**LOKAMASUT maanantaihin **
Kommentit (54)
Laskettu päivä olisi sitten tänään, mutta ei merkkiäkään vauvan syntymisestä. Ja ehkä ekan kerran masentaakin, tai on melkoisen alavireinen olo. Tuntuu just sille, että vauva ei varmaan synny ikinä, vaikka tietääkin, että siihen ei voi kauaa enää mennä.
Neuvola on huomenna, mutta meilläkään terkkari ei tarkista alapään tilannetta, ja se olisi se juttu, mikä kiinnostaisi tietää. Vauva ei ole laskeutunut/kiinnittynyt ja sekin vähän masentaa, että onko taas sectio edessä.
Plaah, poistun masentamasta muita.
K& Pikku-pippuri rv 40+0
Makeanhimo on äitynyt täällä ihan hirveisiin mittoihin., Äsken vetelin huolella reilun puolikkaan Fazerin sinistä. Olo nyt sen mukainen.
Camelot: otin kiinni supistuksesi ja lähetin takaisin kahta kauheammin - toivottavasti se tarkoittaa tervemenoa synnärille. Ja LIllis ja fiikuna siis aikovat tävata tänään kättärillä, tahtoo mukaan !!!! Wades taitaa ainakin olla jo tositoimissa...
TÄällä ei tosiaan ole kokemusta tuollaisesta pitkähköstä supistelujaksosta (minun tämänhetkiset kokemukseni rajoittuvat niihin menkka/selkäjomotuksiin, jotka ovat nyt olleet " päällä" kaksi päivää) , mutta voin vain kuvitella, miltä tuntuu kärvistellä useita päiviä ja aina jossain vaiheessa kipu lopahtaa. KÄÄK, sen on pakko olla sekä fyysiesti että henkisesti ihan kamalaa :-( :-( . Mietin tässä, että Mitä jos itsellä nyt alkaisi kovasti supistelemaan ja hälyttäisin miehen kotiin matkoilta ja sitten olisinkin elämäni voimissa, kun hän jollain yökoneella saapuisi ;-)
LILLIS, kyselit lasketun ajan muuttamisestani. Se muutettiin itseasiassa jo np-ultrassa, joten uskon olevan kyllä aika oikea. Tosin se tarkoittaa sitä, että raskautumistani edellinen kierto olisi ollut pituudeltään lähes 50 päivää... Uskon kuitenkin sen olevan ihan mahdollista, sillä minulle ehti tulla vain yhdet kuukautiset esikoisen imettämisen lopetuksen jälkeen ja kierto on ollut ilmeisesti ihan sekaisin. Pääasia, että tämä vauva nyt joskus syntyisi terveenä, oli se sitten tätä kuuta tai marraskuuta.
Eipä muuta tällä erää.
Jolla
Täällä sitä kärvistellään supistusten ja mahakipujen kanssa... Jonkinnäkösiä sukkapuikkoja tuolla alhaalla havaittavissa (osuva kuvaus tuo sukkapuikot) jo kolmatta päivää... Ei jaksa kyllä näistä suppareista mitenkään innostua, eivät ole sen kipeempiä kuin ennenkään. Kyllä on mukava kuulla että muutkin kyttäilee limojaan...;) Joka vessakäynnillä tarkistelen oisko jotain löydöksiä mutta ei sitten niin minkäännäköstä paksumpaa limaa havaittavissa. Pari kertaa olen luullut että lapsivettä on lirahdellut, mutta onkin sitten vaan aina erittäin juoksevaa valkovuotoa... siis kun on valkoista, ei vaaleenpunaista, kirkasta tai vihreää eikä ole mitään " hiutaleita" (?) seassa... Huoh kun alkaa odottavan aika olla pitkä. Naurettavaa tämmönen merkkien kyttääminen.
Tulipas taas tehtyä kipu/limaraportti.
Tsemiä kaikille joilla lähtö lähellä... Ja niille jotka sitä toivovat, oikein paljon KUNNON supistuksia!
Oikeesti en tiedä, että missä mennään. Olen ollut yhdestä asti tosi kipeä, mutta en oikeen tiedä, että supistaako vaiko eikö.. Juu ja NELJÄTTÄ lasta tässä niinkuin ollaan tekemässä :O
Siis istuessa tuntuu kyllä ihan oikeita supistuksia. Mutta seisaallaan ja kävellessä maha on KOKO ajan ihan kivikova ja alavatsalla on sellainen tosi voimakas, repivä kipu. Makuulleen kun laittaa, niin sitten tilalle tulee vaan pirunmoinen alaselän jomotus. Ööh. onko tarpeeksi sekavaa??! Noh. jospa tämä tästä selkiintys; loppus kokonaan tai alkas ihan selkeet supparit.
Th muuten sanoi myös, että kalvorakko pullottaa selkeesti, joten ois myös todennäköistä, että vedet menis. Sitten ainaki tietäs lähtee näytille!
Piru se kyllä olalta koko ajan ilkkuu, että turhaa taas tässä toiveita herättelen ja kaikki johtuu vaan siitä alapään ronkkimisesta ja menee yön aikana ohi. Mutta saahan sitä ihminen toivoa :P
Meidän neiti siis syntyi 8.10.2006, painoa oli 3000g ja pituus 47cm. rv 37+6. Saapi lisätä listalle.
T: juulia33 ja neiti 8vrk
Mutta kyllä siinä ennen uneen vaipumista pari kertaa alavatsalla tuntui omituinen " aalto" , ensin alkoi selkä jomottamaan ja sitten kovettui vatsa ja tuli puristava tunne koko kohdun alueelle ja tuntui vähän kuin keuhkot olisivat painuneet kasaan. Kovaa kipua ei kuitenkaan ollut, mutta enemmän tuntemuksia kuin normaalisti vatsan kovettuessa. Eli toivoa on, mutta tuskin sentään tänään vielä Kättärille huolivat;) Mutta ennen pitkää on pakko huolia=)
Nyt pieni happihyppely ennen kuin pimenee.
Mä oon kyllä vähän kade JOLLAlle A-luokan illasta; yksin kotona ja vielä Fazerin Sinistä...Slurps, taidankin käydä kaupan kautta ennen puistoon menoa:p
Eli tänään ollaan kotiuduttu pikkuisen poitsun kanssa. Hän syntyi lauantaina 14.10. klo 1.44. Painoa poitsulla oli 3890g ja pituutta 50,5cm. Molemmat voidaan hyvin. Maito alkaa nousta ja on ihan ihanaa!
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!! Täytyy jossain vaiheessa kahlata pinot läpi kun kerkiää...
Sanna Ja poitsu 2 vrk
Häh, missäs vaiheessa tuo SANTSU karkasi vauvansa hakemaan?! :) Onnittelut :) Luulin että vielä kärvistelet muiden seurana!
JUULIA: Niitä syntyneitä päivittää TUITTULI, mutta kun Tuittulilla on itselläänkin tuo parin vuorokauden ikäinen niin hän ei varmastikään ehdi kaikkia poimimaan pinoista. Eli varmasti pääsee listalle jos käy lisäämäässä sinne itse syntyneiden pinoon uudella viestillä.
Ja MIANNI... lähde sinä vaan tänään, sopii hyvin :) Minä odottelen tässä sinne keskiviikolle, jos silloin vaikka käsky kävisi.
Mulla ei ainakaan ole minkäänlaista tuntumaa, että tänään pitäisi lähteä vauvanhakuun. Oonkin tässä taas tehnyt töitä, miten tuntuukin ettei nämä ikinä lopu.
Coe
Ja JUULIA; meidän vanhempi tyttö oli ihan just samankokoinen kuin teidän pikkurinsessa syntyessään, eli 3kg tasan ja 47cm :)
Tosin syntyi vkolla 37+1.
Täällä kipeä olotila muuttunut pikkuhiljaa ihan oikeeksi supisteluksi, mutta vaikka ovat jo ihan kunnon suppareita, niin tulevat harvakseltaan. Houkuttelin miestä, että lähetään pikku ajelulle, mulla kun autossa istuminen jos mikä saa supistuksia aikaseksi. Lupasi sitten lähteä, kun innostui ajatuksesta että vois jo HYVÄLLÄ säkällä jäädä huomenna isyyslomalle :)))
Voi, kun tämä nyt oiski jo SITÄ !! Pahasti pelkään, että putoon vielä korkeelta, mutta nyt vaan tuntuu siltä. Ja sitä veristä limaa tulee koko ajan....
Meilläkin mies eilen sanoi että voi kunpa synnytys käynnistyisi ettei tarvisi mennä töihin huomenna :)
Onnea metsästyksiin, mutta kyllä tuo verinen lima kuulostaa siltä että menoa se on! Hakekaa poika kotio.
Onpa tänään muuten ollut limaraporttia täällä :D
Coe
Voi vitsi, täällä se väki vähenee, taitaa olla joillain jo lähtö ens yönä, sen verran on porukalla oireita ilmassa. Toivotaan ainakin niin, että monet pääsis jo tosi toimiin.
Kuka mainitsi Fazerin sinisen!? :) .. jääkaapissa oli avattu levy, jota mun oli tarkotus säästellä laitokselle,että siellä voisi sitten rouskutella sitä kipujen keskellä. Mutta kuinkas ollakaan, pakkohan se oli sortua ja tossa se levy nyt hupenee kera kahvikupposen. Saahan sitä suklaata aina lisää laitokselta :)
Vaikka tässä hymiöitä jakelen, niin mieli on ollut maassa ja itku tullut jo nyt kahtena päivänä peräkkäin. Tänäänkin itkin silmät päästäni, kun tuntuu välillä, ettei mies ymmärrä kuinka raskasta tämä on................ * lisää suklaata
Tiedän, että sen on varmaan vaikee ymmärtääkään ihan täysin, kun ei oo mun kengissä eikä nahoissa. mä vaan valitan ja oon turhautunut tähän olotilaan ja kaikkeen. Mutta onneksi saatiin juttu puhuttua (sen jälkeen kun mä olin vuodattanut vesiä hysteerisesti 10min.) ja mies pyysi anteeksi ja sanoi, että sen pitää koittaa nyt ymmärtää enemmän ja tukea. Heti helpotti, kun sai purettua mieltä painavat asiat. Taitaa kyllä mieskin jännittää, Oli tosi kurjaa, kun käytiin pari päivää toistemme hermoille oikein tosissaan. Mikään ei ollut hyvä, mitä toinen sanoi tai teki.
Nyt pistän suklaan takas kaappiin tai vetelen koko levyn! Taidan ottaa päikkärit ja kerätä unta varastoon vielä kun voi. Ja siltä varalta että edessä oleva ilta/yö saattaa taas valvottaa. Tää päivä on toivottavasti ollu tyyntä myrskyn edellä.. Olen kyllä menettänyt toivoni, koska mulla ei mitään merkkejäkään limatulpan irtoamisesta, josta täällä monet niin seikkaperäisesti kertoo..blaah. ja yhyy. mutta pitää tarkkailla tilannetta
Supistelurikasta iltaa sitä toivoville!
Julianna 39+4
SYÖ VAAN SE KOKO LEVY! :) Meinaan että mä en ainakaan saanut laitoksella (Kättäri) syödä mitään synnytyksen aikana, kai siksi että nukutusmahdollisuus aina on. Mehukeittoa vaan tarjoiltiin. Ja tuli ylöskin, ja siihen et halua tuhlata Fazerin sinistä :)
Coe
Ei tästä taida vielä valmista tulla. Kyllä supistelee, mutta ei SILLEEN oikeesti.
Välillä voi olla 20min tauko, sitten taas tulee 30min 5min välein. Ja jotku supistukset on vaan alamahan kiristelyä, jotku niin tujakoita että tuntuu kuin p.reikä repiäis. Vauvan pää siis painaa tuonne tosi alas, auh!
No mutta, yö on edessä ja silloin se lähtö on aina ennenki tullu. Ja ei se maailma kaadu vaikka aamulla heräiski omasta sängystä; kohdunsuun tilanne kuitenki semmonen, että EI VOI mennä enää kauaa.
Ja itseasiassa; miehen isyysloman kannalta ois ihanteellinen vaihtoehto, jos vauva syntys torstai-perjantain välisenä yönä tai perjantaiaamuna :) Siis silleen, että tän viikon perjantai olis eka isyyslomapäivä :)
Nyt lähden kattomaan telkkua / lukemaan ja kohta saakin alkaa laittaa muksuja nukkumaan. Sitten vaan oottelemaan mitä yö tuo tullessaan vai tuoko mitään. Miehen setä on meillä yötä ja nukkuu tässä tietsikkahuoneessa, joten jos yöllä tulee lähtö niin en viiti tulla tänne naputtelemaan ;) Mutta jos minusta ei oo kuulunu huomenna klo 12 mennessä mitään, niin tiedätte missä olen :DD
ajattelin tässä taas useiden päivien tauon jälkeen kirjoitella.kiva on taas ollut lukea kuinka monilla on jo oikeita tai melkein oikeita supisteluja.ja kuinka monet jo sairaalaan lähteneet ja sieltä jo vauvan kanssa palanneet.ONNEA paljon kaikille vauvan saaneille!!!itsellä ei niin mitään kummoisempia tuntemuksia.iltaisin maha on kuitenkin jo hieman erituntuinen.kuukautiskivun tapaista lievää jomotusta,muttei säännöllisyyttä...no onhan tuohon laskettuunkin vielä 10 päivää.jotenkin vaan ei malttais odottaa...vauvan pää on sentään jo kiinnittynyt,muttei laskeutunut.maha onkin vielä ihan ylhäällä eikä täällä ole edes limatulppaa näkyny...tylsää!
ensimmäisessä supparit alkoikin vasta kun synnytys käynnistyi 40+2 ja tulppa irtosi sitten vasta sairaalassa.KAIKILLE PALJON SUPISTUKSIA!ja voisin itsekkin niitä jo vastaanottaa.nyt rupean esikoiselle lukee iltasatua.ainiin...vauva on ollut hiljaisempi lähipäivinä,mut sitten kun alan pitkäkseen ja laskee liikkeitä niin kyllä niitä tuntuu,jokseenkin vaan hiljaisempia kun ennen..no moikka
nyt lähetään! ainakin kokeilemaan..
huh kun kipeetä
ja supparit tulee alle 5 min välein
vaan lastenvahtia ootellaan vielä
hih,kannatti päättää että tänään syntyy..
lillis alahan tulla!
fiikuna ja mytty rv 40+5 hetken vielä...
Fiikuna: Noinko ne vauvat syntyykin, kun päättää itse että tänään tulee lähtö? =O
Uskomatonta :D Mä haluun kans...sanottaisko nyt vaikka keskiviikoksi synnytyksen ;)
Minäkin ihmettelen että missä vaiheessa Santsu ehti pojan pyöräyttää? :D
Onnea kuitenkin roppakaupalla =O)
Mulle kans suklaata :o)
Mutta nyt taas täydelliste naisten pariin :)
Mä päätän sitten tulla huomenna perässä=) Tänään ei enää ehdi, ei näillä tuntemuksilla:(
Olen muuten eilen ja tänään painellut niitä käsien (peukalontyven) akupisteitä ja ekat vähän tujummat supparit on tulleet tänään. Että ei välttämättä ihan p***aa tai sitten vain suurta sattumaa.
Jossain vaiheessa ei huvittanut mennä nukkumaan kun uni oli niin huonoa ja katkonaista, nyt jännitän joka ilta, että onkohan ensi yö jo se yö...siis kaikki vauvathan alkavat syntymään yöllä;) Ensi yö sopii kyllä ihan hyvin, kiitos.
-L-
Ei vielä sietämättömän kipeitä mutta en pysty makoilemaan paikoillaan kun tulee..
Ajattelin siis tulla avaaamaan uuden pinon maanantain kunniaksi :)
Istuminenkin on jo vaikeaa,auts.Aamulla olis aika äitipolille.toiv. ei tarvis mennä mutta uskon sinne raahautuvani silmät ummessa.Tuskallisen väsynyt päivä siis tiedossa!
Onnea Hexulle paljon pojasta =)
Wades & Natika 39+6( päivä enää eräpäivään )
Lillis: Kyllä mulla tuntuu supistukset joka asennossa, niin istuessa,seisoessa,makuulla kuin kyykyssäkin.
Onnea minunkin puolesta neljäskölle(tms;) ja Coellekin jo etukäteisonnittelut :D
Turha toivokaan, niin me ollaan kaikki täällä vielä keskiviikkona hoilaamassa Coelle =P
Minäkö pessimisti muka :)
Koko ajan tulee paksua limaa, mutta onko se limatulppaa?
Ihanainen aihe, mutta kertokaas kokemuksistanne ;o)
(vain naiset voi jakaa kokemuksia vessareissujen jätöksillä) :F
Mutta nyt pitänee lähteä hakemaan mies töistä ja sitten POIKA KOTIIN!!!Ihanaa!!!
Mutta arvatkaas vaan tuleeko pian lähtö kun poika saadaan kotiin..Kun ajateltiin että olis niin hyvä sauma lähteä synnyttämään kun muksu valmiiksi hoidossa =P
Supistustuulia ilmassa...Ottakaapa koppi!