Oletko ikinä tehnyt sellaista suursiivousta että olet säilyttänyt ainoastaan ne tavarat ja vaatteet joita OIKEASTI tarvitset?
Ja sitten kiinnostaa, kuinka paljon jäi jäljelle?
Kommentit (27)
Ei sellainen ole ekologista tai kestävää.
Heittää pois toimivia ehjiä tavaroita? Aikamoista kerskakulutusta.
Olen muuttanut noin kymmenen kertaa elämäni aikana. Joka kerta karsittu minimiin.
Olen. Teiini iässä piti olla katu uskottavuutta ja nykyään enemmän edustan tuuulipukukansaa ihan hyvillä mieliin.
siivousta? en hanki sellaista tavaraa, jota en tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Olen. Teiini iässä piti olla katu uskottavuutta ja nykyään enemmän edustan tuuulipukukansaa ihan hyvillä mieliin.
Sellainen uteliaisuuden ja perehtyneisyyden mieli alkaa yhä enemmän olemaaan tapetilla.
En kokonaan, mutta lähelle teimme kun muutimme suuresta omakotitalosta kerrostalo kaksioon. En ole tavaroita kaivannut. Harmitti vaan heittää pois, kaikkea ei ehtinyt myydä, lahjoittaa ym.
Mikä ihana ajatus! Pyrin tuohon pikkuhiljaa. Harmi vaan, kun toisesta päästä tulee koko ajan lisää tavaraa tilalle...
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut noin kymmenen kertaa elämäni aikana. Joka kerta karsittu minimiin.
Ei käytännössä olet joka muuton aikana heittänyt tavaraa pois jota kuitenkin tarvitset. Tuollaisesta tuhlaamisesta pitäisi langettaa ankara tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihana ajatus! Pyrin tuohon pikkuhiljaa. Harmi vaan, kun toisesta päästä tulee koko ajan lisää tavaraa tilalle...
Mistä toisesta päästä? Eikö löydy omaa tahtoa?
Olen. Aika vähän jäi jäljelle. Tein läjät ns. vuodenajoittain, sekä tyyliin työ/vapaa-aika ja harrastukset, ruoanlaitto, nukkuminen
Myös huonekaluista olen karsinut ylimääräiset. Eletään kahdestaan ja meillä oli mm. kuuden hengen ruokaryhmä. Vieraita käy kerran vuodessa - ruokavieraita ei koskaan. Siihen sitten kaikki astiastot 10 hengelle kaikkine salaattikippoineen ja ottimineen ym juu ei. Kun syödään kavereiden kanssa, niin sitten ravintolaan. Kahdelle riittää pieni pöytä ja kaksi tuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä toisesta päästä? Eikö löydy omaa tahtoa?
No, mukamas sitäkin on, mutta jotenkin sitä tavaraa vaan kertyy. En ole shoppailija tai "sisustajakaan", mutta silti tavaraa vaan riittää. Ehkä joku vielä senkin mysteerin selvittää.
Tottakait. Aina muuttaessa ja kerran vuodessa perkkaan KAIKKI. Onhan noita mistä vaihtaa kuitenkin..
No aika lähelle tuota olen päässyt pari kertaa. Jonkin verran on kuitenkin jäänyt sellaista "varmuuden vuoksi" tavaraa, mutta ihan joitain vain. Voin suositella. Tietenkään kaikkea ei heitetä pois. Jos vaikka hiihtää tai telttailee kerran kolmessa vuodessa, kyllä ne kamat kannattaa hautoa.
Tämä voisi olla ap:lle hyvä ketju: https://www.vauva.fi/keskustelu/3969618/ketju/tavarapaljous
Joo mutta lähes kaikki jäi jäljelle. En mikään hamstraaja ollutkaan.
Joskus mietin, että jos ihan kaikki omaisuus menisi, mitä ostaisin ja missä järjestyksessä.
Ruokaa. Sänky, tyyny, peitto, lakanat. WC-paperi, pyyhe. Kuppeja, lautasia, aterimia,
tuolit, ruokapöytä, kattila. Lamppu eteiseen ja tiskiainetta....
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta lähes kaikki jäi jäljelle. En mikään hamstraaja ollutkaan.
Joskus mietin, että jos ihan kaikki omaisuus menisi, mitä ostaisin ja missä järjestyksessä.
Ruokaa. Sänky, tyyny, peitto, lakanat. WC-paperi, pyyhe. Kuppeja, lautasia, aterimia,
tuolit, ruokapöytä, kattila. Lamppu eteiseen ja tiskiainetta....
Yöpuku, collarihousut, alushousuja, t-paitoja, neulepaita, farkut. Peitepuikko silmänalustoille. Shampoo hoitoaine kosteusvoide, käsisaippua....
Viimeisin muutto karsi tavaraa. On minulla kyllä sellaista mitä en nyt tarvi esim Iittalan kahvikuppeja tusina. Niistä ja kirjoista en luovu. Suosittuja klassikkokirjoja muutama kymmenen. On myös muutama viherkasvi. Muuten kaikki on täysin tarpeellista. Vaatteita on älyttömästi, mutta kyllä niitä käytetään joskus.
Muutossa ja että se fiilis kun pääsi kaikesta turhasta eroon! Ihan parasta, muuton jälkeen olen ollut ostolakossa en halua ikinä
enää siihen tilanteeseen että turhaa tavaraa on joka kaapissa ja varastossa.
Mikä on oikeasti? Jotain saattaa tarvita vain kerran vuodessa, mutta silti se tarve voi olla oikea.