Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö siivoojan työtä nolona?

Vierailija
13.06.2022 |

Rehellisesti, ajatteletko siivoojan työstä että se on noloa, säälittävää tms.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen itse ollut yhdessä vaiheessa siivoojana. Työtä se on ja jonkun sitä on tehtävä. Parempaa kuin pikaruokalassa. En ole koskaan ajatellut ammattia "nolona", toivoin vaan etten siihen jämähdä kun ei kutsumus kumminkaan ollut.

Vierailija
82/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muilla pidä ollenkaan. Mutta, jos itse sitä tekisin, niin olisin vähän nolona.

Olen kuitenkin maisteri. En sen kummempaa todellakaan. Odotan itseltäni kuitenkin enemmän henkisiä resursseja vaativaa työtä.

Minäkin olen maisteri ja tohtori, mutta olen välillä tehnyt keikkaa yhden lakimiehen siivousfirmalle.

Tosi kivaa ja ihan rentouttavaa hommaa.

Arvostan todella siistijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siivoojana monta vuotta, kunnioitan ammattia nyt enemmän kuin aiemmin. Kova kunto pitää olla, että jaksaa.

Vierailija
84/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En missään nimessä, tärkeää rehellistä työtä!"

Miksi sitä sitten teetetään nälkäpalkalla?

Vierailija
85/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan heidän työtään ja tervehdinkin aina siivoojia. Silti kyllä mietin monesti, että miksi ko henkilö ei ole hommannut ammattia ja tähdännyt korkeammalle

Korkeammalle tähtäämisestä ei useimpien kohdalla seuraa mitään palkintoa. Minusta on pikemminkin jossain määrin noloa toimia konttorissa paperinpyörittäjänä kuin tehdä oikeaa käytännön työtä. Kaikilla ei vain kunto tai päänuppi kestä suorittavaa työtä, joten on pakko tähdätä "korkeammalle". Ja kun "korkeammalle" on päästy, alkaa valitus työn kaikinpuolisesta ankeudesta, jota yritetään kompensoida esim. halveksimalla suorittavan työn tekijöitä.

Vierailija
86/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on noloa. - Ideologinen työtön

Vierailija
87/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä, olen siivonnut itsekin joskus. Jotkut ovat kauhean itseriittoista ammateissaan, että kokevat loukkauksena ajatuksenkin siivoustyöstä. Ehkä ulkomailla tätä enemmän vielä.

Länsimaiden ulkopuolella siivoja ei monessa maassa ole oikeastaan edes ihminen. Siivoja ym alaluokkaiset palvelijat eivät saa edes puhutella ylempiään. Suurimassa osassa maailmaa luokkaerot ovat paljon suurempia kuin länsimaissa.

Vierailija
88/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani koulussa siistijät ovat kaiken a ja o. Koko työyhteisö arvostaa tavattomasti.

Vierailija
89/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä

Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.

Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.

Minulla on lukio-ja yliopistotausta. Ensimmäinen työni oli kuitenkin siivoojana ja siivoojana olen nyt ollut 15-vuotta samassa paikassa, olen edennyt johtoportaassa. Saisin papereillani paljon enemmän, mutta miksi tähtäisin siihen, kun elämäni on hyvää juuri tällaisena.

Vierailija
90/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pidä. Pidän työttömiä lusmuja todella noloina. Suomi on muihin pohjoismaihin verrattuna köyhä maa, mutta sosiaalituilla ja asumistuilla elävien onnela. Tutustukaa Ruotsin tilanteeseen. Siellä käydään töissä. Täällä käännetään kylkeä.

Vierailija
91/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä

Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.

Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.

Ei päde tuokaan enää samalla tavalla kuin vielä muutama vuosikymmen sitten. Moni siivooja on lukion käynyt. Tai muuta koulutusta, etenkin ulkomaalaisilla lähes poikkeuksetta osaamista muilta aloilta.

Hyvällä tavalla on päästy ankeista prolemielikuvista mistä itse kärsin vaikka ysärillä. 

Vierailija
92/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan ihan rehellisiä, viihdyin siivoojana oikeastaan paremmin kuin missään muussa työssä. Palkan vuoksi teen kuitenkin jotain muuta. En siis pidä siivoamista lainkaan nolona. Enemmän ärsytti juuri se, että sain osakseni ihme säälittelyä muilta.

Vierailija
93/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pidä! Tämä maailma hukkuisi paskaan ilman siivoojia. Meidän toimiston siivooja on todella mukava. Aina vaihdetaan muutama sananen ja poistun työhuoneesta jotta saa työrauhan :)

Hyvää kesää kaikille siivoojille, teette arvokasta työtä!

Vierailija
94/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi elänkin sinun verorahoillasi oikein mukavaa kotielämää. ;) Sinä raadat ja minä saan sinun ansiostasi viettää leppoisia päiviä. :)

Vierailija
95/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muilla pidä ollenkaan. Mutta, jos itse sitä tekisin, niin olisin vähän nolona.

Olen kuitenkin maisteri. En sen kummempaa todellakaan. Odotan itseltäni kuitenkin enemmän henkisiä resursseja vaativaa työtä.

Mitä vaativaa lihomisessa, pullan mässyttämisessä ja papereiden pyörittelyssä on? Kuka tahansa osaa tuollaista työtä tehdä.

Vierailija
96/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, vaan tosi tärkeänä työnä. Eikä se ihan helppoakaan ole, vaan koko ajan on tehtävä itsenäisiä päätöksiä.

Vierailija
97/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Suomi hukkuisi paskaan ilman ammati taitoisia siivojia, siistiöitä,roskakuskeja ymm.Kunioittava amatti!

Kirjoitusasusta päätellen ehta siivooja :)

Minkä paskafirman siivooja sinä olet? :) Kelpo siivooja kirjoitusasusta päätellen. :)

Vierailija
98/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi?

Vierailija
99/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!! Yksi tärkeimmistä töistä, mikä jonkun on kuitenkin tehtävä. Kiitos kaikille siivoajille/siistijöille rankasta duunista mitä teette <3

Vierailija
100/121 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole koskaan noloa. Tarkoituksellinen loisiminen on sen sijaan erittäin häpeällistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä