Olen pian 30-vuotias nainen, naimisissa miehen kanssa ja ensimmäistä kertaa elämässäni...
Kiinnostunut naisesta. Aivan älytöntä, miten pientä perhosen lepatusta vatsassa on kun ko. henkilön näkee. Ja josta on tietenkin huono omatunto, koska rakastan kuitenkin miestäni ja hänen kanssaan haluan olla.
Mutta eipä pidä paikkansa, kun väitetään olevansa 100% heteroita. En halua alkaa lokeroimaan itseäni tarkemmin, mutta nähtävästi elämä voi yllättää tämän osalta.
Noni, sain purettua ajatuksiani edes johonkin.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, SINÄ et ilmeisesti ole 100 % hetero.
Väitinkö tuossa niin? Yleisesti totesin, että kaikki eivät ole välttämättä iän karttuessa 100% sitä, mitä luulevat. Enkä halua yleisesti lokeroida ketään, ihan jo sen takia että kaikelle on eri nimityksiä jne.
- ap
Sinä luulet olevasi jotain, mitä et edes itse tiedä olevasi. "Aikuinen ihminen". Just joo :D
Mikä sinä olet sanelemaan toisesta yhtään mitään? Jos ap ei halua lokeroida itseään tai ketään muutakaan, se ei ole sinulta pois.
Muutenkin ihmeellistä, että vuonna 2022 edelleen ihmisillä on ajatustapa, että homous, lesbous, biseksuaalisuus ovat sairasta. Aikuiset ihmiset! Ei tarvitse ihmetellä, mistä nykyajan lapset oppivat huonot käytöstavat.
Tämä on huomattavan homo- ja bi-vihamielinen palsta. En jaksa uskoa, että kaikki viestit aiheesta olisivat trollijonnejen näppikseltä, koska sisältävät usein mm. vanhahtavia sanavalintoja ja ovat sävyltään selvästi aikuisen kirjoittamia. Homot, lesbot ja bit nähdään vain seksuaalisuutensa kautta, heitä pidetään joko muotipelleinä tai mieleltään sairaina ja Pride-lippuja on ihan ok polttaa ja kulkueita häiritä. Redditin Suomi-osiossa esimerkiksi ei tällaista siedettäisi ollenkaan samaan malliin kuin täällä.
Minä, uskovainen joka on kirjoittanut tänne, haluaisin vain kertoa teille sateenkaariväelle mitä Raamattu sanoo näistä asioista. Moni ei välttämättä tiedä sitä, koska asia " lakaistaan maton alle" nykyään. En kirjoita sen takia että haluaisin kiusata teitä, vaan koska välitän myös teistä ja haluan levittää Jumalan sanaa.
Jeesus rakasti ihmisiä mutta vihasi syntiä."En minä tuomitse, kunhan vaan kerron" 🙄 olisit voinut valita myös näkökulman kertoa Jumalan rakkaudesta kaikkia Hänen luomiaan kohtaan, mutta et tehnyt niin.
Jumala toki rakastaa kaikkia, en ole sanonut että hän vihaa teitä. Jumala on rakkaus. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala on Raamatussa kertonut miten meidän ihmisten tulisi elää maallisen elämämme.
Täyshetero viisastelijat ja jeesustelijat voisivat varmaan poistua. Ketään ei teidän mielipide kiinnosta.
Kiitos. Olenkin sanonut sanottavani.
Hyvää jatkoa! T. Uskovainen ja myöskin hetero.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen sanomaan tämän:
Homo, lesbo, bi y.m , ovat syntejä ja täysin Jumalan tahdon vastaista.
Jos ei usko Jumalaan niin ei ole niin suurta väliä, mutta jos väittää olevansa kristitty niin se on täysin ristiriidassa. Kehotan teitä lukemaan Roomalaiskirjeen 1 ,
Raamatusta.
Hyvää kesää kaikille!
Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi. Kohtele muita, niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan. Rakasta lähimmäistäsi.
-Oikea kristitty
Mun mielestä toi on suloista 😘
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö tuossa niin? Yleisesti totesin, että kaikki eivät ole välttämättä iän karttuessa 100% sitä, mitä luulevat. Enkä halua yleisesti lokeroida ketään, ihan jo sen takia että kaikelle on eri nimityksiä jne.
- ap
Sinä luulet olevasi jotain, mitä et edes itse tiedä olevasi. "Aikuinen ihminen". Just joo :D
Mikä sinä olet sanelemaan toisesta yhtään mitään? Jos ap ei halua lokeroida itseään tai ketään muutakaan, se ei ole sinulta pois.
Muutenkin ihmeellistä, että vuonna 2022 edelleen ihmisillä on ajatustapa, että homous, lesbous, biseksuaalisuus ovat sairasta. Aikuiset ihmiset! Ei tarvitse ihmetellä, mistä nykyajan lapset oppivat huonot käytöstavat.
Tämä on huomattavan homo- ja bi-vihamielinen palsta. En jaksa uskoa, että kaikki viestit aiheesta olisivat trollijonnejen näppikseltä, koska sisältävät usein mm. vanhahtavia sanavalintoja ja ovat sävyltään selvästi aikuisen kirjoittamia. Homot, lesbot ja bit nähdään vain seksuaalisuutensa kautta, heitä pidetään joko muotipelleinä tai mieleltään sairaina ja Pride-lippuja on ihan ok polttaa ja kulkueita häiritä. Redditin Suomi-osiossa esimerkiksi ei tällaista siedettäisi ollenkaan samaan malliin kuin täällä.
Minä, uskovainen joka on kirjoittanut tänne, haluaisin vain kertoa teille sateenkaariväelle mitä Raamattu sanoo näistä asioista. Moni ei välttämättä tiedä sitä, koska asia " lakaistaan maton alle" nykyään. En kirjoita sen takia että haluaisin kiusata teitä, vaan koska välitän myös teistä ja haluan levittää Jumalan sanaa.
Jeesus rakasti ihmisiä mutta vihasi syntiä."En minä tuomitse, kunhan vaan kerron" 🙄 olisit voinut valita myös näkökulman kertoa Jumalan rakkaudesta kaikkia Hänen luomiaan kohtaan, mutta et tehnyt niin.
Jumala toki rakastaa kaikkia, en ole sanonut että hän vihaa teitä. Jumala on rakkaus. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala on Raamatussa kertonut miten meidän ihmisten tulisi elää maallisen elämämme.
Jumala ei kirjoittanut Raamattua, ihminen kirjoitti Jumalan sanaa ja näin et voi luottaa täysin siihen mitä siellä lukee. Raamattu antaa hyvää suuntaa, hyvät raamit elämälle, mutta sanasta sanaan sitä on turha ottaa tosissaan. Se on käännetty useita kertoja, useille kielille - useista kielistä, sanoista joille ei aina ole edes täydellistä vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ikää sinulla ei vielä olekaan karttunut.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos ei usko Jumalaan niin ei ole niin suurta väliä, mutta jos väittää olevansa kristitty niin se on täysin ristiriidassa. Kehotan teitä lukemaan Roomalaiskirjeen 1 ,
Raamatusta.
Hyvää kesää kaikille!
Mielestäni Raamattu tuntee näistä vain homoseksuaalisuuden (miesten välisen) ja homoja ei lueta synniksi, vaan homouden harjoittamisen. Luepa Raamattusi paremmin.
On rehellistä olla se mikä on, kun sen jonain päivänä tietää. En ymmärrä sitä, että pitää esim. parisuhteessa salata seksuaalinen suuntaus. Se on valehtelua, salailua toisen ihmisen vedättämistä ja pettämistä. Tämä asia pitää psytyhä kertomaan jo suhteen alussa, jos itse siis jo tietää olevansa bi, homo tjn. Silloin suhde voi rakentua rerhellisyydelle ja molemmat suhteessa tietävät missä mennään. Järkyttävintä on, kun suhteessa paljastutaan yllättäen tai toinen ei koskaan kerro totuutta. Silloin toinen elää ikään kuin tuntemattoman ihmisen kanssa, jonkin valheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta.
Hyvää kesää kaikille!
Ominaisuus ei ole synti, teko vain.
Seksuaalisuus ja suuntautuminen on geneettinen tapahtuva, dna:ssa. Ei siihen voi kukaan itse vaikuttaa, ei edes Jumala. Vai voiko sittenkin? Kuka tämän kaiken on luonut ja miksi erilaisia variaatioita mm. sukupuolisuuden suhteen on ylipäänsä luonnossa mm. eläimillä, kasveilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Jeesus rakasti ihmisiä mutta vihasi syntiä.Mitä rakkautta se on, että.rakastaa vain tietynlaisia ihmisiä?
Maailma olisi niin kovin paljon parempi paikka, jos monoteismia ei olisi ikinä keksitty. Miten paljon pahaa kristinuskonkin nimissä on tehty ja tehdään ja silti sinä täällä kivität seksuaalivähemmistöjä! Mitä, jos laskisit ensin kaikki rakkaan jeesuksesi nimissä tehdyt synnit ja tuomitsisit muita vasta sitten, jos koet vielä olevasi siihen oikeutettu?
Minä uskovaisena olen myös syntinen. En ole väittänyt muuta. Tämä on langennut/ epätäydellinen maailma. Olen kertonut mitä Raamattu sanoo homo ja lesbosuhteista. Raamatun mukaan ei heterotkaan saa harrastaa seksiä miten vaan, ainoastaan avioliitossa. Eli avoliitot ja muu ei aviollinen heteroseksi on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista.
Ihminen on vapaa valitsemaan toinen tie, pois Jumalasta ja olla piittaamatta Raamatusta jos näin haluaa.
Raamatussa avioero hyväksytään ainoastaan siinä tapauksessa, jos toinen puoliso on tehnyt aviorikoksen eli ollut uskoton. Entä mikä on mielipiteesi asiasta nykyaikana, jos ajattelisit eläväsi avioliitossa, jossa puoliso hakkaa sinua lähes päivittäin ja saat elää jatkuvassa pelossa. Tai toinen esimerkki, puoliso on ensihuuman jälkeen muuttunut rappioalkoholistiksi. Sinä jatkaisit tällaisessa liitossa, koska Raamatussa eroaminen kielletään?
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Niinpä, ja variaatioita meistä ihmisistä löytyy, kautta maapallon historian. Ei sukupuolien kirjo ole tämän hetken keksintö,läpi ihmishistorian on ollut erittäin laaja skaala sukupuolisesti erilaisia ihmisiä. Joillain on perimässä xx tai xy, mutta voi olla myös xxy jne. On siis täysin sattumaa kuinka geenit periytyvät ja ne voivat periytyä hyvin kaukaa suvun sisällä.
Vierailija kirjoitti:
On rehellistä olla se mikä on, kun sen jonain päivänä tietää. En ymmärrä sitä, että pitää esim. parisuhteessa salata seksuaalinen suuntaus. Se on valehtelua, salailua toisen ihmisen vedättämistä ja pettämistä. Tämä asia pitää psytyhä kertomaan jo suhteen alussa, jos itse siis jo tietää olevansa bi, homo tjn. Silloin suhde voi rakentua rerhellisyydelle ja molemmat suhteessa tietävät missä mennään. Järkyttävintä on, kun suhteessa paljastutaan yllättäen tai toinen ei koskaan kerro totuutta. Silloin toinen elää ikään kuin tuntemattoman ihmisen kanssa, jonkin valheen kanssa.
En tiedä sinusta ja luetunymmärtämisestä, mutta otsikossa ja ap:n tekstissä käy selkeästi ilmi että hän on nyt havahtunut tähän puoleen itsessään. Miten on siis voinut suhteen alussa kertoa, jos aiemmin ei kyseisiä tuntemuksia ole ilmennyt?
Ap kertoo sitten puolisolleen kun sille tuntuu. Ketuttaa ylipäätään ihmiset jotka sanelevat milloin pitäisi ns. kaapista tulla ulos. Se on jokaisen asia, ja jos ap kokee että kiinnostus toista ihmistä kohtaan on ohimenevää, miksi siitä pitäisi kumppanille kertoa? Etenkin, jos kumppania ap:n mukaan ällöttää homo- ja lesboparit. Turhaa pahaa mieltä molemmille.
Uskonnolla tuomitsevat ja rajoittavat voivat kokea, että joitain ominaisuuksia täytyy kitkeä pois. Monilla heistä sellaisia varmaan on, jos kokevat aiheen niin läheiseksi.
Olen täysin vakuuttunut että räsäset ym. tiedostavat, että monilla on luonnostaan haluja, joita vastaan hän yrittää saada muut kamppailemaan. Miksi on eri asia. Yrittää kuitenkin kontrolloida muita. Ei yllättäisi yhtään jos räsäsillä itsellään tai puolisoilla olisi taipumuksia.
Ei helvetti, perustakaa oma ketju noille raamattu jutuille! Turhan päiväistä länkytystä ketjuun, joka ei oikeastaan kuulu edes tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, perustakaa oma ketju noille raamattu jutuille! Turhan päiväistä länkytystä ketjuun, joka ei oikeastaan kuulu edes tänne.
No eihän tämä ketju ollut lainkaan mielenkiintoinen ilman raamattujuttuja!
Noudattaako ketjun uskovainen kenties tätäkin Raamatun sääntöä?
Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka. Ja jos mies makaa naisen kanssa hänen kuukautistilansa aikana, naisen veri tekee myös miehen epäpuhtaaksi seitsemän päivän ajaksi, ja jokainen vuode, jolla mies sinä aikana makaa, tulee epäpuhtaaksi." Jos naisella oli normaalin kuukautisvuodon yli jatkuvaa verenvuotoa, hän oli epäpuhdas vuodon ajan ja seitsemän päivää sen jälkeen. Jos nainen parani vuodostaan, hän oli epäpuhdas vielä seuraavat seitsemän päivää. Jokainen, joka oli koskenut kuukautisvuodon aikana naisen vuoteeseen tai hänen käyttämäänsä istuimeen, tuli saastaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi pestyään vaatteensa ja peseydyttyään vedellä. Naisen kohdalla peseytymisestä ja vaatteiden pesemisestä vedellä ei ole annettu erillistä ohjetta. Sen sijaan heidän oli vietävä kahdeksantena päivänä vuodon lakkaamisesta kaksi kyyhkystä papeille, joiden oli uhrattava ne Herran edessä vuodosta aiheutuvan epäpuhtauden sovitusmenoina.
Suotavaa olisi pitää tämä sääntö, eikä vain luetella toisille sääntöjä, jotka eivät itseä koske.
Hyvä aloitus, hirveitä kommentteja. Sori AP:lle, mielestäni tällaiset raamatulla kohkaamiset jäivät sinne aikaisemmille vuosikymmenille. (Oikeesti, menkää pois, teiltä ei kysytty mielipidettä ja mitä te edes internetissä tai saati syntisellä vauvapalstalla pyöritte?)
Itsellä on ollut vähän samanlaisia fiiliksiä viime vuosina, olen parisuhteessa miehen kanssa ja tajunnut, että pidän myös naisista. En oikeastaan ole tehnyt mitään asialle, mutta olen kertonut asiasta miehelleni. Hän oli asian kanssa ihan ok, en kyllä mitään muuta odottanutkaan, ei ole koskaan ollut mitenkään mustasukkainen luonne.
Komppaan!
T. Toinen täyshetero