Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruskettuuko kyproksella 50spf aurinkorasvalla?

Vierailija
16.06.2022 |

Haluan ruskettua mutten palaa.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos laittaa vain kerran päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ehkä kandee hölvätä useammin pienempää sk kuten 15

Vierailija
4/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aika hidasta. Spf 30 voisi olla parempi. Tai aloittaa 50 ja tiputtaa pikkuhiljaa pienemmäksi...

Vierailija
5/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskettuminen on palamisen esiaste. Kuka nykyisin, kun ihosyöpä kukoistaa, edes ottaa aurinkoa?

Vierailija
6/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iso spf estä ruskettumista vaan ihon palamista. Käytän aina, siis Suomessakin eikä vain etelänlomilla, spf 50 aurinkovoidetta kesäaikaan kasvoille ja päivetyn tosi nopeasti. 

Vierailija
7/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskettuminen on palamisen esiaste. Kuka nykyisin, kun ihosyöpä kukoistaa, edes ottaa aurinkoa?

Kyllä minä kesäisin otan maltillisesti aurinkoa, kun pieni rusketus on kauniimpaa kuin kalpeus. Maltilla aurinkoa, hyvät suojaukset, niin ei pala.

Vierailija
8/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus auringossaon niiiiiin vanhanaikaista ja typerää. Sen pukevan pienen sävyn saa paremmin purkista.

Vierailija
9/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole melanooman arvoista lojua paahteessa, vaikka saisikin sen rusketuksen, joka kuitenkin parissa viikossa rapisee pois. Rusketus häviää pinnalta, mutta iho muistaa vauriot.

Vierailija
10/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruskettuu!

T. Hopeakettu

Vierailija
11/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luontainen väri on aina paras. Vaaleilla ihmisillä se on vaalea. Etelämmässä sitten tummempia.

Vierailija
12/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ ja mielellään uv-paita altaalla keskipäivällä ja altaan ulkopuolella hattu.

Vierailija
13/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rusketut kyllä, mutta hitaammin

alussa 50, parin päivän jälkeen 30 tai 15

Vierailija
14/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmana on nyt pari päivää käyttää spf50 ja sen jälkeen spf30.

Vierailija
15/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä edes käydä etelänmatkalla, jos ei nauti auringosta? Itse ainakin makaan auringossa tai jos alkaa kuumottaa, niin varjossa niin paljon kuin pystyn. Rusketun helposti, koska lapsuudessani ei harrastettu suojakertoimia.

Silti pitää muistaa, että aikuinen ihminen saa ihan rauhassa myös vähän ruskettua, ei se ihosyöpä päivässä kehity.

Vierailija
16/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä edes käydä etelänmatkalla, jos ei nauti auringosta? Itse ainakin makaan auringossa tai jos alkaa kuumottaa, niin varjossa niin paljon kuin pystyn. Rusketun helposti, koska lapsuudessani ei harrastettu suojakertoimia.

Silti pitää muistaa, että aikuinen ihminen saa ihan rauhassa myös vähän ruskettua, ei se ihosyöpä päivässä kehity.

Jokainen kerta kumuloituu. Se tilanne ei nollaudu välillä, kun rusketus haalistuu pois. Vaurio kehittyy pikku hiljaa kerta kerran jälkeen.

Vierailija
17/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spf korkeus ei yksin kerro siitä ruskettuuko, vaan kuvaa UVB suojan korkeutta. UVB osuu ihon pintakerroksiin ja polttaa ihon, ja aiheuttaa syöpää. Kun taas UVA ulottuu syvälle ihoon, ja aiheuttaa ruskettumista, ihon ikääntymistä, vaikuttaa ihon kollageenitasoon ja joustavuuteen.

Jos purkissa lukee myös UVA silloin sen tulisi suojata ruskettumiselta etkä rusketu.

UVA suojan korkeus on joissakin tuetteissa merkattu PA lukuna, esim PA++++

Vierailija
18/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kerta kumuloituu. Se tilanne ei nollaudu välillä, kun rusketus haalistuu pois. Vaurio kehittyy pikku hiljaa kerta kerran jälkeen.

Olet oikeassa! Kannattaako riskeerata terveyttään pelkän ulkonäön vuoksi!

Vierailija
19/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, mutta johonkin täällä aina kuolee, joten itse ihan mielelläni otan sen riskin. Olisi kyllä naurettavaa vetää elämänsä niin, ettei edes uskalla ruskettua. Eikä minua pelota enää rypytkään, kun ikää on kohta 50 vee eikä vielä ole eroa havaittavissa keskivertoihmiseen. Kuolinvuoteella sitten aika sama, että onko naama rypytön vai ei.

Vierailija
20/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa! Kannattaako riskeerata terveyttään pelkän ulkonäön vuoksi!

En minä ainakaan nauti auringosta ulkonäön vuoksi, vaan siksi, että siitä tulee ihana olo.