Edellyttääkö mielestänne kirjan lukeminen sitä, että on siitä aidosti kiinnostunut?
Vai lukevatko toiset vain lukemisen vuoksi tai "koska kaikki muutkin"? Olen nimittäin huomannut, että vaikka moni onkin lukenut esim. Harry Pottereita, niin harvempi kuitenkaan kuuluu niihin "tosifaneihin", jotka mm. jaksavat miettiä kirjojen hahmoja ja tapahtumia syvällisemmin. Itse olen nimittäin enemmänkin kiinnostunut Pottereista, ja jos haluaisin keskustella aiheesta perusteellisemmin, niin suurin osa ihmisistä tuntuu vain tuskastuvan tai ärsyyntyvän.
Kommentit (44)
No ei tietenkään. Ihan hyvin voin kirjoja lukea vaikka ei kiinnostaisi yhtään.
Itsehän luen kaikki kirjat loppuun jotka olen aloittanut. Välillä se on aikamoista tuskaa, kuulkaa, jos se kirja on joku 700-sivuinen. Mitä tulee Harry Pottereihin, olen lukenut ne moneen kertaan, tänä vuonna viimeksi (viimeinen osa lukematta, mutta "säästän" sen talveksi, että on sitten jotain kivaa luettavaksi). En kuitenkaan jaksa enää jauhaa niistä. Minua ihan oikeasti ei kiinnosta että miksi kenenkäkin suojelius on se mikä on, miksi Sirius teki näin ja Toffee noin...
On toki ihan ok, jos joku saa elämäänsä sisältöä keskustelemalla kirjoista. Itse vaan en jaksa. Minulle riittää se itse kirjan sisältö, minun ei tarvitse keksiä lisää juttuja.
Vaikka olen lukenut Potterit, niin niistä keskustelu ei kiinnosta minua, koska kyseiset kirjat ovat fiktiota eikä niillä ole oikein minkäänlaista vaikutusta elämääni tai maailman menoon muutenkaan. Sama pätee myös muihin fiktiivisiin tarinoihin, elokuviin, sarjoihin jne. Keskustelen mieluummin asioista, joita on oikeasti olemassa.
Itse en ainakaan jaksa lukea kirjaa loppuun, ellei se ainakin jossain määrin kiinnosta minua. Mutta en todellakaan halua miettiä sen sisältöä sen enempää enkä kaipaa keskustelua siitä, varsinkin jos kirja on täyttä fiktiota. Haluan mieluummin keskustella asioista, joita on oikeasti olemassa.
Ei yksinkertaisesti kiinnosta keskustella. Olen hyvin vahvasti introvertti. En juuri kommunikoi muiden ihmisten kanssa, ellei ole oikeasti jotain asiaa.