Musertava ikävä Jyväskylää ja kaunista Keski-Suomea
Siitä on jo aikaa, kun Jyväskylässä viimeksi asunut, ja näin kesän kynnyksellä ikävä nousee aina enemmän pinnalle. Se luonto, mukavat ihmiset, järvet ja harjut, kaunis keskusta-alue, ihanat tapahtumat... ja nuoruus, jonka siellä eli. <3 Ehkä vielä joskus saa palata, onnekkaita olette, jotka siellä saatte asua. :)
Muita Jyväskylää ikävöiviä? Mitkä on parhaat muistosi sieltä? :)
Kommentit (34)
Täällä syntynyt ja aina asunut, muualle en kaipaa.
Terveisiä kauniista kotikaupungistani..
Nyt on alkanut miettiä kukahan oot 22, kun eräiden viestiketjuihin vastattuamme tuntuu et voitas lähtee yhdessä lenkille, taidetaan asua ihan samoilla kulmilla.
Minullekin tuli musertava ikävä kun luin tätä ketjua. Viihdyn nykyisessä asuinpaikassani, ja tuskin täältä koskaan muutan, mutta kyyneleet ihan alkoi valumaan nyt, kun muistelen ihanaa nuoruutta tuolla.
Joskus nuorena, kun en asunut Keski-Suomessa, ajattelin, että jos joskus vielä muutan kaupunkiin, muutan Jyväskylään. Jyväskylässä olen nyt asunut puolet elämästäni. Nyt on pitkästä aikaa ensimmäinen kesä maalla. Ikävä ei ole kaupunkiin. Käyn siellä edelleen 1-3 kertaa kuukaudessa, ikuisena opiskelijana opiskelujen vuoksi.
Ja edelleen, jos pitäisi kaupunkiin muuttaa, kyllä se olisi Jyväskylä.
Jyväskylästä mulla on eniten ikävä siellä asuvaa vanhinta isosiskoa ja hänen kissaansa. Muutenkin siellä on ihanan rento meno verrattuna pk-seudun tekokiireeseen. Olisin jäänyt opiskelemaan sinne yliopistoon, jos en olis päässyt opiskelemaan samaan pääaineeseen Helsingin yliopistoon syksyllä 2018.
T: 2 vuotta Jyväskylän yliopistossa opiskellut joka vaihtoi samaan pääaineeseen Helsingin yliopistoon vuonna 2018
Työt pakottivat toisaalle, eikä paluu Jyväskylään täysin mahdotonta olisi, mutta kaikki muu elämä ja turvaverkot nykyisessä kotipitäjässä. Jos olosuhteet muuttuisivat, muuttaisin heti Jyväskylään. :) -ap
Sateinen päivä tänään täällä Jyväskylässä, mutta kiva kaupunki kuten myös Turku ja Kuopio, joissa olen asunut.
Olen syntynyjäni Helsingistä, matkustellut maailmalla ja vietin opiskeluvuoteni Jyväskylässä. Hieno kokemus!
Mukava paikka. Muutaman kerran tullut käytyä risteilyllä ja kattomassa terasseja.
mies54v
Ei täällä nyt niin mahtavaa ole. Ihan ok.
Järvet, eloisa rantaraitti ja satama-alue - niitä ikävöin
Jyväskylä on mukava ja kompakti opiskelijakaupunki - - pienehkö paikkakunta pysyy elossa, kun ihmisiä myös tulee ja mennee.. kuin hiljakseen virtaava puro.
Onhan tämä Jyväskylä tosiaan ihan nätti kaupunki ja Jyväsjärven ympäri rantaraittia on mukava kävellä <3