Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan muoti: lenkkarit+hame

Vierailija
14.06.2022 |

Enää ei eroteta juhla-ja arkipukeutumista toisistaan, kaikki sekoitetaan sekaisin.

Mun mielestä aika hassun näköinen muoti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia pukeeko jalkaan juoksemista varten suunnitellut lenkkitossut vai sirot sneakersit.

Vierailija
22/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin häissä naisen jolla oli lenkkarit ja hame, aktiivisuusranneke ja hiukset takkuisilla laineilla. Naisen olemus muuten vaikutti siltä, että hänen olisi pitänyt tietää paremmin. Häät olivat hienot häät hienossa paikassa.

Ja minä näin häissä 50-vuotiaan tädin, jolla lyhyt tätimäinen kananpersetukka, hame polviin asti ja jalat täynnä suonikohjuja, tantta balleriinat jaloissa ja irtopuuteria naamassa.

Onko nuo niitä millä on rannalla bikinit ja karvat rehottaa bikini pöksyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän usein lenkkareita mekon/hameen kanssa, inspiraatiota: https://www.popsugar.com/fashion/sneakers-to-wear-with-dresses-48267517…

Vierailija
24/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia pukeeko jalkaan juoksemista varten suunnitellut lenkkitossut vai sirot sneakersit.

No eiköhän tämäkin ole jokaisen oma asia minkälaiset kengät laittaa? Juoksukengät ovat liikunnallisena päivänä kätevämmät kuin sneakersit, ja sneakersit ovat eri asia vähän "parempiin" paikkoihin, joissa ei hiki päässä auringossa mennä.

Vierailija
25/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin jo ajat sitten lenkkareita hameen kanssa. 1980-luvulla. Se oli silloinkin muodikasta!

Diskolenkkarit.

Vierailija
26/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen itse aika nuori, mutta tästä muodista olen tippunut. Farkkujen kanssa vielä lenkkarit menee ja juhlapukeutumiseen mielestäni tennarit ovat ok. Mutta hame tai siistit housut ja lenkkarit ovat kyllä kamala yhdistelmä. Kai tämä kertoo vain siitä, että olen itse trenditön pukeutuja eikä niinkään siitä, että nuo hame ja lenkkarit-ihmiset olisivat ihuonoja pukeutujia.

Vierailija
27/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä jollain n voi olla syy pitää matalia kenkiä. Turvonneet jalat. Ei kuitenkaan halua jäädä pois juhlista.

Vierailija
28/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin häissä naisen jolla oli lenkkarit ja hame, aktiivisuusranneke ja hiukset takkuisilla laineilla. Naisen olemus muuten vaikutti siltä, että hänen olisi pitänyt tietää paremmin. Häät olivat hienot häät hienossa paikassa.

No nyt sun häät meni ihan pilalle.

Häissä kunnioitetaan hääparia siistillä ja juhlavalla pukeutumisella. Kyllä se tunnelmaa latistaa, jos hääpari on upeasti pukeutunut ja joku tulee lenkkareissa ja trikoissa tai leggingeissä. Oi aikoja oi tapoja.

Loukkaannut hääparin puolesta. Niin suomalaista.

Siinähän tuputat tulkintojasi. Minuahan sinun käsityksesi ei kiinnosta :D Miten tyhmä täytyy ihmisen olla, että alkaa tällaisestakin väittelemään?

Vierailija
29/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häissä jollain n voi olla syy pitää matalia kenkiä. Turvonneet jalat. Ei kuitenkaan halua jäädä pois juhlista.

On paljon matalia kenkiä jotka eivät ole lenkkarit.

Vierailija
30/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v ja käytän mekkoja/hameita ja tennareita joka päivä, ja periaatteessa rentoihin juhliinkin voisin laittaa kunhan tennarit olisivat uudet.

Käytin jo 20 vuotta sitten samaa komboa, ja äitini 40 vuotta sitten 😁.

Vierailija
31/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen joskus kommentoi matalapohjaisia kenkiäni. Tuo nainen on todella ruma ja kun on huono olla niin täytyy kommentoida toisen vaatteita jne.

Vierailija
32/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-luvulla ostettiin ohuita kankaisia kevytpohjaisia sinisiä tennareita, juuriharjalla ja voimakkaalla pesuaineella pestiin sininen väri pois ja kuivattiin vielä auringonpaisteessa.

N 69 v

Vierailija
33/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ääripäässä äitini, joka pitänyt aina korkokenkiä. Jopa kotona kävelee korkokengät jalassa.

Muistan lapsuudestani, kun äiti ei suostunut lenkkareita hankkimaan vaan mm vene- ja saarireisduille hankki sellaiset korkolenkkarit tai kiilapohjaiset korkokengät.

Ihme ettei koskaan nilkkaansa murtanut esim saarireissuilla, kun veneestä piti hypätä maihin tai saaressa kävellessä huonossa maastossa piti niiden korkokenkien kanssa kävellä.

Hän on nyt yli 70v ja edelleen jokapaikassa korkokengillä kävelee tai polkupyöräilee.

Hän perustelee korkokengillä kävelyä / niiden käyttöä sillä, että lenkkareissa, balleriinoissa tms hän näyttäisi AKu-Ankalle.

Vierailija
34/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1939-1945 nuorten naisten muotia olivat villasukat ja monot hameen kanssa. Se ei ollut pelkästään materiaalipulasta johtuvaa, kuten jotkut väittävät, vaan ihan nuorempien naisten trendi. Niin, että jokainen taaplatkoon tyylillään. Lenkkareita on niin eri näköisiä, osa koristeltujakin, niin antaa ihmisten käyttää hameen kanssa mitä huvittaa. Minusta ne ovat ihan kivoja

Vierailija
35/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tykkää tästä sekoituksesta. Minulla on aina hameen kanssa korkokengät, 5 - 8 cm korolla, ei hirveän korkeita, 8 cm vielä pitempikin kävely onnistuu.

Vierailija
36/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suonikohju jalkaiset pidä pitkää hametta?

Vierailija
37/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tennareita hameiden ja mekkojen kanssa useinkin. Ei siis lenkkareita, mutta lyhytvartisia Converseja. Tähän tyyliin:

https://fi.pinterest.com/pin/576953402232234309/

Vierailija
38/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häissä kunnioitetaan hääparia siistillä ja juhlavalla pukeutumisella. Kyllä se tunnelmaa latistaa, jos hääpari on upeasti pukeutunut ja joku tulee lenkkareissa ja trikoissa tai leggingeissä. Oi aikoja oi tapoja.

Siinähän tuputat tulkintojasi. Minuahan sinun käsityksesi ei kiinnosta :D Miten tyhmä täytyy ihmisen olla, että alkaa tällaisestakin väittelemään?

Ei tarvitse tulkita mitään kun itse kerrot kaikki nolot ajatuksesi, lenkkarikyttääjä. :)

Vierailija
39/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tulkita mitään kun itse kerrot kaikki nolot ajatuksesi, lenkkarikyttääjä. :)

Ahaa et siis edes tunnista tulkinneesi omiasi? No siinä tapauksessa olet liian jäljessä henkisesti keskustellaksesi kanssani. Mukavaa päivää sinulle ja voimia tulevaan.

Vierailija
40/47 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löytänyt yhtään sopivaa paria kesäkenkiä mekkojen kaveriksi. Häitä varten kengät jo on, mutta arkena on pakko pitää nikeä ja adidasta kun kaikki kokeilemani kesäkengät olivat kauheita jalassa.