Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hyväksy matkustamista

Vierailija
16.06.2022 |

20 v yhteiseloa ja olen viime aikoina havahtunut siihen, että mies rajoittaa elämääni ja tavallaan estää tekemästä sellaisia asioita, joita haluaisin tehdä.

Ei suoranaisesti ns. kiellä, mutta omalla käytöksellään saa jotenkin aikaan sellaisen olon, että esim. matkoille ei viitsi edes lähteä. Keskustelu ei auta, tuntuu olevan täysin kyvytön näkemään tilannetta. Näkee vain oman kantansa.

Esim. otsikossa mainittu matkustaminen. Miehen mielestä turhaa eikä siihen ole rahaa. Kuitenkin käyttää saman ja enemmänkin rahaa omiin juttuihinsa. Jos ehdotan matkaa, ilmoittaa että hän ei ainakaan lähde eikä myöskään aio hoitaa lemmikkejämme. Ns. talonvahtia en taas pysty järjestämään, kun mies on kuitenkin kotona. Alkaa myös hirmu v..ttuilu rahasta, vaikka hän on todellakin paljon tuhlailevampi ja itse asiassa minulla kyllä olisi rahaa matkustaa.

Ja tämä sama toistuu joka asiassa, jossa ei miehen mielestä ole järkeä. Vain ne asiat, joista hän on kiinnostunut, ovat merkityksellisiä ja niihin voi käyttää rahaa.

Pihalle koko ukko vai olisiko muita vinkkejä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit hoitolaan ja matkalle! Pois ollessasi mies voisikin kerätä romunsa ja muuttaa arvoiseensa ankeuttajayksiöön ihan itsekseen kun selvästikin hänelle on maailmassa vain yksi oikeasti rakas olento, hän itse.

Vierailija
22/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aio hoitaa yhteisiä lemmikkejä, jos jostain syystä olet estynyt?! Juokse ja lujaa! Mitä psykoa sinä siellä oikein hyysäät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama tilanne kun 45 tuli miehelleni mittariin. Jotenkin kaikki mielipiteet ja kannanotot muuttuivat jyrkemmiksi ja mustavalkoisemmaksi. Haluaa tehdä omalla tyylillään, kompromissen kanssa joutuu neuvottelemaan ja vääntämään. Tosi rasittavaa. Ja tämän miehen kanssa ollaan reissattu, on ollut hauskaa ja 3 lastakin kasvatettu ihan ok tuloksin.

Joskus mietin mikä ihme on muuttunut. Hän tykkäsi matkustella, Nautti kavereiden tapaamisests jne. Nyt vääntöä joka asiasta. Hän sanoo aina, että mee vaan, tee vaan, sulla on ihan vapaat kädet jne. Ja niin onkin, mutta eihän se mitään yhteistä tekemistä tai matkailua ole. Hei mentäiskö? Ja vastaus on mene vaan.

Vierailija
24/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä lemmikit kylmäks ja lähde reissuun.

Vierailija
25/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Kylläpä tuli itselleni nyt paljon miettimisen aihetta. Jotenkin tosiaan silmät nyt avautuneet tähän tilanteeseen, joka on kehittynyt pikkuhiljaa.

Tämä asenne tosiaan toistuu monessa asiassa, ruoassa, kotitöissä, työn ja kustannusten jaossa jne. Kaikki pitäisi aina mennä ns miehen mielen mukaan tai alkaa sellainen lapsellinen kiukuttelu, jota en jotenkin kestä yhtään. Varmasti siis itsessänikin vikaa siinä mielessä, että annan liian helposti periksi välttääkseni tuon.

Osa lemmikeistä on sellaisia, että ei voi viedä hoitolaan enkä voi myöskään antaa vieraan hoidettavaksi. Yhteisiä ovat, jotenkin kummasti näissä tilanteissa ne muuttuu vain minun lemmikeiksi. Uskon, että voisi todella jättää ne hoitamatta. Enkä voi pyytää tänne ketään hoitamaan, kun tuo hapannaama pyörii nurkissa. Asumme syrjässä, ei ole kenenkään kohtuullista käydä monta kertaa päivässä erikseen.

Ap

Vierailija
26/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. Kylläpä tuli itselleni nyt paljon miettimisen aihetta. Jotenkin tosiaan silmät nyt avautuneet tähän tilanteeseen, joka on kehittynyt pikkuhiljaa.

Tämä asenne tosiaan toistuu monessa asiassa, ruoassa, kotitöissä, työn ja kustannusten jaossa jne. Kaikki pitäisi aina mennä ns miehen mielen mukaan tai alkaa sellainen lapsellinen kiukuttelu, jota en jotenkin kestä yhtään. Varmasti siis itsessänikin vikaa siinä mielessä, että annan liian helposti periksi välttääkseni tuon.

Osa lemmikeistä on sellaisia, että ei voi viedä hoitolaan enkä voi myöskään antaa vieraan hoidettavaksi. Yhteisiä ovat, jotenkin kummasti näissä tilanteissa ne muuttuu vain minun lemmikeiksi. Uskon, että voisi todella jättää ne hoitamatta. Enkä voi pyytää tänne ketään hoitamaan, kun tuo hapannaama pyörii nurkissa. Asumme syrjässä, ei ole kenenkään kohtuullista käydä monta kertaa päivässä erikseen.

Ap

No sitten sinun pitää vaa erota tuollaisesta hullusta, joka jättäisi lemmikit hoitamatta. Mikä ongelma tässä nyt on enää? 

Vierailija
27/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama tilanne kun 45 tuli miehelleni mittariin. Jotenkin kaikki mielipiteet ja kannanotot muuttuivat jyrkemmiksi ja mustavalkoisemmaksi. Haluaa tehdä omalla tyylillään, kompromissen kanssa joutuu neuvottelemaan ja vääntämään. Tosi rasittavaa. Ja tämän miehen kanssa ollaan reissattu, on ollut hauskaa ja 3 lastakin kasvatettu ihan ok tuloksin.

Joskus mietin mikä ihme on muuttunut. Hän tykkäsi matkustella, Nautti kavereiden tapaamisests jne. Nyt vääntöä joka asiasta. Hän sanoo aina, että mee vaan, tee vaan, sulla on ihan vapaat kädet jne. Ja niin onkin, mutta eihän se mitään yhteistä tekemistä tai matkailua ole. Hei mentäiskö? Ja vastaus on mene vaan.

Tämäkin kuulostaa tutulta. Ei meilläkään ole aina ollut tällaista. Meillä myös 3 lasta, jotka jo koululaisia. Mutta meillä selkeästi ei haluaisi, että minäkään menisin. Lapset ottaisin mukaan. Pieniä reissuja olen lasten kanssa tehnytkin itsekseni, mutta aina on ihme kiukuttelua ja rahankäytöstä nälvimistä pitkään sen jälkeen. Ja ulkomaan reissut tuntuu olevan nyt herran mielestä ehdottoman väärin. Ei jaksa ymmärtää eikä hän myöskään kerro sen tarkemmin omaa näkemystään.

Viime kesänä olin lasten kanssa muutaman päivän hotellireissulla, johon ei halunnut lähteä. Kiukutteli sen jälkeen, että hänet "jätettiin kotiin orjaksi" ja sen jälkeen ilmoitti että tämä ei käy enää.

Ap

Vierailija
28/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miki haluat olla tekemisissä mahdollisesti jonku eläinrääkkääjän kanssa, jos jättäisi lemmikit hoitamatta? 

Vierailija
29/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta jäteöljyä tynnyrissä kotipihalla, niin saat saman ympäristövaikutuksen ja ruskean naaman kuin matkustellessa. Säästyneet rahat voit antaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
30/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi. Käytä sinä omia rahojasi matkusteluun ja mihin  tahdot, ja anna miehen urputtaa omia urputuksiaan.

Vierailija
31/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi alkuun varaa matka ja lemmikeille paikka hoitolaan. Matkalla mieti elämääsi.

Vierailija
32/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenko  hyväksyy? No vaihda mies naiseen sitten.

Vierailija
33/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko pihalle! Ei tuo ole millään tavalla normaalia. Aika sairasta itse asiassa.

Vierailija
34/62 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan puhtaasti henkistä väkivaltaa. Ei kukaan täysjärkinen ihminen kontrolloi puolisoaan kuin omaisuuttaan ja ala kiukutella kuin 5-vuotias äidilleen, jos asiat eivät mene halutulla tavalla, joka on se ainoa oikea tapa.

Lisäksi lapsille annetaan esimerkki, että tällainen parisuhde on "normaali", jota he suurella todennäköisyydellä toistavat aikuisina omissa parisuhteissaan.

Vierailija
35/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan puhtaasti henkistä väkivaltaa. Ei kukaan täysjärkinen ihminen kontrolloi puolisoaan kuin omaisuuttaan ja ala kiukutella kuin 5-vuotias äidilleen, jos asiat eivät mene halutulla tavalla, joka on se ainoa oikea tapa.

Lisäksi lapsille annetaan esimerkki, että tällainen parisuhde on "normaali", jota he suurella todennäköisyydellä toistavat aikuisina omissa parisuhteissaan.

Tätä olenkin miettinyt paljon. Siis ihan epäterveeseen tilanteeseenhan tässä on ajauduttu. Lapset onneksi jo sen verran isoja ja fiksuja, että hekin ymmärtävät, ettei tällainen ole oikein. Itse asiassa ei ole kauan, kun teini kysyi miksi en heitä tuota äijää pihalle. Tästäkin voi jo päätellä paljon. Surullista. Mutta kun aina kysytään, miksi lähdin tuollaisen kanssa parisuhteeseen, niin oli kyllä ensimmäiset 10 vuotta täysin erilainen. Ei kuulemma halua silti erota. Minä en taida itse enää edes tietää, mitä haluan. 

Ap

Vierailija
36/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halua, että sinä olet onnellinen. Itse en jaksaisi tuollaisen ihmisen seuraa.

Tässä on yhden ihmisen mielipide esitetty vain. Ihmettelen, miksi naisille kalliin aterian facebookissa esittely on tärkeämpi kuin asuntolainan maksaminen? Rahan käyttö on monella karannut käsistä, ja nyt uhriudutaan. Palkkani menee asuntolainaa ja lasten päiväkotiin/harrastuksiin ja perheen ruokaan, toinen haluaa käyttää omiin kalliisiin menoihin ja uhriutuu palstoilla pahasta miehestä. MeToo taas vaihteeksi. 

Vierailija
37/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos vietkin lemmikit hoitolaan ja lähdet reissuun? Nakkeleeko mies vieläkin niskojaan vai jää monttu auki katsomaan kun nostat matkalaukut autoon ja todella lähdetkin matkalle?

Koita nyt ensiksi vaikka laivaristeilyä. Lähdet vaikka päiväksi Tukholmaan, käyt kahviloissa ja syöt ravintolassa. Vähän shoppailua. Pari vuorokautta poissa kotoa, ehdit miettimään asioita ja näet miehen reaktion.

Vierailija
38/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on todellakin RED FLAG jos mies ei halua hoitaa _yhteisiä lemmikkejä_ toisen poissaollessa.

tuli vain mieleen, että onko mies pelannut / juonut rahansa, ei ole rahaa lähteä mihinkään reissuun ja tällä tavoin yrittää piilotella asiaa?

Vierailija
39/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halua, että sinä olet onnellinen. Itse en jaksaisi tuollaisen ihmisen seuraa.

Tässä on yhden ihmisen mielipide esitetty vain. Ihmettelen, miksi naisille kalliin aterian facebookissa esittely on tärkeämpi kuin asuntolainan maksaminen? Rahan käyttö on monella karannut käsistä, ja nyt uhriudutaan. Palkkani menee asuntolainaa ja lasten päiväkotiin/harrastuksiin ja perheen ruokaan, toinen haluaa käyttää omiin kalliisiin menoihin ja uhriutuu palstoilla pahasta miehestä. MeToo taas vaihteeksi. 

Jokainen näkee asian omista lähtökohdistaan. Ap ei kai kertonut, ettei osallistu asuntolainan maksamiseen eikä maksa lasten päiväkotimaksuja ja harrastuskuluja ja haluaa matkustaa vain, jotta saisi laittaa kuvia hienoista aterioista faceen.

Moni haluaa matkustaa ihan muista syistä kuin facebook-päivitysten takia ja yleensä matkoja suunnitellessa huomioidaan koko ruokakunnan rahatilanne.

On sekin ikävää, jos matkustamista pitää hävetä. Olen tykännyt matkustamisesta sen tuomien kokemusten takia, mutta on ihmisiä, joiden mielestä matkailu on niin paheksuttavaa, ettei heille kannata mainita koko asiaa.

Vierailija
40/62 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lemmikeillä kiristäminen on kyllä jännä väkivallan muoto. Nykyisestä miehestä kuoriutui lemmikkejä kaltoinkohteleva rääkkääjä, joka halusi mun lopettavan lemmikkini, juuri kun olimme jo muuttaneet yhteen ja saanut lapsen. Tyylikkäästi yritti nalkittaa mua kotiin olemalla "kykenemätön" hoitamaan lasta ja lemmikkejä. Ei kuulemma hoida, jos en ole paikalla, eikä ymmärtänyt miksi näin ei voi tehdä ja olen vapaa menemään miten paljon haluan... Jep. Yhdessä aiemmassa suhteessa oli samaa, mutta silloin ei ollut lapsia. Jatkossa asun lapsen ja lemmikkieni kanssa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan