Ostatko lapsellesi synttärilahjan?
Me ei osteta, ellei satu olemaan mitään tarvetta. Ostetaan ympäri vuotta vaatteita ja tavaroita ja jos ei satu just synttärien aikaan mitään oikeeta tarvetta, niin ei osteta. Saa ihan tarpeeksi vierailta paketteja,e ttä pääsee synttäritunnelmaan.
Kommentit (8)
Synttärit on kuitenkin niin spesiaali juttu lapselle että täytyyhän sitä muistaa!
Joskushan täällä puhutaan, että suksien yms. ostaminen kuuluu velvollisuuksiin, eikä saisi antaa lahjaksi - mä oon enemmän sitä mieltä, että turhan krääsän antamattomuus kuuluu nykypäivänä vanhempien velvollisuuksiin, sitä roinaa kun tulee ovista ja ikkunoista tosiaan muutenkin.
Miehen kanssa aiotaan tehdä synttäripäivien traditio omille lapsille. Aina kunnon lahja, kortti, kakku ja herätys laululla:) sitten mukava aamupalatuokio. Tuo on vähintä!
Vanhemmilta tai isovanhemmilta tulee aina se kaikkein halutuin ja tärkein lahja.
Tarpeellista tavaraa ostamme ympäri vuoden, synttäreinä tulee jotain suurempaa ekstraa.
Meitä on 5 sisarusta ja aina kun jollain sisaruksista on synttärit. lähdetään joukolla ulos syömään. Se on tosi mukava tapa, kun muuten ollaan aika kiireisiä kaikki, eikä mahdollisuuksia yhteisiin tapaamisiin kauheasti ole.
Haluan myös lapsilleni opettaa samanlaista perheen yhteisien juhlien tradioita. Siihen kuuluu myös muistaminen lahjoilla.
Olisin tietysti voinut ostaa jo syksyllä sen pussin, mutta mä ajattelen, että on parempi totuttaa lapsi siihen, että saa lahjoja vain synttärinä ja jouluna (ja joskus nimpparina). Eipä tule turhia pettymyksiäkään, kun tietää jo kauppaan mennessä, että sieltä ei osteta leluja.
Jos lapsi siis näkee kaupassa jotain mielenkiintoista, hän voi pyytää sitä ja sen tarpeellisuudesta jutellaan sitten kotona. Toimii erittäin hyvin.
Pettymyksensietokyvyn oppiminen ei ole koskaan turhaa. Se on lapselle jopa erittäin tärkeää. Ja parasta se on opetella juuri vanhempien kanssa pienissä asioissa, kuin esimerkiksi koulussa suuremmissa asioissa.
Vierailija:
Eipä tule turhia pettymyksiäkään, kun tietää jo kauppaan mennessä, että sieltä ei osteta leluja.
Meidän 7-vuotias sai eilen barbien meiltä