Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen äiti on marttyyri - pitääkö jättää sika?

Vierailija
17.06.2022 |

Olen tavannut miehen äitiä muutaman kerran ja pannut merkille, että hän taitaa olla ns. marttyyri. Ainakin käytös viittaisi siihen.

Kun tapaamme, äiti häslää ja säheltää jatkuvasti palvellen ja passaten muita. Miehen veljellä on lapsia, ja hän ei ehdi näiden lastenkaan kanssa leikkiä, kun pörrää muita palvelemassa. Siis myös aikuisia. Minusta on tuntunut tosi oudolta, etten saa esim. viedä omia tiskejäni pois, kaataa omaa kahviani jne. kun ollaan äidin luona käymässä. Missään ei saa auttaa.

Jälkikäteen äitinsä valittaa meille, miten raskasta on passata koko ajan muita. En tajunnut tätä marttyyrijuttua heti, ja sanoin, ettei hänen tartte passata. Me voidaan ihan hyvin keittää välillä kahvit, tuoda kahvipullaa ja tiskata jälkemme. Hän voi istua ja seurustella meidän kanssa, hänhän tekee ihan hirveästi muiden eteen. Äiti vaikutti loukkaantuvan tästä.

Olimme juuri kylässä äidin mökillä ja yritin autella, mutta mitään ei saanut tehdä. Olin ottanut mukaan pienen pullon kuoharia, mansikoita ja konvehteja, ajatuksena lähteä miehen kanssa kävelylle läheiselle laavulle romanttisissa merkeissä. Miehen äiti kuitenkin päätti yhtäkkiä tulla mukaan, eikä mies sanonut mitään. Minäkään en kehdannut.

Miehen äiti kulki koko ajan höpöttäen meidän perässä. Kun otin pienet eväämme esiin, hän valitti ettei hänelle ole riittävästi syötävää, ja eikö hänelle ole edes lasia. Hän olisi halunnut kuoharia, kyllä kelpaakin passaamisen jälkeen pieni hemmottelu! Minä sitten luovutin oman lasini ja osuuteni hänelle, otin yhden konvehdin ja mansikan. Mies ei reagoinut edelleenkään mitenkään. Kävelimme takaisin mökille, äiti kälätti taas koko matkan.

Olen alkanut miettiä vakavasti, kannattaako tällaista suhdetta jatkaa? Mies taitaa olla mammanpoika, hän on vaivaantunut kun äitinsä toheloi, mutta ei estä eikä reagoi mitenkään. Tuntuu, ettei äidillä ole mitään rajoja. Voiko mies vielä kunnostautua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5.

Vierailija
2/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Ahdistava eukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka. Miehelle ehdoksi, että avaa suunsa äidilleen.

Vierailija
4/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tähän tilanteeseen, koska mulle jäi paha olo ton retkiepisodin jälkeen. Jotenkin syyllinen olo kaikesta. Puhuin siitä miehelle, ja mies sanoi että joo, oishan sille äidille voinut oman lasin ja syötävät ottaa mukaan. Musta tuntuu, että minä toimin tökerösti ja oli mun syy, ettei eväät riittäneet äidille, jota ei siis oltu edes ottamassa mukaan.

Äiti tuntuu olettavan, että saa samanlaista passaamista ja huomiointia, kuin mitä hän tekee muille. Eli hän palvelee meidät, niin me tietenkin annetaan hänelle kaikki mitä meille on. Jonkinlaista vastavuoroista marttyrointia? Mut minä en tollaseen rupea.

Vierailija
5/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mies on täysin kokematon 30+. Mua ei se haitannut ollenkaan, mutta taustalta alkaa paljastua asioita miksi naiset on hänet kiertäneet kaukaa. Tuntuu veemäiseltä jättää mies äitinsä käytöksen takia, ja hän jää taas yksin. Mut kiitos vastauksista, pistän ehdoksi että selvittää rajoja äitinsä kanssa.

Vierailija
6/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kokenut hyvin outona, että ei osata avata suuta omille vanhemmille. Pelkään pahoin, että miehellä kuplii pinnan alla raivoa äitiään kohtaan. Se valitettavasti peilautuu sitten muihinkin naissuhteisiin.

Vierailija
7/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt kannattaa tehdä selväksi. Jos toinen haluaa passata se on hänen asiansa, mutta kenenkään ei tarvitse suostua siihen että joku lähtee mukaan eväsretkelle. Siinä vaiheessa on vain paras avata suunsa ja kertoa että ei onnistu. Jos poika haluaa lähteä äitinsä kanssa eväs retkelle jää nauttimaan kuihari ja mansikat mökille.

Vierailija
8/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina kokenut hyvin outona, että ei osata avata suuta omille vanhemmille. Pelkään pahoin, että miehellä kuplii pinnan alla raivoa äitiään kohtaan. Se valitettavasti peilautuu sitten muihinkin naissuhteisiin.

Vähän erimieltä tuosta pinnan alla olevasta raivosta. Voihan olla että pyrkii vain olemaan loukkaamatta äitiään. Toki asiasta voisi mainita, mutta jos äiti on suunnilleen aina toiminut noin niin minkäs teet.

Oppiiko käyttäytymisen uusiksi

Mielenkiintoista olisi aloittajalta saada tietoa miten tämä mies käyttäytyy silloin kun äiti ei ole läsnä.

Vierailija
9/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän erimieltä tuosta pinnan alla olevasta raivosta. Voihan olla että pyrkii vain olemaan loukkaamatta äitiään. Toki asiasta voisi mainita, mutta jos äiti on suunnilleen aina toiminut noin niin minkäs teet.

Oppiiko käyttäytymisen uusiksi

Mielenkiintoista olisi aloittajalta saada tietoa miten tämä mies käyttäytyy silloin kun äiti ei ole läsnä.

Mies on jonkin verran sellainen perässä vedettävä. Odottaa, että minä järjestän meille yhteisiä lomamatkoja ja siivoan hänen jälkensä kuten äiti kotona tekee/teki. Hyvässä hengessä ollaan asioista keskusteltu ja nykyään mies esim. osaa täyttää tiskikoneen ja siivoaa suurimmaksi osaksi roskansa.

Kuitenkaan likaisia vaatteita ei vie pyykkikoriin, eikä ymmärrä miksi hänen pitäisi auttaa mua esim. lakanoiden vaihdossa, miksi niitä tarvitsee koko ajan vaihtaa (2-3 vkon välein). Sanoo, ettei hänen kaverinsa joudu auttamaan tyttöystäviään niin paljon kuin hän. Odottaa, että kiittelisin häntä kovasti kun vie sukkansa pyykkiin sen sijaan että jättää lattioille. Eli vetelyyttä ja kodin mallin toistoa on ilmassa.

Vierailija
10/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora ei selvästi ole katkennut, tai mies on kontrolloivan äidin nujertama vässykkä, ei jatkoon!

Vierailija
11/11 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus vitsaillut että eräs muuten varteenotettava suhde kaatui siihen että mulla oli liian hyvä anoppi(kokelas). Sinänsä ihan kiva että hän passasi ja oli käytännössä yli ystävällinen, mutta hän oli vain passannut lapsensa niin että kapsen kanssa yhteiselämä ei oikein onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä