**LOKAMASUT maanantaihin **
Kommentit (54)
Toivottavasti kummallakin lykästää tänään. Ja muillakin.
(.) Ei uutisia. Uni jäi jostain syystä viime yönä tosi vähiin, ensin alkuyöstä esikoinen itkeskeli unissaan ja aamuyöllä oma uni loppui kuin seinään. Ei auttanut muu kuin nousta ylös, loputtoman kauan ei auta sängyssä makailla kun alkaa selkää särkeä ja ajatukset pyörivät liikaa tiedätte kyllä missä. Toisaalta mitään ihmeempiä ei näin aikaisin voi oikein tehdä, ettei muu perhe herää. Taidan siis keitellä aamukaffet ja lukea rauhassa lehden.
Vauvarikasta alkuviikkoa meille kaikille!
L40+4 -paremmalla tuulella kuin eilen.
Ai niin, mun veikkaus vauvan syntymäpäivälle oli tänään. Pienellä on nyt noin 17h aikaa antaa äidilleen mahdollisuus olla oikeassa;)
Ja väsyttää ihan kauheesti,nukuin jotain 4h. viime yönä.Äippäpolilla pitäis olla kello 8.Oon kyllä aika vittuuntunut tällä hetkellä :/
On niin turhaa nuoyöt kun mitään ei oikeasti tapahdu.
Aadalle toivon lähdön koittaneen =)
Pitääpä hakea kahvia ..LITRA!
Wades
Taisi Aada lähteä jo matkaan. Wadesille voimia sinne litran kahvimukin äärelle ja Lilllikselle luovuttaisin mielelläni pian vuoronumeron!!! TOivottavasti saat jokatapauksessa tyttönne vaikka puistoon ap, niin ehdit sinäkin levätä vähän huonon yön jälkeen. VOIMANSÄTEITÄ sinulle erikoislähetyksenä linnuntietä sinne etelästadiin!!!
Itse istun tänän ja huomenna jalat ristissä kotisohvalla, Mieskultani lähti jo 7 koneella Englantiin ja tulee takaisin huomenna illalla. Sovittiin seuraavat koodit tekstiviestitykseen hänelle palaverin keskelle: jos lapsivesi menee, laitan tekstarin LV !!! Jos tulee tosi kivulaita supistuksia, viestin koodi on SSS1000. no joo, jos oikeasti joku kiirelähtö tulisi, niin soivatn vaikka miljoona kertaa, niin että tulee palaveristaan vastaamaan. Mutta olishan se aika ihme,j os vauva päättäisi syntyä tänään, kun on vielä kaiken kukkuraksi miehenkin syntymäpäivä.
MInäkin aamukahvin keittoon nyt. TYtär vetelee unia vielä ja kunhan heräilee, vien hänet mummille ja haen vasta huomenna (minä siis ainakin aion uskalta autoillakin vielä rohkeasti). Outoa varmaan olla yksin kotona kokonainen vrk; viime kerrasta taitaa olla sellaiset pari vuotta.
JOlla 38+5 (kuukautisten mukaan (toiveajattelua) paaljooon enemmän eli 40+4)Wades:
siis mää en kestä...en oo nukkunu silmäystäkää...oon niiku joku muumio...on niin huono olo, kun vaan olla ja voi...
eilen illalla alko supistukset siinä joskus yheksän aikoihin enemmän ja vähemmän säännöllisinä, kuitenkin koko ajan alle vartin välein ja kesti jonneki puolille öin, sitten loppu kuin seinään. no, minäpä siinä et jaahas,tässä tämä ja aattelin lähtä nukkuu. prkl!!!!!!! aina, kun olin saamasa unen päästä kiinni niin jos ei supistanu, niin pisutti tai sittten jannu itki tai valitti unissaa (raukalla on kauhee lunssa, nukkuu toooosi levottomasti)
nyt täällä siis taas yksi oottamiseen lopen kyllästynyt lokamasu joka haluaa NYT HETI tai ainakin vielä TÄNÄÄN synnyttään. mun veikkauskin lapsen synttäriksi tais olla just tänään =)
ärsyttää sekin ihan suunnattomasti, että kun mun mies käy semmosta koulua, että on yleensä töissä, mutta just tänään ja torstaihin asti on joka päivä teoriaa 8-16, niin sieltä on hirmu hankala olla pois...paska!!!! ois ollu ihana, kun ois jääny kotiin! (työvuorojen mukaan sillä ois nyt pitkä vapaa)
huhhuh...valivalivali...aina nää mun viestit on tämmösiä valitusvirsiä...mut pakko on itteesä ja turhautuneisuuttaan purkaa. muuten repee pää.
-rual ja junnu rv 39+4-
toivottavasti tämä viikko eroaa edellisestä vauvan synytymällä:)
yöllä taas supisteli muttei niin säännöllisesti että olisi tarvinnut edes laskeskella..
aada taitaa olla jo vauvanhaussa!
wadesille tsemppiä väsyn kanssa, toivottavasti saat äippäpolilla mieluisia uutisia:)
kurjaa,taas. kokoajan vaan odottaa sitä lähtöä,muusta ei oikein meinaa tulla mitään.
jaksamisia kaikille!
fiikuna ja mytty rv 40+5 (tai menkkojen mukaan 42+4!!)
rual,voih,kurjalta kuullostaa sinun yösi!
paljon voimia sinne!
otetaan tänään kimppakyyti synnärille:)!
fii ja mytty
Onnea HEXULLE ja SEVERONILLE vauvautumisesta!! Ja tsempitykset AADALLE sekä IRIKSELLE, jos Iris eilen pääsi lähtemään...
Mullakaan ei eilinen johtanut minnekään, vaikka toivorikkaana olinkin. Ajattelin tulla vaan ilmoittamaan, ettei kukaan luule että olen synnärillä :) Ehei - neuvolaan pitää lähteä klo 9:ksi. Onneksi saan autokyydin kun on melkein nollassa keli enkä yhtään ollut varautunut siihen.
Palataan myöhemmin...
Coe rv 39+1
Ja kun ois ollut edes supistuksia mutta kun muuten vaan pyörin sängyssä. Uni ei tullut ja kun tuli, niin hetken päästä heräsin vessaan. Sitä kirkasta limaa tulee ihan HIRVEESTI, siis tullu jo yli viikon!?
Tänään klo 12 neuvola, terkka aiko ronkkia oikein urakalla kohdunsuuta, että jos synnytys sillä käynnistys. Pyh, en usko! Alan olla koko ajan varmempi, että yli lasketun mennään, ei voi mitään.
No, onneksi olo kuitenki jotenki parempi kuin eilen. Teki se vapaapäivä terää, sais mies useemminki häipyä lasten kans :)
Pojalla on tämä viikko syyslomaa ja aikoi kuulemma lähteä keskiviikkona anoppilaan sitä viettämään. Toivoo, että vauva syntyis ennen keskiviikkoa.. ööh taitaa tulla kiire.
Täällä haisee pienen tytön pahanhajuinen paskuli, joten PALJON JAKSUJA RUALILLE JA WADESILLE SEKÄ KAIKILLE MUILLA VÄSYNEILLE!!
Palaan asiaan neuvolan jälkeen..
Mianni 39+2
Täälläkin vielä linjoilla notkutaan. Ottaa aivoon! Onneksi vähän lohduttaa ettei ole yksin samssa tilanteessa :)
RUALille jaksamista. Tutuilta kuulostavat yösi!
Kysymys: Kuinka paljon sitä limatulppaa voi irtoaa? Mulla irronno nyt viikon ajan ja viimeset kolme päivää tullu erittäin runsaasti. Eilen tuli se 20cm liuska ja tänään aamulla roikkui melkein polvissa asti. Etovaa, tiedän ja anteeksi tämä selostus... Niin ja en ole vielä edes pongannut verta seasta. Siis kuinka paljon sitä tonne alapäähän oikein mahtuu??
Tänään pitäis raahautua tyttöjen kanssa taas tuonne kerholle. Siellä varmasti joutuu taas pommituksen kohteeksi. Ei kai auta muu kuin suu irvessä hymyillä ja vastailla kiltisti kaiken maailman typeriin kysymyksiin...
Palailen taas myöhemmin. Saataisiinkohan tänäänkin ihania vauva uutisia lisää? Niin ja ONNEA HIRMUISESTI SEVERONILLE TYTÖSTÄ!!!!
Jaksamista ja voimia kaille uuteen viikkoon!!!
Mamseli rv 40+1
Aada taitaa olla jo tositoimissa, jännää!
Nyt alkaa supistuksetkin jo muuttamaan mulla luonnettaan. Eilen illalla ja yöllä alko tulee kipeempiä suppareita, jotka vihlos alaselässä ja alavatsalla. Suppareiden välissä pikkukaveri piti sellasta elämää mahassa, että ihmettelin mitä se siellä oikein tekee?! Potkua tuli joka suunnalta ja kovia kohtia oli niin paljon, etten päässy kärryille miten päin se siellä oikein mahto olla. Mutta jotkut sen liikkeet sattu niin penteleesti tonne alapäähän. Ihan ku se tulis sieltä jalat edellä tai jotain, vihlasut tuli varmaan kohduunsuulta. Ja vessassa ravasin parhaimmillaan 3krt puolen tunnin sisällä, siis pienemmällä hädällä, hätä tuntui kovalta, mutt ei sieltä juuri mitään silti tullutkaan. Nyt on edelleenkin alapää hellänä, kovemmat menkkakivut ja niitä vihlomisia tulee..kaikki liikkuminen ja asennon vaihdot alkaa olla kivuliaita. Josko sitä ens yönä pääsis tosi toimiin? Olen odottavalla ja silti varauksellisella kannalla. Mutta tosi on, että jotain edistystä on pakko ollu tapahtua, kyllä niistä suppareista sen verran poweria alko jo löytyä. Nojailin välillä seinään ja keinuttelin lantiota ja käveleskelin ympäriinsä. Ei kuitenkaan ollu niin tuskaa, et oisin suihkua aatellu.
Mähän painelin eilen illalla niitä akupisteitä, tiedä sitten oisko niillä(kin) voinut olla joku pieni osuutensa edistymisessä?? Ties vaikka, tai sitten pelkkää sattumaa.. Piste jota painelin (tais olla yks Miannin kertomista?) oli piste jalkapohjassa, pikkuvarpaan viereisen varpaan tyvestä kaksi sormen leveyttä alaspäin päkiässä. Toisessa jalassa tuntui selvästi kipeältä tuo piste. Niistä pyörittelin peukalolla vastapäivään. Taidan olla Miannille kiitoksen velkaa :) Kaikki keinot sallittuja, nyt kun laskettuun aikaan enää 3 pvää..huoh.
En tiedä pitäiskö mun soittaa terkkarille tänään noista turvotuksista.. Vasen jalkaterä on kun norsulla ja oikeen käden sormet..hassua toi toispuolisuus..varmaan jotkut risteävät lymfatiet on ihan tukossa. Mut vasen jalka on yhtä pullataikinaihoa ja sitä kihelmöi. Mikään ei auta- ei ees jalkojen ylösnostaminenkaan. Kuppi kahvia ja vihreetä teetä luulis pistävän nesteet liikkeelle, mut ne taitaa olla jumahtanu tonne mun jalkaan, eivätkä sieltä ylös tuu vaikka mitä tekis. Ehkä ne vaan kuuluu asiaan..Nyt vaavilla on hikka. Sormet puutuu.. TAAS.
Huoh,
RV 39+4
Paljon ONNEA vauvan saaneille!
En tiedä olisiko parempi jätää pinoutumatta tänään, mutta näyttää täällä olevan muitakin " kypsiä" . Toisaalta ihan hävettää, kun toisilla on jo päivät paljon pitemmällä.
Mulla alkaa ihan just loppumaan voimavarat näiden kipujen kanssa. Varsinkin ilatisin, kun kivut ovat pahimmillaan, niin tuntuu, etten enään voi jaksaa yhtään AINOATA päivää. Jotenkin en ikinä olis uskonut vielä 5 viikkoa sitten, että tälläkertaakin menisi yli lasketun ajan. Ja silti siltä taas näyttää. Huomenna laskettuaika ja ei mitään erityisiä merkkejä synnytyksen alkamisesta. Supistuksia tulee niinkuin monella muullakin, mutta ei vaan niitä oikeita tai tarpeeksi usein. Välillä kyllä tulee sellaisia niin kipeitä vaihlaisuja tuonne kohdunsuulle, mutta kun niitä sais vähän useammin putkeen, niin se olis siinä.
Mulla on se pissavaiva pahentunut, mistä oon aikaisemminkin kirjoittanut. Aina iltaisin varsinkin tuntuu, että paine ja kipu alapäässä on niin kova, etten saa pissaa tulemaan. Loppujen lopuksi kipu käy niin pahaksi, että on pakko mennä sänkyyn makaamaan. Muutaman tunnin kuluttua alkaa sitten ravaaminen vessassa. Sitten sitä pissaa alkaa tulemaan " litratolkulla" . Oon jo miettinyt, että pitäskö mun soittaa tästä äitipolille ja kysyä, että onko tämä ihan normaalia. Ajattelin, että laitan vielä oman aloituksen aiheesta, josko jollain olis kommentoitavaa tai kokemusta asiasta.
Mutta tosiaan VOIMIA ja SUPISTUKSIA kaikille!!
Pixelina rv 39+6 (olispa kätevää kun kaikki vauvat syntyisivät tasan 40+0 eikö?)
Mun piti lisätä, että eilisillan/yön supistukset tuntu myös mulla reisissä. TUli sellasia ihmeellisiä vihlasuja sisäreisiin. Tuntui siltä, että jalat lähtee alta, eikä pysty kävelemään tai liikuttamaan jalkaa just sillon. Onks muut tuntenu vihlontaa myös reisissä tai nivustaipeessa?
PISSAVAIKEUKSISTA:oon huomannu, että mulla helpottaa, jos nojaan pöntöllä eteenpäin. Tuntuu, että pissa tulis sillon helpommin tai et sitä tulis enemmän..Voi näitä jutun aiheita ja selityksiä..:)
Nyt vielä pötköttelemään!
Siedettävää päivää kaikille, kirjottelen varmaan vielä illalla!
Julianna RV 39+4
Kaikki oli tälläkin kertaa ok. Verenpaineessa " pieni" ero kahdella mittauksella parin minuutin välein: eka 123/93 ja sitten 128/83! Oma normaalitaso ennen raskautta on ollut sellanen 110/70, eka mittauksella neuvolassa oli 120/80.
Pissa puhdas, painoa tullut VAIN 200 g tällä viikolla - yhteensä kuitenkin se 24,2 kg nyt. Huomaa kyllä turvotuksen taas, kun päällä on paita jossa on raitakuviota. Siis ihan löysä paita hihoista, eivät paina päälle, mutta silti ihoon jää jäljet! Järkyttävää!!!
Terkkari tutki VAUVAN ASENTOA kun sanoin että minusta se on hakenut jotenkin uutta paikkaa, ja sanoi että vauva on poikittain mahassa. Pää on siis edelleen kiinnittynyt ja raivotarjonnassa on, mutta on kääntänyt kehon jotenkin poikittain, varmastikin lisätilan tarpeessa. Sf-mittakin oli kasvanut puoli senttiä vielä, vaikka jo 2 vko sitten oli lähtemässä laskuun, nyt siis taas kahtena viikkona kasvanut. Musta tuntuu itsestä että vauva olisi todella pitkä. Saa nähdä... :/
Mitäköhän muuta nyt oli, unohdin taas ihan kun rupesin näin omanapaiseksi. Palaan myöhemmin vähän paremmilla ajatuksilla. Jotenkin nyt rupesi niin surettamaan kaikki, en tiedä mikä ja miksi... ähhh. FIIKUNAKO se eilen valitteli sellaista yleistä masennusta, tais tarttua muhunkin.
Coe
Eilen illalla, auts.. nyt satuu!!! tuli muutama kipeä supistus ja yöllä aikasemmin heräsin yhteen kipeään. Klo. 3.50 heräsin jälleen supistukseen ja nyt tullutkin säännöllisesti. Vessassa käydessä verta pyyhkiessä, tää oli nyt sitten varmaan tässä. Ellen aamulla pinoudu. Taidan mennä sohvalle kellottaa näitä ja kattoo kuinka käy.
RV 40+6