Olen niin helvetin väsynyt!
mutta liian raukka lopeettaakseni tämän helvetin.
Oli vaan pakko purkaa.
Kommentit (28)
Ootko niinkun tässä missä minä? En jaksais yhtään tätä avioliittoa, monesti oon harkinnut lähtemistä mut oon vaan niin raukkis ja pelkuri ja toisaalta niin väsynyt, etten vaan jaksa nähdä sitä vaivaa. Helpompi vajota paskaan kun jättää se taakseen.
ja aamulla sitä parin tunnin unien jälkeen toivoisi taas olevan ilta, muttä päivä on edessä, sama helvetti jatkuu.
Vapaa hetket menee itkien, piilossa ettei lapset näe, ja tuntuu etten repeä joka suuntaan.
Koko ajan vaaditaan enemmän ja enemmän ja samalla parhaansa yrittäneenä taas lannistetaan kerta toisensa jälkeen.
Koskaan en riitä sellaisenaan.
Aina teen jotain väärin.
Illan saapuessa sitä rojahtaa sänkyyn, toivoen että huominen ei koskaan saapuisi.
Uni ei tule, kun tietää että yö menee valvoessa kuitenkin.
Ruoka ei maistu, koska ei ole aikaa syödä missään vaiheessa, ja nälkä menee ohi, ja ruoka alkaa kuvottamaan.
Minä kuvotan itseäni enkä pysty syömään.
Vihaan sitä ihmistä joksi olen muuttunut.
Vihaan sitä, etten riitä koskaan.
Vihaan sitä, että olen aina väsynyt ja turha.
Itken salaa, kun lapset ei näe.
Tänään esikoiseni näki, halasi ja sanoi rakastavansa minua.
Itkin kahta kauheammin.
Hän silitti ja lohdutti, vaikka sen pitäisi olla toisinpäin.
Kerroin että äitiä vähän väsyttää.
Äidillä on huono päivä.
Huono viikko.
Hän halasi, ja sanoi että hali parantaa.
Kunpa se parantaisikin.
T:ap
Soita heti neuvolaan tai yksityiselle ja pyydä aika lääkärille. Olet masentunut ja siitä kärsit sinä ja koko perheesi. Älä enää jatka tuollaista eloa vaan nyt tartut asiaan kiinni. HETI.
Hae apua!
Tuollainen kierre ei saa enää jatkua, vaan sinun on päästävä taas elävien kirjoihin. Soita neuvolaan, terveysasemalle, mielenterveystoimistoon tai perheveuvolaan niin saat apua.
Tsemppiä ap, kyllä se joskus helpottaa, varsinkin jos haet apua!
Vierailija:
Itken salaa, kun lapset ei näe.
Tänään esikoiseni näki, halasi ja sanoi rakastavansa minua.
Itkin kahta kauheammin.
Hän silitti ja lohdutti, vaikka sen pitäisi olla toisinpäin.
Kerroin että äitiä vähän väsyttää.
Äidillä on huono päivä.
Huono viikko.
Hän halasi, ja sanoi että hali parantaa.
Kunpa se parantaisikin.
Vierailija:
Koko ajan vaaditaan enemmän ja enemmän ja samalla parhaansa yrittäneenä taas lannistetaan kerta toisensa jälkeen.
Koskaan en riitä sellaisenaan.
Aina teen jotain väärin.T:ap
kävin tuon saman läpi kun lapset oli pinempiä ja voin kertoa että se menee ohi. voitko kertoa missäpäin asut voisin ottaa lapsesi hoitoon muutamaksi tunniksi niin voisit tehdä kotihommat rauhassa ja ottaa kunnon tirsat (helpottaa kummasti)
ja mitä väsyneempi on, niin sitä vähemmän saa levättyä. Mitään ei jaksa tehdä, ja sit saa vaan valituksia niskaan. En tiedä tulisko uni sit paremmin keskenään lasten kanssa, tuskin. Kun tietäis mistä tää johtuu. En ainakaan heti pysty hyväksymään masennusta selitykseksi, sillä kävin nuoruudessa 7 vuotta terapiassa masennuksen takia. Jos se nyt olis täällä taas, en enää varmaan selviäis siitä. Enkä tiedä voinko oikeesti käydä hoidossakaan koko ikääni.
3
seksiä liian vähän,
lasten leluja pitkin kämppää.
en ehdi imuroida joka päivä.
Töissä pitäisi käydä,
mutta kotiäiti pitäisi olla.
oma äitini soittaa ja kyselee, että onkos tänään liikuttu tarpeeksi lasten kanssa. Ettei vaan katso sitten tv:tä liikaa. (meillä tv pannassa kun en halua esikoisen katsovan enempää kuin aamulla yhden piirretyn, että saan toisen ruokittua)
Ainoa joka välittää, tuntuu olevan isäni.
Viimeksi tänään soitti ja kysyi miten jaksan ( en ole hänelle väsymyksestäni puhunut koskaan, joten kaipa se on vaisto? millä päättelee kun soittaa liki joka päivä) ja jaksanko.
Mulla ihan sama juttu. Varsinkin sillon kun oon ed. yönä nukkunut n.2 tuntia, niin eikös äiti soita ja tenttaa ulkoiluista, kun taas on niin hieno ilma ja kyllä lasten kanssa täytyy ja... Sit vaan miettii ettei oo koko päivänä ees tajunnut millanen ilma on ulkona, hyvä kun on saanut lapsille ruokaa. Sit mies tulee kotiin ja totee ettei oo taaskaan pyykkiä pesty.
3
Vierailija:
oma äitini soittaa ja kyselee, että onkos tänään liikuttu tarpeeksi lasten kanssa.
mulla mies jatkuvasti poissa.
rahaahan hän vaan koittaa tienata, ja pakkohan se onkin kun minä vielä toistaiseksi kotona.
Miestäni rakastan, mutta hän ei tunnu ymmärtävän sitä työn määrää, mikä kodin pyörittämisessä on.
Hän auttaa aina kun ehtii
auttaa paljon.
Mutta vaatii myös melkoisen ehdotonta siisteyttä, ja ahdistuu heti kun on esim. jäänyt imuroimatta.
Toki siivoaa itse kotona ollessaan paljon, jos joskus vaan kotona on.
Mutta minulla se aika menee itseni lataamiseen hyvin pitkälti.
Se aika kun on kerrankin vapaata. joskus.
ja ymmärrän että se ihmetyttää häntä, ettei seksi jaksa kiinnostaa samalla lailla väsyneenä.
Mutta kun sitäkin on kuitenkin 5krt/vkossa niin en koe sen olevan liian vähän. Enempään en vain jaksa ja pysty.
Mies koittaa ymmärtää parhaansa mukaan kyllä.. mutta kyllä nuo miehet tiedetään.
Sisuksissa jäytää pelko siitä, että mies menee keikkahommillaan vieraille, koska minä sitten olen tälläinen.
vaikka hän vannottaa ettei koskaan tekisi niin.
Tuntuu niin pahalta sanoa hänelle :(
en osoita mustasukkaisuutta, en. Se olisi heikkous.
en osoita sellaista hänelle koskaan, vaan hän saa mennä keikkahommiinsa ja kavereiden kanssa ilman mutinoita.
Enb jaksa murehtia sellaista ennen kuin sellaista tapahtuu.
Vierailija:
Tuntuu niin pahalta sanoa hänelle [b] EI [/b]:(
Vierailija:
Mulla ihan sama juttu. Varsinkin sillon kun oon ed. yönä nukkunut n.2 tuntia, niin eikös äiti soita ja tenttaa ulkoiluista, kun taas on niin hieno ilma ja kyllä lasten kanssa täytyy ja... Sit vaan miettii ettei oo koko päivänä ees tajunnut millanen ilma on ulkona, hyvä kun on saanut lapsille ruokaa. Sit mies tulee kotiin ja totee ettei oo taaskaan pyykkiä pesty.3
Vierailija:
Kuullostaa ihan helvetin tutulta!! :D
ja niitä kasvatusvinkkejä satelee..
Yleensä vielä kysytään mitä lapset on syöny ja voi kauheeta, että sitten on mennyt tekee jauhelihakastiketta, eikös sitä ollu viimekerrallakin..
Siis ehkä rakastankin, mut se tunne ei ole nyt löydettävissä. Meillä taas niin, että mies enemmän siivousintoilija kun minä, ja siitähän se soppa syntyy kun oon lasten kanssa kotona eikä aina ole putipuhdasta. Vaikka miten vääntäis rautalangasta unen vähyyttä niin ei mene perille. En tiedä onko sitten vaikee ymmärtää sen takia, et mies nukahtaa vaikka kävelis ysiltä sänkyyn ja nukkuu kuin tukki aamuun. Oon siitä niin älyttömän kateellinen. Olis niin ihanaa olla voimissaan, jaksaa laittaa kotia kuntoon ja olla täysillä lasten kanssa. Meidän seksielämä taasen on lopahtanut lähes kokonaan, en jaksa eikä kiinnosta. Mies taas ei kommentoi tähän millään tavalla, se hämää mua. Se ei ikinä käy missään baareissa tms. eikä tee muutakaan epäilyttävää, silti sitä vaan miettii kaikenlaista.
3
..paitsi että meillä minä teen KAIKKI kotityöt ja hoidan lapset. mies ei oo kertaakaan vaihtanu vaippaa, valvonu yöllä eikä pistäny vauvaa kylpyyn. aika ei riitä mihinkään ja voimat alkaa loppua. tuntuu että on aina joku vaatimaassa ja olen koko perheen viihde keskus. musta on tullu tylsä ja kylmä ihminen. jos mies jättäis olisin vaan tyytyväinen. illalla kun menee nukkumaan niin toivoo vaan ettei koskaan heräis. lapset silti kaikki kaikessa.
väsynyt äiti ja lapset 4,5v, 3v ja 4,5kk
Vierailija:
Siis ehkä rakastankin, mut se tunne ei ole nyt löydettävissä. Meillä taas niin, että mies enemmän siivousintoilija kun minä, ja siitähän se soppa syntyy kun oon lasten kanssa kotona eikä aina ole putipuhdasta. Vaikka miten vääntäis rautalangasta unen vähyyttä niin ei mene perille. En tiedä onko sitten vaikee ymmärtää sen takia, et mies nukahtaa vaikka kävelis ysiltä sänkyyn ja nukkuu kuin tukki aamuun. Oon siitä niin älyttömän kateellinen. Olis niin ihanaa olla voimissaan, jaksaa laittaa kotia kuntoon ja olla täysillä lasten kanssa. Meidän seksielämä taasen on lopahtanut lähes kokonaan, en jaksa eikä kiinnosta. Mies taas ei kommentoi tähän millään tavalla, se hämää mua. Se ei ikinä käy missään baareissa tms. eikä tee muutakaan epäilyttävää, silti sitä vaan miettii kaikenlaista.3
Meinaan minunkin mies on se siivousintoilija meidän perheestä, eikä myöskään ravaa baareissa. Eli kaiken kaikkiaan todella " ihanteellinen" mies.
Mutta tuntuu että hän painostaa, juuri siivoamisessa yms, saa minut tuntemaan itseni riittämättömäksi, ja tuntuu vähättelevän sitä, että olen todella väsynyt.
" tyhjensitkö pesukoneen? ai et? no mun pitää se sitten varmaan tehdä. Entäs imurointi? Ai et sitäkään. No mitäs olette tehneet sitten? Etkö tehnyt perunoita ruuan kanssa? Salaattia vaan? onhan se terveellisempää varmaan kyllä.."
Tälläisiä lauseita tulee ja ne tuntuu pahalle.
Se riittämättömyys on ahdistavaa.
Rukoilen puolestasi, että löytäisit elämääsi taas ilon. Tiedätkö, että silloin kun on vaikeaa, voit rukoilla. Jumala kuulee sinua ja rakastaa sinua ja hänellä on suunnitelma elämällesi. Rukous on yhteys yläkertaan ja Jumala on luvannut vastata jokaiseen rukoukseen ajallaan. Häneltä saat voimaa.
Vierailija:
..paitsi että meillä minä teen KAIKKI kotityöt ja hoidan lapset. mies ei oo kertaakaan vaihtanu vaippaa, valvonu yöllä eikä pistäny vauvaa kylpyyn. aika ei riitä mihinkään ja voimat alkaa loppua. tuntuu että on aina joku vaatimaassa ja olen koko perheen viihde keskus. musta on tullu tylsä ja kylmä ihminen. jos mies jättäis olisin vaan tyytyväinen. illalla kun menee nukkumaan niin toivoo vaan ettei koskaan heräis. lapset silti kaikki kaikessa.väsynyt äiti ja lapset 4,5v, 3v ja 4,5kk
VOIMIA!
Meillä tosiaan mies auttaa kyllä, kun on paikalla... mutta ollaan siis useita viikkoja aina erossa, jolloin minä myös hoidan kaiken yksin.
Etten usko jumalaan ollenkaan :( niin surullista kuin se onkin.
Jumala ei kuule, ei ole koskaan kuullut. miksi kuulisikaan kun en siihen usko.
hän ei tule vastaamaan minulle koskaan. Tai jos sen tekee, on se aikamoinen ihme.
Mutta tuo olisi äärimmäisen lohduttavaa, että joku minua kuulisi, kuulisi sen itkun joskus.
Vierailija:
Rukoilen puolestasi, että löytäisit elämääsi taas ilon. Tiedätkö, että silloin kun on vaikeaa, voit rukoilla. Jumala kuulee sinua ja rakastaa sinua ja hänellä on suunnitelma elämällesi. Rukous on yhteys yläkertaan ja Jumala on luvannut vastata jokaiseen rukoukseen ajallaan. Häneltä saat voimaa.
aamu alkoi klo 5.00 eikä mukuloista kumpikaan nukkunut ollenkaan päiväunia...
Taas ollu tosi surkea päivä, mutta raivopuuskassa sain siivottua koko talon, melkoisen tarkastikin. Sain purettua väsymyksen siihen.
ja Kahviin.
tunti sitten sai jopa syötyä ekan kerran tänään, kun lapset vihdoin nukahti...