Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~oOo~HELMInauhan maanantai~oOo~

16.10.2006 |

[b][color=salmon]Huomenta Helmet!![/color][/b]

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää maanantaita helmiksille! Eiköhän se siitä vielä kirkastu. Aamulla alkaa jo olla tosi pimeä, kun nousee.

Mies näki eilen, kun koukkis mylläsi illalla mahassa. :D Hassu tunne, kun kaikki liikkeet eivät tunnu, mutta näkyvät silti. Istukka on tosiaan aivan tunnoton. Mutta viime viikolla siis alkoivat liikkeet tuntua ja nyt ei enää ole epäilystäkään, kun näkyvät ulospäinkin. :) Ihanaa, ei tarvitse enää murehtia onko kaikki kunnossa.

Mukavaa päivää kaikille!

Jolanda + koukkis rv 22+2

Vierailija
2/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen harmaa sää on kyllä ulkona, toivottavasti paranee päivää kohti. Hieman haikea olo jotenkin, vaikka synttäreitä juhlittiin jo lauantaina niin tänään se sitten on se päivä kun esikoinen täyttää 1v.. Vuosi sitten näihin aikoihin istuin vielä synnärillä kiikkustuolissa ja odottelin suppareita autuaan tietämättömänä tulevasta ja jo klo 13.51 vauva oli jo tässä maailmassa :) Aika menee kyllä ihan mahdottoman nopeasti!

Jolanda: kiva kun liikkeet alkaa näkyä päällepäinkin! :) Ainakin tietää että siellä on kaikki kunnossa. Mulla tässä raskaudessa etuseinämässä oleva istukka vaimentaa kyllä tehokkaasti potkuja, mutta näkyy jo hieman päällepäinkin vaikkei itse tuntiskaan.. :)

Mutta eikait se auta kuin lähteä ulkoilemaan ja kävästä samalla kauppa-asioilla, mukavaa viikonalkua!

H rv 23+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, unohtukin kirjottelu kokonaan viikonloppuna, kun oli niin paljon muuta touhua... aktiivisesti kuitenkin luen pinoja joka päivä, ja kirjoitan jos vaan aikaa on. joku ihmetteli aikasemmin miten niin moni on ilmottautunu listaan ja harva kuitenkaan kirjottelee - ihan samaa oon miettiny ite. esittelylista on täynnä itelle ihan vieraita ja outoja nimiä. Ja joku (sori, en muista nikkejä....) päivitteli ruokahaluaan, ihan sama homma täällä!! Syön ihan hirveesti ja paisun koko ajan, mutta tosiaan, itteesä saa vaan syyttää... mulla on tullu kans jotain 8 kg jo painoo... pitäs varmaan vähän skarpata..

Tänään tulikin mieluisa puhelu, mulla onkin jo huomenna se kontrolliultra!! Eli siis kun rakenneultras oli munuaisallas vähän liian iso, niin se tsekataankin jo huomenna! eka säikähin ihan hirveesti, luulin että mun tilanne onkin tulkittu jotenkin vakavemmaks ja kiirellisemmäks, mut kyse olikin ihan lääkärin aikatauluista. Viikolla aikaistu tuo aika, eikä kyllä haittaa yhtään! Ihanaa nähä huomenna tytteli, ja nyt sitten kaikki peukut pystyyn että kaikki olis vauvalla kunnossa!!

loviisa rv 21

Vierailija
4/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Loviisa[/b]lle huomiseen ultraan [color=deeppink][b]bd öö[/b][/color]!! Eiköhän kaik o kunnossa [color=pink][b]pikkuneidillä[/b][/color].

Omaa [b][color=coral]( . )[/color][/b] sen verran (taas) ett perjantainen lekurireisu oli täys [color=gray][b]susi[/b][/color]. Lääkäri ei ees erottanu mun sykettä vauvan sykkeestä, ei tosin ees löytäny pikkusen [color=red]♥[/color]ääniä ollenkaa. Onnex pikkiriikkinen kuitenki liikuskeli sen verran ettei tarvinnu hätääntyä. Mitn lähetettä en saanu mihkää testeihin eikä sisätutkimusta tehty, tosin oon vaan tyytyväinen ettei se epäpätevä tk-lääkäri alkanu sorkkimaa tota alapäätä. Tänä aamuna soitin neuvolaan, pääsen huomenillalla sinne lääkärin tsekattavax, kattoo tilanteen kohdunsuulla ja muutenki tarkistaa näkyykö esim. hiivaa tms. mikä selittäs tän mystisen minkälie litkun valumisen housuihin (sorry tällänen kuvakieli..). Että huomista odotellessa..

Eipä tässä kai tän ihmeempiä.. Olikos joku/jotkut saanu hyviä ultrakuulumisia viime oman navan kirjuuttelusta? Jos näin on ni [b]onnea niistä!![/b] ----<--@ Ja jos ei ni unohtakaa koko juttu.. *nolona* Liekö se tää raskausdementia ku vaivaa vai olisko vaa tää ikä mikä tekee tepposensa.. =D

Mutt nyt täytyy taas painua pöxällee tän kivistelevän masun viereen, joten [color=purple][b]päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv24+3/25+1)

Vierailija
5/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisalle tsemppiä ultraan, kiva että pääset jo näin pian! Ja Maaretti, voi mikä lääkärireissu... Onneksi pääset huomenna neuvolaan.

Mullakin on huomenna ihan norm. neuvolakäynti taas, mukavaa. Saan vissiin Kelan paperit täytettäviksi, taas yksi virstanpylväs raskaudessa.

Tänään kävin ruokatunnilla vähän katselemassa hoitopöytiä, olin ajatellut että rakennamme hoitopaikan kylppäriin mutta nyt sitten kuitenkin alan kallistua makuuhuoneeseen laitettavan hoitopöydän kannalle... Mitenkäs teillä muilla, joko on vauvaan liittyvä kodin kalustus selvillä ja valmiina? Hoitopöytä, pinnasänky yms? Meillä on esikoisen vanha pinnasänky johon laitan vauvan aluksi varmaankin vaunun kopassa, ettei sänky tunnu liian isolta. Pesukoneen päälle on hoitoalusta valmiina, mutta nyt siis harkitsen kuitenkin ehkä ihan hoitopöytää makkariin. Siinä olisi samalla säilytystilaa.

Pirteätä viikkoa Helmiksille

Sabni 22+5

Vierailija
6/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:o)

Neuvola oli tuossa aamusella. Siellä se masukaveri suihkii semmoista vauhtia että terkkaritäti ei meinaa antureineen pysyä mukana :) Sain kela-paperit täytettäväksi. Nyt pääsee vartomaan sitä suloista pakettia :) Täytyykin täyttää paperit heti ja kiikuuttaa ne perille.

Painon noususta on ollut puhetta. Juu, kyllä näkyy nousevan paino! semmoista 660g per vko oli viime käynnistä noussut. Mutta ihan kuulema ok ja itsellänkin on ihan hyvä olo, vaikka vaaka näyttääkin mitä näyttää. Mutta kun painoa ja rasvaa ei ennestään ole niin hirmuisesti niin ei pidä ehkä kauhistella tuota painonnousua tai vertailla muihin. Ihmetyttää kun joku sanoo että pari kiloa on vain noussut kun itsellä on jo 7kg. Jokainenhan me ollaan yksilöitä ja niin eespäin, eikö vaan siskot? Ei oteta stressiä.

Hei, kenellä on kokemusta noista masutukivöistä/tuubeista? Kertokaa ihmeessä! Joku oli sellaisen värkännyt itsekin - mistähän materiaalista...? Vai oliko se ees joku helmiksistä...

Railakasta maanantaita!

-Junebug& toukkis 21+6 --> huomenna tasan 22!!

Vierailija
7/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junebug:ko se oli joka kyseli: mulla viime raskaudessa toimi hyvin Anitan Baby Belt- tukivyö. Ostin jostain äitiysvaate/lastenvaateliikkeestä ja hintaa oli reilut kolmisenkymppiä. Myyjä avusti oikean koon löytämisessä ja ainakin mulla vähensi supisteluja plus loppuraskautta kohden selkäkipuja. Ehkä pitänee alkaa kaivelemaan se jostakin kaapin nurkista käyttöön taas pikkuhiljaa... :)

Vierailija
8/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Liikkeistä[/b] piti kysymäni ett missä ne teillä tuntuu/näkyy? Ku tuntuu ett mulla ne liikkeet tuntuis jotenki alhaalla, tuol alamasussa. Eikä juuri näy päälle päin saati ett muut ku mä pääsis niitä kokeileen. Taitaa pikkunen olla ujoa sorttia.. Harmi sinänsä, ois ihana ku nää muut muxut pääsis tuntemaa pikku potkuttelut..

Maaret(ti) (THE lahopää) taas

Vierailija
9/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä olisi yksi joka ei ole koskaa aikaisemmin kirjoitellut. (Ujo kun olen...) Lueskellut olen ja seuraillut juttujanne ahkerasti. Mulla on nyt viikkoja kasassa 20+6 ja LA siis 27.2. Tämä tulokas on siis toinen, esikoinen täyttää ensikuussa vuoden:) Ultrassa kävin viimeviikolla ja kaikki oli hyvin. Tais olla vaan vähän vilkas tapaus sille harjoittelijalle. Painoa on tullut oman puntarin mukaan 8 kg mutta neuvolan vaaka näyttää hieman eri lukemia. Seuraava neuvola on ensi viikolla ja sillon täytellään niitä papereitakin. Meille otetaan äitiyspakkaus, vaikka aluksi olin sitä mieltä että otetaan rahana mutta päädyttiin kuitenkin pakkaukseen.

Mutta nyt pitää mennä, käsky kävi...

Hyvä odotusta vaan kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
10/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas omanapainen viesti... Minuun on iskenyt melkoinen selkäsärky! Aluksi -muutama viikko sitten selkä kipeytyi pitkän seisomisen seurauksena, nyt sattuu koko ajan. Yöllä ei kyljen kääntäminen heräämättä onnistu, Sohvalta ei pääse ylös ja kävelykin sattuu. Edellisessä raskaudessa ei tällaista ollut. Tukivyötä olen nyt käyttänyt, tuloksetta. Lihakset varmaan lörpsähti kesän huonovointisuuden aikana, kun liikunta jäi minimiin. Löytyykö teiltä kotikonsteja selkäkivun kukistamiseen? Paikkakunnalla ei mammajumppiakaan järjestetä, joten pitänee yrittää täälä kotosalla selkää jumppauttaa. Pelottaa vain, etten saa enempää tuhoa selälleni aikaiseksi väärillä liikkeillä.

Ihana kuulla ultrakäymisistänne. Tuntuu, että hirmu moni tietää jo sukupuolenkin. :-) Itse emme tiedä...

Mullakin vauvan liikkeet tuntuu tuolla ihan alavatsalla ja joskus tuntuu, että vauveli nyrkkeilee / potkii tuonne selkään päin.

Ja painoa minulla on tullut kahdeksisen kiloa.

Timbe

Vierailija
11/11 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkkua! Erehdyin lupautumaan miehelle ja kaveripariskunnalle kuskiksi lauantaina. Yövalvominen ja viimeiset gradustressit sai sitten mahan särkemään kunnolla. TYKS:in kätilö ja lääkäri määräsi mut vuodelepoon puhelimitse. Aika käy pitkäks. Tänään sain tukivyön, jonka pitöis nostaa massua ja hillitä alamahan jomotusta. Toivottavast auttaa, ku huomenna pitäis opettaa 4h verbioppia lukiossa. Kovia särkyjä en haluais, mut vielä vähemmän sairaslomaa.

Olen kokonaan unohtanut kommentoida noita harjoittelijajuttuja... Meillä kävi niin hassusti, että terkkariksi opiskeleva pikkusiskoni sai harjoittelupaikan meidän neuvolasta. Asuu eri kunnan puolella, koulusta määrättiin tänne. Joulukuun alussa täti pääsee sitten harjoittelemaan siskonlapselta sydänäänten etsimistä yms. Olen oikeasti ihan iloinen tästä asiasta.

Takaisin vuoteeseen. Miksi vuodelepo tuntuu pakolliselta vuoden levolta...