Varpaat esillä työpaikoilla
Aiemmin tänään törmäsin somessa tällaiseen kysymykseen: Onko varpaiden OK näkyä työpaikoilla esim. sandaaleita pitäessä vai tulisiko ne pitää piilossa?
Jos kyllä, niin miksei? Jos ei, niin miksei?
Kommentit (17)
Tyylikkäät sandaalit ja hoidetut jalat ja varpaankynnet on ok, mutta känsät, silsa ja joka suuntaan sojottavat liikavarpaat pitää peittää. Kaikki varpaiden välistä tursuava köhnä tai uloste on epäesteettistä.
Turvallisuuskysymys (siivousala). Ei ole kovin mukavaa, jos pesuainepullo lipeää käsistä ja varpaat on avosandaaleissa. Mieluummin umpinaiset kengät ja sukat. Lisäksi esteettisyys.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuuskysymys (siivousala). Ei ole kovin mukavaa, jos pesuainepullo lipeää käsistä ja varpaat on avosandaaleissa. Mieluummin umpinaiset kengät ja sukat. Lisäksi esteettisyys.
Ko. alalla on ihan työnantajan ohjeet asianmukaiseen työpukeutumiseen, ja työkengät ovat osa sitä. Sandaalit eivät ole työkengät.
Muutenkaan en halua joutua näkemään ihmisten paljaita jalkoja työpaikalla. Varpaat sopivat uimarannalle, ei töihin.
Aivan samalla tavalla en halua nähdä ihmisten alusvaatteita: laittakaa nyt hei sellainen paita ettei rintsikat näy. Eihän aikuiset miehetkään esittele alushousujaan. Törkeän näköistä.
6 hengen avokonttorissa ei todellakaan, raksalla suotavaa, että varpaat saavat tuuletua kunnolla.
Kauniit varpaat: saa näkyä
Rumat haisevat varpaat: ei saa näkyä.
98 prossaa on samaa mieltä. Varmasti.
Tää on taas näitä "lakki pois päästä sisällä"- sääntöjä. Näistä ois päästävä eroon.
Paita ja housut (hame) ja kengät riittää sovinnaisuuden rajat.
Olenpa toimistolla nähnyt helteellä yhden paidattoman miehenkin, se vähän hätkäytti.
Vierailija kirjoitti:
6 hengen avokonttorissa ei todellakaan, raksalla suotavaa, että varpaat saavat tuuletua kunnolla.
Raksalla on umpiturvakengät, pahvi.
Riippuu työpaikasta ja siitä millaisessa kunnossa varpaat ovat. Jos kauniisti lakatut varpaankynnet sievissä sandaaleissa joka sopii muuhun pukeutumiseen siistissä toimistotyössä niin saa näkyä. Jos kynsiä ei ole leikattu, niissä on kynsisientä ja varpaat haisevat ja ovat syyläiset niin ei saa näkyä. Jos työpaikalla on joku pukeutumiskoodi/työvaatteet niin sitten tietenkin niiden muikaisesti pukeudutaan. Keittiössä, siivoustyössä yms. näkyvät varpaat ovat turvallisuusriski joten varpaat piiloon.
kauniiden hoikkien naisien varpaita katselen mielelläni korkokengissä
M34
On ok, jos työ ei vaadi erityisesti jalkojen peittämistä esim. hygienia tai turvallisuussyistä.
Ja jalat on siistit ja puhtaat.
Eiköhän tää ny oo työstäkin kiinni, ikävä rantavahdin voi olla varpaita piilotella kun taas raksalla pitää olla umpikärkiset turvakengät.
Ei varpaiden ole syytä olla esillä työpaikoilla, sillä se on seksuaalista häirintää.
Minulle opetettiin työurani alussa, että varpaat eivät saa näkyä. Aina pitää olla sukat. Tämä oli ehdoton ohje useassa ryöpaikassa.
Nyt lähivuosina olen mähnyt paljon varpaita. Minulle on ok, jos jakat ovat nätit. Sieniset ja känsäiset jalat ovat oksettavat.
Eli minun mielestäni paljaat jalat eivät kuulu työpaikalle (paitsi rantavahdille tms.)
N45