Työ ja tupakanpoltto
Oon just aloittanut uudessa työssä, onko mitään mahdollista ottaa loparit ettei karenssia tule? Sisätiloissa poltetaan tupakkia misä on tauot ja työtä tehdään. Päätä särkee aivan julmatusti. Itse en polta, enkä siedä koko tupakkia.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi***n hienoa on tupakassa ja siinä että haluaa myös toiselle kiusaa, jotka eivät siedä syystä tai toisesta?
Vie näläntunteen ja vatutuksen tehokkaasti matalapalkka-alan hommissa kun pitää jäädä tekemään muiden tekemättömät työt ylitöitä työpäivän jälkeen, että teitä on varaa palkata jatkossakin töihin. Sama pätee vaikka tölkkii tai kolmee keskikaljaan ruokkiksella sen Röökin kans. Jaksaa paremmin. Tosi monet kovat duunarit polttaa ja sille on syynsä. Se pintaa suorituskykyä. Ukrainassa monet sotilaatkin on alkaneet polttaa. Sitä on liian vaikea varmaan tajuta itsekkäässä pääkopassaan.
On taas aloitteen tekijän hatusta vedetty juttu. Tupakka laki niin tiukka työnantajille ettei hänen tarina tällä mene läpi!Lain noudattamista joutuu valvomaan niin esimehet kuin myös työpaikoilla työsujelu valtuutetut,kuin luottamus mies/ Nainen.Sama tiukuus on tullut kerostalot, myös vanhoihin kerostaloihin tupakointi kieto.Ettei vaan uusin taloihin tai peruskorjattuihin taloihin.Vain tupakoitsia itse on niin itsekäs ei ymmärrä syy! Huvikse ei paareista joudu ulos tupakalle? Mutta ei käsitä parveke tupakointi samoista syistä kielletty.Kuin vieraitensa tupakointi parvekeilla.Ei mennä enää sen taakse päävuokralisena en tupakoi,mutta salin vierani tupakoida parvekkella.Hehän harvoin käy!Enää ei auta asian repiä kaikkia parveke laseja auki,luulen hajut ei leviä.Kun sitä ei aijeminkaan saanet auki!Laki on laki .ps.sv lääkeet saa kaikilta terveysasemien.firmojen lääkäreiltä,tupakoinin lopetus.Jopa hammasläkäriltä: Pydätte resepitin . SE todella Toimii,et kärsi tupakan tuskasta.
"Työntekijä ei saa työssään altistua tupakansavulle, koska se on todettu syöpävaaralliseksi. Työntekijöiden tai asiakkaiden käytettävissä olevissa sisätiloissa ei saa tupakoida. Työpaikalle voidaan järjestää erillinen tupakointitila, mutta tupakansavu ei saa kulkeutua alueille, joissa tupakointi on kielletty."
Vierailija kirjoitti:
On taas aloitteen tekijän hatusta vedetty juttu. Tupakka laki niin tiukka työnantajille ettei hänen tarina tällä mene läpi!Lain noudattamista joutuu valvomaan niin esimehet kuin myös työpaikoilla työsujelu valtuutetut,kuin luottamus mies/ Nainen.Sama tiukuus on tullut kerostalot, myös vanhoihin kerostaloihin tupakointi kieto.Ettei vaan uusin taloihin tai peruskorjattuihin taloihin.Vain tupakoitsia itse on niin itsekäs ei ymmärrä syy! Huvikse ei paareista joudu ulos tupakalle? Mutta ei käsitä parveke tupakointi samoista syistä kielletty.Kuin vieraitensa tupakointi parvekeilla.Ei mennä enää sen taakse päävuokralisena en tupakoi,mutta salin vierani tupakoida parvekkella.Hehän harvoin käy!Enää ei auta asian repiä kaikkia parveke laseja auki,luulen hajut ei leviä.Kun sitä ei aijeminkaan saanet auki!Laki on laki .ps.sv lääkeet saa kaikilta terveysasemien.firmojen lääkäreiltä,tupakoinin lopetus.Jopa hammasläkäriltä: Pydätte resepitin . SE todella Toimii,et kärsi tupakan tuskasta.
Ei se niin tarkkaa todellakaan ole. Monessa pienissä firmoissa ei laki päde.
Yleisesti tupakoinnista töissä. Tupakoivalle tupakkatauot ULKONA tekee sen, että jaksaa paremmin tehdä töitä.
Jos ei saa tupakkataukoa, niin se stressaa tupakoivaa, hyvällä mielellä jatkaa nopeampaa työn tekoa, kun on saanut sen tauon.
Meillä osa jää polttamaan tupakkaa kerrostalossa meidän lastenhuoneen ikkunan alle, missä on ihmisten järki. Aiheuttavat terveyshaittoja kasvaville lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä osa jää polttamaan tupakkaa kerrostalossa meidän lastenhuoneen ikkunan alle, missä on ihmisten järki. Aiheuttavat terveyshaittoja kasvaville lapsille.
Nykypäivän ihmisillä ei ole järkeä. Tuntuu että järki on kadonnut mitä se aiemmin on ollut.
Työpaikan sisätiloissa ei saa polttaa muualla kuin siihen erikseen määritellyssä tilassa, missä on riittävä ilmanvaihto ettei savu leviä muualle. Jos työpaikalla on työsuojeluvaltuutettu, keskustele hänen kanssaan. Voit myös tehdä työsuojeluilmoituksen. Ja koska asiat eivät kuitenkaan tule muuttumaan, ryhdy oikein kunnolla hankalaksi. Saat potkut, mutta et karenssia koska työpaikalla rikotaan lakia.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan sisätiloissa ei saa polttaa muualla kuin siihen erikseen määritellyssä tilassa, missä on riittävä ilmanvaihto ettei savu leviä muualle. Jos työpaikalla on työsuojeluvaltuutettu, keskustele hänen kanssaan. Voit myös tehdä työsuojeluilmoituksen. Ja koska asiat eivät kuitenkaan tule muuttumaan, ryhdy oikein kunnolla hankalaksi. Saat potkut, mutta et karenssia koska työpaikalla rikotaan lakia.
Asia on onneksi hoidossa. Työ jatkumisesta en tiedä vielä jatkuuko vai ei.
Mä varmaan vaihtaisin duunipaikkaa jos tupakointi kielletään. Mun mukana koko firma menis nurin ja pian pitäisi irtisanoa porukkaa pihalle koska tuottavuudessa ei saavuteta kannattavaa tulosta. Pian mua rukoiltaisi takaisin palkankorotuksiin ja pitäisi etsiä uusi tiimi mun ympärille, koska olen korvaamaton.
T. Röökaava asiantuntija joka tekee viiden tekijän työt