Ihanaa, VR muutti ekstraluokan hiljaiseksi osastoksi! Puhelimeen pälpättäjät on niiiiin ärsyttäviä!
Kun aina vaunussa on se yksi, joka huutaa koko matkan puhelimeen jotain täysin merkityksetöntä asiaa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Niin, pidemmät puhelut. Soitin kuulokepuhelun hakijalleni, kesti 15 sek., jo yksi täti kävi valittamassa että tää on hiljainen osasto itse naputteli konettaan koko matkan, siitä tuli ÄÄNTÄ!
Minä olisin tuon jälkeen mennyt valittamaan jatkuvasti, että lopeta, tämä on hiljainen osasto ja sinun vatipäisen peräröörin naputtelu kuuluu koko vaunuun. Ja olisin käynyt vinkumassa niin monta kertaa ihan puhtaaksi kostoksi, että ei taatusti olisi saanut tehtyä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut Ekstrassa kolme kertaa, ja siellä on ollut vain aikuisia, eli tuo taitaa olla lapseton osasto?! 👍
Kellään ei ollut läppäreitä edessään eikä tabletteja käsissään, jotkut kuunteli korvakuulokkeilla musiikkia kännyistään. Joku kävi puhelinkopissa puhumassa puhelun, yksikään känny ei soinut eli kaikki älysivät pitää ne äänettöminä tuolla.
Hienoa ettei siellä vaunussa ole läpikulkua ja kyytiin sekä pois pääsee vain vaunun toisesta päädystä. Maksan siis mielelläni moninkertaisen hinnan lipusta.
Minä laitan lapseni matkustamaan Ekstraan joka kerta, jos matkustavat yksin. Siellä saavat olla rauhassa eikä vaunuun lisämaksun ansiosta osu epämääräistä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun työasioita on niiiin ihanaa kuunnella puoli tuntia!
Tai 3 h
Ihmiset "unohtavat" heti asemalta lähdettyä, että ovat extra-luokassa ja mitä se tarkoittaa. Kuulutus asiasta pitäisi olla useammin, myös englanniksi!
Aina on se äänekäs työporukka, joka pitää työpalaveria, vaikka höpöttämällä toisella puolella vaunua istuvalle kolleegalle. Tai sitten vaan kaveriporukassa höpötellään ja katsotaan äänet päällä ihkuja tiktokkeja.
Puhelinta ei voi koskaan pistää hiljaiselle, vaan ihan on säätö kaakkoon.
Myös 2. vaunun alakerran ns. hyteistä kantautuu kaikki käkätys ja räkätys yläkertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota valvotaan? Ei kai vaan mene niin, ettei konnaria ole mailla eikä halmeilla ja hänet täytyy hakea erikseen hätiin...
Tuollahan tulisi olla jatkuvasti paikalla vaunuisäntä/emäntä hyssyttelemässä ja heittämässä porukkaa pihalle, jos eivät osaa käyttäytyä.
Kai extra-luokkaan hakeutuu vain ihmiset, jotka ne säännöt tajuaa?
Ei, valitettavasti on aina niitä, jotka eivät tajua sääntöjä. On vaan ne omat säännöt.
Hyvä juttu. Semmoinen huomio, että vaunussa oleva puhelinkoppi EI eristä kovaäänistä puhelemista.
Kaikki liikesalaisuudet ja irvokkuudet kuuluvat loistavasti muuten hiljaiseen xtra-luokkaan. Eli siellä kopissakaan ei kannattaisi ääntä korottaa.
Joo, todella ärsyttäviä nuo huvikseen puhelimessa pälpättäjät. Sitten on myös nämä maiskuttajat, pääsisipä niistäkin eroon. Suu auki mässytetään sitä purkkaa tai eväitä. Miten voi olla jopa aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet syömään suu kiinni. Kuulokkeille ja musiikille oli kyllä usein tarvetta, kun junalla säännöllisesti kuljin.
Tai 3 h