Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutaan rouvittelusta: mitä mieltä?

Vierailija
15.06.2022 |

Minun mielestäni ihmisellä on nimi ja sillä mennään. Raksamiehet usein rouvittelevat, se on ärsyttävää.

Mitä mieltä te olette rouvittelusta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin törmään. Sitä käytetään juuri tilanteessa, jossa sanan käyttäjä ei tiedä ihmisen nimeä.

Vierailija
2/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle. Mieluummin olen rouva, kuin hei sinä siellä, nainen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa sanotaan maam ja sir. Minusta se on kohtelias tapa. Jos joltakulta vaikka putoaa jotain, ja pitää huutaa perään, niin jotain sanaa ihmisestä pitäisi käyttää, jos ei tunne.

Vierailija
4/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usassa sanotaan maam ja sir. Minusta se on kohtelias tapa. Jos joltakulta vaikka putoaa jotain, ja pitää huutaa perään, niin jotain sanaa ihmisestä pitäisi käyttää, jos ei tunne.

Minä sanon aina, että anteeksi, teiltä/sinulta putosi tämä.

Vierailija
5/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö raksamiehet muka nimesi?

Vierailija
6/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittomerkkiä palsta ei jostain syystä päästänyt läpi, siitä kirjoitusvirhe.

Vierailija
7/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon aina, että anteeksi, teiltä/sinulta putosi tämä.

Aivan, mutta jos pitää huikata perään ja kiinnittää ihmisen huomio. Siinähän se ongelma tuleekin vastaan.

Vierailija
8/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sanovat, että ihan miten rouva haluaa. ap

Vierailija
9/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin ajatellen tietenkin tietävät sukunimeni, koska hoitavat asuntomme hommia. ap

Vierailija
10/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mainiosti, ei loukkaa tai ärsytä mitenkään. Lähes arvonimeltä tuntuu. 

rouva

Vierailija
11/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok! Muistakaa älkää sanoko itseänne nuorempia naisia tytöiksi! Loukkaantuvat asia.Mielensä pahoittavat. Nykyisinhän todella ei tie uskaltaako mitään sanoa ettei loukkaa? Parempi olla hiljaa jos ei löydä puolitutun nimeä. Naiselle on hirveää näemmä sanoa: Olet mahtava tyttö.

Vierailija
12/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin ajatellen tietenkin tietävät sukunimeni, koska hoitavat asuntomme hommia. ap

Olisiko " Ihan miten Nieminen haluaa" parempi sinusta? 

Vierailija
13/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään hoitotyössä paljonkin. Minuakin on synnärillä rouviteltu. Olin tuolloin 21v. Nyt olen sh ja meillä on tapa rouvitella.

Vierailija
14/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rouvittelussa on sellainen alavire, että nainen ei ole mitään ilman miestään. Nykypäivänä naisilla on koulutus ja ammatti ja saavutuksia siinä missä miehilläkin.

Vierailija
15/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko " Ihan miten Nieminen haluaa" parempi sinusta? 

No teititelkööt, jos haluavat olla superkohteliaita, tai sitten voivat sanoa, että ihan miten haluat. Minä kyllä raksamiehenä itse asiassa teitittelisin asiakasta. ap

Vierailija
16/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa oleva nainen on tietenkin rouva ja muut naiset neitejä. Ei kai siinä sen ihmeellisempää, normaalia suomenkieltä.

Vierailija
17/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Olisin kyllä repäissyt ahterini jos olisin intissä joutunut puhuttelemaan itseäni nuorempaa naisalikkia rouva alikersantiksi. Mutta itse asiaan, ennenhän se oli kunnioittavaa, nyt eletään kukkahattuilun aikaa.

Vierailija
18/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rouvittelussa on sellainen alavire, että nainen ei ole mitään ilman miestään. Nykypäivänä naisilla on koulutus ja ammatti ja saavutuksia siinä missä miehilläkin.

On, mutta eihän tässä siitä ole kyse. Näissä tilanteissa, joissa ei tiedetä henkilön nimeä ja sen takia puhutellaan rouvaksi, ei tiedetä myöskään tutkinnoista tai ammateista.

Vierailija
19/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok! Muistakaa älkää sanoko itseänne nuorempia naisia tytöiksi! Loukkaantuvat asia.Mielensä pahoittavat. Nykyisinhän todella ei tie uskaltaako mitään sanoa ettei loukkaa? Parempi olla hiljaa jos ei löydä puolitutun nimeä. Naiselle on hirveää näemmä sanoa: Olet mahtava tyttö.

Jos naapurin 70-vuotias ystävällinen setä sanoisi tytöksi, en ajattelisi siitä mitään.

Vierailija
20/39 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva nainen on tietenkin rouva ja muut naiset neitejä. Ei kai siinä sen ihmeellisempää, normaalia suomenkieltä.

Mistä tiedät onko nainen naimisissa vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän