***KOTILOT*** vk 42
Moikka ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille kotiloille, toivottavasti saadaan tuolta kuumeilupuolelta tällä viikolla uutta porukkaa tänne puolelle!!!
Viikonloppu oli ja meni ja esikoinen sairastui flunssaan, tänään illalla mennään lääkäriin tarkistuttamaan korvat kun lauantaina sanoi, että on kipeät, mutta eilen sitten taas ei, joten parempi tarkistuttaa. Hän kun on nyt ekaa kertaa ilman tuubeja sitten 1v9kk ikäisestä. Joten en yhtään ihmettele jos olisivat kipeät ja taas uudet tuubit, nyt olis sitten jo viidennet...
Omaan oloon ei kummempia muutoksia, olo on ihan hyvä tällä hetkellä. Tuntuu taas kun ei raskaana olisikaan, kummalista, mutta toisaalta hyvä niin, en kaipaa sitä pahaa oloa ollenkaan takaisin. Liikkeitä odottelen, josko pian tuntuisi.
Luna76: Me kun samoissa viikoissa mennään niin tunnetko sä jo liikkeitä?
Illalla oltiin miehen kanssa lenkillä ja ei ollut vielä edes tahti hidastunut meikäläisellä vaikka aluksi siltä tuntui. Sama lenkki, joka kesällä aina tehtiin niin nyt mentiin ja samassa ajassa eli tasan tunnissa. Hyvä me, lapset oli mun äidillä sillä aikaa ja oli sitten mummi taas hemmotellut ja paistanut lättyjä ym.
Eli tällaista täällä, hauskaa viikkoa kaikille!!!
LapaLepa rv 16+4
Kommentit (31)
Tämä vuorotyön teko tuntuu vievän kaikki voimat, että ei jaksa paljon tehdä ylimääräistä... Luna taisi kysellä siitä D-vitamiinista ja mä olen nyt viikon sitä syönyt. Nimi asiaa meillä ei ole vielä pohdittu, pojillekin lopulliset nimet päätetiin vasta paria päivää ennen ristiäisiä. Niihin sairaalan lappuihin piti muistaakseni laittaa nimet hätäkastetta varten. No onhan tässä onneksi veilä aikaa miettiä...No tässäpä pikakuulumiset, loppuviikko meneekin taas töissä...
NAKSU rv 15+5 ja " NASU" , joka on lasen antama nimi vauvalle
Mä selaillu netistäkin nimiä,ja yrittänyt miettiä jotain kivaa,mutta ei vielä mikään oikeen napannu.ykkösellä ja kakkosella alkaa kyllä samalla kirjaimella,mutta katotaan nyt jatketaanko samaa linjaa=)
Pakkausta en aio vaaville ottaa,kun tuota vaatetta aika kasat komerossa..oon semmonen hamsteri,että kun nähnyt jotain kivaa vauvalle alessa kaupassa niin on tarttunut mukaan.On kyllä moni kaveri juuri saanut,ja vielä saamassa pikkusia niin voi niitä antaa lahjaksikin.sukupuolta en vielä tiiä,mutta katotaan näkyykö rakenneultrassa mitään.
Mulla kyllä masu jo näkyy,enkä vois kuvitellakkaan survoutuvani vanhoihin housuihini,paljon nopeammin maha kyllä kasvanut tässä kolmannessa.Kirppikseltä ostin talvitakin,ja housuja ja rintaliivejä täytyy lähteä kauppaan metsästämään.Yritän kyllä pärjätä mahd.vähillä ostoilla,sitten taas kiva ostaa itelle kaikkia kivoja vaatteita kun tästä palautunu eli joskus vuonna 2020=)
Huiskutin 15+2
Onko kaikki syysflunssan kourissa vai missä. Mulle ainakin tauti pukkaa päälle, kurkku on ollut kipee koko päivän ja väsyttää kauheesti. Jaksan silti iloita siitä, että tänään ei ole enää ollut yhtään huono olo! Huh, johan sitä pahaa oloa kestikin yli kotitarpeitten. Mutta nyt ei enää ikinä!
LapaLepa kyseli nimistä, no onhan mulla pitkä lista tyttöjen nimiä, aina laitan muistiin kun keksin/kuulen/näen jonkun kivan nimen ja niistä sit valkataan kun näkee minkä näköinen tytteli sieltä tulee. Tai jos niin hassusti sattuisikin, että poika olis niin on sillekin kaksi nimeä valmiina :) Ne onkin kyllä sitten ihan valmiit kolmen nimen rimpsut, jossa yksi nimi jäi kakkoselta käyttämättä ja harmittaa nyt että jäi, kun se on mun rakkaan pappani toinen nimi ja vielä tosi kiva. Mutta en silti toivo poikaa, että pääsisin sen nimen antamaan!
Kyllä musta vaan alkaa aina vahvemmin tuntua, että tyttö täällä olis tulossa ja ajattelin että miksen mä sitten voisi uskoa sitä tunnetta, kun pojistakin uskoin ja oikeassa olin. Joten kunnes toisin todistetaan niin minä odotan tyttöä, piste :)
Kolmisen viikkoa olis rakenneultraan, kai, siellä saattaa selvitä tai sitten ei. Mies on yhä vastaan sitä 4d:tä, joten en sitten tiedä miten sen kanssa käy. Vähän huonoon aikaanhan se olis, kun on joulukin tulossa ja rahanmenoa muutenkin kamalasti. Ajattelin väittää siellä rakenneultrassa, että tiedän sen olevan tyttö ja katson sitten myöntääkö ne sen vai kiistääkö... hehheh... Jos sitä sitten edes näkee. Tuli vaan tällänen idea, kun moni on näyttänyt niin tehneen ja saanut tietää, että oma tuntemus oli oikeassa. Kokeillaan siis. Nyt kyllä tuntuu, että enemmän yllättyisin jos ne sanois sen olevan poika, kun ei vaan yhtään tunnu siltä.
Voi vitsi, missä se LapaLepan masu oikein luuraa? Mä näytän jo siltä kuin olisin ehkä seitsemännellä kuulla... Tavalliset housut ei oo mennyt jalkaan enää 10 viikolta alkaen. Vaikka onko tuo mikään ihme. Mä painankin jo melkein sen mitä kakkosesta viimeisilläni, karseeta...
Nyt on taas sellainen vaihe tässä raskaudessa, ettei tapahdu oikein mitään. Pitkästyttävää. Kun kaikki kivat jutut on jossain parin viikon päässä, kuten se kun liikkeet alkaa tuntumaan ja se ultra. Nyt vaan odotellaan niitä päivästä toiseen. Ihana sitten kun ne pikku " ilmakuplat" alkaa pyöriä masussa, on se vaan mahtava tunne. Ja siitä se sitten lähtee ja kohta ne onkin jo aika tujuja potkuja. Ei millään malttais odottaa!
Nyt tarvii mennä värkkään perheelle jotain iltapalaa. Huomiseen!
Luna ja Nuppuliini rv 16+6
Meitsillä on tänään juhlapäivä, nimittäin meen kampaajalle klo 14.45. JIPPII!!!
Kuin voikin noin pieni asia saada ihmisen iloiseksi, no onhan siitä aikaa jo varmaan puolvuotta kun oon viimeksi käynyt, joten jo oli aikakin.
Tänään aamulla oli ihan järkyttävän paha olo ja ihan sellainen et täytyykö tästä nyt lähtee oksentamaan. No söin yhden mandariinin ja sillä se helpotti. En tiedä, mikä mahtoi olla. Ei näin pahaa oloa ole sitten ollutkaan ties koska. Ajattelin itsekseni, et täytyykö tää oksentaminen aloittaa nyt sitten viikolla 17. No onneksi ei ainakaan vielä tarvinnut.
Joo, en tosiaan tiedä missä mun maha luuraa. On vissiin sen verran tota lantiota et on jossain siellä piilossa pikkuinen. No alussa painoin suunnilleen saman verran kuin kakkosen odotuksen alussa ja viimeksi ei ollut tullut painoa kuin 900 g/4 viikkoa. En kyllä tosiaan kaipaa et sitä tuliskaan, kyllä sitä sitten ehtii vielä ennen loppua kerääntymään.
Ajattelin et jos lähtis tänään tai huomenna jonkun kaverin kanssa vähän syömään ja viihteelle, vaikka ei mitään voi ottaakaan, mutta kattelemaan vähän ihmisiä ja maailmaa. Jotenkin kaipaa jotain piristystä.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaahan paksusti!!!
LapaLepa rv 17+1
Nyt meni mun lomasuunnitelmat vähän persiilleen, kun iski tää flunssa ja oon vaan maannut koko päivän kun ei mitään jaksa tehdä. Se siitä suursiivouksesta sitten. Että pitääkin ihmisen just lomallaan sairastaa, ettei vaan tarvi sit töistä olla pois, pah. Hitsi miten harmittaa, minä kun niin odotin tätä lomaa, että saan taas talon ihmismäiseen kuntoon. Viimiset pari kuukautta kun on mennyt sen pahoinvoinnin kanssa, eikä oo oikein jaksanut keskittyä kodinhoitoon ja sen kyllä huomaa...
Mutta herttinen sentään, mitä tää nappailu mun masulla oikein on... Tuolla oikeella puolella tuntuu aina välillä sellanen pieni nykäisy tai nappaus, ei kai nää nyt liikkeitä voi olla? Ei ne tälleen pitäisi heti alussa tuntua, vai? Ennen ne on ainakin tuntuneet aluks sellasilta ilmakuplilta, mut mitä tää sit oikein on? On niitä tuntunu jo parina päivänä, mut ei vielä kertaakaan näin pitkään. Ja aina samassa kohdassa...? Ei kai suolistokaan tossa kohdun ja vatsanahkan välissä voi pulputtaa ! :) Nyt se tuntuu oikein käteenkin jo! No höh, nyt se loppu. Vau, tarkkaillaan tilannetta.
Oikeestaan muuten tosi kiva odottaa lopputalven/alkukevään vauvaa, kun tuntuu et tässä aika menee paljon nopeammin. Jouluunkin enää pari kuukautta ja aika menee kuin siivillä jouluvalmistelujen kanssa ja sit onkin enää 3 kuukautta synnytykseen! Ja äippäloma alkaa olla lähellä. Eikä tarvi odottaa koko talvea JA kevättä JA vielä osan kesääkin ennen kun saa sen vauvan, vaan se syntyykin jo ennen kun talvi edes loppuu! Mahtavaa!
Mutta nyt mun tarvii lähtee katseleen Emmerdalea :) Se on ihan must!
Luna ja Nuppu rv 17 tasan!
eli toinen kierto jo (peräkkäin) kun vahva haamu muuttuu negaksi... :-( eli toinen kemiallinen raskaus peräkkäin jo. Toivottavasti nähdään kuukauden päästä ja toivottavasti pidempään kun pari päivää...
Pahoittelut sintagmalle, kun jouduit kuitenkin takas kuumepuolelle!
Toivotaan pikaista paluuta tälle osastolle ja tsempit uusiin yrityksiin!!
Lapalepa: On se ihmeellistä, kuinka erilailla masut esiin pullahtaa..
Mulla kun maha alkoi kasvaa jo ennen kun plussasin.. enkä oo saanu piiloon sitä enää moneen kuukauteen!
Uteriina on käynyt kertomassa ultrakuulumisia! Kiva kun saa lukea mukavia uutisia!!
Luna: Meillä tuntuu olevan aina vaan enemmän yhteistä; Meillä miehen kanssa myös huomattava pituus ero ja lenkit yhdessä ei oikeen onnistu juuri samaisesta syystä minkä sinä mainitsit, eli kun toinen harppoo `parin metrin´ askelia, niin vaikeaa on pysyä perässä, kun ite oon vaan 165 pitkä.
Mun mielipide noihin sun tuntemiin " tökkäyksiin" on että liikkeitähän ne!
Minä ainakin tunsin ensimmäiset liikkeet aika vahvoina ja aika aikasin. Sit ne vähäks aikaa hukku kokonaan, kunnes palas oikeen voimakkaina potkuina ja niistä ei voinut enää erehtyä..
Nimi on meillä vielä hakusessa ja taitaa olla ihan ristiäisiin asti, ellei joku tosi hyvä kävele vastaan, mikä miellyttää molempia! (mies on tässä asiassa oikea vastarannan kiiski)
Nyt on mentävä saunaan, kun palelee..
mammutti ja Vilppu rv 23
Eilen oli esikoisen 2v synttärit. Mukavasti meni. Kovasti innostui tyttö, kun sai lahjaksi sen keittiön lelusetin; lautaset, lusikat yms. Nyt sitten kiikuttaa isille ja äidille evästä...
Olin taas tänään keikalle ja sunnuntaina seuraavan kerran. Huomenna lähden kuopuksen kanssa seuraamaan miehen kisoja ja esikoinen jää siksi aikaa mummolle hoitoon. Ihan kivaa vaihtelua.
Joku kyseli nimistä. Juu, meillä on nimet olleet valmiina jo ennen vauvanteon aloitusta. Mun mielestä on jotenkin mukava ajatella alusta asti pientä persoonana. Pojan nimi on varalta ollut jo pidemmän aikaan, kun tuppaa näitä tyttöjä siunaantumaan. Jos nyt vaikka poika tulis..
Mulla on muuten sellainen hassu juttu tässä huonossa olossa, että se on pahimmillaan yöllä! Siis illasta huomaan heti kun tuossa kympin aikaan rupeaa vähän väsyttämään paha olo alkaa rytinällä. Yöt vaan tahtoo mennä ihan plörinäksi, kun ei saa unen päästä kiinni. Onko muilla paha olo öisin? Ei auta vaikka söis iltapalaakin. Pitäskö mennä ysiltä viimeistään nukkumaan ettei kerkeis väsymys tulla.....
Tämmöttis...
AIHA Rv 8+4
Eilen oli esikoisen 2v synttärit. Mukavasti meni. Kovasti innostui tyttö, kun sai lahjaksi sen keittiön lelusetin; lautaset, lusikat yms. Nyt sitten kiikuttaa isille ja äidille evästä...
Olin taas tänään keikalle ja sunnuntaina seuraavan kerran. Huomenna lähden kuopuksen kanssa seuraamaan miehen kisoja ja esikoinen jää siksi aikaa mummolle hoitoon. Ihan kivaa vaihtelua.
Joku kyseli nimistä. Juu, meillä on nimet olleet valmiina jo ennen vauvanteon aloitusta. Mun mielestä on jotenkin mukava ajatella alusta asti pientä persoonana. Pojan nimi on varalta ollut jo pidemmän aikaan, kun tuppaa näitä tyttöjä siunaantumaan. Jos nyt vaikka poika tulis..
Mulla on muuten sellainen hassu juttu tässä huonossa olossa, että se on pahimmillaan yöllä! Siis illasta huomaan heti kun tuossa kympin aikaan rupeaa vähän väsyttämään paha olo alkaa rytinällä. Yöt vaan tahtoo mennä ihan plörinäksi, kun ei saa unen päästä kiinni. Onko muilla paha olo öisin? Ei auta vaikka söis iltapalaakin. Pitäskö mennä ysiltä viimeistään nukkumaan ettei kerkeis väsymys tulla.....
Tämmöttis...
AIHA Rv 8+4
Täällä ei näköjään oo ketään jaksanut käydä tänään kirjottelemassa, joten jos mä edes jotain. Meidän pojat meni mun pappalle yöksi ja ollaan pitkästä aikaa miehen kanssa ilta kahdestaan. No tuolla se nyt makaa sohvalla ja katsoo jotain pokerin peluuta telkasta! Voi kyllästys. Minä sitten tulin tänne aikaani tappamaan.
No olihan ne eiliset naputtelut niitä liikkeitä tietysti, ei vaan ensin meinannut uskoa :) Aamuyöstäkin, kun heräilin flunssaisena juomaan ja köhimään niin alkoi tuntua masulla pumpulinkeveitä pikku tönäsyjä. On ne kyllä niin liikuttavia, kun ajattelee mikä pieni rääpäle siellä tuuppii :) Jotain 17 senttiä... Ihanaa, että ne alkoi jo tuntua, kun just pari päivää sitten vinguin ettei tapahdu mitään ja liikkeitäkin joutuu odotteleen vielä viikkoja.
Tosta mahankasvusta vielä, että terkkatätikin mainitsi et mun maha on tosiaan jo aika paljon pyöristynyt, mut että se kasvaakin nyt aluksi vanhasta muistista nopeammin ja sit jossain vaiheessa ei kasvakaan hetkeen lainkaan. Et ei mullekaan sit välttämättä ihan hervotonta mahaa tule, vaikka nyt siltä vaikuttaakin. Tai no, isohan se on mulla aina ollut... Johtuu varmaan siitä, kun oon niin lyhyt niin se maha tuppaa väkisinkin enemmän ulospäin kun pitemmillä ihmisillä, joilla se vauva mahtuu paremmin sisuksiin..? Vai onko sit vaan lantiosta kiinni, mä kun oon aika kapee lantioinen.
Oon tässä murehtinut omaa äiti suhdettani, kun me ollaan melko etäiset toisillemme. Siitä on nyt kolme kuukautta, kun näin äidin viimeks ja silloinkin vaan pikaisesti, mut ehdin kuitenkin sanoa, et vauva on tulossa. No eipä se sit oo kysellyt sen jälkeen mitään kuulumisia, eikä edes tiedä laskettua aikaa tai mitään, ellei sit oo mun veljiltä kuullut, kun niitten kans se on enemmän tekemisissä. Ihmettelen vaan, et miten voi äiti olla noin välinpitämätön ainoan tyttärensä asioista, eikä edes kaipaa ainoita lapsenlapsiaan moneen kuukauteen niin että soittelis tai tulis käymään. Etäisyyttä on n. 30 km, eli ei mitenkään ylivoimaisesti. Kai se sit elää niin jotain viidenkympin villitystään ja toista nuoruuttaan, ettei ehdi suoda meille aikaansa. Toivon vaan ettei minusta tule tollasta äitiä vanhemmiten. Ei kyllä voi tulla! Parempi pysyä vaan tukevasti naimisissa, nimittäin se miehenmetsästys tossa iässä alkaa olla jo aika säälittävää touhua...Nimimerkillä sivusta seurannut... Huokaus... Oon ajatellut, että jos ei sitä kiinnosta niin olkoon sitten, mut jotenkin sitä tässä raskausaikana vaan kaipais äitinsäkin tukea ja huomiota.. No, mä olen sitten parempi äiti omalle tytölleni :)
Tulipa vuodatusta... Mut vähän helpotti kun sai narista :) Jokohan se saamarin pokeri olis loppunut, että voitais edes katsoa joku elokuva. Tosin nekin on kaikki miehen maulla valittu ja minusta ihan sikatyperiä... Nytkin joku MI3... No onneks mulla on edes hyvä kirja ja jäätelöä :) Ilta pelastettu!
Luna ja Nuppuliini rv 17+1
Pieni ihmisen alku 7mm köllötteli alavatsalla, sydän sykki. Ihanaa! Aamulla kävin siis ultrassa. Meillä on ainakin alustavasti nimet molemmille, mutta saas nähdä, onko vauva sitten nimensä näköinen. Esikoisen kanssa kävi niin, ettei ajateltu nimi tuntunutkaan sopivan enää syntymän jälkeen. Vaatteita en ole vielä miettinyt näin aikaisin, mutta periaatteessa ei varmaan tarvitsisi hankkia mitään, kun meillä on ennestään tyttö ja poika ja kaikki kamat tallella. Todellisuudessa en varmaan voi olla sortumatta johonkin vaatteisiin myöhemmin, vauvanvaatteet on niin ihania... Vahvasti tuntuu, että odotan poikaa. Kaksi poikaa perheessä olisi kyllä ennätys tyttöpainotteisessa lähisuvussa.