Mies vaientaa ja torppaa keskusteluni
Olenko kohtuuton kun suutun? Juttelen porukassa ihmisten kanssa, sitten tulee aihe joka ei miestä miellytä ja josta minä puhun, niin hän alkaa ilmeilemään minulle tai vaimeasti sanoo että lopeta. Tätä tapahtuu usein. Hän ikäänkuin yrittää hyssytellä että lopeta nyt, ketään ei kiinnosta vaikka oikeasti ainoa jota ei kiinnosta on hän. Itsellä palaa käämit. Miten toimisitte?
Kommentit (42)
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vaietkoon seurakunnassa!
Kyseessä ei ollut seurakunnan kokous, eikä se ole kirjaimellinen kielto. Kielto raamatussa käsittää pappina olon, mikä nykyisin on sallittu. Kielto on myöhemmisssä käännöksissä miesten lisäämä, ei ole todistettu, että Jeesuksen aikana olisi ollut kielletty, esimerkkejä naisten toiminnasta uskonnollisista tilaisuuksista löytyy Raamatustakin
Tuota... Nyt tosiasiat pöytään. Me emme tiedä, kuka oli se tietty nainen, jonka vaikenemista Paavali siinä tietyssä seurakunnassa silloin yhdessä kirjeessään toivoi... Se oli tilannekohtainen asia.
Jos miesystävääsi häiritsevä asia liittyy suoraan häneen, hänen sukulaisiinsa, terveysasioihin tai perheenne rahatilanteeseen, seksiin tms. ymmärrän hänen kiusaantuneisuutensa. Ihan kaikkea ei ole tarkoitettu leviteltäväksi.
Mutta jos puheenaihe ei tämmöisiin liity, älä noteeraa ollenkaan hänen käytöstään - jatka vain. Jos sekaantuu keskusteluun, sanot että haluamme nyt keskustella rauhassaja jatkat vain. Jos valittaa jälkikäteen, sanot vain että puhut mitä itse haluat ja keiden kanssa haluat - ja hänkin saa ystäviensä kanssa keskustella ilman sensuuria..
Aseta rajat ja pidä ne. Jos se ei hänelle kelpaa, sanot, ettet enää ota häntä mukaan sosiaalisiin tilanteisiin, koska ei osaa käyttäytyä - pysyy sitten kotona. Jos viesti ei mene perille, on aika harkita eroa. Kohta hän alkaa kontrolloida sinua muutenkin, menemisiäsi, ihmissuhteitasi, rahankäyttöäsi ja tekemisiäsi.