ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Tilanneviesti
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.Tasan kaksi vuotta sitten
Poiminnat
Suosituimmat
Uusimmat
IS Alennuskoodit
-
Siirry sivustolle ja nappaa uusimmat tarjoukset yli 200 alennuksen listalta!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sivut
Minullakin on vähän hamsteritaipumusta.
Mitään semmoista en haluaisi heittää pois mitä saattaa ehkä tarvita joskus, tai mistä saa pienellä vaivannäöllä käyttökelpoisen tavaran jota saattaa tarvita.
Eipä siihen auta muu kuin ottaa raakasti kaappi ja tavara kerrallaan ja miettiä, että tarvitsenko minä tätä oikeasti. Liikaan ei kuitenkaan kannata jäädä miettimään, ettei keksi niitä 'käyttötarpeita'.
Vaikka alku onkin aina ollut vaikeaa, niin olo on tuntunut todella keveältä ja hyvältä sen jälkeen kun ylimääräiset on vienyt kierrätykseen tai kirpparille :)
Oho, aivan kuin mun tekemä aloitus. Sama tilanne, ja putkiremontin myötä säilytystila senkun väheni...
Jäätävää. Mies varsinkin on hermoraunio rojumäärän vuoksi.
Minulla on paha hamstraustarve. Kaikkee löytyy, jos vaikka joskus tarvis. Samoin lapsille on vaatteita jo ainakin 2 vuotta eteenpäin. Kaapit pullollaan muovikasseja ja nyssyköitä =( Mieheltä piilottelen ostamiani tavaroita, en vaan tiedä enää paikkoja mihin piilottaa.
Mulle on vapauttava tunne, kun käyn kaapit läpi ja saan kassin tai kaksi kierrätykseen tai kirpparille menevää tavaraa. Sen jälkeen tuntuu, että on taas tilaa hengittää.
Minä olen tehnyt tiukan siivouksen, eikä ole enää turhaa tavaraa. Koti on kivannäköinen ja pysyy siistinä.
ap kirjoittelee. samoin miestäni ahdistaa tavaramäärä täällä. ja kun katson ympärille, niin kyllähän täällä lähes kaikki on mun roudaamaa tavaraa tänne.. :<
just se, että ajattelen kaikesta, että joskus tarvin tätä...
nyt lapsi nukkuu. kunhan vielä sais tehtyä jotain? :)
ap
Sain siivottua tv-tasosta n. puolet. En paljoa heittänyt roskiin, laitoin kysymysmerkki-tavarat laatikkoon odottamaan (laatikko tv-tasossa myös :-) )
kirjoja en vielä heittänyt pois, mietin esim sanakirjan kohtaloa... En haluaisi heittää pois, mutta enpä sillä paljoa tee...
hyvä esimerkki säästöistäni: olen säästänyt n. 10kpl tyhjiä "kuoria" missä tulee valokuvatilaukset...:D huh... Mutta siis teki hieman pahaa heittää nekin pois... Mietin, että jos tarvitsen niitä jonain päivänä kirjekuoriksi tms...
ap
Täällä myös.
Olen kantanut roskiin,. uffin ja fidan laatikkoon,. taloyhtiön roskikseen mutta en roskiin vaan näkyvälle paikalle jos kelpaa ja kelvannut on. Silti riittää. Aikomuksena on ostaa kaapisto eteiseen.
Ja kun miettii opiskeluaikoja, niin silloin tärkeää usein kaverit ja heidän kanssa oleminen.... Myös myöhemmin elämsässä mielummin ainakin itse teen vapaa-ajalla jotain kavereiden/ perheen kanssa kun sitten haalin lisää rojua nurkkiin...ap :-)
Mulla on käänteinen tavara päivässä -haaste itselleni.
Eli joka päivä vien jotain tarpeettomaksi käynyttä pois enkä tämän vuoden aikana osta mitään ruan ja päivittäisten juttujen lisäksi
Mä olen aika siisti ihminen mutta mies olisi varmaan karmea hoarder jos asuisi yksin, ei siksi että sen on vaikea luopua tavaroista vaan siksi että se jättää kaiken lojumaan siihen missä sitä viimeksi käytti. Jos se ostaa jonkun työkalun, se avaa paketin ja jättää pakkauksen, roskat, käyttöohjeet ja kaikki lojumana just siihen missä sattui olemaan. Mun "reviirillä" ne viedään pois, mutta sillä on iso autohalli joka täydellisen kaaoksen vallassa miehen sotkuisuuden takia. Mä olen aloittanut siellä ongelmanratkaisun neliöperiaatteella. Joka ikinen päivä pyrin siivoamaan sieltä neliön tilaa järkevään kuntoon. Enää 200 päivää siihen että halli on siisti.
Sanakirjalla on sentään ottajansa aina kirppiksillä ja sairaaloissakin niille on kysyntää koska monet potilaat haluavat lukea ulkomaankielistä kirjallisuutta.
Otsalampun kanssahan niitä saisi talvella tonkia. Tulee kevät, valo hyökkää sisään, näkyy pöly, pitää siivota, kaappiinkin näkee. Ja pesänrakennushormonitkin jyllää.
Yksi iso vaatekaappi on nyt raivattu ja jätesäkillinen lähtee vaatteita uffille. Kuinkas teillä sujuu raivaaminen?
Ei tarvitse enää. Olen vienyt kononaisen huoneellisen tavaraa pois viime vuoden lopulla. Pelkkiä vaatteita ainakin kuusi ikean kassillista, 30 laukkua ja saman verran kenkiä.
Eilen siivosin askartelutavaroita. Vähän heitin pois. En kauheasti. Mutta lisää en osta ennen kuin vanhat on käytetty. Tänään otin virpomavitsoista höyhenet Ym talteen. Lapselle ensi vuoden virpomavitsoihin. Varastossa mulla on kassi, joka menee työttömille. Sinne laitoin tavaraa. Tosin tänään hain sieltä lapselle lapaset, kun kaikki lapaset oli kateissa. Eli nyt kauhean lupaavalta tää siivous vaikuta.
nostan vielä. inspiraatiota :)
Täällä harvennustyötä on tehty pari vuotta. Shoppailusta olen päässyt jo eroon, eli tavaravirta on todellakin saatu käännettyä. Silti on vielä paljon tehtävää...
Lastenhuoneet on mielenkiintoiset, koska itse tavaramäärä on ihan hallinnassa, mutta piirtävät ja askartelevat (mm. hamahelmijuttuja) niin paljon että kaapit pursuaa niitä. Ja kun niitä on kymmeneltä vuodelta kahden lapsen aikaansaannokset... Järjestelemättä tietenkin. Nyt kun olen viisaampi niin olisin hankkinut kummallekin lapselle jonkinlaiset säilytysjutut, johon olisin joka vuodelta säästänyt vain parhaat tuotokset.
Kaikista ihaninta on ollut se kun tavara on vähentynyt niin paljon että on voinut jopa luopua muutamasta lipastosta ja muista säilytysjärjestelmistä ja saanut ihan oikeaa tilaa huoneisiin. Siivouskin on helpompaa.
Sivut