Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muut huomannut, että lapset eivät ikinä halua samaa ammattia, kuin omilla vanhemmilla

Vierailija
15.06.2022 |

Se omien vanhempien ammatti tuntuu niin tylsältä ja turhalta, että mikä tahansa muu on parempi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on töissä kaupassa, minä menin töihin kauppaan.

Vierailija
2/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ihan päin vastaista. Hyvin moni valitsee sen tutun ammatin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole huomannut. Monet opettajien lapset ovat opettajia tai kouluttajia, lääkäreillä on usein lääkärivanhemmat, maanviljelijäperheen lapsesta tulee maanviljelijä tai vaikka metsänhoitaja, sähköalan yrittäjän lapsesta tulee rakennusalan yrittäjä jne.

Eli sinulle "ikinä" on aika suppea.

Vierailija
4/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Päinvastoin moni on valinnut vanhempiensa ammatin.

Vierailija
5/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Hyvin monet lapset työskentelee perheyrityksissä, muusikoiden lapsista tulee muusikoita, näyttelijöiden näyttelijöitä.

Vierailija
6/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Vierailija
7/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole huomannut. Monet opettajien lapset ovat opettajia tai kouluttajia, lääkäreillä on usein lääkärivanhemmat, maanviljelijäperheen lapsesta tulee maanviljelijä tai vaikka metsänhoitaja, sähköalan yrittäjän lapsesta tulee rakennusalan yrittäjä jne.

Eli sinulle "ikinä" on aika suppea.

Puhumattakaan joista taidealoista kuten näyttelijöiden ja muusikoiden lapset, jotka ovat seuranneet vierestä mitä heidän vanhempansa tekevät työkseen.

Vierailija
8/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oli huomannut.

En tietoiseti valinnut eri ammattia, mutta valitsin eri ammatin.

Olen niin erilaisena aikana elänyt kuin vanhempani. Vanhemmat elivät nuoruutensa 60-luvulla, jolloin ei paljon valinnanvaraa maalta tulleilla köyhissä oloissa asuneilla ollut.

Minulla on ollut varaa valita. Vanhempani ja tämä yhteiskunta ovat mahdollistaneet sen. Toki itse olen sen työn tehnyt. Ja on minulla lahjoja. Ei se opiskelu ja ammatti tyhjästä ole tullut.

Vierailija
9/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan allekirjoita tätä. Tunnen kokonaisia lääkäriperheitä, insinööriperheitä ja kaupan alalla työskenteleviä perheitä. Lisäksi tiedämme julkkipiireistä muusikko - ja näyttelijäsukuja.

Vierailija
10/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen pari lääkäriopiskelijaa, joiden mutsi on myös lääkäri.

ja yhden juristin, jonka isä on myös juristi.

Vierailija
11/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on autokorjaaja, veljeni unelmoi autokorjaajan ammatista

Vierailija
12/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt eri tehtävissä kaupallisella alalla kansainvälisissä yrityksissä lähes 40v.

2/4 lapsista samoissa tehtävissä ja yrityksissä. 1 lapsista samalla alalla kuin isoäitinsä. Poika on ainoa joka lähti tekniselle alalle mutta sekin liippaa läheltä isänsä ammattia.

Nuoruudessani oli itsestään selvää että esim juristiperheessä opiskeltiin juristiksi ja lääkäriperheissä lääkäriksi. Ystäväpiirissä paljon näitä

Vierailija
13/13 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän kouluun.