Pidätkö siivoojan työtä nolona?
Rehellisesti, ajatteletko siivoojan työstä että se on noloa, säälittävää tms.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pidä, sillä siivoojan työ on tärkeä ja aliarvostettu ammatti. rakkaani äiti oli siivooja. kaverini teki uransa siivoojana. siivooja on sydämen ammatti<3
No tuskin nyt sentään sydämen ammatti. Aika harva siihen työhön jäisi, jos olisi muuta tarjolla
Minä jäisin ja jäin. Kokemusta myös ravintola- ja kaupanalalta. Siivoustyö on ihanan rentoa ja itsenäistä, ei tule työt kotona mieleen, työajat liukuvat, kaikki pyhät, illat ja viikonloput vapaata..Paljon hyviä puolia. Ja palkka ihan yhtä hyvä/huono kuin noissa em. töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä
Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.
Niin. Ikinä en ole ollut työtön, 20 vuotta siivonnut. Omakotitalo pankkilainalla, alla hybridi, viime kuussa jäi käteen 2970e. Ei kiinnostanu koulut ei, pelkkä peruskoulu, mutta ihan hyvin tässä pärjää. Mites siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätyönä ihan ok, mutta se on kyllä noloa jos aikuinen ihminen on vuosikausiksi jämähtänyt tekemään tuollaista työtä
Samaa mieltä, jos ihan rehellisiä ollaan. En ihan ymmärrä miten joku voi haluta putsata ripuliroiskeisia pönttöjä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
Kaikilla ei älli riitä lukioon saati korkeakouluun. Ei vessojen peseminen ole suinkaan raskain fyysisentyön ammateista. Pitäähän toki olla jobkun siivotakin jotta äidit voivat osoittaa tyttärilleen miten käy jos koulu ei kiinnosta.
Niin. Ikinä en ole ollut työtön, 20 vuotta siivonnut. Omakotitalo pankkilainalla, alla hybridi, viime kuussa jäi käteen 2970e. Ei kiinnostanu koulut ei, pelkkä peruskoulu, mutta ihan hyvin tässä pärjää. Mites siellä?
Sekin unohtui vielä, että lomaakin on 38pv vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, täällä on kyllä monet kerrat nähty että kenellä riittää älli mihinkin. Ihminen voi olla vaikka kuinka korkeasti koulutettu, mutta käytännön taidot, käytöstavat ja empaattisuus toisia ihmisiä kohtaan puuttuu, ollaan ns. kirjaoppineita mutta elämästä ei tiedetä yhtään mitään. Koulutus ei tee ihmisestä fiksua elämänsaralla. Niin ja, vaikka monella älli riittäisikin kouluttamaan itseään, kaikki eivät sitä halua. Sitä sanotaan elämäksi.
Pidin, minua ei ole ikinä kohdeltu niin ala-arvoisesti kuin siinä työssä useassa eri paikassa. Kaikki väittää arvostavansa, mutta eleet ja ignooraminen sekä ei jutella kertoo kyllä kaiken tästä arvostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan heidän työtään ja tervehdinkin aina siivoojia. Silti kyllä mietin monesti, että miksi ko henkilö ei ole hommannut ammattia ja tähdännyt korkeammalle
Mitä ihmettä!? Onhan siivoojan työ myös ammatti. Laitoshuoltajan koulutukseen kuuluu ammattitutkinto joka valmistaa ammattiin. Ei tämä maailma pyöri sillätavalla että kaikki olisivat lääkäreitä tai inssejä.
3v koulutus miten siivota lattioita. Huh huh
No huh huh, mistä vetäisit tuon 3v.
Siivoustyö ei ole noloa. Siitäkin pitäisi maksaa enemmän, että arvostus nousis ja tekijät saisi kovalle duunilleen vastinetta.
Valitettavasti siivoojat ovat usein todella nolona. Järjettömiä juoruämmiä ja suun naputtajia.
Duunissa meillä on aivan ihana siivoojaa tällä hetkellä. Valitettavasti ei tule enää takas, kun kesäloman jälkeen lähtee opiskelemaan.
Siivoojan kohtelua kohteessa: kukaan ei tervehdi normaalisti. Joko ei tervehditä ollenkaan, tervehditään ylimielisesti tai jotkut ovat muka ystävällisiä, mutta olen huomannut että nauravat samalla.
Vierailija kirjoitti:
Pidin, minua ei ole ikinä kohdeltu niin ala-arvoisesti kuin siinä työssä useassa eri paikassa. Kaikki väittää arvostavansa, mutta eleet ja ignooraminen sekä ei jutella kertoo kyllä kaiken tästä arvostamisesta.
Mä olen kaikkiaan siivoillut kymmenisen vuotta erilaisissa paikoissa. Toi on kyllä totta, että osa ei arvosta ei pätkääkään. Kohtelu toisinaan on aivan älytöntä ja ihan kiusaamistakin. Pisti eräässä paikassa merkille, että pahimmilla tapauksilla oli kotonaankin siivooja. Eli eivät itse siivonneet ollenkaan, päässyt unohtumaan se homma tyystin.
Suurin osa kuitenkin arvostaa työnsä tekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kaikkiaan siivoillut kymmenisen vuotta erilaisissa paikoissa. Toi on kyllä totta, että osa ei arvosta ei pätkääkään. Kohtelu toisinaan on aivan älytöntä ja ihan kiusaamistakin. Pisti eräässä paikassa merkille, että pahimmilla tapauksilla oli kotonaankin siivooja. Eli eivät itse siivonneet ollenkaan, päässyt unohtumaan se homma tyystin.
Kyllä, valitettavaa. Pahimmat ilkeilyt tapahtuivat terveysasemalla ja "hammaslääkäri" paikassa täällä pohjoisella pallonpuoliskolla. Toisesta tuli itku ja toisesta suutuin älyttömästi, kohdellaan kuin vajaaälyistä idioottia.
Tampereen yksi myyntitoimisto piti minua kuin omanaan ja vielä usean vuoden jälkeen muistelen lämmöllä sitä ihanaa paikkaa :)
Nyt siis rekrytoin ammattikseni ja kukaan ei kohtele kuin vajaaälyistä idioottia.N22
Suurin osa kuitenkin arvostaa työnsä tekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pidä, sillä siivoojan työ on tärkeä ja aliarvostettu ammatti. rakkaani äiti oli siivooja. kaverini teki uransa siivoojana. siivooja on sydämen ammatti<3
No tuskin nyt sentään sydämen ammatti. Aika harva siihen työhön jäisi, jos olisi muuta tarjolla
Kyllä moni ihminen tekee työtään sydämellä alasta riippumatta, myös siivoojat. henkilö joka on nykyään johdon assistentti aloitti uransa siivoojana ja puhuu edelleen peruspesusta ja muusta ammattislangista. kun ruohonjuuritasolta ponnistaa säilyy hyvät opit elämään muutenkin.
Teetkö sinä töitä sydämellä, vai pelkän rahan takia?
En, vaan arvostan.
(Ja nyt taas jollekin tollolle ylempänä tiedoksi: olen akateeminen.)
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan kohtelua kohteessa: kukaan ei tervehdi normaalisti. Joko ei tervehditä ollenkaan, tervehditään ylimielisesti tai jotkut ovat muka ystävällisiä, mutta olen huomannut että nauravat samalla.
Tämä on se syy miksi siivoojia vältellään. Teki niin tai näin, aina menee tervehtiminen pieleen siivoojan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, täällä on kyllä monet kerrat nähty että kenellä riittää älli mihinkin. Ihminen voi olla vaikka kuinka korkeasti koulutettu, mutta käytännön taidot, käytöstavat ja empaattisuus toisia ihmisiä kohtaan puuttuu, ollaan ns. kirjaoppineita mutta elämästä ei tiedetä yhtään mitään. Koulutus ei tee ihmisestä fiksua elämänsaralla. Niin ja, vaikka monella älli riittäisikin kouluttamaan itseään, kaikki eivät sitä halua. Sitä sanotaan elämäksi.
Touche! ( juuri näin )
Musta tuleee siivooja ja liityn kommunistiseen liittooon.
Siivojan työ on tärkeä, siinä ei ole mitään noloa.
Pää pystyyn vaan, nolot tehtävät löytyvät aivan muualta kuin näistä todellisista ja rehellisistä töistä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko siivojana seurakunnassa?
En missään nimessä, tärkeää rehellistä työtä!
Siivosin nuorena hotelleissa ja ihmiset pitivät tyhmänä ja joku ääliö saksalainen pariskunta syytti varkaaksi vaikka myöhemmin tuli esille että he olivat itse hukanneet kamansa. Opiskelin sitten yliopistossa maisterin tutkinnon mutta ei muilla aloilla ole sen kummempaa kuin siivousalalla, jengi kilpailee ja haalii tuhatta ja sataa, siivoaminen on vain fyysisempää ja tienaa vähemmän kuin monilla muilla aloilla. Moni siivooja näköjään häpeää ammattiaan, kulkee silmät maahan katsoen eikä tervehdi. Minä rakastan kierrätystä, ja sitä kun roska-auto vie joka viikko haisevat roskat pois, kaikki kunnia heille jotka viitsivät pyörittää tätä yhteiskuntaa.
Se oliisi vissiin vähän niinkuin käteiskauppaa silloin eli laiitonta eli pimeetä.