Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aineenvaihdunnan muutokset

04.08.2010 |

Menkat myöhässä pari päivää, tein ekan testin toissapäivänä ja toisen eilen. Näissä kahdessa näkyi molemmissa hyvin haaleat plussat, eilen vähän vahvempi.

Tuntuu, että voisin syödä mitä vain - ja vaa'assa se ei näy yhtään. Tiedän, että alkuraskaudessa kiihtyy aineenvaihdunta, mutta kuinka isoista kierroksista mahtaa olla kyse? Olen syöny nyt viimisen viikon aikana varmaan puolet enemmän ku normaalisti, ja paino on vaan laskenu kilon verran. Onko tää ihan normaalia?

Uskaltaako samaan malliin jatkaa, en kuitenkaan halua että mulla on 30 kilon pudotusurakka raskauden jälkeen.

Kommentit (2)

1/2 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, heti alkuraskaudesta tuntui, että nälkä oli koko ajan. Kovin paljoa ei kuitenkaan kannata syömisen määrää lisätä, tai sitten on tosiaan edessä tuo mainitsemasi 30 kilon pudotusurakka.

Neuvolasta saamani ravitsemusoppaan mukaan ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana energiantarve lisääntyy vain 50-100 kcal/vrk eli ei juuri mitään. Loppuraskaudestakin energiantarpeen lisäys on vain 300 kcal/vrk ennen raskautta edeltäneeseen tilanteeseen, eikä välttämättä sitäkään, kun liikunnan määrä voi olla loppuraskaudesta aika vähäistä.

Paikkaa lisääntynyttä välipalojen tarvetta hedelmillä ja vaikka riisikakuilla (ei niillä suklaa-versioilla), niin kaloreja ei paljoa tule, mutta maha saa täytettä ja on tyytyväisempi. b

Niin ja ONNEA PLUSSASTA!!! =)

Vierailija
2/2 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin olen järkeillyt, että pitäis vaan pitää itsesä kurissa. Mutta mitä jos paino vaan jatkaa laskemista? Jos en olis lisänny syömistä silloin viikko sitten, niin olisin varmaan jo reilusti alipainoinen. Vai onko se kaikki pois lähtenyt vain nestettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla