*~*~*Enskat Maanantaina 16.10.2006*~*~*
Minäkin nyt sitten pitkästä aikaa pääsen pinoa aloittamaan=) Vielä viikonlopun juttuihin linkki:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8594560&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (27)
[color=FF00FF]Juu huomenta vaan kaikille. Tänään onkin vapaa päivä, tulikin jo ihan tarpeeseen! Sitten niinkuin jo eilen kirjoittelinkin olisi neljä aamuvuoroa ja alkaa loma=) Marraskuun alussa pitäisi palata töihin, mutta en taida siis enää palata. Lääkäri olisi kirjoittanut jo viime viikolla saikkua minulle, mutta halusin tehdä vielä nämä vuorot ennen lomaa. Mutta kai se on vaan myönnettävä, että ei minusta oikein enää tuohon hommaan ole.
Olen siis töissä vanhainkoti/tk:n vuodeosasto yhdistelmässä jossa henkilökunnan määrä on niin alle riman kuin olla voi ja sielä joutuu nostelemaan ja siirtelemään isojakin potilaita, ja kaikkien sääntöjen vastaisesti joskus jopa yksin (ainakin yöllä) joten enköhän ole työni sielä tehnyt.
Kamalinta on se, että toisaalta poden ihan hirvittävän huonoa omaa tuntoa siitä, että mietin saikulle jäämistä ja tunnen itseni jotenkin lusmuksi, mutta selkä ja lonkat ovat kyllä niin kipeenä aina työvuoron jälkeen, että kaippa se on ihan oikein jäädä pois.
Huomaatteko, jopa tänne koitan kovasti todistella jotain ja hakea " oikeutta" jäädä saikulle... Plaah tätä tunnollisuutta!
No niin, siinä olikin sitten oikein mega valitusvirsi näin maanantai aamun aluksi;) Koittakaa kestää!
Kaksi kertaa olen neuvolassakin jo kerinnyt käymään tässä palstailu tauollani.. jos vaikka viimeisimmät kuulumiset laittaisin
rv 26+3
RR 100/58
HB 116 ja eikun rautakuurille kun on koko ajan laskenu..
Painonmuutos +770/vko/kääk!
Syke +
Liikkeet +
sf 24
meinasin oikein jo säikähtää kun neuvolan täti joutu ettiin tiitin sykettä vaikka kuinka ja kauan eikä millään meinannu löytää.. lopulta onneksi löytyi ja hyvinhän se siellä jumputteli=) Epäili vaan, että se istukka on nyt lähtely nousemaan ja sen takia ei saa kunnon kaiku pohjaa.. joo tiedä sitten..
Äippä pakkausta kovasti jo odotan.. kolme viikkoa sitten viety paprut kelaan, että eiköhän se sieltä jossain vaiheessa tule. Päätökset sain jo, onhan tuo raha summa pienempi, kuin mitä on palkkana tottunut käteen saamaan, mutta eiköhän tuollakin toimeen tule. Äippäloma alkaa virallisesti 7.12 mutta sillä lie mitään merkitystä.
Jatkan nyt tätä omaa napaani, kun kerran vauhtiin päsin;) Meillä alkaa tavarat olla hankittuna ja huonekkin on saatu tyhjennettyä muista tavaroista. Nyt on siis hankittuna vaunut, turvakukalo, kehto ja lipasto-hoitopöytä yhdistelmä.. enää puuttuu pinnis ja sitteri ja.. ei kai muuta isompaa.. ja jos sitten tammikuussa saataisiin tavaroille käyttäjä!
Joopa joo, eiköhän tässä ole omaa napaa nyt kerrakseen.. pitää alkaa laittaa pyykkiä koneeseen ja muutenkin hieman järkkäileen paikkoja..
t. siru ja tiiti rv 26+6[/color]
Ihan ensinnäkin... missä välissä sulle on noin paljon viikkoja jo kertynyt? =O =D
Ja sitten siihen liikkumiseen... kyllä tuli täälläkin silloin tällöin väsyneenä tirautettua itkut kun toisella oli masussa niin hirmuinen hulina päällä ja kun ne liikkeet vielä sattui niin hemmetisti. Kaikki aina vielä sanoi, että synnytystä kohden vauva rauhoittuu, mutta paskanmarjat sanon minä =D Akseli ainakin otti ilon irti viimeisee asti. Ja sama meno muuten jatkuu edelleen... en yhtään ihmettele enää sitä masussa mylläämistä kun katsoo minkälainen vauhti on päällä!! Jaksuja pikku myllääjän kanssa! Ei oo pitkästi sullakaan enää jäljellä!
pikku-milli & Akseli 5,5kk
Hui, kun tuo kylmä aina alkuun tuntuu karseelta, sitä kun on enempi kesäimmeinen :)
Heidi ainaski on ollut ahkera ompelee ja virkkailee...mäkin haluisin jossain vaiheessa vähän kokeilla omia kädentaitoja...josko siihen riittää pitkäjänteisyyttä.
Mia Mik, sinulla on sitten suloinen prinsessa, onnea sinne perheen kanssa.
Iida-linnea, kyllä varmasti helpottaa, kun oli ultrassa saanut varmistuksen pienokaisen voinnista!
Kandi olikin saanut liitoskivut riesakseen :( muutenkin vaivat sitten tehneet tuloaan....josko ne vaan alkuun tuntuu ja siitä kuitenkin helpottaisi :) toivoa aina voi.
Han, voi kun ihana miehus, kun ruusun oikein tuonut!! Myöhäiset onnittelut syntistä!!
Laralle myös onnittelut lauantain merkkipäiväst!
Tervetuloa kaikille uutukaisille tänne enskapinoon: Ama-83, Kaikkea-uutta ja mammanalku77 ainakin olivat rantautuneet!
Iida-linnea, moni olikin jo kommentoinut tota yrttihommaa ja en minäkään olisi huolissani, kun kohtuudella kaikkea kuiteski syö. Ainut mitä olen huomannut, jos ravintolassa on jotain erikoisempaa yrttisekoitusta syönyt, niin maha saattaa vähän kipuilla ja närästästys kiusata.
Ope, oletko jo Ahaan kanssa mahtollisesti tositoimissa?
Poppis, miehuksesi olikin jo hyvissä ajoin kotiutunut ja tuonut paljon tulkkuja (kateeks käy :) ja kivat vaunutkin nyt odottaa pienokaista. Mekin saatiin, kylläkin käytettynä, turvakaukalo ja hassulta tuntui sitä kattoa, ku eteisessä siinä möllötti....siihen ku joskus sen pikkusen saa tuhisemaan :)
Nealla oli varmaan oma sydän tehnyt kovankin kiemuran, ku olit joutunut hätääntyy vaavin sydämen sykkeen löytymistä! onneksi kaikki hyvin :))
Annikalle, suurkiitos taas synnytyskertomuksesta, josta sai taas niin positiivisen kuvan :)
Titi-uu, tänne vaan rohkeasti pinoutumaan sieltä kuumeilupuolelta, tervetuloa ja onnea plussasta!
AA, vai olitte oikein urakalla shoppaillut, kivaa :)
Siru, eipä kannata tuntea mitään huonoaomaatuntoa, jos pitää levätä ja jäädä saikulle. Ite sen parhaiten tietää, milloin vain lepo auttaa :)
( .) oltii sitten sunnuntaina siellä joogan synnytysluennolla ja siel sit käytii läpi koko rupeama. Jos jotain siitä irti sai, niin oli kiva kun näytettiin oikein konkreettisesti eri asentoja avautumisvaiheessa ja niitä samoja sitten tietty voi käyttää synnytykseen. Motto synnärille on, et muista hengittää syvästi ja säästele kaikin tavoin voimiasi...sillä pääse jo pitkälle :))
Muutes, kuulemma suurella osalla on sitten vedet tulleet juuri ku ovat olleet Stockalla shoppailee...joten täytyy koklata, jos ei muuten sitte loppuvaihees rupee tulee vaavi ulos :))
Viikonloppu meni kivasti mökillä ulkoillen ja pihaa siivoten. Sunnuntaina vielä saatiin reilun tunnin patikoiden mehtässä sellanen pieni ämpäri täytee suppiloita!!
Onkos muuten teistä kuinka moni turvautunut fysioterapiaan vaivoinenne näin raskautuneena ja minkäs vaivan takii ootte saaneet siitä helpotusta?
Mykis ja Hippis 24+2
Millille kiitokset lohdutteluista, mä aattelin jo eilen että olenko mä ihan pimee kun itkeä pillitän moista asiaa, onnellinenhan sitä pitäisi olla kun toinen mölyää ja potkii.
Mietin eilen illalla sängyssä, että mitäköhän siitä sitten tulee kun vaavi on kotona ja valvottaa äippää, kuinka väsy ja itkenyt sitä sitten enää onkaan, toivottavasti tulee killti vauva.
Mä olen tässä seuraillut noita nimityksiä joita vauvoille on annettu.
Niamey anto vaaville nimeksi Aino, Karssulikin puhui Aino-neidistä.......tuntuu olevan suosittu nimi, montakohan ainoa meidän likan luokalla onkaan kun kouluun asti pääsee.
enää en kyllä nimeä vaihda siitä kun on päätetty jo aikoja sitten kun neiti kulki vielä isänsä edellä ;D
Annikalle kiitosket synnärikertomuksesta, mulla kun noi viikot alkaa olla jo sitä myöden että synnytystä tulee pohdittua lähes päivittän !
Poppiksen miehellä on tyhmä kaveri, jos mun mies jostain reissusta tulisi ilman tuliaisia niin siinä olis kuule jo avioero lähellä, on ne sen verran tärkeitä, mies saa itseasiassa syyttää siitä ihan itseään, sillä on opettanut mut liian hyvälle.
Muistan kun oli seurusteltu 3-viikkoa ja ukko lähti ruotsinreissulle firman kanssa, mä sain silloin jo tuliaisiksi hajuveden, kosteusvoiteen ja dödön ( samaa sarjaa tietty ) karkkia ja purkkaa.
Jospa mää annan muillekkin tilaa höpöttää, töissä on vaan niin hiljaista että jää aikaa tälläiseen höpinään.
AA ja A
Viikonloppu meni hujauksessa, äiti oli yökylässä pe-la ja la käytiin varistossa Lastentarvikkeessa sitteri hakemassa ja illalla miehen serkulla kylässä ja su oltiin hakemassa turvakaukalo autoon + pitkällä ajelulla Iittalan tehtaanmyymälässä. Tuli taas muutama " kippo" hommattua:)
Kaikille uusille Tervetuloa mukaan! Rohkeasti vaan kirjoittelemaan ja ens lauantain treffeille mukaan...
Kaima, ihanaa kun sait sen Möhkön. Vaikka en ole kauhean pitkä, niin se 3-laatikon Möhkö oli mulle liian matala kans. Toi mikä ostettiin on just sopiva meille onneksi nyt=) Me oltiin siis kans varistossa la kiertelemässä...
Poppis oli saanut tuliaisia ihanan paljon, joko on vaunut koeajettu??
Siru, ei kannata potea huonoa omaatuntoa. Toi hoitotyö on sellaista, mikä parilta kaveriltakin on saikun puolelle mennyt. Eka lopettivat yövuorot ja sitten oli mentävä loppujen lopuks saikulle jo kun nostot ei vaan oikein sovi. Pitää nyt kerrankin ajtella vaan itseä, mä olen samanlainen huonon omantunnon potija:)
Omassa masussa ei kummempia. To ja la iltana tuntui muutaman kerran muljahdus, eli kun joku ois kääntänyt jotain sisäelintä ympäri tuolla. Voisko olla Poitsun aiheuttama?? Eka kerta kun tuolla masussa mitään tuntuu, ei kuplintaa pienintäkään siis vielä ollut ennen tota to iltaa. Odotellaan josko tuntemukset voimistuis... Muuten olo hyvä! Tosin tuo peppu/alaselkä on aivan kauhea. Ollut tosin jo yli kk ajan, en tiedä painaako tuo kaveri jotenkin väärään paikkaan/hermoon kun sattuu ihan kauheasti ja peppu puutuu?! Varmaan pitäis lääkäriin mennä pikkuhiljaa... Ikävä vaiva:(
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Aurora + Poitsu rv 21+2
täällä takana kiireinen viikonloppu, elpymisestä ei puhettakaan...ja flunssa vaivaa edelleen, joten nyt viikolla pitää kyllä hyödyntää yksinolo ja LEVÄTÄ kaikki illat!
Viikonlopun aikana oli tullut uusia Enskoja - kivaa!! Tervetuloa ja onnea matkaan!
Mitäs muuta mulle jäi mieleen? Äh, ei tietenkään mitään kun nopeesti koitin tossa lukaista...nolottaa :(
Omaa napaa sen verran, että mulle on jostain ilmaantunut linea negra, ja ihan sieltä alkuraskaudesta tutut " repäisykivut" on tulleet takaisin...masu taitaa kasvaa :) Hirveässä hellyydenkipeydessä täällä elellään, kun meni nyt viikonloppukin siten että ei oltu kaksin miehen kanssa. Nyyh, itketti aamulla kun piti taas pilkkopimeessä lähteä yksin tänne jumalan selän taa raatamaan :( (oliko tarpeeksi dramaattinen ilmaisu?!)
Ja niistä ens lauantain treffeistä. Täällä on oikein megaiso käyrä otsalla, sillä en pääsekään osallistumaan :( Eilen illalla käväisin siellä omassa kodissakin, ja alkoi ahdistaa kun huomasin miten paljon siellä on vielä tavaraa purkamatta ja paikat ihan sikin sokin. Mun on siis PAKKO ens la priorisoida menoja, ja treffien sijaan suunnata KodinAnttilaan ja huonekaluliikkeisiin ym ym ja järkätä sitä kotia. Lähiviikkojen viikonloput on nimittäin ahdistavan täysiä, kun tuli vielä yhdet hautajaisetkin lokakuun lopulle....ressiä pukkaa. Toivon kovasti, että seuraavat treffit pk-seudulla saadaan järkättyä tosi pian, ja että silloin pääsisin osallistumaan!!!
Mukavaa viikon alkua kaikille,
Makkara 23+0
Mä kirjottelin lauantaina pitkä sepustukset, mutta sitten meitin kone meni totaaliseen jumitukseen ja kaikki mun hienot kommentit ja kertomukset katosivat taivaan tuuliin.........höh
Tervetulot uusille tulokkaille, tämä enskojen jengi on tosi mukavaa ja suvaitsevaista porukkaa, oman mielipiteensä saa tuoda julki aika vapaasti ilman pelkoa lynkkaamisesta !
Me käytiin lauantaina Varistossa kuten 10 000 muutakin ihmistä !
Sain miehen puhuttua ympäri ja sain kun sainkin sen Möhkösarjan hoitopöydän 4-laatikolla.
Nyt on sitten sänky ja hoitis samaa sarjaa JEI !
Mies vielä tinkasi hinnasta 27 ¿ eli saatiin systeemin 250 ¿, kallishan tuo oli, mutta kaikki halvemmat oli niin matalia että ei me pitkikset voida sellaista käyttää !
Käytiin myös AT-lastenturvassa ja mä olin ihan haltioissani kaikesta siitä tavarasta mitä siellä oli, tupa oli vaan iin täysi ihmisiä että mitään en ostanut kuitenkaan, ehkäpä käyn äippälomalla tutkimassa uudestaan ja tuhlaan sitten yksinäni.
Sielläkin oli sänkyjä ja hoitopöytiä, mutta hinnat oli aika pilvissä, siis mä en suostuisi maksamaan 400 ¿ hoitopöydästä, en ikuna......mutta mä olenkin köyhä ja pihi :D
KYSYMYS: Te pidemmällä olevat enskat, kuinka paljon teitin pikkuinen masussa möhkää, musta tuntuu välillä että meinaa mennä hermo kun neiti potkii ja pyörii niin että välillä tekee melkein kipeetä.
Eilen illalla oikein itkeä tihersin, kun olin yliväsynyt ja potkiminen ei meinannut loppua millään, neiti piti sellaisen 2-tunnin session.
Nyt töihin ja lisää kommenttia viikonloppuun myöhemmin !
Poppis, oliko ihunat tuliaiset ?
AinoAurora ja neiti 31+2