Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaientaa ja torppaa keskusteluni

Kyllästynyt tilanteeseen
13.06.2022 |

Olenko kohtuuton kun suutun? Juttelen porukassa ihmisten kanssa, sitten tulee aihe joka ei miestä miellytä ja josta minä puhun, niin hän alkaa ilmeilemään minulle tai vaimeasti sanoo että lopeta. Tätä tapahtuu usein. Hän ikäänkuin yrittää hyssytellä että lopeta nyt, ketään ei kiinnosta vaikka oikeasti ainoa jota ei kiinnosta on hän. Itsellä palaa käämit. Miten toimisitte?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että juttusi ovat joko niin hölmöjä että häntä alkaa nolottaa, tai sitten hölötät jotakin asiaa joka on luottamuksellista.

Kuulostaa siltä, että miehen mielestä ne ovat sellaisia, mutta ei välttämättä muiden.

Mun exä oli vähän samanlainen. Onneksi on ex, jälkikäteen ajatellen oli paljon tilanteita, joissa selkeästi osoitti, ettei hyväksy minua sellaisena kuin olen.

Lörpötteletkö työpaikkasi yrityssalaisuudetkin julki koska ne ovat salaisia "vain" yrityksen mielestä, ei kenenkään muun... ikäänkuin yrityksen, tai miehen mielipiteellä asian salaiseksi luokittelusta ei olisi mitään merkitystä?!

Mistäs tuon repäisit? Juu, en lörpöttele sisäisiä työasioita muille, sen verran pitkään tuli tehtyä töitä konsulttina salassapitosopimusten alaisuudessa. Jossain välissä edes kotona eivät tienneet, mille asiakasyrityksille teen töitä (jossain välissä jopa exän työnantajan kilpailijalle).

Kyse ei oikeasti ole siitä, että lörpöttelisi mitä sattuu vaan siitä, että miehen mielestä asioista ylipäänsä ei tarvitse puhua. Riittää, kun pitää keskustelun "onpa kiva ilma ja Suomikin voitti keväällä jääkiekon MM-kisat" -tasolla.

No sitten pidät se keskustelun sää ja mm-jääkiekkotasolla. Mies saa kyllä määrätä mitä perheenasioita juorutaan.

Olet väärässä. Miehellä ei ole mitään määräysvaltaa siihen mitä täysivaltainen kumppani saa tai voi puhua.

Sinä olet väärässä. 

Vierailija
22/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan jää sen kanssa yhteen! Tälläsille miehille on turha antaa mitään toisia mahdollisuuksia. Käytös vaan pahenee. Jos ei jaksa kuunnella sua, on luultavasti kanssasi jonkin muun kuin rakkauden takia. Pahalta kuulostaa, mutta niin se on.

Tuollainen käytös on ihan oikeasti manipuloivan ja mahd. väkivaltaisen suhteen alku. Et halua jäädä odottaa tämän eskaloitumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisille koskaan tullut mieleen, että ihan kaikkea ei tarvitse kertoa muille?

Julkinen sektorikin juhlapuheissa väittää olevansa avoin, mutta salaiseksi julistettujen dokumenttien määrä on pikemminkin kasvussa...

Vierailija
24/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisille koskaan tullut mieleen, että ihan kaikkea ei tarvitse kertoa muille?

Julkinen sektorikin juhlapuheissa väittää olevansa avoin, mutta salaiseksi julistettujen dokumenttien määrä on pikemminkin kasvussa...

Häh? Mulle on käynyt samalla lailla kuin Ap:lle. Puhuin ihan samasta aiheesta kuin muutkin, mutta mies alkoi ilmeilemään heti kun minä puhuin. Pyydettiin poistumaan. Ei niitä muita mun puheet häirinny, pyydettiin vielä useamman kerran tämän jälkeen kahveille.

En ymmärrä, miksi on ok jos mies pälpättää ohi aiheen, mutta on aivan sietämättömän noloa kun nainen puhuu aiheeseen liittyen! Hyi kamala!

Vierailija
25/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää haluan jutella- sitte päläpäläpälä    pari tuntia  ja itse ei haluta tehdä millekkään mitään,eli turhaa ajanhukkaa taas

Vierailija
26/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuntee jostain syystä myötähäpeää. Joko on mulkero tai sitten hänellä on esimerkiksi huono itsetunto.

Vierailija
27/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit, että ap kertoo "kaiken" muille?

Vierailija
28/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin HETI.

Vierailija
29/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavan kerran lopetat puhumisen, katsot miestä silmiin ja sanot Pekka sulla näyttää nyt olevan jotain tärkeää sanottavaa tähän väliin, ole hyvä vaan ja sano se.

Vierailija
30/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Näihin suhteisiin ei kannata jäädä vellomaan.

Vierailija
31/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eroko se on se järkevin ratkaisu tässä... Anna mun kaikki kestää.

"Hyssyttelit minulle eilen, erotaan."

Vierailija
32/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että juttusi ovat joko niin hölmöjä että häntä alkaa nolottaa, tai sitten hölötät jotakin asiaa joka on luottamuksellista.

Tämä. Yhden eksän jutut oli niin noloja pohdintoja ja höpinöitä asioista, että meinasin aina naama punaisena vajota maan alle kun avasi suunsa. Yritin aluksi kohteliaasti vihjailla jälkeenpäin, että hänen kannattaisi pysyä kevyessä jutustelussa sosiaalisissa tilanteissa jos on pakko puhua, mutta joku sisäsyntyinen pakko hänellä oli suoltaa sitä kökköä ulos. Vissiin joku voimaantuminen tms.

Lopulta aloin sitten suoraan sanomaan kun jutut menivät levottomalle tasolle, että kannattaisiko lopettaa nyt. Ensin huomaamattomasti kuiskaamalla ja sitten ihan ääneen.

Vierailija
33/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi millasten miesten kanssa olette. Jos kukaan edes ajattelisi tekevänsä mulle noin niin lentäisi saman tien ulos mun elämästä. Aivan he etin törkeää!

Vierailija
34/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano kaikkien kuullen, että ilmeilystä päätelleen meidän Leo ei oikein pidä siitä, että puhun tästä, mutta minusta kuukautiskuppien vertailu päivällispöydässä on ihan OK aihe, miten teistä muista?

Tämä on mielestäni tosi hyvä ehdotus, koska tämä tällainen palvelee montaa eri tarkoitusta.

Ensinnäkin tämä on suora haaste omalle siipalle siihen, että tähän muuten palataan myöhemmin ja tästä tulemme vielä puhumaan. Lisäksi tässä heitetään palloa muille osallisille siitä, että mistä ihmiset yleensäkään haluavat puhua. Lisäksi jokainen tällaiseen tilanteeseen joutuva pääsee sietämään omia epämukavuuden ja kiudaantuneisuuden tunteitaan mitä tällainen suora haastaminen väkisinkin aiheuttaa. Lisäksi tämä tietenkin tekee myös sen, että haastava ottaa oman elämänsä omiin käsiinsä eli tulee aktiiviseksi toimijaksi, eikä tyydy reagoijan rooliin.

Vierailija
35/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin. Tosin olen heikkolahjainen töksäyttelijä. En osaa keskustella.

Vierailija
36/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet miehen kanssa joka häpäisee sinut? Tosi noloa keskeyttää toinen, ei omaa rakastaan häpeä eli vaihda nyt hyvä ihminen kumppania. Olin aiemmin samanlaisessa tilanteessa ja onneksi lähdin ja löysin tosi rakkauden.

37/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen vaietkoon seurakunnassa!

Kyseessä ei ollut seurakunnan  kokous, eikä se ole kirjaimellinen kielto. Kielto raamatussa käsittää pappina olon, mikä  nykyisin on sallittu. Kielto on myöhemmisssä käännöksissä miesten lisäämä, ei ole todistettu, että Jeesuksen aikana olisi ollut kielletty, esimerkkejä naisten toiminnasta  uskonnollisista tilaisuuksista  löytyy Raamatustakin

Vierailija
38/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä jutut ole sellaisia, että alkaisivat jo suhteen alussa, vaan joku kehittelee uusia kiusaamistapoja vuosien mittaan.

Oma mies on ryhtynyt keskeyttämään puheeni ja kertomaan muka samaa asiaa mitä itse olen kertomassa ilman, ettei edes tiedä asiasta mitään.

Seurassa annan hänen pölöttää ja odotan kiltisti vuoroani, josko hiljenisi niin voisin kertoa asiani, kuten olin sen tarkoittanut, mutta yleensä hän ryhtyy oitis puhumaan päälle. Todella ärsyttävää.

No nykyisin en puhu seurassa mitään ennenkuin hän menee ulos tupakalle.

En tiedä mistä käytös johtuu.

Jopa kotona kahden kesken yrittää puhua päälle, vaan minäpä jatkan vielä isommalla äänellä juttuni loppuun.

Onhan se pöljää, kun sitten mölyämme yhtä aikaa jostain kahvimerkin mausta tjs.

Vierailija
39/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehen mielestä ne ovat sellaisia, mutta ei välttämättä muiden.

Mun exä oli vähän samanlainen. Onneksi on ex, jälkikäteen ajatellen oli paljon tilanteita, joissa selkeästi osoitti, ettei hyväksy minua sellaisena kuin olen.

Lörpötteletkö työpaikkasi yrityssalaisuudetkin julki koska ne ovat salaisia "vain" yrityksen mielestä, ei kenenkään muun... ikäänkuin yrityksen, tai miehen mielipiteellä asian salaiseksi luokittelusta ei olisi mitään merkitystä?!

Mistäs tuon repäisit? Juu, en lörpöttele sisäisiä työasioita muille, sen verran pitkään tuli tehtyä töitä konsulttina salassapitosopimusten alaisuudessa. Jossain välissä edes kotona eivät tienneet, mille asiakasyrityksille teen töitä (jossain välissä jopa exän työnantajan kilpailijalle).

Kyse ei oikeasti ole siitä, että lörpöttelisi mitä sattuu vaan siitä, että miehen mielestä asioista ylipäänsä ei tarvitse puhua. Riittää, kun pitää keskustelun "onpa kiva ilma ja Suomikin voitti keväällä jääkiekon MM-kisat" -tasolla.

Tässä sitä ihmettelee, miten näin yksinkertainen ihminen tekee asiantuntija töitä?

Yksinkertainen ihminen, koska pitää kiinni siitä, mitä työpaikalla on sovittu työasioiden puhumisesta. OK.

Vierailija
40/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, eroko se on se järkevin ratkaisu tässä... Anna mun kaikki kestää.

"Hyssyttelit minulle eilen, erotaan."

Etkö näe suurempaa kuvaa? No anna sinä anteeksi ja siedä koska kaikki on vain yksittäistapauksia. Yksi henkinen pahoinpitely kerrallaan kohti loppua, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi