Nykyajan muoti: lenkkarit+hame
Enää ei eroteta juhla-ja arkipukeutumista toisistaan, kaikki sekoitetaan sekaisin.
Mun mielestä aika hassun näköinen muoti.
Kommentit (47)
On paljon tärkeämpiä asioita joita ei eroteta toisistaan. Pukeutuminen on sivuseikka.
Pidin jo ajat sitten lenkkareita hameen kanssa. 1980-luvulla. Se oli silloinkin muodikasta!
Käytän kesäisin todella paljon erilaisia mekkoja ja hameita. Kävelen myös paljon, joten käytän lenkkareita. Juhliin en lenkkareita pukisi.
Just katselin vanhoja valokuvia, joissa minulla hame, nilkkasukat ja lenkkarit. Kuvat otettu 2001.
Näin häissä naisen jolla oli lenkkarit ja hame, aktiivisuusranneke ja hiukset takkuisilla laineilla. Naisen olemus muuten vaikutti siltä, että hänen olisi pitänyt tietää paremmin. Häät olivat hienot häät hienossa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Näin häissä naisen jolla oli lenkkarit ja hame, aktiivisuusranneke ja hiukset takkuisilla laineilla. Naisen olemus muuten vaikutti siltä, että hänen olisi pitänyt tietää paremmin. Häät olivat hienot häät hienossa paikassa.
No nyt sun häät meni ihan pilalle.
Ei hameet tai mekot oo koskaan ollut pelkästään juhlapukeutumista.
Itse käytän hametta arkivaatteena kesäisin. Samoin lenkkareita, joten yhdistän ne arjessa. Ulkonäkö ei ole minulle tärkein asia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, otan osaa. Onhan se ikävää, kun niin nyt pääsi käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä kunnioitetaan hääparia siistillä ja juhlavalla pukeutumisella. Kyllä se tunnelmaa latistaa, jos hääpari on upeasti pukeutunut ja joku tulee lenkkareissa ja trikoissa tai leggingeissä. Oi aikoja oi tapoja.
Tukholmassa melkein kaikilla naisilla lenkkarit mekon kanssa. 😄
Kun minä olin nuori 80-luvulla, niin tennareita pidettiin kesäleninkien kanssa. Valkoiset tennarit olivat toki sirommat kuin nykyiset möhkäleet, mutta asia sama.
Minä en pukeudu muodin mukaan, vaan sen mukaan mikä on käytännöllisempää. Jos on kuuma päivä, ja pitää kuitenkin kävellä paljon, niin miksi en pukisi mekkoa ja lenkkareita? Sen takia, että AP:n mielestä tämä on sellaista muotia, jota hän ei oikein ymmärrä?
Ysärillä oli muotia maiharit ja hame. 60-luvulla kellohame ja tennarit. Ei luulisi tämän nyt olevan enää niin ihmeellistä. Ja kuten tässä monelle muullekin, minulle hame on ihan arkivaate, jossa varsinkin näin kesällä kävelen pitkiäkin matkoja, joten korkkarit eivät oikein käy.
Se on nykypäivän muotia, että lenkkarit on jalassa hameen kanssa. Itsekin käytän.
Mieluummin kengät, joilla on hyvä kävellä, kuin esim. kauhukorkokengät.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä näin häissä 50-vuotiaan tädin, jolla lyhyt tätimäinen kananpersetukka, hame polviin asti ja jalat täynnä suonikohjuja, tantta balleriinat jaloissa ja irtopuuteria naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneeks sulla itselläsi juhlat pilalle jos huomaat, että joku ei noudata etikettiä? Tulkintasi kielii sun asenteesta, ei mun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä kunnioitetaan hääparia siistillä ja juhlavalla pukeutumisella. Kyllä se tunnelmaa latistaa, jos hääpari on upeasti pukeutunut ja joku tulee lenkkareissa ja trikoissa tai leggingeissä. Oi aikoja oi tapoja.
Loukkaannut hääparin puolesta. Niin suomalaista.
Ei kai hame ole pelkästään juhlapukeutumista?