Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** SYYSkeijukaisten alkuviikko, ma-ke **

15.05.2006 |

Ja taas se on maanantai!

-piias-

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää.. Miun ystävä, tytön kummitäti, laittoi illalla viestiä, että lapsivedet meni ja eikun sairaalaan. Nyt tässä sit kytätty puhelinta! Hällä ollut supisteluja jo kuukauden päivät ja kävi jo kerran tarjoutumassa. Meillä on samanikäiset pojat (tai hänen synt. -01 loppuvuodesta) ja nyt sitten tänä vuonna saadaan vauvat.

Oma olo on niin hiivatin tukkoinen. Pää on aivan täynnä räkää, nenä ja kitalaki kutiavat. Huomaan, että oireet ovat pahenemaan päin, koska banaanin syöntikin on yhtä tuskaa. Muuten se ei mulle tee mitään. Lauantaina otin mökillä tähän oloon Zyrtecin ja se niin ihanasti vei kaikki oireet päiväksi. Uskaltais vaan ottaa useamminkin..

Masuvauva on hyvä miehen nukuttaja :D Joka ikinen kerta, kun nukkumaan mennessä pyydän miehen kokeilemaan vauvan liikkeitä, kerkeää ukko jo kuorsata ennenkuin vauva alkaa isin kättä potkia. Ja kovasti silloin potkiikin!

Liikkeet tuntuvat yhä alavatsassa tai jommalla kummalla sivulla, varmasti se istukka vaimentaa etupotkut. Supisteluja on jonkin verran ja ihan selvästi erilaisia kuin ennen kokemani harj.supparit. Huomenna neuvola ja Kelan paperit täytettäväksi.

Toistan eilistä, MINJUSKA ja ANMARI: Sopisiko siis keskiviikko 24.5. ja paikkana Martina? Pöytä varmaan kantsii varata ja mietitään kellon aika (oisko klo 18/18.30 hyvä).

Teelle ja Karjalaiselle kera uuden viikon :) -piias- rv 23!

Vierailija
2/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikki!

Mulla on jälleen ollut ongelmia tään sivun aukaisun kans,en ole saanu taas pariin viikkoon näitä vauva-lehden sivuja auki.Mutta nyt tärppäs!

Kävin viikko sitten rakenne ultrassa.Mitään poikkeavaan viittaavaa ei rakenteista löytyny.Laskettuaikakin varmistui,eli se on silloin 20.9.Mukava jatkaa tätä odotusta,kun vauvakin kovasti jo temmeltää masusssa. Sukupuolta ei kysytty,minä ehkä oisinkin mutta mies ei halunnut,joten kunnioitan " hänen tahtoaan" . Toisaalta on kiva ettei tiedä,säilyy jonkunlainen jännitys,kumpihan siellä on...

Huomenna onkin sitten taas neuvolaan meno,tuntuu että nuo neuvola välitkin vaan hyrahtaa,että vastahan minä kävin!

Mulla ois pihanlaitossa kauheasti hommaa,mutta täällä tuli eilisen ja lauantain aikana niin kamalasti vettä että vesi taas seisoo pihalla...Mehän olemme muuttaneet helmikuun alussa uuteen kotiin ja on iso tontti ja iso piha,joka pitäisi saada kuntoon.

Kumpaan olette muuteen päätyneet,äitiys pakkaukseen vai otatteko rahana? Olen ajatellut ottaa rahana,koska kaikkea tarpeellista on jo kertynyt edelliseltä.Haaveilen sellaisesta vauvan rottinki sängystä,jos vaikka sen hankkisin tälle uudelle tulokkaalle...

Mukavaa viikon jatkoa teille kaikille!

-syksynmarjatar -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin samantien vastaamaan Syksynmarjattarelle :)

Ite olin pitkään sitä mieltä, että äitiysavustus otetaan rahana. Mut sit viime viikolla mies katseli pakkauksen kuvia netistä ja oli ihan innoissaan. Enpä enää voinut kieltäytyä ;)

Meilläkin olisi äärettömästi pihatöitä, tähän uuteen taloon muutettiin marraskuussa ja puoli hehtaaria olisi nyt tonttia laitettavana.. Jos nyt ensin sais kaikki kuistit, leikkimökin ja etupihaa valmiiksi..

-piias- rv 23

Vierailija
4/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystävälleni :) Eilen illalla ennen yhtätoista. Nyt heillä onkin komea katras, molempien ed. liitosta pojat 4v ja 2v ja nyt sitten tämä kolmas komistus :)

Piti ihan tulla teillekin hehkuttamaan :) -piias-

Vierailija
5/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää tarvitse herätyskelloa (tai en sitä nyt olekaan tarvinnut kun kotona lapsen kanssa), mutta meidän pikku masuasukki herättää äidin joka aamu klo 6 potkuillaan. Silloin alkaa masussa sellainen aamujumppa, ettei sitten nukuta. :)

Äitienpäivänä oli kiva odotella miehen ja esikoisen heräämistä, kun itse oli saanut jo herätyksen kuudelta...Kyllä aika meni hitaasti. Mutta odottaminen palkittiin valkovuokoilla ja parilla pikkulahjalla ja tietty maukkaalla aamupalalla.

Tänään alkoi sitten viimeinen rutistus koulun suhteen vähään aikaan. Vielä olisi tänään, tiistaina ja torstaina tentit ennen kesälomaa..huh huh!

Mutta iloisella mielellä jo kesälomaa odotellaan. Perjantaina sitten lintsille kummitytön, miehen kummitytön ja meidän esikoisen kanssa ekaa lomapäivää viettämään :)

Sitä ennen pitää vielä ahertaa...ei kun tenttikirjan pariin.

inkuli ja nöpö rv 22+5

Vierailija
6/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menihän taas tämäkin viikonloppu vatsataudissa. vanhin tyttö sairastui perjantaina, ehdin juuri ajamaan töihin kun mies soitti että tuletko takaisin... 115 km lenkki tuli tehtyä. Nyt olen ihan vainoharhainen oman olon suhteen ja odotan koko ajan koska alkaa. Sisko juuri soitti ja valitti todella huonoa oloa, näki tyttöäni perjantaina ihan monen metrin etäisyydeltä kun toi pienet hoidosta kotiin puolestani. No pidän peukut ja varpaat ja jos ei ala tänään niin tuskin sitten alkaakaan???

Me ollaan nyt pähkäilty että mentäisiinko 4d ultraan femedaan vai säästetäänkö se raha. nyt olisi viimeinen mahdollisuus, enempää lapsia meille ei tule ja olen kuullut siitä niin paljon, että kiinnostaisi ihan hirveästi päästä kokemaan. Onko täällä kukaan käynyt siinä? Onko hintansa arvoinen?

Ja toinen kysymys uusi makeutusaine sukraloosi, onko kielletty?

(.) ei erikoista. supistaa, vauva liikkuu joskus enemmän joskus vähemmän. Maha tuntuu olleen saman kokoinen jo vaikka kuinka kauan. Painaa kovasti alas, tukivyöllä pääsen kävelyille, muuten saa unohtaa. Mutta stepissä liikkeet ei tunnu pahalle painamisen takia, lähinnä vaan sykkeiden.

mutta töiden pariin taas

tuisku 21+ muistaakseni

Vierailija
7/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä taasen neuvolasta:

Hb 119, RR 106/73 ja pissa puhdas. Vaavin syke kuului loistavasti, siinä 150-160, temmellys oli päällä :)) Painoa oli kertynyt reilut 600g/vko.. Kunhan ei tulisi tavaksi! Ja sf-mitta oli 20cm, eli just siinä keskikäyrän tuntumassa. Edellisissä raskauksissa sf on näillä viikoilla huidellut ihan taivaissa, liekö lapsivettä vähemmän vai onko meille tulossa pikkuruinen lilliputti? ;)

Kelan paprujen kanssa tarvis " vaivautua" pomon ja palkanlaskijan juttusille. Äippäloma alkais laskurin mukaan 11.8, ja sitä ennen pitäis pitää 18pvää lomaa. Ja vielä jää lomapäiviä varastoonkin. Nuo vaan tarvii saada pidettyä tän vuoden puolella. Onhan se kiva sitten kesällä ihan virallisesti lomailla, heh! ..eikä vähiten niiden lomarahojen takia, näin hoitovapaalla kun ei kovin kalliita kesäsuunnitelmia tarvi tehdä..

Eipäs tässä kummempia, oma napa ok: siitepölyvaivat alkaa helpottaa ja jostain syystä nivustyrät on nyt suht' kivuttomat, samoin kuin suonikohjutkin. Juu eli keskiraskautta selvästi elellään - saas nähdä mitä kivaa ilmaantuu sitten loppuvaiheissa!

Äitiysavustus otetaan rahana, kaikki meille tarpeellinen pakkauksesta on vielä jäljellä edelliseltä. Kyselikös joku jostain muustakin..? Noh, ei muistu mieleen, tarvii lukaista pino uudestaan.

Oletteko te muut jo kovasti ajatelleet synnytystä? Mulla on ihan viime päivinä alkanut mietityttää vähäsen. Tällä hetkellä tuntuu että toivon että voisin ponnistaa pystyssä (no siis vaikka sängyllä, polvillaan, ylösnostettua päätyä vasten nojaten). Edellisillä kerroilla olen ollut makuulla/puoli-istuvassa asennossa, ja ponnistusvaiheet aika pitkiä. Kiinnostaisi koittaa auttaisko pystympi asento. Tosin ei se ainakaan aiemmin ole ollut edes mahdollista kun on ollut niin voimaton ja kipeä olo. Mutta ainahan sitä voi miettiä etukäteen eri vaihtoehtoja!

Päivänjatkoa kaikille,

Itta 22+3

Vierailija
8/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nostanpa pinoa kun on tippunu niin alas. Kirjottelen lisää paremmalla ajalla :)

Kerttu rv 21+ [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Vierailija
9/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan nopeasti nämä viikot menee nykyisin, etenkin töissä tuntuu olevan koko ajan " monta rautaa tulessa" . Lauantaista asti ollut lievää flunssaa allergiaoireiden lisäksi eli olo tosi tukala ja tukkoinen :(

Syksynmarjatar, meille tulossa kolmas lapsi, joten tavaraa ja vaatetta on ennestään yllinkyllin. Siksi otammekin avustuksen rahana, se menee varmaan pääasiassa uuteen kantoliinaan ja kestovaippoihin.

Tuisku, me olemme menossa femedan 4D ultraan ja yksi syistä on se, että minullakin tämä raskaus on todennäköisesti viimeisin ja haluan sen edes kerran kokea. Näillä näkymin aiomme kysyä myös vauvan sukupuolen, vaikka ensin olin sitä vastaan. Minulla on muutama tuttu siellä käynnyt ja tosiaan sanovat ollene joka sentin euron arvoinen.

Itta en ole oikeastaan yhtään ajatellut vielä synnytystä, se tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta vielä. Haikaranpesään olen menossa jos vana mahtuu ja kaikki ok.

Mayella 20+5

Vierailija
10/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä paistaa lämpimästi, välillä kylmä tuuli ja sade. Pikku-ukko olis halunnut vahdata autoja tienposkella - mutta eihän siellä tarkene, kun ei ollu toppapuku päällä!!

Mä sain tänään käytyä ostamassa helmalakana kankaan. KUn meillä on sellainen tripla leveä perhepeti (siis 3kpl 80cm runkopatjaa vierekkäin) ja olen jo kauan suunnitellut siihen helmalakanaa.. No tänään sain ostettua ruskeaa kangasta (verhot makkarissa ruskea, keltaiset) nyt pitäis sitten vaan ommella... Saa nähdä saanko aikaiseksi sellaisia nättejä laskoksia kulmiin, en halua mitään ryppyjä/ poimuja...

Äippäavustus: Me otetaan rahana, ei ole järkeä ottaa pakkakusta kun kaikki tallella esikoisesta ja sukulaisiltakin jääneitä vaikka kuinka paljon.. Toisaalta olis oma pakkaus toiselle kiva - mutta ostetaan sitten jotain omaa kivaa!

SYNNYTYS: Ekan synnytin jakkaralta ja nopeesti (sairaalassa oltiin 35 minsaa ennen kun meitä olikin kolme... Olisin halunnut veteen, mutta ammetta ei keretty täyttää...

Edelleen HAAVEILEN vedestä, mutta se ei ole mahdollista tossa lähellä - sinne " vesisairaalaan" on se tunnin matka, jonka aikana viimeksi kiemurtelin ja mylvin takapenkillä. Eikä sekään mitään vaan nyt kun on jo toin yks lapsi, niin on se vähän hankalaa isän ja isoveljan vierailujan kannalta jos olen tunnin matkan päässä kun voisin olla 10 minsakin päässä... Valitettavasti järki siis vie voiton ja aijon synnyttää jakkaralla - vaikka edelleen haluaisin veteen... Mutta siis pysty asentoa suoisittelen kaikille, kaikissa synnytyksen vaiheissa!!

t. K rv22 + ukkeli 1,5v

Vierailija
11/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt pari kertaa käyttänyt nokkakannua nuhaan kun on tuntunut että nenä on aivan tukossa ja se on tuntunut auttavan. Esitteessä luki myös.." Siitepöly- ja muut hiukkasallergikot voivat useissa tapauksissa vähentää oireiluaan nenänhuuhtelun avulla" . Päätin kokeilla kun yksi tuttu kehui, että häntä se on auttanut.

Vierailija
12/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarvitseeko jakkarasynnytyksessä paljon käsivoimia?

Itse synnytin esikoisen puoli-istuvassa asennossa sängyllä, mutta tuntui ponnistusvaihe kestävän ikuisuuden. Kertokaa te viisaammat.

inkuli

Vierailija
13/36 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan!

Päivät tosiaan kuluu nopsaan tahtiin ja näille sivuille kerkiää juurienne tota nukkumattia. Töiden jälkeen ilta menee intensiivisesti esikoisen kanssa touhutessa.

Täällä kanssa pidetty flunssaa yllä jo toista viikkoa - sais jo helpata, kurkkukipu on kaikkest inhottavinta, kyllähän sitä nenää niistää...

Meillä kanssa äitiysavustus otetaan euroina, enkä ole ehtinyt synnytystä vielä aattelee, rv jotain 22+, viikot nenee niin nopsaan. Meillä vauva liikkuu yksinään yöllä, saa rauhassa touhuta, ei ole uteliaita silmiä ja käsiä " ulottuvilla" .

No jos nyt lähtis sitä mattia vartoomaaan.

Vierailija
14/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka valkenee Itä-Suomessa lumisena voi yäk!!

Itta: synnytystä olen kovastikin pohtinut ja pystymmästä ponnistusasennosta haaveillut...siitä teinkin muuten alotteen synnytysasiaa palstalle " jakkaralla ponnistaminen" otsikolla, olisin nimittäin toivonut jakkaraa jo toisessa synnytyksessä, mutten kai sitten osannu sitä tarpeeks pontevasti kinuta kun en saanut. Tai sitten kätilö halusi jättää toiveeni kuulematta hankalan työasennon vuoksi? En tiedä, mutta tuon keskustelun seurauksena olen jo pohtinu pystympiä variaatioita siinä sängyllä...

Piias: kuulostaa ihan kivalta se ke ennen helatorstaita, ainakin näin äkikseltään kalenteria katsomatta. 18 vois olla ihan ok? VAI MITES ANMARILLE KÄVIS?

äitiysavustus: otetaan rahana meilläkin. lähinnä siksi että sekä tytölle että pojalle on jo vaatetta enkä siksi oikeastaan tarvitse sitä. Rahat menee ihan tutteleihin (imetyshän siis ei tule onnistumaan leikkauksen vuoksi) ja vaippoihin vaan ja autoon pitäs turvakaukalo hommata kun annoin edellisen vaihdossa kun hommattiin nykyselle kuopukselle istuinta autoon.

Minjuska

Vierailija
15/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma :) Jos nyt tuota rapaloskaa ei lasketa, niin aivan ihastuttava. Viileä ja raikas, rakastan :) Mutta kyllä yllätti koko perheen tuo lumisade, kun aamulla avattiin verhot.

Mulla on olo aivan kamala. Tähän allergian päälle hyökkäsi kevätflunssa, joten nyt olen aivan tukossa. Silti räkä valuu, kurkku kipeä, lämpöä päälle 37. Viime yö oli tosi hankala nukkua.

Neuvola on tänään ja menen vaikka kuumeessa, en millään jaksa siirrellä aikaa, kun tänään ei lapsiakaan tartteis kulettaa mukana. Vaa' an lukemat varmasti hyppää pilviin, niin vähille on jäänyt liikunta oman kurjan olon takia ja nyt kun ois hyvä sää, niin sit tämä tauti.

Lauantaina on Srk: ja MLL:n järjestämä perheretki, jonne lähden pojan kanssa. Käydään eläinpuistossa ja kylpylässä. Sovitin eilen uikkaria ja mahtui se jotenkuten, mutta on vissiin lähettävä bikineissä uimaan. Niitä pitää mennä ostamaan tässä joku päivä.

Synnytystä en nyt ole kauheasti miettinyt. Mulla kokemusta itestään alkaneesta pitkästä synnytyksestä (21h) ja tipalla käynnistetystä nopeasta (4,5h). Molemmat raskaudet menneet 10pv yli, eiköhän se ole odotettavissa tässäkin. Esikoita tehdessä ei jännittänyt yhtään, kuopusta taas tosi kamalasti!

Huilaamaan! -piias- rv 23+1

Vierailija
16/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laiskotti niin etten jaksanut edes kirjoittaa, kävin kyllä lukemassa kirjoitukset niin kuin aina.

Omassa olossa/napassa ei mitään kummempia, voin aika hyvin. Stenval kyseli niistä paineista, ne olivat viime viikolla mittauksissa n. 90/55 - 95/51, vaihtelivat jonkin verran päivittäin. Eilen oli jo parempi, 101/60 ja sen huomaa heti olosta, ei ole pyörryttänyt niin paljoa nyt parina viimeisenä päivänä. Matalien paineiden syystä ei mitään tietoa, mutta neuvola seuraa nyt tiheämmin.

Kovin on muuten taas ollut hiljaista keijujen pinossa, mihinkähän niin monet kirjoittajat ovat kadonneet? Yksi joka on jäänyt mieleeni on tämä Skorpioni-75, hänellehän oli raskaus tullut aika vaikeaan elämäntilanteeseen, ja jotenkin olen jäänyt miettimään mitä hänelle kuuluu.

No mutta vointeja kaikille, aktiivisille ja vähemmän aktiivisille!

Tinah 24+2

Vierailija
17/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tauko taas kirjoittelussa. Ei oo ehtinyt koneella juurikaan olla.

Poitsu on päikkäreillä ja aikaa nyt koneella olla. Meillä on poitsun kanssa nykyään nukkumaan meno ihan hirveä tappelu. Ei millään haluais mennä nukkumaan ja vaan huutaa ja kiipeää koko ajan pinniksestä pois. N.20-30 kertaa joudutaan sänkyyn kantamaan kunnes luovuttaa ja nukahtaa.

Lauantaina tallinnaan, ihanaa. Pääse vähän täältä kotoa pois.

Raskauteen ei kuulu mitään ihmeellistä. Viikon päästä lääkäri käynti. Hieman hirvittää paljonko paino on noussut, oma tunne on ainakin että liikaa.

En muista mitä kaikkea pitikään kommentoida.

Taidan mennä pyykkejä ripustamaan.

Palailen kun mieleen tulee jotakin järkevää.

Öttis, poitsu 1vkk & masuasukki rv24+6

Vierailija
18/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla huolissaan. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa matalat paineet. Ed. mittauksessa esim. 94/55. Niin kauan kuin ylä- ja alapaineen välillä on erotusta, ei ole syytä huoleen. Huonompi asia, jos paineet olisivat esim 90/80, koska silloin tulisi ongelmia verenkierron kanssa. Toki matalat paineet omaavia pyörryttää helpommin, mutta matalat paineet sinällään ovat vaarattomat eivätkä merkki mistään sairaudesta. Mulla on matalat paineet muulloinkin kuin raskaana ja aikoinaan asiaa tutkittiin. Diagnoosi, että täysin terve, saa syödä salmiakkia mielin määrin, mutta noustava aamulla hissukseen, ei ponkaisten, koska silloin saattoi pyörtyä muksahtaa. :-P

Tuohon matalaan verenpaineeseen on olemassa myös lääkitys, mutta se aloitetaan vain jos ylä- ja alapaineiden välillä ei ole riittävää erotusta ja henkilön elämä käy sietämättömän hankalaksi. Muuten lääkitystä ei aloiteta, koska tervettä on turha lääkitä. :-)

Ajattelin kirjoitella tästä, jos jotakuta huolettaa matalat paineet. Raskauden loppua kohden mulla paineet vähitellen nousivat, eli ihan koko aikaa ei mennyt näin matalilla paineilla. Ihan alussa mun paineet taisi olla 80/jotakin.

Miinakko ja 22+4

Vierailija
19/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä arvoja tässä: hb 133, osakseen varmaan auttavat ne Multivita 2+ tabut, kun ei laskenut ole paljoakaan. Verenpaine 104/60, pissi puhas ja paino noussut melkein kilo/viikko, turvotus + :P

Terkka kehoitti välttämään suolaista ja liikkumaan vasta sitten, kun allergia oireet helpottavat, ettei hapetus vauvalla vähentyisi. Sitähän tuo painonnousukin ja turvotus, liikunta kun on nyt niin nollilla, eikä syömistä oikein osaa vähentää sen mukaan..

Sf-mitta oli 20cm. Esikoisesta ei ole mittaa näiltä viikoilta, kuopuksesta oli ollu 16cm 22+ viikoilla, eli isompi on tämä masu kuin edelliset. Saikkua pitää kuulema tulla herkästi hakemaan, vauva ei missään nimessä saa syntyä vielä aikoihin (ihanks tosi?!?), kovasti terkka oli huolissaan miun voinnista. Ultra varattiin kysta-kontrolliin. Vauvan syke oli 140 ja hienosti sydän jumputti.

Nyt menen täyttämään Kelan laput, et saan ne pomolle alta pois.

-piias- rv 23+1 (edelleen, hih)

Vierailija
20/36 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt aktivoitua kirjoittamaan useammin ja kompensoida sillä sitä, että tulin niin myöhään mukaan syyskeijuihin..

Täällä poika nukkuu vielä päikkäreitä ja mies tuli just töistä ja meni hänkin sitten nukkumaan.. Saanpahan kirjoitella rauhassa! Käytiin aamulla pojan kanssa antamassa sylkinäyte laboratoriossa, kun vissiin kaikilta 2-vuotiailta otetaan semmonen. Meilläkin on kauheita ongelmia pojan nukkumaan menon kanssa, eilen ei nukkunut päikkäreitä ollenkaan eikä meinannut illallakaan nukahtaa, vasta tunnin nukuttamisen jälkeen simahti. Ja tänään päivällä sama ongelma, meni tunti ennenkuin suostui vihdoin nukahtamaan, ja kello oli jo yli kahden kun se vihdoin tapahtui. Kai se on tämä kesäaika ja kirkkaus joka tuottaa vaikeuksia unensaannissa.

Me aiotaan aika varmasti ottaa äitiyspakkaus, vaikka varsinaista tarvetta ei olekaan. Jotenkin se vaan on niin kiva kun se tulee sinne postiin.. Ainakin viimeksi haalari ja makuupussi oli todella kovassa käytössä ja ovatkin vähän kuluneitakin jo, joten onhan se kiva saada uudelle vauvalle käyttämättömiäkin vaatteita, kun kaikki muu tavara onkin sitten käytettyä!

Täälläkin ollaan kovasti mietitty synnytystä, pelottaa paljon enemmän kun viime kerralla. Pojan synnytys käynnistettiin 2 viikkoa etuajassa suuren koon takia lääkkeillä (cytotec), ja kun synnytys vihdoin lähti käyntiin se oli hurjan kivulias ja nopea (alle 3 tuntia, ponnistus 8 min.).. Ponnistettiin ihan sängyllä, ei edes ehtinyt miettiin mitään muuta kun pää oli jo puoliks ulkona kun alettiin ponnistamaan!!! Jakkarasta olen kuullut pelkkää hyvää tutuilta, mutten itse ole miettinyt sitä vaihtoehtoa juurikaan. Millään muulla ei väliä kunhan saan epiduraalin! Viimeksi olisin varmaan pyörtynyt kipuun ilman sitä.. Esikoista odottaessa synnytys ei ollut ollenkaan todellinen, sitä ei osannut edes pelätä. Kuvittelin kaikkien naisten liioittelevan sitä kipua (ei se nyt voi niin paljon sattua..). Valitettavasti olin väärässä, kipu oli pahempaa kuin oisin ikinä voinut kuvitellakaan. Kai se olis parasta unohtaa, turha semmosta miettiä etukäteen kun ei voi tietää millainen synnytys tästä vielä kehkeytyy. Ei muulla niin väliä, kunhan vauvalle käy hyvin :)

Neuvolassa en ole käynyt moneen viikkoon, vasta ensi viikolla edessä. Jännittää kyllä hirmuisesti toi painonnousu.. Kelan paperitkin varmaan saa sitten täytettäväksi. Joku kyseli edellisessä pinossa (muistaakseni) mahan muodosta. Itellä on molemmilla kerroilla maha levinnyt vähän niinkuin sivuttain, näyttää siltä kuin olis lihonnut.. Vasta joskus 30. viikon tienoilla vatsa jämähti eteen, ja loppuun asti se oli edessä todella suurena mönttinä. Olen aika lyhyt enkä muutenkaan iso, joten olin ainakin viimeksi aika huvittavan näköinen sen jättimahani kanssa! Tuntuu, että tästäkin mahasta tulee samanveroinen, on muutenkin ollut niin identtinen raskaus edellisen kanssa!

Täältä ei muuta tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille!

t.pelle-pop rv. 23+6