Työ ja tupakanpoltto
Oon just aloittanut uudessa työssä, onko mitään mahdollista ottaa loparit ettei karenssia tule? Sisätiloissa poltetaan tupakkia misä on tauot ja työtä tehdään. Päätä särkee aivan julmatusti. Itse en polta, enkä siedä koko tupakkia.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän nyrkkipajassa vielä röökataan sisätiloissa? Kyllä ne sut irtisanoo kun alat saikuttamaan pääkipujas.
Ainakin tuolla misä olen. Firman nimeä en täällä viitsi sanoa, tunnistaisi heti minut.
Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. Joko tupakointi saadaan loppumaan, tai sitten ne irtisanoo sut, kun oot niiden mielestä hankala. Mutta varmasti altistuminen tupakansavulle on kielletty nykyään jossain laissa.
Oho. On kyllä inhottavaa. Vaikka itse poltan niin en tykkäis. Se sisätiloissa leijuva käry ei vaan toimi kun siihen ei ole tottunut. Ja Suomessa kukaan ei ole, kun täällä ei polteta sisällä. Otat vaan saikkuja ni sut irtisanotaan koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Oho. On kyllä inhottavaa. Vaikka itse poltan niin en tykkäis. Se sisätiloissa leijuva käry ei vaan toimi kun siihen ei ole tottunut. Ja Suomessa kukaan ei ole, kun täällä ei polteta sisällä. Otat vaan saikkuja ni sut irtisanotaan koeajalla.
Kai sen jälkeen normaalisti työttömyys rahaa vai tuleeko siitä karenssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen jälkeen normaalisti työttömyys rahaa vai tuleeko siitä karenssia?
Oon kerran saanut potkut koeajalla ja en silloin saanut karenssia. Siitä on kyllä aikaa niin en tiedä. Soita työkkäriin ja kysy tuleeko karenssia jos lopetat kun olot on tuollaiset.
Paskapuhetta. Ei sisätiloissa polteta nykyään missään. Aika kommari olet. Jokaisella on vapaus tuhota terveytensä tauolla jos niin haluaa. Valtio ei omista kansalaista tai liiemmin työpaikkakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. Joko tupakointi saadaan loppumaan, tai sitten ne irtisanoo sut, kun oot niiden mielestä hankala. Mutta varmasti altistuminen tupakansavulle on kielletty nykyään jossain laissa.
Entä pakokaasuille?
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ei sisätiloissa polteta nykyään missään. Aika kommari olet. Jokaisella on vapaus tuhota terveytensä tauolla jos niin haluaa. Valtio ei omista kansalaista tai liiemmin työpaikkakaan.
Ei oo paskapuhetta.
Työsuojeluviranomaisen mukaan "työntekijöiden tai asiakkaiden käytettävissä olevissa sisätiloissa ei saa tupakoida". Vuodesta 1995 on ollu voimassa tupakkalaki, joka kieltää tupakoinnin työpaikkojen sisätiloissa. Menet vaan valittamaan esihenkilölle, että täällä ei noudateta lakia. Kyllä sut irtisanotaan jollain tekosyyllä, jos ne haluaa jatkaa sauhuttelua. Ja silloin et saa karenssia, kun sut on potkittu pois.
Voisitko ottaa yhteyttä työsuojeluviranomaiseen?
Hienohelma. Siinä meillä varsinainen hienohelma.
Haluatteko vapautta vai lisää rajoituksia? Tupakoiva vetää vapauden rajoja Suames viimeisenä taistelijaa. Toi noinni.
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko vapautta vai lisää rajoituksia? Tupakoiva vetää vapauden rajoja Suames viimeisenä taistelijaa. Toi noinni.
Miksi tupakoimattomien pitää olla tiloissa joissa tupakoitsijat sauhuttelee menemään? Jos työ tai ruokailu/tauko tiloissa pitäisi juuri ajatella muota. Laissa on määritelty ettei työpaikoilla saa polttaa. Erikseen paikat missä saa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan säilyttää terveyteni ja tupakka ei siihen kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekäs olet. Tupakoida voi merkityillä paikoilla. EI toisten naaman edessä missä työtä tehdään tai syödään.
tupakoitsijoille palkatonta ylityötä päivän jälkeen vartti per tupakka.
😐
Vierailija kirjoitti:
Olis k7va työntää pää heimojen sisään ja polttaa mallu mekon alla.
T. Sikaseppo
Joo. Kielletään autoilukin kaupungissa.
Missäköhän nyrkkipajassa vielä röökataan sisätiloissa? Kyllä ne sut irtisanoo kun alat saikuttamaan pääkipujas.