>> LOKAMAATUSKAT -05 uuteen viikkoon..
Kommentit (51)
Tyty heräs kyllä yllättävän aikasin, alko höpöttelemään huoneessaan jo puoli kasin aikaan, kasilta sitten noustiin jo ylös ja alettiin puuron laittoon. Itselle meinaa flunssa tulla, toivottavasti juniori säästyy siltä. Ei ole kyllä ollut vielä kertaakaan kipeänä vuoden aikana, että jossain vaiheessa kai se sitten tulee..
Meillä juhlittiin lauantaina synttäreitä, väkeä lappasi taloon ihan koko päivän ja olin ihan naatti illalla ja supistuksista saikin sitten kärsiä :/
Tänään ne sitten virallisesti on, klo 13.51 tarkalleen meidän tyttö onkin jo 1v ;) hui, kuinka nopeaa aika meneekään!
Tuosta hoitopöydästä.. meillä on ollut käytössä vielä, välillä menee itkuiluksi mutta siinä saa helpoiten vaihdettua kun seisominen tukea vastenkin on vielä melko horjuvaa.. Mutta pikkuhiljaa varmaan alan vaihtaan vaipat muualla.
Mutta siinäpä tällä kertaa, lähdetään ulkoilemaan kun ilmakin sallii! :) Mukavaa viikonalkua kaikille ja onnittelut muillekkin synttäreitä juhliville!
-H-
I' m back!! Eeei, ei voitettu lotossa, eikä missään muissakaan arpajaisissa, vaan tapahtui toisenlainen ihme: vanha tietsikka pelittää sittenkin! Olin jo luopunut toivosta, mutta eräs koneiden päälle ymmärtävä ihminen sai kuin saikin masiinan kuntoon! Nyt vaan toivotaan, että tää pysyykin kunnossa.. Ihan oli ikävä ja masennus ilman teitä maatuskoja!
Pinoja en ole oikeen ehtiny lueskella töissä (??;)) mutta kun äsken nopeesti vilkasin, niin viikonloppupinkassa oli puhetta ainakin hoitopöydästä. Meillä ei oo semmosta ollut koskaan, tytölle oon jo piiiitkään vaihtanu vaipan sylissä. Pinttynyt tapa vanhempien muksujen vaippa-ajoilta. :)
Kääk, mitäs muuta mun pitikään kommentoida.. tais lykätä meitsille suorituspaineet nyt kun pitkästä aikaa pinoudun. :) Joo. Meillä siis vietetään synttäreitä ens lauantaina. Te, joilla juhlat on jo juhlittu, niin mitäs vauvelit on saaneet lahjaksi? En oikeen ite keksi mitään, kun kaikkea tavallaan jo on, eikä mitään krääsää enää kaipais tähän huusholliin..
No höh, kertokaas viimeisimmät kallupit ja muut puheenaiheet kun oon ihan pihalla koko tsydeemistä. Ai joo, sitä piti kysymäni, että mitäs 1v-neuvolassa tehdään? Oliks siellä jotain palikkatestejä..? Meillä ens viikolla neuvola, ja ajattelin kouluttaa sit tytön sitä varten.. no joo hehhheh. ;)
Ei vaan, nyt imuri kutsuu. Illaksi taas töihin ja sitä ennen paljon puuhaa, joten heipparallaa tällä kertaa!
Pähkis :) - vihdoinkin täällä.
Ja kaapit pullottaa täynnä keksiä ym herkkua, kakkuakin vielä on vähän mutta onneks nuo keksit ei mene pilalle niin niitä voi syödä silloin tällöin. Meillä oli kaks päiväset juhlat ja meni tosi hyvin, Jesse oli tosi innoissaan, koko ajan oli vauhdissa, kai sillä oli joku esitys päällä. Vaikka oli aikasen räkänen niin hyvin jaksoi bilettää.
Nyt mä vähän kyselen kun tuolla cittarissa oli kuoman kengät 27e onko ne halvat vai normaali hintaiset? Hirvee ongelma muutenkin kun en tiedä mitä kokoa ostan, pitäskö noihin kuoman kenkiin vielä laittaa villasukka vai pärjäiskö pakkasella ilmankin? Oisko kellään kokemusta?
Toppapukukin on vielä hankkimatta, se reimatec houkuttaa mutta ei mulla ole varaa ostaa niin kallista pukua, kai sitten joku lassie kun se tuntuu olevan tarjouksessa 25e vai liekkö enää.
No nyt en kyl ehdi enempää Hyvää alkanutta viikkoa
T.Silja ja Jesse 1v
Löysinpä minäkin tänne " isojen" puolelle.
Heti aluksi LÄMPIMÄT ONNITTELUT kaikille 1v. täyttäneille ja tänään juhliville! Meillä tuli vuosi täyteen pe ja eilen juhlittiin. Kauhee hässäkkä ollut päällä, kun piti saada huusholli kuntoon ja pötyä pöytään. Ja pirulauta noita muksujakin välissä hoitaa ;). Nyt saa vihdoin hengähtää eli pyjama päällä eikä peiliä ole nähtykään... Kaipa se kohta pitäis vähän ryhdistäytyä, kun ollaan iltapäivällä menossa neuvolaan. Huomenna olis sitten 1v. kuvaus.
Enpä jaksellut kaivella vanhaa pinoa, joten ei taas hajuakaan mistä täällä on puhuttu. Hoitopöydästä kai ainakin? Meillä on vielä hoitopöytä satunnaisessa käytössä, se on viimeinen paikka missä jannu suostuu pysymään aloillaan sen aikaa, että saa vaipan vaihdettua. Muuten on välillä aika tuskaa. Meinasin jo pistää myyntiin koko pöydän, mutta se on ihan hyvä " erotuomari" sänkyjen välissä. Ei mene nukkumaanmenot liian villiksi. Ja siinä on kaksi kätevää laatikkoa, joihin on tosi kiva säilöä kaikkea ylimääräistä roinaa... Ja sitä tuntuu riittävän.
Tosi paljon sain kirppiksellä kaupaksi vauvan vaatteita, mutta silti niitä jäi jätesäkillinen! Voi mua pöljää, kun menin aikanaan lankaan, että " kyllä te kuule vaatteita tarvitsette" . Niitähän sitten tuli ovista ja ikkunoista. Sillä määrällä ei olis varmaan tarvinu pestä kuukauteen pyykkiä.
Vitsit sentään kun alkaa ihan oikeasti olla ihan kauhee vauvakuume =/. Takokaas aikanne kuluksi järkeä mun päähän ;).
Mukavaa viikkoa kaikille!!!!
Pojat päikkäreillä ja äiti TAAS koneella :)
Meillä sitten eilen illasta nousi uudelleen kuume esikoiselle, 39 ja risat :(
Onneksi ainakin toistaiseksi tuo pienempi herra ei ole kipeeksi tullut!!
Meni yö taas niin ja näin :(
Esikoinen alkoi itkeä tunnin nukuttuaan ja siirsin meidän sänkyyn, ihmettelin että mitäs märkää sen suusta/nenästä tulee... no, verta tuli ja tuutin täydeltä! Kun oikein itki, sitä verta valui nenästä suuhunkin ja hurjan näköistä kun kakoi verta.
Onneksi tyrehtyi nopeasti ja sain sitten taas pesujen ja lakanoiden vaihdon sekä lattian kuurauksen jälkeen takaisin nukkumaan. No, eikös meidän pienempi sitten herännyt siihen esikoisen itkuun ja siinä sitten koitit rauhoitella kahta huutavaa ja samalla tyrehdyttää toisen nenäverenvuotoa... olis taas iskää kaivattu, mutta oli yövuorossa. Onneksi nyt pari päivää vapaalla jakka herää tuossa iltapäivällä.
En sitten saanut meidän pienempää millään nukkumaan ja puol 12 päätin et otan viereen, että pääsen itsekkin nukkumaan. Yhdeltä sitten nukahti vasta, pyöri ja hyöri, höpötteli ja itki... kaikkea vuoronperään. Kyllä taas koki pinna venytystä!! Mutta loppuyö meni rauhallisissa tunnelmissa onneksi. Kyllä taas mielessä kävi että mites sitten kun siinä on vielä kolmas ja jos kaikki sairastaa samaan aikaan...
Onneksi tuo mies tosiaan tekee yötyötä niin mahtuuhan tuohon 180 senttisee sänkyy sitten äiti lapsineen :)
Meillä tullut oikea riesa tuosta isomman pojan nenäverenvuodosta! Tuntuvikseen vuotaa vähintään kerran-pari viikossa mitä ihmeellisimmistä syistä ja pahimmillaan harvasa päivä. Jostain kuulin että saattaa olla myös yhteyttä korvatulehdukseen, joten pitänee kysyä neuvolasta kun siellä malko usein tulee nyt asioitua.
Pottailusta pitikin kysyä.. mitenkäs muilla se sujuu? Meillä kun ei ota sujuakseen, ei sitten millään!! Vaikka 8kk saakka ollaan koitettu harjoitella, niin on yhtä kamalaa aina vaan. Huuto tulee ja istumaan ei suostu siinä millään... vaikka miten viihdyttää.
Saunomisesta oli taannoin kyselty, meillä poika saunoo jo ihan täysiään. Mökillä kesällä se oli se ainoa paikka missä pääsi peseytymään ja siellä pikku löylyihin pääsi. Nyt jo tykkää istua vaikka pidempääkin.. Ei tosin mitään kovia löylyjä oteta pojan kanssa ja vadissa istuu lauteilla.
Mutta nyt päivätirsoille että jaksaa illan. Senverran jäi unet vähille viimeyönä.
t. K@tju
meillä vielä 1v neuvola edessä, huomenna itseasiassa. Mutta olen kuullut että ei siellä tarttee kai mitään osata. Se on vissiin 1½v neuvolassa kun pitäis ostata ne pari palikkaa laittaa päällekkäin. Meikkis ostikin poitsulle palikat synttärilahjaks että nyt alettaan jo opettelemaan ;)
Meidän Jesse sai lahjaks rahaa (75e), autoja, palapelin, lokerikon, taulun missä oli kuvia eri ikäisenä (1vko, 2kk jne..), nallen mistä tulee eri ääniä kun painelee masua, käsiä tms, vesiliukumäen, xylofonin, vesivärit siinä ne taiskin olla. Musta Jesse sai tosi kivoja lahjoja itte se ei kauheesti tainnu lahjoista innostua, no palikat on ollu kova sana ja xylofoni.
No yritämpä taas lähteä muihin hommiin kun jään aina tänne koukkuun.
T.Silja
kun vauhtiin päästiin...
Silja, mä katselin myös niitä Kuomia ja tuli vain mieleen, että millaiset mahtavat olla käytössä, kun on ihan " umpinainen" se varsi? Ettei siis ole vetoketjua tms. Kertokaas kokeneemmat. Meillä on toi jätkä ainakin sellainen kippuravarvas, ettei toivoakaan änkeä sitä jalkaa ehjänä Kuomaan.
Ipanat sai 1v. lahjaksi kasan vaatteita, dubloja, jotain halvatun " Little People" -" romua" , keinuhepat ja rahaa. Ite ostettiin kainaloon sopivat unikaverit, jotka vaikuttaakin tosi mieluisilta. Typytyy tykästyi siihen keinuheppaan siihen malliin, että luultiin jo että se on liimattu siihen kiinni. Muista " romuista" kiinnostikin sitten eniten pakkausmateriaalit.
Olen ollut vaihtelevalla menestyksellä keskustelu palstalla ja ajattelin taas yrittää hieman paremmin täällä käydä aina silloin tällöin. Eli sopiiko vielä lokakuisten joukkoon??
Tänään kuopus täyttää kokonaiset 1-vuotta!!! Ja olihan näky kun kakkua mutusteli syödä vuoroin lusikalla ja sormilla...heh heh...olihan siivo! Ja tietenkin just juhlapäiväksi tuli sitten oikein kunnon räkätauti. Ventolineä ollaan jo annettu pari kertaa olon helpottamiseksi...
Joku taisi kysellä kuomista...no meillä sai synttärilahjaksi kuomat ja hyvin jalka sinne sujahtaa. Esikoisella on ollut aina kuomat mutta nyt hieman isompana muksuna otettiin vaihtelun vuoksi reimat kokeiluun. Kuomat ovat olleet kyllä hyvät ja muksut saavat ne itsekkin helposti laitettua jalkaansa...
Tutti-frutille ekaksi että juu tottakai mahtuu mukaan joukkoon, tervetuloa!
Ja tokaksi ONNITTELUT kaikille 1v jo täyttäneille ja tänään täyttäville!
Meillä pojalla vaan jatkuu ja jatkuu flunssa, kävimme tänään jo uudestaan lääkärissä ja onneksi käytiin...oli nimittäin pitkittyneen flunssan jälkitautina alkava korvatulehdus, joten nyt on antibiootit siihen vaivaan. Voi pientä ressukkaa kun jatkuvasti joutuu käymään lääkärissä, oisko tuo jo ollut 25.s kerta tämän ensimmäisen vuoden aikana!
Poju sai synttärilahjaksi mm 2 kirjaa, autoja, äänihärveleitä jos jonkinmoisia, tumput ja villasukat, pyyhkeen, legot, rahaa talvikenkiin, syyshaalarin (sai sen jo aiemmin), kuvakirjan itsestään (olin tilannut ifiltä), talveksi gore-tex tumput, Little People hahmoja, kylpyleluja...en mä muista edes kun ne on nyt sikin sokin jo pitkin alakertaa.
Mitenkäs teillä sujuu syöminen nykyään? Meillä pitää olla viihdykettä jotta poika söisi kunnolla.
Juu nyt pitää mennä laittaa pojalle kylpyvesi ja sitten onkin iltapuuron aika, hopefully.
Ja sitten vielä piti sanoa että kiva PÄHKIS että koneenne taas pelittää, suakin ' näkee' täällä.
Ja UUSILLE, miksei muillekin muistin virkistämiseksi, galluppia: missä asutte, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä olette jne jne?
Vastaan itse että olen 35 ja mies 36, asutaan Kartanonkoskella ja poika on esikoisemme. Olen hoitovapaalla vielä tovin jotta poikamme toipuu tulevasta sydänleikkauksestaan hyvin ennen kun haluan laittaa hänet tarhaan. Tässä tällainen pikainen esittely romista.
Hei hei (ai kuinka niin Teletapin katselija?!)!
Just tuli mainostauko Täydellisissä Naisissa, ni vähän ehtii turisee.
Tervetuloa vaan kaikille uusille! Aina tänne mukaan mahtuu! :)
Kertauksena typy on meidän esikoinen ja tällä hetkellä ois tarkotus olla hoitovapaalla kunnes pimu täyttää 2. Kattoo nyt mite rahat riittää!
Vähän on ollu kiukkunen tyttö nyt jo pari päivää. Kaveri veikkaili jos ois johtunu siit ku olin ite viikonloppuna paljon poissa, lauantaina kirppiksellä myymässä ja sunnuntaina töissä. Toivottavasti, ku se on niin kuluttavaa kuunnella koko päivän ku toinen kitisee... Mut se on silti äidin oma rakas! :) On se kumma juttu tää äitiys!
Nyt täytyy mennä. Ohjelmani jatkuu! :)
Tässä ennen bigbrotheria ehtiiki muutaman virkkeen raapasta.. Aivan koukusa tuohon hömppään;)
Siljallakin oli Jesse, meiltä löytyy kaima-poika. Ikää kertynyt mulle 27, ukkeli on 31 kohta, lisäksi meillä on pieni ja tod. vilkas koira. Asutaan Kalajoella uudessa kodissa(kaikki kalajokiset varmasti tunnistaa jos tään lukee, pienet piirit). Valmistuin joulukuussa(05) sosionomiksi ja nyt töitä haeskelen, mutta ne on tääläpäin aika tiukassa, varsinki kun mies on reissussa niin se rajottaa vähä mun työnhakua, ei oikeen mm. vuorotyöt onnistu..
1v lahjaksi Jesse sai kumisaappaat, ensikengät, potkuauton, fisher pricen musical chairin, duploja, nuppipalapelejä, purkkitornin, tuommosen purkin mihin laitetaan erimuotosia palikoita ja vaatteita läjä:) Ja pian on joulu..
1v kuvat tuli tänään ja oli aivan ihania..ja sikakalliita! No iteppä innostuin kaikenlaisista isokokosista seinälle laitettavista yms.
Muutoin unikoulukamppailu jatkuu.. nyt alko siis yö 14.. ei tää oo normaalia enää, mikään ei tepsi. Ja huomena soitan sinne unikouluun jos ne keksis jotain uutta.
Olikohan muuta, ei varmaan..nyt sohvalle rentoutuun:)
...eli olen 36-vuotias 2 lapsen äiti. Vanhin poika on 5 vuotta ja nyt tänään nuorimmainen täytti 1 vuoden. Asutaan perheen kanssa pohjois-savossa. Jäin äityisloman jälkeen hoitovapaalle ja olen ainakin reilun vuoden vielä kotosalla. Katsoo sitten mikä on tilanne työpaikalla ja mikä on rahatilanne... :)
...eli olen 36-vuotias 2 lapsen äiti. Vanhin poika on 5 vuotta ja nyt tänään nuorimmainen täytti 1 vuoden. Asutaan perheen kanssa pohjois-savossa. Jäin äityisloman jälkeen hoitovapaalle ja olen ainakin reilun vuoden vielä kotosalla. Katsoo sitten mikä on tilanne työpaikalla ja mikä on rahatilanne... :)
Anteeksi...tämä kone ilmoitti ettei kirjoituksen lähetys onnistunut ja se sitten onnistuikin...sorry :o
Onneksi Tutti frutti pitaa pinoa korkealla ;)
K@tju: kuinkas vanha teidan esikoinen on? Meidan tuttavan 10 vuotias (muistaakseni) tytto karsi nenaverenvuodoista. Testasivat laakarissa veren hyytymistekijat. Diagnoosi oli Willebrandtin tauti. Ymmartaakseni saa jatkossa tasaisin valiajoin puuttuvaa hyytymistekijaa ja ongelman pitaisi poistua silla. Luulin aiemmin, etta tuollaiset hyytymissairaudet diagnosoitaisiin jo ihan pienena, mutta ei nakojaan. Eli asiasta kannattaa varmaan seuraavalla laakari/neuvolakaynnilla mainita.
BT
Lämmintä tiistaita kaikillen! Sää on harmaa, mutta tosiaankin oikein lämpöinen..
Teretulemast Tutti-frutti, ja kaikki muutkii uudet kirjottelemaan..Jospa tää pino näin osoittais pieniä virkistymisen merkkejä...
Meillä toi syöminen on kans nykyään semmosta, että joku ohjelmanumero pitää olla, että saapi kundilta suun auki..Muutenkin on edelleenkin tosi nihkeetä ruoan kanssa..
Eekkikselle piti lisäämäni siitä kuumeesta, että ei tullut mitään muuta! Ei siis näppyjä, nuhaa tai yskää..Omituinen taudinkuvatus!
hienoa Pähkis, että pääset taas tasaseen ilmoittautumaan:O). Ja sulle kans yks kyssäri; Meneekö sulla lisäprosentti-verotus kotihoidontuesta vaiko duunista? Nimimerkillä epätietoinen miettii onko omat jutut oikein?? Mä nimittäin pidin itsestään selvänä, että duunista lisäprosentti, mutta ei oikein sanonut juuta eikä jaata veroneuvonnassakaan. Mä vaan tällä tyylillä häviän monta sataa kuussa, kun ja jos tekisin toistepäin..niin, että jos sulla ois oikeen faktatietoa aiheesta!
Poitsun suurinta huvia on nykyään pallot! Rakastaa isoa koripalloa ja pientä superpalloa, ja kaikkea siltä väliltä. Ja eilen ihan innoissaan keräsi pari repimäänsä paperinpalasta lattialta ja vei roskikseen!
Meillä on 1-vee-neuvola vasta marraskuun puolella parin viikon päästä.
Huomenna tarttis muutaman isomman muksun kanssa uskaltautua Lintsille valokarnevaaliin.Pitänee varustautua lämpimin vaattein, ettei vaan pääse vilustumaan..Mulla olikin eilen illalla semmonen outo olo, että vähän joka paikkaa kolotti ja nokassakin flunssan tuntua, mutta nyt on taas parempi.
On kyllä Romin " vaavia" taudeilla kiusattu.Toivottavasti saisitte pojun terveeksi, että leikkauskin onnistuisi ajallaan. Tsemppiä!
Milo-kiljukaula kaipaa ekoille unille, joten heipat!
Onnentoivotukset tän päivän sankareille, ja ollaanhan kuulolla!
Truuttis
Jippiii me ollaan oltu ulkona tänään peräti puoli tuntia tuossa hiekkiksellä. Poika ainakin oli mielissään, tosin tartti tuoda sisälle ettei liikaa yht' äkkiä...
Kohta pitää heppuli taas pukee päälle ja laittaa ulos nukkumaan. Ei millään nukahda sisälle, aiemmin nukahti mutta nyt ollaan jo kolmatta tai neljättä viikkoa ulkosalla nukuttu päikkärit niin eipä enään sisänukkuminen olekaan pop.
Viime yön veti kiitettävästi unta, 21-08, enkä kertaakaan käynyt hänen huoneessaan. Yskäkin helpottanut öisin. Onneksi.
Juu mutta ei ihmeempiä. Palaillaan! Vielä ONNEA synttärisankareille!
Hyvä kun tulee uusia mukaan, kun ainakin tää vanha on niin kiireinen (vai laiska?) pinoutuja. Tervetuloa vaan!
Jouduttiin sitten siirtämään valokuvausta peräti 3 viikolla eteenpäin. Typsylle pukkas flunssan ja jannukin on aika ahkerasti aivastellut, että varmaan kohta myös kipeä. Itselläkään ei olo ole mistään parhaasta päästä.
Joo ja laiska kun olen enkä jaksa etsiä, niin onkos kasvupinkka siirretty tälle puolelle vai vauvapuolelleko vielä uudet mitat? Eilen oli siis neuvola ja typyn mitat on 12,160kg/ 82,1cm ja jannun 9,950kg/82,2cm. Voikuurille täytyy poika laittaa, että saisi vähän jotain luiden ympärille. Kun ei toi siskokaan lainaa omasta vararenkaastaan yhtään ;).
Nukuttiimpa hyvin viime yö. Tyty muutaman kerran kitis sängyssä, tutti kadoksissa. Löys kyllä ite ja jatko unta.
Eilen illalla ennen nukkumaan menoo oli 38.3 kuumetta, supon laitoin.
Tänä aamuna 37.7, joskohan alkais helpottaa?? No iltaan on vielä pitkä aika. Eipä sit puuro eikä muukaan maita. Maitoa aamulla joi seittämän jälkee, sittemmin ei oo mikää uponnu.. Edelleenkää ei nuhaa eikä yskää.. Oliks TRUIDE Milolla muutakuin kuumetta??
No huomen on neuvola..
K@tju, ei oltu siel konsertissa. Kuume paholainen kun iski. Onpa kiva kun joku muukin on täältäpäin.. =}
Pitännee lähtee koittaa josko vaik velli maistuis tytylle..
ONNEA SANKAREILLE !!
-eekkis-