Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hyväksy matkustamista

Vierailija
16.06.2022 |

20 v yhteiseloa ja olen viime aikoina havahtunut siihen, että mies rajoittaa elämääni ja tavallaan estää tekemästä sellaisia asioita, joita haluaisin tehdä.

Ei suoranaisesti ns. kiellä, mutta omalla käytöksellään saa jotenkin aikaan sellaisen olon, että esim. matkoille ei viitsi edes lähteä. Keskustelu ei auta, tuntuu olevan täysin kyvytön näkemään tilannetta. Näkee vain oman kantansa.

Esim. otsikossa mainittu matkustaminen. Miehen mielestä turhaa eikä siihen ole rahaa. Kuitenkin käyttää saman ja enemmänkin rahaa omiin juttuihinsa. Jos ehdotan matkaa, ilmoittaa että hän ei ainakaan lähde eikä myöskään aio hoitaa lemmikkejämme. Ns. talonvahtia en taas pysty järjestämään, kun mies on kuitenkin kotona. Alkaa myös hirmu v..ttuilu rahasta, vaikka hän on todellakin paljon tuhlailevampi ja itse asiassa minulla kyllä olisi rahaa matkustaa.

Ja tämä sama toistuu joka asiassa, jossa ei miehen mielestä ole järkeä. Vain ne asiat, joista hän on kiinnostunut, ovat merkityksellisiä ja niihin voi käyttää rahaa.

Pihalle koko ukko vai olisiko muita vinkkejä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kuvio.

En jaksa lukea koko ketjua, varmaan kaikki näkökulmat puitu jo.

Ihan tällasen keittiöpsykologin näkökulmasta tuossa taitaa olla kyse nimenomaan sinun kontrolloimisesta ja elämäsi kaventamisesta siihen muottiin mitä hän haluaa.

Et voi pakottaa häntä pitämään matlustamisesta. Tietämättä mitkä ovat miehesi kiinnostuksen kohteita tai harrasyuksia, voisin heittää että voisiko niiden puitteissa ajatella lähtevänsä johonkin reissuun (noin niinkun alkajaisiksi), vaikkei se olisi sitä mitä just itse haluat. Saattaisi käydä niin että hänkin innostuisi lähtemään edes jonnekin omasta pihapiiristä.

Kysyppä häneltä noin niinkun hypoteettisesti, että jos meillä olisi yllin kyllin rahaa ja olisi pakko lähteä reissuun, niin mihin hän olisi valmis lähtemään tai haluaisi lähteä.

Koita kaivaa hänestä esiin hänen oma idea. Kierrä ja kaarra. Älä tyydy vastaukseen en halua ei ole rahaa. Leikkikää mielikuvilla, se saattaa auttaa häntä vapautumaan tuosta maneerista jota hän toistaa.

Saattaa myös olla että hän pelkää sinun menettämistä (mikä on ihan inhimillistä), jos lähdet reissuun yksin tai ystävien kanssa ja siksi kiristää sinua sillä ettei hoida eläimiä. Eli ainoa vaihtoehto olisi saada hänet jollain verukkeella liikkeelle.

Vierailija
62/62 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jatkat elämää tuollaisen miehen kanssa? Kerrankin sanon rehellisesti: jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla