen olo, että ne miehet on etsimässä ensi sijaisesti jotain työkonetta tai maatalousorjaa itselleen. Eikö se parisuhde pitäis kuitenkin olla se number one -juttu?