Mistä tietää, että vauva saa maitoa riittävästi kiinteiden ohella?
Eli otsikossa oikeastaan olikin jo kysymys. 7 kk lapsemme syö kiinteitä sen 4-5 kertaa/pvä. Maitoa pitäisi saada se 5-6 dl/pvä(muistanhan oikein?). Imetän vielä, joten mistä voi tietää, että maitoa juodaan riittävästi? Tyhmä kysymys, mutta on askarruttanut.
Kommentit (3)
...kai voi jotain päätelllä, eli jos vauva ei saa kovin paljon vettä niin sittenhän pissan määrä riippuu pitkälle maidosta. Soseissakin toki
on vähän vettä mutta jos vaippoja kastuu riittävän monet/riittävän paljon päivässä niiin luulisi saavan maitoa riittävästi. Pissavaipathan voi vaikka päivän aikana punnita jos haluaa asialle jotain varmistusta. Mutta tämä on nyt vain talonpoikaisjärkeilyä, oletko kysynyt neuvolasta?
t. Sirita
Meillä tissi kiinnostaa vaihtelevalla menestyksellä ja niinä päivinä kun ei niin kiinnosta, tytön kakka tulee pieninä papanoina ja maha on kovalla. Eli siitä ainakin itse tiedän, onko juonut riittävästi.
3-4 tehokasta imukertaa riittäisi. Mutta mikä sitten on tehokas imukerta, sitä ainakin itse oon poikani kanssa miettinyt. Poitsu kun on vähentänyt rinnan syöntiä tosi paljon kiinteiden alettua maistua 7 kk iässä.