>> LOKAMAATUSKAT -05 uuteen viikkoon..
Kommentit (51)
Meillä vielä vähän sairastellaan. Esikoinen onneksi ainoastaan. Kun nyt ei vaan tarttuisi tuohon pienempään!! huomenna meillä 1v synttärit, tosin kekkerit järjestetään viikonloppuna.
BT: Esikoinen reilu 3v, pitää huomenna mainita samalla tuosta, kun 1V neuvolassa pienemmän kanssa käydään. Saa taas hoidettua useamman asian kerralla :)
Eli meidän perheestä:
Itse 24v ja mies 25v ja lpr:ssa asustellaan. Lapsia siis kaksi ja kolmas jo tilattu :)
Olen kyllä sellainen lahopää, etten noita galluppeja millään muista...
Mutta joku taisi kuomista kysellä...
Meillä odottaa kaapissa talven tuloa esikoisen vanhat 22 kuomat ja tykkäsin kyllä kovasti niistä. Helposti sujahti jalkaan ja helpot myös ottaa pois. Ostin tuossa taannoin myös vuorelliset saappaat, niitä voi villasukan kanssa sitten sohjokellillä pitää... ainoona miinuksena, että liukkaat kyllä varmaan ovat :(
Mutta onhan niille jo nyt käyttöä :)
Joku taisi niistä Anttilan lassien tarjouspuvuista mainita. Ostettiin esikoiselle sellainen kakkospuvuksi. Ja vaikutti kyllä todella pätevältä puvulta. Olisi varmaan tälle pienemmällekkin tullut ostettua, ellei kaapissa jo 2 pukua olisi ennestään.
Jonathanin puku oli viimetalvena isommalla ja se oli kyllä todella hyvä/laadukas puku hintaansa nähden (muistaakseen maksoi n. 60,-)
Meillä täällä ei saa niitä kaupoista, sillä ei liikettä joka niitä myisi. Mutta pari kaveria pitää aina syksyllä Jonathan kutsut ja sieltä olen sitten tilannut. Muitakin tosi hyviä ja edullisia tuotteita on ollut tyrkyllä.
Mutta... pinoutumistilaa muillekkin...
t. K@tju
Täällä herättiin päikkäreiltä ovikellon pimputukseen, pihaa tekevät miehet pyysivät siirtämään autoja että saavat laittaa sepeliä..täällä kun on pihat vielä rakennusvaiheessa. Nyt kun 1v synttäritkin on ohi, ehtii taas keskittyä muuhun ( eli itsekin ehdin nukkumaan päikkäreitä..) :)
Lahjoista oli ollut puhetta: meidän tyty sai semmosen ' palikkavaunun' jossa on 30 osaa, sitten ämpärin jonka rei' istä voi tiputtaa erimuotoisia palasia sisään, puhuvan koiran joka sanoo sen ruumiinosan jota koskettaa sekä laulaa lauluja ja kertoo satuja, pehmoleluja pari, rahaa, parit vaatekappaleet, pehmeän pallon jne jne.. en muista kaikkea :)
Jotain perhekyselyäkin oli muistin virkistykseksi ollut.. Meillä siis minä 21, mies 25 ja tyttö nyt 1v täyttänyt. Oulun kupeessa asustellaan rauhallisella rivari/omakotitalo alueella ja kanssa-asujana on myös reilu 2vuotias sakemanninarttu.
Sen lisäksi muutaman kilsan päässä on hevonen, joka vie kyllä tarkoin multa sen ajan, jota en tytön kanssa ole :)
Hoitovapaalla vuoden loppuun ja sitten alkaakin äitiysloma, pikkukakkosta odotellaan tulevaksi maailmaan helmikussa.. Ja tyttöhän sekin ultran mukaan olisi!
Tässäpä näitä, nyt ruoka pois uunista ja pöytää kattamaan!
-H-
Neuvola reissu heitetty, tulikin sitte erikoisen pitkä käynti, kun yritettii pissanäytettä ottaa. Kolmeen kertaan laitettii se pussi pimpukan ympärille ja joka kerta se fuskas alareunasta. Pissa sen takia, kun ollu epämääräistä kuumeilua. No, huomen aamul uus yritys. Crp otettii, normaalia näytti, joten tulehdusarvot ok. 1vuotis neuvola käyntii siirrettiin muutamal viikol, jotta on kunnolla tervehtynyt, ja voi piikin antaa. Paino otettiin ja pituus ja tässäpä tulokset, 8840g ja 72.6 cm.
Kotiakun tultiin ni alko ruokakin maittaa, söi kinkkukasvisrisottoo, jugraa ja klementiinin. Kuumetta ei oo muutes ny ollu eilisen päivän jälkee..
Ai nii se esittely, minä 31vee, mies 34vee ja anni pe:na 1vee, lpr:ssa asutaa toistaiseksi. Uuteen asuntoon päästää muuttaa tammikuun puoles välis, ja siis vehkataipaleelle, taipalsaaren kuntaan.. Ja onhan meillä ne kaks karvastakin, sakemanneja, miehen työkoiria, vaikkakin toinen jo " sairas eläkkeellä" ....
Mut ny korjaa hajuherneen tuotoksii...
Onnea sankareille!!!!
-eekkis-
ihan ekaks voisin esitellä itteni :) Eli olen 27v ja mies kohta 32v avoliitossa, kihloissa. Jesse on meidän esikoinen ja meillä on myös ylivilkas koira (sheltti 7v). Asutaan itä-Vantaalla. Ja olen nyt hoitovapaalla siihen asti kun Jesse täyttää 2v. Mitäs muuta. Harrastukset on tv ja internet. Olen lähihoitaja ja töissä päiväkodissa sitten kun palaan työelämään. Vauvakuume on kova mutta katellaan ens vuoden puolella ;)
Tänään oli neuvola ja kasvut oli ihan hyvät, päästiin jo painon kanssa keskiviivalle :) eli 9890g ja 78,5 cm.
Olen ollut vähän huolissani tosta Jessen vilkkaudesta ja otinkin asian puheeks neuvolassa ja neuvolan tätsy oli sitä mieltä että toiset on vilkkaampia ja toiset rauhallisempia että vielä ei tarttee olla niin huolissaan kunhan pitää rajat selvänä ja ottaa välillä syliin rauhottumaan.
Nyt taas menee vähän hulinaks tuo pojan meno ja kaupassa se lätkäs mua naamaan niin että rillit melkein lensi ja kun otin käsistä kiinni ja sanoin asiasta niin poika vaan nauroi. Tuli vähän epäonnistunut olo mutta en tietenkään näyttänyt sitä pojalle. Äsken otin taas pojan syliin ns rauhottumaan, suuttu vaan enemmän mutta sit alettiin taas leikkiä yhdessä. Mä toivon että tähän hommaan tulee vähän järkeä kun poitsulle tulee ne sanat.
Onkohan muilla millasta menoa nykyään?
Millasia leikkejä teidän ipanoilla on, mistä tykkää?
Niistä kuomista vielä että kuuluuko niihin laittaa villasukka sisälle vai pärjääkö ilman?
Joops huomenna taas hammaslääkäriin, lohkes hammas ihan vaan ruisleipää syödessä. Äiti sit sano et mun pitäs syödä kalkkia, siinähän se syy on kun multa hampaat murenee suusta, mä syön niin vähän maitotuotteita, nyt sitten alan syömään kalkki tabletteja, ei ole kiva saada tekareita 30 v lahjaks.
No mutta salkkarit alkaa tarttee mennä
T.Silja
tuota lapsen vilkkautta....meillä myös poika todella vilkas ja vipeltää menemään siitä kun herää siihen kun menee illalla nukkumaan, ainoa aika päivästä jolloin on paikallaan on kun nukkuu päikkäreitä tai katsoo Teletappeja.
Olen monesti miettinyt että onkohan ylivilkas tapaus, serkkunsa kun on superrauhallinen, ovat kummatkin lokakuisia. Tosin eihän pitäisi verrata. Mutta tuntuu ettei sylissäkään halua olla jos ei liiku ja näyttele kuka on missäkin valokuvassa jne jne. Joten Silja, et ole yksin, meillä siis myös vilkas poika!
Olen kans sitäkin miettinyt että muuttuukohan meininki kun osaa puhua ja ymmärtää enemmän kun hänelle puhutaan. Mene ja tiedä.
Nyt vihdoin rauhoittui unille, yleensä isänsä kanssa rauhoittuu helpommin vaikka onkin mammanpoika päivisin ja iltaisin.
Suihku kutsuu, hyvää yötä kaikille!
Siljalle niistä kuomista; kyllä niihin oon mä ainakin laittanut villasukatkin mukaan! Varpaat niin äkkiä palelee, ja toisaalta, kun se lesti on kuomassa aikas leveä, niin auttaa sukka myös pysymään kengän paremmin jalassa..Ja mä oon sitä vanhaa koulukuntaa, joka uskoo siihen, että jos jalat on lämpimät, niin muutenkin pysyy paremmin koko kroppa lämpimänä:O).
Mari se on taas tehnyt katoamistempun! Ihme-mimmi, kun leikkii, että on muutakin elämää TAAS!
Hurjasti paljon onnea teille vaaveja oottaville! Ihan on aikas haikea olo aatella, ettei koskaan enää ikinä meille... K@tjuko se kyseli pienen ikäeron omaavista?Meillähän on nelonen ja vitonen syntynyt 1v4kk;n erolla..Hyvin on mennyt, vaikka se eka puoli vuotta meni aikas sumussa näin jälkikäteen aatellen..Mutta toisaalta taas olin kummallisella tavalla energinen heti vauvan synnyttyä ja esim. leivoin ku hullu harva se päivä, ja olin tosi ehtiväinen olevinani..(saattaapa johtua toki siitäkin, että vitonen oli ns." työtapaturma" ja kun olin selvinnyt alkujärkytyksestä, piti näyttää että pärjään! Olihan meillä siinä vielä lisäksi 4,5 ja 8 ja 11-vuotiaat isot sisaruksetkin hoidettavana). Toisaalta taas, esim.yövalvomiset menee sitte samoilla silmillä, kun nyt yli viiden vuoden jälkeen, kun tuli vauva, niin se yöllinen heräily oli aivan kaameen rankkaa!
Tänään olikin tän viikon vika koulupäivä noilla ala-astelaisilla, ja syysloma alkoi..Muuten jees, mutta epähuomiossa olin varannut eskariin keskusteluajan just huomisaamuksi 8.30, joten eipä ainakaan aamulla tarvii leppoisasta lomatunnelmasta nauttia..
Ai juu, pitääpä hiukan hehkuttaa; Milo on tänään kävellyt muutamaan kertaan muutaman askeleen! Tekee sen vaan niin huomaamatta omassa rauhassaan, että meinas jäädä hokaamatta! Hitsin hitsi, kohta se tosiaan on jo ihan iso ihminen, eikä mikään vaapukka!
No johan tälle päivälle on tullut lätistyä, joten hyvät yöt, ja kauniit unet!
Trutti
Kommentointia heti kärkeen: POTTAILU on meillä hyvin alkuvaiheessa.. Tunnustan - olen tosi laiska siinä(kin) suhteessa. Välillä tyttö istuskelee hetken potalla, mutta en näe mitään syytä treenata sitä vielä " tosissaan" , kun ei tytöltäkään kiinnostusta juuri löydy. Ehtiihän tuota myöhemminkin.
SAUNASSA ei käydä oikeestaan koskaan, kun meillä ei oo omaa saunaa, enkä " jaksa" tonne talon saunaan lauantaisin könytä. En oo itekään mikään himosaunoja, joten ukko saa mun puolesta opettaa lapset heittämään löylyjä..
SYÖMINEN sujuu ilman sen kummempia konsteja, lusikka suuhun ja safkat nassuun. Tyttö on aina syönyt hyvin (isäänsä tullu niinku isommatkin sisarukset), eikä oo juuri mitään jättänyt lautaselle. Tosin siinä vaiheessa kun masu on täysi, suu menee tiukasti kiinni, eikä aukea enää millään. Leluja meillä ei ruokapöytään tuoda (sillon kun syödään), se on aina ollu ehdoton sääntö.
Nii joo esittelyä.. Oon 35, mies 43 ja lapsia kolme. Pohjois-Helsingissä asustellaan, ja hyvin viihdytään. Oon hoitovapaalla todnäk vielä ens kesän yli, mutta saatan toisaalta lisätä pian iltatöiden määrää.. Money talks, you know.
Josta Truutan kyssäriin. Meillä on vissiin erilaiset verokortit, kun mulla menee veroa saman prosentin mukaan sekä kotihoidontuesta että palkasta. Sit kun tulot ylittää tietyn summan, niin veroa menee lisäprosentin mukaan. Tosin aion muuttaa vielä loppuvuoden osalta tulorajaa (=veroprosenttia), kun saankin vähän enemmän palkkaa kuin aiemmin luulin. Hmmm.. jospa vielä kyselisit onks toi sun systeemi ihan ok? Kuulostaa kummalta.
Hui, mulla on bataatit kattilassa, mentävä!
Pähkis :)
K@tju : Meidän esikoisella otettiin muutama vuosi sitten verinäytteitä ja diagnoosisksi tuli sitten se von willebrandt. Pojalla on lievin eli oireina on juuri usein toistuvat nenäverenvuodot ja mustelma herkkyys. Hammaslääkärissä myös ilmoitin että tälläinen tauti pojalla on jos/kun tulee hampaiden poistoja jne. Saatiin myös punaisen ristin veripalvelusta kortti lompakkoon missä lukee " veren vuodon vaara" jos joutuu esim. onnettomuuteen (verihän ei hyydy niin nopeasti kuin normaalisti) ja aspiriinin ja disperiinin käyttöä ei myös suositella....mutta tässä lievässä " tyypissä" ei ole mitään lääkehoitoa tms. Eikä tämä ole kyllä millään lailla meidän elämää haitannut muuten kuin verisiä lakanoita tulee useasti...
Nyt tapahtu meillä sitte historiallinen tapahtuma.. Oikeasti tää poika nukku 20.55-8.15 yksin meidän huoneessa. Siis soitin eilen tuonne unikouluun ja ei ne enää meille muuta keksiny ku kokeilla omaan huoneeseen ja aattelin sitte että helpompi kokeilla ku ite siirryn olohuoneeseen(isi reissusa) patjalle..ja todellakin se nukkui aamuun asti! Täytyy nyt vielä ens yö kokeilla samaa hommaa ja huomena siirtää sänky omaan huoneeseen jos hyvin menee ens yöki..
Eipäs nyt kummempata.. syönti hommiin.. Ai niin niistä meillä senverran, että hyvin on aina syöny, ei tarvi viihdyttää tms., mutta kokkareita ei hyväksyny pitkään aikaan..vasta nyt on alkanu syödä nuita yli 1v ruokia+välillä omatekosia.
Niin ja 1v neuvola mitat oli Jessellä 75cm ja 9300g. tänään käyäänki piikillä ku oli viimeksi niin flunssanen ettei laitettu.
Tytön lounas pelastettu! Ei oo vaan yks tai kaks kertaa, kun oon unohtanut potut tai muut pöperöt kattilaan kiehumaan, ja sit ne on ollukin muuten tosi kypsiä.. Pitäis ostaa Mentalwearista se t-paita, jossa lukee " Sama pää kesät talvet" , ei tarttis aina selitellä kun sekoilee. ;)
Mun piti vielä kysellä, että mitenkäs muiden päikkärit nyt sujuu? Meillä on selkeesti siirrytty yksiin uniin, puolen päivän jälkeen tyttö vetäsee yleensä 2-3 tuntia unta luumuun. Tänään on poikkeuksellinen päivä, kun tyttö nukkuu jo nyt, mikä tarkottaa kyllä toisia torkkuja varmaan 16-17 kieppeillä. Aamulla meillä herätään 7-8 aikaan, joten ne toiset päikkärit on sitten kai " siirtyny" yöunien jatkeeksi. Sopii mulle. :)
Siljakos kyseli leikkimisestä. Meillä tyttö puuhailee sisarusten kanssa paljon, se on vähän semmonen lemmikki noille isommille. Äidin sydän pakahtuu tasaisin väliajoin kun seuraa niiden yhdessäoloa..
Yksikseen tyttö katsoo Teletappeja (heihei romi!!), piilottaa kaukosäätimiä, kaivaa multaa ruukuista ja järjestelee kirjahyllyä. Isosiskon nukkekoti menee usein remonttiin ja veljen legot viljellään ympäri sen huonetta. Ja sitten kun on tylsää, tyttö roikkuu äitin helmoissa. Huoh.. on tää sit kuitenkin niin ihanaa! :)
Nyt tyttö on muuten alkanu tanssia! Meillä on yks semmonen tosi " kiva" soittovekotin, josta lähtee sen seittemän sortin melodiat ja niitähän sit kans kuunnellaan. Typy heiluu musiikin mukana ja sit kun joku menee sen kanssa tanssimaan, niin tyttö hekottaa hulluna! Hihhih.. :)
Meillä kävellään nyt huomattavasti enemmän kuin kontataan. Nykyään tyttö malttaa tepsuttaa, vaikka olis vähän kiirekin, kun vielä hetki sitten se heittäytyi kontilleen ja pyyhälsi menemään. On aika hellyyttävä (ja huvittavakin) näky kun tuommonen pätkä taapertaa..
No juu, nyt pitää laittaa pyykit kuivumaan kun sen saa vielä tehdä YKSIN. Kohtahan tuo kotiapulainen tuolta kumminkin kiekasee.. See ya!
Pähkis :)
Kakku tuolla uunissa on paitumassa ja meinasin leipoa kinkkupiirakkaakin, meillä siis juhlitaan tänään 1V. SYNTTÄREITÄ :)
Sukulaiset tulee sitten viikonloppuna ja silloin juhlitaan oikein kunnolla. Nyt vaan tämmöset pienet perhekkekkerit meinattiin järjestää, kun tänään se oikea synttäripäivä kerran on.
Neuvolassa käytiin, herran mitat olivat 10,130kg 76,7cm
Totesi vaan että aika duraseli tuo meidän poia :)
Joo... on tullut itsekkin huomattua!!! että täältä löytyy myös TODELLA VILKAS poika!!
Esikoisen nenästä se ei sen kummempaa se täti sanonut kun että jos sitten oikee riesaksi yltyy ja ei meinaa tyrehtyy niin sit voidaan harkita sitä polttamista. Ilmeisesti ne " heikot" suonet sitten poltettaisiin... Miehelle tehty tämä operaatio nuorena.
Toivottavasti vaan jotain sukuvikaa tai suonet pinnassa, ettei olisi mitään muuta... mutta neuvolatäti ei edes mitään maininnut, että sitä tarviisi vielä tutkia tms. Mutta onneksi se verenvuoto tosi nopeesti tyrehtyy, niin sikäli ei huoleta suuremmin vielä.
Mutta nyt kakkua pois uunista ottamaan...
... ja Sitä kinkkupiirakkaa leipomaan :)
SYNTTÄRIONNEA MUILLEKKIN 1V TÄYTTÄVILLE/TÄYTTÄNEILLE!!
t. K@tju ja synttärisankari :)
En ole oikein ehtinyt pinoutu, kun olen täyttä häkää pakannut monta päivää. Lauantaina ois sit muutto päivä. Muutetaan tosiaan vantaalta kerrostalosta karkkilaan omakotitaloon. IIIIIIIhanaaa!!! =)) Rankkaa vaan tämä pakkaaminen. Täytyy aina pakata, kun Eetu nukkuu muuten siitä ei tule mitään. Meillä on nyt ollut vielä 4 viimeistä yötä tosi levotonta. Vähän väliä kuuluu pientä itkua. Epäilen, että lisää hampaita on tulossa.
Eetu täytti eilen 1v mutta pidetään kekkerit vasta karkkilassa marraskuun lopussa. Ei viitsinyt kutsua porukkaa tänne laatikoiden keskelle. Mummi ja pappa kävi mutta siinä kaikki.
Nyt esittelen meidät. Minä olen siis 28v ja mun mies on 26v. Mentiin vuosi sitten kesällä naimisiin. Vielä siis asutaan vantaalla mutta lauantaina muutetaan karkkilaan. Mä olen sieltä kotoisin. Meillä on ensimmäinen lapsi kyseessä. Töihin menen vuoden alusta ja Eetu menee perhepäivähoitoon.
Meillä oli maanantaina 1v neuvola ja painoa poitsulla on 11kg 680g, pituutta 80,5. Piikki tuli mutta ei reagoinut siihen mitenkään. Eetu on muutenkin ollut nyt viikon verran tosi kiukkuinen ja puntissa roikkuja. Hampaat varmaan kiusaa, kun ei ole kipeäkään.
KIUKUTTELU osaa erittäin hyvin, menee lattialle istumaan, itkee ja potkii leluja. Varsinkin silloin, jos ei saa koskea johonkin.
PÄIVÄUNET vaihtelee päivittäin 1-3. Jos herää aamulla aikaisin niin sit menee puol 9 puolen tunnin tirsoille. Sit puol 1 nukkuu 1-2h. Harvemmin enää ottaa neljältä puolen tunnin tirsoja mutta joskus. Yöunille simahtaa aina kasilta.
SYÖMINEN välillä joutuu keksiä kaikkea virikettä, että ruoka menee alas. Useimmiten kyllä syö reippaasti.
VILKKAUS meillä on kans erittäin vilkas tapaus. Kokoajan puuhastelee jotain. Ja nykyäänhän tosiaan kävelee jo ja melkein juoksee. Konttaa enää tooooodella harvoin.
Nyt täytyy lähteä pakkauspuuhiin, kun pikkumies nukkuu.
SUURET ONNITTELUT PÄIVÄNSANKAREILLE =)))
T. Nasu ja Eetu
Ja ONNEA päivän sankareille!
Lauranäidille: Viherlaakso mulle aikanaan tuttua seutua, asuttiin Kauniaisissa 20 vuotta ja myöhemmin olen asunut Laaksolahdessa.
PÄIKKÄRIT meillä otetaan normaalisti yhdet. Nyt kipeenä ollessaan poju on joskus nukkunut kahdet, riippuu monelta herännyt.
TANSSIMISESTA meillä kans jos joku viisu alkaa soimaan jostain äänilelusta, tv' stä tai radiosta niin alkaa poika nytkymään. Hassun näköistä!
Helli1979: onneksi olkoon kokonaisesta yöstä, eikö olekin mahtava fiilis? Mä en aluksi uskaltanut toivoakaan että meillä ne jatkuisi, mutta kyllä hyviä öitä on nykyään paljon. Tosin tuleehan niitä huonojakin väliin varsinkin jos kipeänä. Lisää kokonaisia öitä teille!
NENÄVERENVUODOSTA mulla oli kans pienenä jatkuvaa nenäverenvuotoa. Olin jopa sairaalassakin kerran vuorokauden kun valui ja valui ja valui... Mun isällä on ollut sama juttu nuorena. Sitten ne vaan loppu jossai kohtaa.
Jotenkin masentaa pojan puolesta kun on jo kolmatta viikkoa flunssassa. On ollut tosi onnellinen (luulen ainakin ) kun nyt pari päivää saanut olla hetken ulkona leikkimässä. Sisällä kaatuu seinät päälle.
Täytyypi käydä katsastamassa tyyppi kun nukkuu tuolla ulkona päikkäreitä. Palaillaan!
tulla onnittelemaan synttärisankareita eilen, tänään ja varmuuden vuoksi huomenna ja ens viikolla.. Siis ONNEA YKSIVUOTIAILLE!!
Pähkis :) - esidementikkojen kerhon pj
Vihdoin päästii tänää ulkoilemaan, kun ei oo sitä kuumetta ollu ed.päivän jälkee.
Kyssäreihin, Mei tytyl on rytmi veressä, eliks tanssii musiikin tahtiin. Täytynee ilmottaa johonkin tanssiryhmään. Kaikki makuinen on musiikin suhteen, mutta yks on ylite muiden, emmerdalen musiikki. Heti ku kuulee sen, ni rientää töllyn eteen jatsaamaan, ja vielä syvällä kyykyllä. Nyt on tullu jo askeleitakin mukaa.
Vilkas on. Välil meno on nii kovaa, et pitää ihan toppuutella.
Päikkäreistä, yksil mennää, aika vaihtelee ½-1½tuntii..
Mitähän viel oli.. Talvikengät, ostin cittarista moomin kengät, sivuvetskarilla sekä nauhoilla, hyvin on toiminu, hivenen on isot, mut siitä se kinttu kasvaa..
Nyt ei muista oliko muuta. ONNEA SANKAREILLE !!! Tais tytykin sopivasti herätä..
-eekkis-
Romi: Kiitos! Ja on tosi ihanaa ku nyt ainaki selvisi että poika kykenee nukkumaan koko yön putkeen, ajattelin jo jossain vaiheessa että se vaan on tämmönen riekkuja ja täytyy kestää vaan seuraavat pari vuotta..Nyt taas pikkasen hirvittää että kuinkakohan se ens yö tai siis tämä..? Mutta toivoa täytyy vaan lisää kokonaisia tai edes kohtuullisia öitä. Meinas tosiaan se unikoulun täti että on mahd. ku vielä päivällä imetän, että se yöllä " haistaa" /vaistoaa kun tuun sinne lähelle ja se sitte alkaa haittaan lapsosen unta;)
Tanssimisesta: Meillä kans tosi pop. Aina ja kaikki musiikki kiinnostaa ja pylly alkaa keikkua;) Yks tapaus oli tuossa elokuussa että aivan meinas alkaa jo äitiä ja isiä nolostuttaa..kun oltiin kavereiden häissä, kirkossa vielä ja joku virsi siinä alko kuulua nii eiköhän alkanu poju jammaan aivan tosissaan ja kyllä vieruspenkkiläisillä oli kivaa;) Kaiken lisäksi kun pappi sanoi rukoilkaamme..päästi meijän jäbä aivan kauhiat päristykset...voi hitsi.
No joo mää lähen tästä taas sitä bigbrotheria ootteleen..surkia tapaus oon joo!
..Meinas paniikki iskee, kun etin ja etin pinoo, eikä löytynyt ei..Selasin uudestaan, ja hups, siinähän se ihan ylhäällä olikii..Oiskohan ollunna niin, että jotenkin ei hetkeen näkynyt, ku edellinen kirjoitus tallentu tai jotain..Pääasia, että löytyi.
Lintsillä käyty ja se oli nyt sitte Milonkin eka lintsireissu! Otin itselleni rannekkeen, niin poju pääsi muutamaan laitteeseen mukaan..No, eipä ollut kummemmin innoissaan tai peloissaan, istua nökötti ja puhu " miloniaa" .
Pähkikselle kiitokset verokorttivalaistuksesta! Taidanpa soittaa sinne verokorttipuolelle ja pyytää, että laskevat mulle oikein noi hommat..Toki on kiva saada takasin palautuksia, mutta tässä rahatilanteessa kun niitä maneja tarttis nyt, eikä vuoden päästä..Kuinkas muuten kullekkii kävi, tuleekos palautuksia vai mätkyjä? Mulla ihan taas meinas lirahtaa pöksyyn, kun maanantaina vasta sain tiedon, ja Jihuu! takasin päin on tulossa...
Päikkäreistä; meillä mennään edelleen täysillä kaksilla unilla.Passaa mulle.
Nasun Eetulle isot onnittelut eilisen johdosta ja K@tjun kuopukselle tän päivän johdosta! Paljon onnea vaan!!! Mehän tullaan sitten peränpitäjinä Sanjan typyn kanssa vasta 30.pvä.
Nyt naukumaija-porukka lastenhuoneesta vaatii iltasatua, joten äidin on tehtävä, mitä äidin on tehtävä..juu nou!
Iloista illanjatkoa ja hyvät unet!
Truide
Poju nukkuu jo päikkäreitä ulkosalla ja tässä tietty ite heti koneen kimpussa.
Eilen käytiin Jumbossa ja tuhlailin vaatteisiin rahaa. Aina kun masentaa se piristää kummasti, ja lompakko tyhjenee. Tällä kertaa ostin siis itselleni. Ja suklaata tuli ahmittua. Ennen vanhaan kun mieli oli maassa mä en syönyt, nyt tuntuu että hällä väliä, peli on jo menetetty enivei.
Jesper & Juniorissa haalariale (yksi tietty haalari), 29 euroa. Tietty ei ollut pojan kokoa mutta sanoivat että tänään tulisi lisää. Näytti olevan ihan ok ja sopisi hyvin toiseksi puvuksi.
VERONPALAUTUKSISTA meikä saa kans takaisin.
Täytyy miettiä kans miten tekisi tuon veroprosentin kanssa kun menen marraskuussa töihin, vain 6 viikon pätkä. Sivutuloprosentti on aika korkea.
No ei mulla mitään tärkeää...hei.
No... alko sitten illalla TAAS nousta kuume korkeammalle tuolla esikoisella, ihmeen sitkee viruspöpö kyllä on!!
Eikös tuo meidän pienempikin sitten alkanut kuumetta illasta nostella ja viimeyö meni miten meni. Juominen onneksi kelpaa ja käytiin pari kertaa yöllä maitomukia kallistamassa. Nukkui reppana tosi huonosti, kun itkeskelikin unissaan :( Ja oli kyllä ihan kuumakin.
Nyt sitten tässä tarkkailussa kummastako pienemmän kuumeilu johtuu... sai meinaa eilen siellä neuvolassa rokotukset ja sekin saattaa sitä kuumetta nostaa.. mutta kun meillä ollut tuo isompi jo 5 päivää kuumeessa niin ei olis mikään ihme että sama pöpö olis toisellakin.
Mites muuten, miksi lapsia ei rokoteta kipeenä? Onko sitä mitä haittaa? meinasin vaan jos nyt on tuossa samassa viruksessa ja sai kuitenkin eilen ne rokotukset...
Saas nyt nähdä miten käy meidän juhlien... tarkoitus oli pitää synttäripirskeet viikonloppuna. Pitää katsella nyt sitten lasten vointien mukaan.
Voi kun olen lahopää... jotain galluppia taisi olla...
Päikkäreistä : Meillä siis mennään yksillä päikkäreillä, nukkuu ne tuossa klo: 12-15 aikoihin. Yöunille ollaan jo kahdeksan aikaan valmiita.
hmm... nyt ei sitten millään muista, oliko mitä muuta kyselty...
Mutta ONNEA SYNTTÄRISANKAREILLE!
t. K@tju
Meillä on tänään Laura-tytöllä 1v-syntymäpäivä! Juhlia vietetään ensi viikonloppuna.
Vastailenpa esitettyihin kyssäreihin:
HOITOPÖYTÄ: Meillä on vielä käytössä, vaikka siinä ei mielellään enää paljon tykkää makoillakaan. Pysyy lelun voimalla hetken paikoillaan, mutta enimmäkseen vaipat ja vaatteet vaihdetaan sylissä.
MEIDÄN PERHE: minä 32v, mies 36v ja Laura on meidän esikoinen. Asutaan Espoossa Viherlaaksossa kerrostalossa erittäin lapsiystävällisellä alueella. Täällä on päiväkoti ja koulu vieressä ja terveysasema ja neuvolakin löytyvät muutaman minuutin kävelymatkan päästä. Olen hoitovapaalla toivottavasti ensi vuoden elokuun loppuun asti, katsotaan miten rahat riittää...
SYÖMINEN: Meillä täytyy olla jokin kirja syöntitilanteessa mukana, muuten ei ruoka uppoa neidin suuhun.
Palailen taas myöhemmin! Mukavaa viikonjatkoa kaikille.
T: Lauranäiti