Hahhaa! Pienituloiset ostavatkin ilmastoystävällisimmin!! Kukapa olisi arvannut ;)
Kommentit (20)
No väkisin. Ei ole esim. mitään mahiksia ostaa muuta kalaa kuin kotimaista muikkua ja silakkaa.
Pienituloisille ilmastomitallit. Ei ne syö ja bachko, laske pahoja ilmoja. Eivät lennä, autoile, matkaile, ostele vaatetta samoin kuin hyvempituloiset. Jos töitä, niin pyörän kumeille pölyvero. Ei ne kävele vaikka on käsketty ilman nimeen.
no, varakkaimmat tuottavat eniten päästöjä. Kai tämä tuli ylen toimittajalle yllätyksenä :D
Vierailija kirjoitti:
no, varakkaimmat tuottavat eniten päästöjä. Kai tämä tuli ylen toimittajalle yllätyksenä :D
Tässä oli kyse ruuan ostamisesta.
Veikkaan myös että pienituloinen hakee itse ne marjat sykstyllä metsästä, kun varakas ei viitsi vaan ostelee pitkin talvea kalliilla kaupan pakastealtaasta.
Kotimaiset juurekset ovat loistavia raaka-aineita.
Jo ennen koronaa karsin kodin tarpeettomasta ja ostamisen kynnys on korkealla. Korjaan vaatteet jne.
Meillä on eteisessä sohva, joka on ollut isäni lapsuudenkodissa jo 40 luvulla. On nyt 3 eri kertaan maalattu.
Meillä panostetaan kotimaisiin raaka-aineisiin, kaikilla on Sievin kengät, käytän paljon second hand vaatteita. Tienaan alle keskiarvon
Ja sitten paheksutaan kun pienituloiset ilmastoystävälliset ihmiset menevät lisääntymään. Itse paheksun paljon enemmän jos hyvä tuloinen hankkii lapsia. Opettavat lapsilleen ylikulutustq ja vievät toistenkin elintilan :(
Vierailija kirjoitti:
No väkisin. Ei ole esim. mitään mahiksia ostaa muuta kalaa kuin kotimaista muikkua ja silakkaa.
Silakka ja muikku ne vasta kalliita ovatkin. Ei kärsi. Tiedän kyllä,lautasmallin. Tuleeko nyt nälänhätä, kun perunakin.. Lapsille kyttyrät, länkisääret ja hampaat tippuu. Vanhat makaa likavaipoissaan. Allaan sängynverran rakentamaansa isänmaata. Iänestänetkö.
Tehkäämme johtopäätös: koko kansa on siis köyhdytettävä, niin tekevät sitten ilmastoystävällisiä ostopäätöksiä.
kyllähän pienituloinenkin ostaisi kaikkea turhaa, kunhan vain rahaa olisi.
Pitää paikkansa. Me alettiin pari vuotta sitten onkimaan ahventa, ja sen jälkeen onkin syöty kaikenlaista kalaa mitä ongella on ylös saatu. Ongella siksi, koska virevelilupa maksaa, ja onkiminen on ilmaista.
Mustikka ja puolukka tulee lähimetsästä, jonne mennään pyörällä/kävellen keräämään.
Peruna, kaali, porkkana, lanttu, on useimmiten lautasella. talvella varsinkin kun ei ole varaa 6,5 kilohinta tomaatteihin ja kurkkuihin ja salaatteihin, niin silloin syödään raasteita. Ja nehän on tietysti kotimaisia edellsien kesän tuotteita, eikä kasvihuoneessa väkisin kaamoksessa tupotettua, tai ulkomailta roudattua.
Miksei tämä pätisi ruuassakin, kun se pätee kaikessa muussakin?
Vierailija kirjoitti:
kyllähän pienituloinenkin ostaisi kaikkea turhaa, kunhan vain rahaa olisi.
Olen tätä miettinyt usein kun on rahasta todella tiukkaa enkä usko että voisin ikinä ökykuluttaa ostamalla liikaa ja turhaa. En vain näe siinä mitään järkeä. Kalaa söisin luonnollisesti ja kasviksia monipuolisemmin, lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin, ihan muista syistä tosin. Nytkin tunnen syyllisyyttä kun joudun rikkinäisten pikkuhousujen tilalle ostamaan uutta, on tottunut kuluttamaan ihan loppuun asti.
Minä en ainakaan osta,ei vois vähempää kiinnostaa ituhippi pelleily.
No joo, toki vaihtelee, mutta tuntemani varakkaat ihmiset ovat todella kulutusintoisia kyllä. Siis sitä vartenhan he ovat hyväpalkkaisiin asemiin useimmat hakeutuneet, että voi lentää jopa kymmeniä lentoja vuodessa, syödä enimmäkseen ulkona ja asua kalliisti, lämmittää 200+ neliöistä kivilinnaa lapsettomalle pariskunnalle ja mäyräkoiralle... ehkä se tekee heidät onnellisiksi, ihmiset ovat niin omanlaisiaan. En kyllä itse ole kiinnostunut sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
No joo, toki vaihtelee, mutta tuntemani varakkaat ihmiset ovat todella kulutusintoisia kyllä. Siis sitä vartenhan he ovat hyväpalkkaisiin asemiin useimmat hakeutuneet, että voi lentää jopa kymmeniä lentoja vuodessa, syödä enimmäkseen ulkona ja asua kalliisti, lämmittää 200+ neliöistä kivilinnaa lapsettomalle pariskunnalle ja mäyräkoiralle... ehkä se tekee heidät onnellisiksi, ihmiset ovat niin omanlaisiaan. En kyllä itse ole kiinnostunut sellaisesta.
Niinpä!!
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten paheksutaan kun pienituloiset ilmastoystävälliset ihmiset menevät lisääntymään. Itse paheksun paljon enemmän jos hyvä tuloinen hankkii lapsia. Opettavat lapsilleen ylikulutustq ja vievät toistenkin elintilan :(
Ei sitä lisääntymistä ilmaston takia paheksuta vaan siksi että ei ole varaa elättää sitä lapsilaumaa.
No eipä ole mikkään uutinen. MAhtavaa että pineituloisiakin välillä ylistetään eikä aina vain räimitä kepillä!
Toivottavasti tämä noteerataan nyt joka paikassa.
Pienituloiset ei ostele avokaadoja ja kaviaareja ja merirapuja vai mitä lie, tottakai se on ympäristöystävällisempää! Lisäksi pienituloinen ei heitä ruokaa roskiin, kun tarvitsee sen kaiken elämäiseen, toisin kuin rikas, joka voi surutta heittää pois kun ei ole rahasta kiinni