Pidätkö siivoojan työtä nolona?
Rehellisesti, ajatteletko siivoojan työstä että se on noloa, säälittävää tms.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
En muilla pidä ollenkaan. Mutta, jos itse sitä tekisin, niin olisin vähän nolona.
Olen kuitenkin maisteri. En sen kummempaa todellakaan. Odotan itseltäni kuitenkin enemmän henkisiä resursseja vaativaa työtä.
Minäkin olen maisteri ja tohtori, mutta olen välillä tehnyt keikkaa yhden lakimiehen siivousfirmalle.
Tosi kivaa ja ihan rentouttavaa hommaa.
Arvostan todella siistijöitä.
Olen ollut siivoojana monta vuotta, kunnioitan ammattia nyt enemmän kuin aiemmin. Kova kunto pitää olla, että jaksaa.
"En missään nimessä, tärkeää rehellistä työtä!"
Miksi sitä sitten teetetään nälkäpalkalla?
Vierailija kirjoitti:
Arvostan heidän työtään ja tervehdinkin aina siivoojia. Silti kyllä mietin monesti, että miksi ko henkilö ei ole hommannut ammattia ja tähdännyt korkeammalle
Korkeammalle tähtäämisestä ei useimpien kohdalla seuraa mitään palkintoa. Minusta on pikemminkin jossain määrin noloa toimia konttorissa paperinpyörittäjänä kuin tehdä oikeaa käytännön työtä. Kaikilla ei vain kunto tai päänuppi kestä suorittavaa työtä, joten on pakko tähdätä "korkeammalle". Ja kun "korkeammalle" on päästy, alkaa valitus työn kaikinpuolisesta ankeudesta, jota yritetään kompensoida esim. halveksimalla suorittavan työn tekijöitä.
Kaikki työ on noloa. - Ideologinen työtön
Vierailija kirjoitti:
En pidä, olen siivonnut itsekin joskus. Jotkut ovat kauhean itseriittoista ammateissaan, että kokevat loukkauksena ajatuksenkin siivoustyöstä. Ehkä ulkomailla tätä enemmän vielä.
Länsimaiden ulkopuolella siivoja ei monessa maassa ole oikeastaan edes ihminen. Siivoja ym alaluokkaiset palvelijat eivät saa edes puhutella ylempiään. Suurimassa osassa maailmaa luokkaerot ovat paljon suurempia kuin länsimaissa.
Työpaikallani koulussa siistijät ovat kaiken a ja o. Koko työyhteisö arvostaa tavattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä
Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.
Minulla on lukio-ja yliopistotausta. Ensimmäinen työni oli kuitenkin siivoojana ja siivoojana olen nyt ollut 15-vuotta samassa paikassa, olen edennyt johtoportaassa. Saisin papereillani paljon enemmän, mutta miksi tähtäisin siihen, kun elämäni on hyvää juuri tällaisena.
En todellakaan pidä. Pidän työttömiä lusmuja todella noloina. Suomi on muihin pohjoismaihin verrattuna köyhä maa, mutta sosiaalituilla ja asumistuilla elävien onnela. Tutustukaa Ruotsin tilanteeseen. Siellä käydään töissä. Täällä käännetään kylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä
Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.
Ei päde tuokaan enää samalla tavalla kuin vielä muutama vuosikymmen sitten. Moni siivooja on lukion käynyt. Tai muuta koulutusta, etenkin ulkomaalaisilla lähes poikkeuksetta osaamista muilta aloilta.
Hyvällä tavalla on päästy ankeista prolemielikuvista mistä itse kärsin vaikka ysärillä.
Jos ollaan ihan rehellisiä, viihdyin siivoojana oikeastaan paremmin kuin missään muussa työssä. Palkan vuoksi teen kuitenkin jotain muuta. En siis pidä siivoamista lainkaan nolona. Enemmän ärsytti juuri se, että sain osakseni ihme säälittelyä muilta.
En todellakaan pidä! Tämä maailma hukkuisi paskaan ilman siivoojia. Meidän toimiston siivooja on todella mukava. Aina vaihdetaan muutama sananen ja poistun työhuoneesta jotta saa työrauhan :)
Hyvää kesää kaikille siivoojille, teette arvokasta työtä!
Vierailija kirjoitti:
Siksi elänkin sinun verorahoillasi oikein mukavaa kotielämää. ;) Sinä raadat ja minä saan sinun ansiostasi viettää leppoisia päiviä. :)
Vierailija kirjoitti:
En muilla pidä ollenkaan. Mutta, jos itse sitä tekisin, niin olisin vähän nolona.
Olen kuitenkin maisteri. En sen kummempaa todellakaan. Odotan itseltäni kuitenkin enemmän henkisiä resursseja vaativaa työtä.
Mitä vaativaa lihomisessa, pullan mässyttämisessä ja papereiden pyörittelyssä on? Kuka tahansa osaa tuollaista työtä tehdä.
En pidä, vaan tosi tärkeänä työnä. Eikä se ihan helppoakaan ole, vaan koko ajan on tehtävä itsenäisiä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Suomi hukkuisi paskaan ilman ammati taitoisia siivojia, siistiöitä,roskakuskeja ymm.Kunioittava amatti!
Kirjoitusasusta päätellen ehta siivooja :)
Minkä paskafirman siivooja sinä olet? :) Kelpo siivooja kirjoitusasusta päätellen. :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi?
En!! Yksi tärkeimmistä töistä, mikä jonkun on kuitenkin tehtävä. Kiitos kaikille siivoajille/siistijöille rankasta duunista mitä teette <3
Työ ei ole koskaan noloa. Tarkoituksellinen loisiminen on sen sijaan erittäin häpeällistä.
En, mutta olen itse ollut yhdessä vaiheessa siivoojana. Työtä se on ja jonkun sitä on tehtävä. Parempaa kuin pikaruokalassa. En ole koskaan ajatellut ammattia "nolona", toivoin vaan etten siihen jämähdä kun ei kutsumus kumminkaan ollut.