Järkyttävää miten helpolla nykyään napsahtaa karenssi!
Se joka on asioinut työmarkkinatorin sivuilla, tietää, että ne tekemättömät tehtävät eivät näy missään etusivulla vaan monen klikkauksen päässä suunnitelman sisällä. Kerran olin unohtanut ajoissa kuitata luetuksi "työttömän oikeudet ja velvollisuudet" -tekstin ja nyt jos tekisin saman virheen uudelleen, niin saisin siitä ns. Ikuisuuskarenssin?? Yhden tekstipätkän takia.
Tehkööt tuosta systeemistä edes paremman ja varmemman ilman tuollaisia ansoja, ennen kuin alkavat jakaa karensseja! Kuinka vaikeaa on nykyään laittaa vaikka tekstiviestimuistutus asiakkaalle siitä, että jonkun tehtävän määräpäivä lähestyy.
Kommentit (28)
Mielestäni pitäisi antaa karenssia jos työtön edes ajattelee että ei mene töihin tai hae 8h päivässä töitä.
No naurettavaahan tuo on. Kun oikein pohtii syvällisemmin niin kuvitelkaa nyt, päättäjät keksineet että työttömän on määräajoin luettava teksti Oma asioinninnista Kelan sivuilta. Jos ei lue niin sitten heristetään kuin lapselle sormi pystyssä että voi voi, et totellut ajoissa, nyt et saa karamelliä kuukauteen. Ihan oikeesti naurattaahan tuo, vaikka ei naurattaiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pitäisi antaa karenssia jos työtön edes ajattelee että ei mene töihin tai hae 8h päivässä töitä.
Mä ajattelen työnhakua välillä 24 h vuorokaudessa. Nyt alan varmaan nähdä painajaisia siitä, että olen unohtanut kuitata jonkun tehtävän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No naurettavaahan tuo on. Kun oikein pohtii syvällisemmin niin kuvitelkaa nyt, päättäjät keksineet että työttömän on määräajoin luettava teksti Oma asioinninnista Kelan sivuilta. Jos ei lue niin sitten heristetään kuin lapselle sormi pystyssä että voi voi, et totellut ajoissa, nyt et saa karamelliä kuukauteen. Ihan oikeesti naurattaahan tuo, vaikka ei naurattaiskaan.
Onko kelan sivuilla tällainen velvoite?
Minä luulin että työmarkkinatorilla se on.
Laita ne määräpäivät itsellesi kalenteriin (puhelimeen tai paperiseen). Asioiden kuittaaminen kuuluu niihin työnahakijan velvollisuuksiin, jota vastaan saat rahaa. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
En ymmärrä tuota työttömien kurmoottamista tilanteessa jossa työpaikkoja on todella vähän. Pakkohakukin on tuonut vain piilotyöpaikkoja, koska työnantajat hukkuu muuten hakemuksiin, josta on mahdoton seuloa sopivaa. Systeemi ei palvele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Laita ne määräpäivät itsellesi kalenteriin (puhelimeen tai paperiseen). Asioiden kuittaaminen kuuluu niihin työnahakijan velvollisuuksiin, jota vastaan saat rahaa. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Sulla meni aloituksen pointti ohi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota työttömien kurmoottamista tilanteessa jossa työpaikkoja on todella vähän. Pakkohakukin on tuonut vain piilotyöpaikkoja, koska työnantajat hukkuu muuten hakemuksiin, josta on mahdoton seuloa sopivaa. Systeemi ei palvele ketään.
P U N A L I P U T L I E H U U
Jos lukumääriä katsoo, niin eikö työttömiä olekin aika lailla kymmenen kertaa enemmän kuin työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kelan sivuilla tällainen velvoite?
Minä luulin että työmarkkinatorilla se on.
Anteeksi joo, tietenkin työmarkkinatorilla. Hoidan tässä samalla asioita jotka liittyy Kelaan niin sekoilin. Hyvä kun oikaisit.
Muuten samaa mieltä,mutta asiakas-sanan käyttö on viety nykyään naurettavuuksiin.
Koululainen on koulun asiakas, potilas sairaalan asiakas, vanki vankilan asiakas, työtön työvoimaviranomaisten asiakas jne.
Suosittelen hankkimaan edunvalvojan jos ei itse kykene suoriutumaan velvotteista
Eikö olisi helpompaa ja taloudellisestikin kannattavampaa vain mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ihan ykistyiskohtaisesti, miten haetaan 8 tuntia töitä käytännössä? Pitäisikö esim. autovakuutuksen korvaus evätä, jos autolla kolaroinut ei korjaa sitä 8 tuntia päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Juup. Ja, kuinkas monta työpaikkaa tällä hetkellä olikaan oikeasti avoinna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen työnhakua välillä 24 h vuorokaudessa. Nyt alan varmaan nähdä painajaisia siitä, että olen unohtanut kuitata jonkun tehtävän.
Ap
Laita oikein kalenteriin ylös ja ajoissa hommiin. Varaa koko päivä noille paskoille sivustoille. Tee aamulla oikein eväät, että kykenet selättämään vihollisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni aloituksen pointti ohi.
Kerrotko mikä se pointti oli, koska en todellakaan sitä sitten ilmeisesti ymmärtänyt. Aloittaja sanoo joskus unohtaneensa kuitata yhden sovituista tehtävistä ja päivittelee, että nykyään siitä tulee heti karenssi. Nämä tehtävät annetaan suunnitelmassa, joka pitää asiakkaan itse käydä hyväksymässä. Hän on itse hyväksynyt ne ja nähnyt päivämäärät mihin mennessä ne pitää toteuttaa. Jos niitä tehtäviä ei tee heti, niin päivämäärät on syytä laittaa itselleen johonkin ylös. Ei aikuisia ihmisiä tarvi muiden muistutella asioista, jotka itse on sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun sillä olisi mitään väliä mihinkään suuntaan, onko joku teksti luettu vai ei.
Ei siitä ura urkene, vaika sitä tekstiä tankkaisi joka päivä 8 tuntia, jos se ei auta työllistymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kai sinne lisätä velvollisuuden tehdä kyykky valveilla ollessa tasatunnein? Saataisiinko sillä lisää yrittäjiä ja työllisyyttä?
Tämä on tyypillistä suomalaisuutta.
Poliitikot jakavat oikeuksia valtaa saadakseen. Valtakoneisto sitten tekee kaikkensa, että näitä lupauksia ei voisi lunastaa.
Nuo työttömille tehdyt sivustat on paskimpia ikinä. Pelkkää kiusantekoa.