Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT***uusi pino!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältäkin! Mamma on touhunnut niin, ettei koneelle ole (muka) ehtinyt! Nyt sain pojun vaunuihin nukkumaan ja itse istahdin koneelle.

Paljon keskustelua pikkukerttujen ruokailuista. Meillä mennään tissilinjalla eikä edes ajatella vielä kiinteitä. En tiiä, jotenkin tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta mutta kyllähän se meillekin parin kuukauden päästä koittaa.. Kiva lukea teidän juttuja - saa vinkkejä omaan kokeiluun sitten ajallaan. Kovasti on pokanen kasvanut pelkästään maidolla, joten sillä me koitetaan selvitä 6kk:n asti.

Meillä on täällä myös ensimmäinen tauti: viimeyönä nousi lämpö 38,5 ja jouduin niistää monesti niistäjällä. Ähisi niin, että annoin Parasupon, jonka tietty kakkas heti ulos... :b Onneksi rauhoittui nukkumaan 00-5, että sai itekin levättyä. Mulla kun on ollut tän viikon jotain kummallista unettomuutta. Tuijotan vaan pimeessä huoneessa ikkunaa ja nuokahtelen nukkuvan miehen sekä vauvan tuhinaan. Ehkä tää tästä, oon aina ollut erittäin herkkä/vähäuninen joten en huolestu vielä mutta vauvan kanssa elellessä tuntuu, että olisi erittäin hyvä saada nukuttua vähän enemmän kuin vähän.

No tälläista täältä! Kiva kuulla muiden kertuista. Aika samanlaista touhua tuntuu kaikilla olevan.

Iloa päivään ja kirpeyttä syksyyn.

Alide ja Poikanen

Vierailija
22/43 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään soseita 2 kertaa päivässä aamupäivällä kasvista ja hieman myöhemmin hedelmää. Ruusunmarja on ainakin toiminut meillä tosi hyvin, ei ole aiheuttanut ummetusta. Poika syö yhä yöllä tiheästi, mutta nukkuu pitempään kuin ennen. Rintaraivaritkin ovat helpottaneet, onneksi. Tuntuu, että mulla maito on tosi vähissä, vaikka siis vieläkin imetän tunnin välein. Ei ole maidon määrä lisääntynyt, joten onneksi aloitin soseet, nyt ainakin vauva on tyytyväinen.

Joku kyseli miten kauan ollaan äippälomalla. Meidän Sebastian menee noin vuoden päästä syksyllä hoitoon, kun opinnot pitää hoitaa loppuun. Aluksi teen kuitenkin vähemmän kursseja niin, että poika pääsee aikaisemmin kotiin, lisäksi voin välillä ottaa pojan kokonaan kotiin kuukauden pätkäksi, kun opiskelua on vähemmän. Tuntuu jo vähän ahdistavalta, tuo äitiysloman loppuminen, mun on kuitenkin suoritettava opinnot loppuun, koska koko tutkintorakenne muuttuu keväällä 2008.

Unista vielä, meillä ei päivisin nukuta yleensä enempää kuin tunnin pätkä putkeen, sitten pitää taas syödä, luonnollisesti ;) Eikä Sebastian jatka uniaan syötön jälkeen kuin harvoin.

Aurinkoista päivää kertut ja vauvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raukka oli ihan sekaisin, heräili monta kertaa ennen kuin nukkui kunnolla. Tuntui näkevän jotain vilkkaita unia joihin sitten heräs itkien... Joten tänä iltan siten rauhoitettiin poitsu jo tuntia aikaisemmin kainaloon, jota vähän sitten vastustelikin. Nukahti lopulta 21.20 ja ainakin toistaiseksi nukkuu ilman tuttia hiljaa sängyssään.

Alide: Mullakin oli joku outo unettomuus jakso viime viikolla. En oikein tiennyt että miksi. Synnytys oli jotenkin päässä, vaikka en sitä kauheksi kokenutkaan, enkä sitä varsinaisesti yöllä vissiin pohtinutkaan. Sitten juttelin ystäväni kanssa joka on saanut kuukaus sitten vauvan synnytyksestä juurta jaksain ja sen jälkeen nukuin taas yöt hyvin... en tiedä oliko vaan sattumaa vai oliko mulla jotain " käsittelemättömiä" asioita siinä jotka piti selvittää.

Tänään just mietin, että on toi poitsu kyllä maailman rakkain :) Sitä vois haistella, pusuttaa ja halia mielin määrin... eikä raaskis illalla laittaa sitä ressua omaan sänkyyn nukkumaankaan.

Dodii ja hatsii!!!

Ninni ja Jesse ...ja mies jolla on keuhkokuume! (kömpi just sohvalta peitto ja tyyny kainalossa aivan surkeen näkösenä... niin että pitää mennä perässä .. hyvää yötä!

Vierailija
24/43 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ajattelin vielä heittää tähän päivän kuulumiset, vaikka eiväthän ne kummoisen erikoiset olekaan.

Ihana syysilma on ollut ja Kerttu nukkui mukavat aamupäiväunet pari tuntia. Iltapäivällä oltiin vähän reissun päällä, joten ei mennyt ihan rytmit kohdalleen, mutta illalla otti sitten normaalia pidemmät tirsat.

Nyt juuri kuulostaa sängyssä hiljaiselta, liekö nukahtanut?

Mites te muuten olette saaneet nukahtamisen onnistumaan? Kerttu nukahtaa vaunuihin hyvä että jo pukiessa ja illalla omaan sänkyynkin, mutta siihen saattaa mennä pidempi aika ja useampia tutti-takaisin-suuhun-kertoja. Mutta olen varsin tyytyväinen tällaiseen. Ehkä tuo iltajuttukin vielä " helpottuu" , kun on tarkemmat ajat nukahtamiseen. Tällä hetkellä nukahtaa joksus ysin-kympin välillä ja suuntaan jos toiseenkin.

Korvatulehduslääkettä ollaan otettu vähän empivin ilmein, mutta otettu kuitenkin. Kiitos (Pearl?) myötäelämisestä!8) Miten muuten mahtaa virallinen määritelmä mennä tuon täysimetyksen suhteen? " Pilaako" antibiootit sen? 8)

Nyt taidan mennä hetkeksi telkun ääreen ja sitten nukkumaan!

Öitä kertut mammoineen!

Mariisa ja Kerttu (joka nukkuu, tarkistin)

Vierailija
25/43 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu niin kiirettä, ettei ole ehtinyt kirjottelemaan. Oltiin poitsun kanssa tuossa reissussakin, joten olen ollut nettipimennossa. Onneksi tultiin eilen pois, kun oli autossa kesärenkaat ja näyttää tuo sää muuttuvan talviseksi...

Täällä tissutellaan ja maistellaan soseita. Korviketta silloin kun mitään muuta ei ole, eli tissit tyhjät tai äippä muualla kuin saatavilla. Eli harvoin korviketta.

Ollaan maisteltu perunaa, porkkanaa, mustikkaa ja maissia. Kaikkia se 3-4vrk. taitaa olla liian vähän aikaa, mutta siinä ajassa ei ole tullu oireita. Mitä luulette riittääkö tuo aikajakso ne paljastamaan?Maissi on tähän mennessä maistunut parhaiten. Velliä en ole antanut. Yöllä herätään noin 3 kertaa syömään,mutta kun vielä jaksan sen niin en ole hakenut muutosta.

Teksi mieli tehdä itse soseita? Oletteko tehneet jo nyt? Jos juu n iin millaisia ja miten? Kaupassa on kyllä hyviä, mutta vois kokeilla omiakin.

Ulkona hirmu kylmä joten pukeminen vaikeeta. Tänään pistin päälle poitsulle toppapuvun ja peiton auki ja siihen päälle vaunuden suojapeitteen. Liikaa? No, niska oli ainakin sopivan lämmin joten kai sopivasti. Eikös vauva rupea ähkimään jos on kuuma ulkona nukkuessa??? Kokemuksia?

No, ei nyt muuta. Hyvää perjantaita kaikille!!!!!

Vierailija
26/43 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin järkyttävällä syyslomaristeilyllä, huh, painajaista! Tomi itki hirveästi koko reissun, pasko ja yrjös yön laivassa, esikoinen käyttäytyi kuin mikäkin idiootti, keskimmäinen itki kun kaikki huusi kaikille...ja äiti oli kait kauhein kaikista, pipo oli turhan kireällä.

No nyt omassa kodissa takas, ihanaa! Tomikin on taas oma itsensä, ihana herra Aurinkoinen.

Joku kyseli töihin menosta..mä meinaan olla niin kauan kuin rahallisesti suinkin mahdollista, 2-3 vuotta. Noiden isompien kanssa oli aikoinaan vajaa 5 vuotta kotona enkä kyllä ole katunut sitä ikinä. Täällä Vantaalla vaan on aika peestä nuo tuet tätä nykyä et saas nyt nähdä sit.

Mä jätin nyt porkkanan pois kun tota puklua tulee aika lailla. Eli ei velli/korvike taida ollakaan syynä?

Nyt täytyy mennä..

Vierailija
27/43 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin soseiden maistelu peruna-porkkana linjalla,nyt sit syödään jo hedelmääkin,päärynä maistuu vallan mainiosti(ja varmaan mainiolta!)Velliä ollaan kokeiltu jo myös,yöunet menee paljon paremmin sen jälkeen kun kiinteät aloitettiin.Muuten meillä sitten syödäänkin NAN-korviketta,neiti kun hylkäsi tissin siltä paikalta kun ekat kuukautiset tuli!Hirmu itkuhan multa pääsi,mutta nyt olen toipunut jo hyvin surusta...olen kuullut että tällaista saattaa käydä,mutta en uskonut että se loppuisi lopullisesti....pullosta kun tulee paremmin,niin neiti otti sen omakseen.Niin tyttö tulee nyt loppukuusta 4kk.Painoa oli nyt neuvolassa 7700 suunnilleen ja 64cm pituutta.Tukeva tyttö tämä pitkätossu....

Vierailija
28/43 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sitä nuha kuume yskä pöpöä on täällä meilläkin.Onneksi alkaa olee ohi.Olipa ilkeä pöpö.Pikaisia paranemisia vaan niille joilla vielä kuumeillaan ja niiskutetaan.

Vierailija
29/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään aktiivinen nettipäivä näköjään..

Meillä täällä menee mukavasti. Poika on niin rauhoittunut alkuajoista, että! Muistelin kesää, pientä vastasyntynyttä ja kaikkea, kun laitoin vauvakuvia järjestykseen albumia varten. Oi, voi.. Ihanaa mutta aika rankkaa se oli, täytyy myöntää.

Nyt tuo Kesän Kerttupoika vetelee kauppareissun jälkeisiä sikeitä vaunuissa ulkona. Nukahti turvakaukaloon (iso ihme) ja laitoin puolinukuksissa sen vaunuihin ja sinne se jäi. Aika vaikee tosiaan päättää aina mitä laittaa päälle. Yhtenä päivänä piti laittaa jo toppahaalari tänään vain se pakkauksen tumpulinen tumppuineen ja tietty pussukka päälle.Tällasta tää on kun on ekaa kertaa äitiliini :)

Mulla ittellä on unettomuudet tältä erää ohitse. Yöt menee mukavasti vauva kainalossa tuhisten..

Iloa teille.

Alide ja Poikanen

Vierailija
30/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]heips kaikki :)

kiirettä pitää ja mitään ei tahdo saada aikaisex...muutaku huushollin pyörittämisen

aurora on nyt pian kuukauden mennyt nannilla kun mulla loppu maidon tulo ja auroran paino ja pituus kasvut pysähtyi...

nyt parina päivänä maisteltu porkkanaa *nams*

meinaa taas syys masennusta pukkaa :(( mikään ei oikein huvita ja osa syy on tietty kun ei vieläkään tuu lähettyä tyttöjen kanssa minnekkään kun tuntuu ettei pärjää kaupungilla noitten kans...

noh toivottavasti pääsen ainaski tuonne kerttu tapaamiseen :DD ♥ ihanaa nähdä kerttuja joiden kanssa tuli vietettyä odotus aikanakin ilot ja surut ja huolet :)

tulkaas muuten päivittelemään tuonne yahooseen tietonne! monia ei ole näkynyt siellä puolella kuukausiin??? minne olette hävinneet???

linkki:

http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/

noniih... nyt tuo arska hermostuu tossa..kai se on taas pakko lopettaa kesken ja yrittää paremmalla ajalla uusix

terkuin krisse ja tehotyttöset

Vierailija
31/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan taas olla ihan puhki, Tomin hyvältä näyttänyt " uusi elämä" alkaa taas olla muisto vaan. Useampi päivä taas nukuttu 25-40minsaa kerrallaan ja hirveällä huudolla herää aina. Puklailee ihan hurjia määriä, voisko tämä olla allergiaa jollekin ruoalle mitä on maisteltu?

Jätin porkkanan ja maissivellin pois, eli nyt on syöty vaan perunaa ja päärynää useampi päivä mutta " oireet" vaan pahenee. Puklua tulee joka tissin jälkeen iso läjä. Muuten on kyllä hyväkuntoinen ja pirteä hihkuja...

Neuvokaas viisaammat? Mulla on tällä viikolla 4kk neuvola, sieltäkin neuvoa kyselen tietty. Ja näinä päivinä pitäis saada vahvistus vakuutuksesta Tapiolasta ja ampaisen kyllä heti mahdollisesti lastenlääkärille juttusille!

Alkaa taas vieteri kiristää päätä kun kokoajan taas on poika sylissä, mitään ei saa tehtyä eikä kävelylenkeistä tule taas mitään keskimmäistä koulusta hakiessa kun Tomi herää aina polen tunnin päästä karjumaan, hikistä puuhaa kantaa pikku miestä.

Sori valitus mutta kun ei oikein ole muutakaan paikkaa!

t. mariadee + Tomi (huomenna 4kk)

Vierailija
32/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi poistaa koko yahoosta. En millään totu siihen ja jotenkin tää tänne tuleminen on tuttua, turvallista ja sujuvaa. Olen monesti ajatellut, että pitäisi sinne jotain päivitellä mutta kun aikaa vaan ei ole liiaksi kirjoitella sinne ja tänne. Eli tiedot voi poistaa, kun en sinne sittenkään saa kirjoitettua, sorry.

Alide ja Poikanen

Vierailija
33/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti näyttää, että jokin nyt ei käy. Tuossa tilanteessa jättäisin, nyt ensi alkuun kaikki kiinteät pois, että maha pääsee rauhoittumaan. Ei se vauva niistä mitään hyödykkään, jos puklailee ja maha on rikki. Jos tilanne ei rauhoitu, niin sitten maito??? Yksinkertaista oma ruokavaliosi, niin että tiedät tarkalleen mitä olet laittanut suuhun, jos oireilu pahenee.

Jos tilanne rauhoittuu kiinteiden jättämisellä, niin voit kokeilla viikon kahden oireettomuuden jälkeen uudestaan kiinteitä yksi ruoka-aine/viikko. Ja heti jos oireita tulee niin jätät sen ruoka-aineen suosiolla pois ja vasta kun vauva on taas oireeton voit kokeilla seuraavaa.

En muista miltä paikkakunnalta olet, mutta jos olet pääkaupunkiseudulta niin voin lämpimästi suositella Liisa Kuikkaa Pikku-Jätistä. Sieltä saat tarkat ohjeet miten toimia.

Jaksamista ja voimia. Aina voit soittaa vakuutusyhtiöön, missä vaiheessa paperisi ovat niin pääset mahdollisimman pian lääkärille.

Ninni ja Jesse

Vierailija
34/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin viikko maistella maissia, mutta heti ekana yönä kuunneltiin aamuyöstä masupuruvääntöä, joka paheni joka yö. Pierua pukkas sarjatulena :I No eilen sitten päätti oksentaakkin heti maistelun jälkeen ja myöhemmin päivällä sitten ripuloikin vihreää limaa, joten maissi on nyt meidän mustalla listalla.

Edellisellä viikollahan kokeilin mustikka-vattua, joka alkuun aiheutti ripulia mutta se meni ohi ja tilalle tuli iltahuudot.

Päätin just, että nyt loppu kokeilut vähäks aikaa. Annan masun parantua kunnolla ja sitten yritetään uudelleen kun Jesse on 5 kk. Voihan olla, että Jessen maha ei vaan yksnkertaisesti ole valmis kiinteisiin.

Muuten voidaan hyvin. Jesse on hyväntuulinen ja yrittää kovasti päästä eteenpäin mahallaan ollessa. Kääntymistä ei kuitenkaaan ole yrittänyt pitkään aikaan.

Ninni ja Jesse 4kk 1vk

Vierailija
35/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni, kiitti infosta. Ollaan pääkaupunkiseudulta myös eli kiitos suosituksesta. Aikoinaan keskimmäisen kanssa käytiin Tikkurilassa muistaakseni joku Siltanen tms. naislääkäri oli. Mutta tiedä onko hän enää töissää täälläpäin... Keskimmäiseltä ei ikinä löydetty allergiaa vaikka neiti oksensi vielä parivuotiaanakin jos oli syönyt jotain sopimatonta esim suklaata mummolassa.

Kyllä mäkin epäilen että Tomilla joku aiheuttaa tätä puklua, koska alusta asti on kovasti puklaillut enemmän tai vähemmän eli varmaan joku mitä mä oon toisinaan syönyt niin aiheuttais ehkä? Jätin itseltä nyt maitotuotteet pois ja Tomille en ole antanut tänään mitään. Netistä löysin suosituksen että kesäkurpitsa ja vadelma olis turvallisia, samoin possu sitten isompana? Noh odotan neuvolaan asti ja mietin mitä tekis.

Meillä Tomi oppi viikonloppuna kääntymään masulleen ja sitä nyt harjoitellaan tohkeissaan, tai siis ei enää hajroitella vaan käännytään alvariinsa...

Nyt itkua kuuluu taas.

t. mariadee + Tomi tasan 4kk

Vierailija
36/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini suositteli tuota Liisa Kuikkaa, ja itse asiassa hammaslääkärinikin oli aikoinaan (10 v sitten) käyttänyt Kuikalla lapsiaan... ja olivat olleet tyytyväisiä. Me saatiin todella nopeasti ja järjestelmällisesti asiat hoidettua. Ja meillä on lupa soittaa milloin vain Liisalle jos ongelmia tulee. Ainiin ja aikaa varatessa saatin aika jo seuraavalle päivälle (joka varmaan oli tosi hyvää tuuria).

Niinhän se on ettei suoliperäiset allergiat yleensä näy allergiatesteissä. Eliminaatio ja altistus on ainoa keino. Meilläkin otettiin verikokeet, mutta Liisa sanoi että näin pienellä näkyy testeissä hyvällä tuurilla jos on oikein graavit iho-oireet... ja niitähän ei meillä ollut.

Vierailija
37/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole ollut aikaa paljon istua koneella mutta nyt olen vakaasti päättänyt osallistua enemmän. En kyllä silloin odotusaikanakaan paljon kirjotellut mutta silloin ei meillä ollut edes nettiä kotona.

Meidän neiti on jo 4½kk ja on oikein iloinen ja ihana pikkupimu.

Syö tissiä ja vähän ollaan soseitakin maisteltu, mutta porkkana meni poikottiin kun neidillä todettiin atooppinen ihottuma. Nyt on sitten rasvaa kaappi täynnä...

Neiti ei suostu ottamaan tuttia eikä tuttipulloa ollenkaan vaikka kuin kovin ollaan yritetty, mutta kun ei niin ei. Sen verran malttaa olla tissistä erossa että minä pääsen esim. kaupassa käymään joskus ihan ittekseni.

Meillä kun on neljä vanhempaakin lasta niin tää on ainoa joka ei suostu tippaakaan pullosta ottamaan, tosin ei kyllä muille riittänykään näin hyvin tissimaito.

Tuossahan neiti köllii babysitterissä ja juttelee kovasti :)

Vauvakuumeesta...Mikäs se semmonen on... Mulla ainakin tuntuu olevan jatkuvaa ja niin on nytkin. Sanoinki miehelle että meneeköhän koskaan ohi ja tilannetta ei ainakaan helpota et miehellä ei mitään sitä vastaan et lisää tulee... Nyt alkaa ilme muuttumaan neitin kasvoilla vähän siihen malliin et tissi esille joten jatkanpas myöhemmin. Ollaan kyllä innolla tulossa sinne Kesäkerttujen tapaamiseen. Onko paikasta ja ajankohdasta vielä mitään tarkempaa tietoa kellään?

Hauskat päivänjatkot kaikille!

t. Minni ja Mimi

Vierailija
38/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alide:

Mut voi poistaa koko yahoosta. En millään totu siihen ja jotenkin tää tänne tuleminen on tuttua, turvallista ja sujuvaa. Olen monesti ajatellut, että pitäisi sinne jotain päivitellä mutta kun aikaa vaan ei ole liiaksi kirjoitella sinne ja tänne. Eli tiedot voi poistaa, kun en sinne sittenkään saa kirjoitettua, sorry.

Alide ja Poikanen

näinhän se on ettei aika taho riittää oikein mihinkään nykyään :(

aina välillä minäin tänne käyn ilmoittelemassa että " elossa ollaan" ;D

krisse ja teharit

Vierailija
39/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariadee:

Mä alan taas olla ihan puhki, Tomin hyvältä näyttänyt " uusi elämä" alkaa taas olla muisto vaan. Useampi päivä taas nukuttu 25-40minsaa kerrallaan ja hirveällä huudolla herää aina. Puklailee ihan hurjia määriä, voisko tämä olla allergiaa jollekin ruoalle mitä on maisteltu?

Jätin porkkanan ja maissivellin pois, eli nyt on syöty vaan perunaa ja päärynää useampi päivä mutta " oireet" vaan pahenee. Puklua tulee joka tissin jälkeen iso läjä. Muuten on kyllä hyväkuntoinen ja pirteä hihkuja...

Neuvokaas viisaammat? Mulla on tällä viikolla 4kk neuvola, sieltäkin neuvoa kyselen tietty. Ja näinä päivinä pitäis saada vahvistus vakuutuksesta Tapiolasta ja ampaisen kyllä heti mahdollisesti lastenlääkärille juttusille!

Alkaa taas vieteri kiristää päätä kun kokoajan taas on poika sylissä, mitään ei saa tehtyä eikä kävelylenkeistä tule taas mitään keskimmäistä koulusta hakiessa kun Tomi herää aina polen tunnin päästä karjumaan, hikistä puuhaa kantaa pikku miestä.

Sori valitus mutta kun ei oikein ole muutakaan paikkaa!

t. mariadee + Tomi (huomenna 4kk)

meillä siis mennään nyt nannin voimalla ja tyttö pulauttelee ihan koko ajan :(( vaatteita sais olla vaihtamassa sata kertaa päivässä ja melkein koko ajan saa olla sideharso kaulalla...syytä en kyllä minäkään ole tälle keksinyt... NAN niko??

Vierailija
40/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa jotain toisen merkkistä korviketta. Nan ei välttämättä kuulemma sovi kaikille vaikka ei varsinaista allergiaa olisi. Onko vauva muuten tyytyväinen?