Kaverina neuropsykologi
On erittin ihana kaveri, mutta antaa minulle diagnooseja kysymättä. On haastatellut epävirallisesti minua, mutta eihän siitä nyt voi päätellä mikä vaivaa vai vaivaako mikään. Mutta toisaalta ollaan tunnettu lapsuudesta asti. Hiukan aikaa sitten valmistunut, minä vielä opiskelen. Diagnosoinut epävirallisesti minulle tähän mennessä oppimisvaikeuksia, adhd ja jonki asteinen lukihäiriö. Pitöisikö sanoa hänelle ihan suaraan ettei hänen tarvitse diagnosoida minua.
Juurikin valmistunut ja intoa riittää vissiin vähän liikaakin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sinulla riittää näitä kavereita. Äsken se oli psykiatri. Hänkin oli diagnosoinut sinut.
Niimpä soitin hänelle ja kysyin ohimennen mikä hänen tarkka ammattinimike olikaan.
Nyt voisi vauva mammat lopettaa sen vouhottamisen jooko (:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sinulla riittää näitä kavereita. Äsken se oli psykiatri. Hänkin oli diagnosoinut sinut.
Niimpä soitin hänelle ja kysyin ohimennen mikä hänen tarkka ammattinimike olikaan.
Nyt voisi vauva mammat lopettaa sen vouhottamisen jooko (:
Siis psykiatri ja neuropsykologi ovat kaksi täysin eri asiaa. Massiivinen ero koulutuksessa. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi vauva mammat lopettaa sen vouhottamisen jooko (:Siis psykiatri ja neuropsykologi ovat kaksi täysin eri asiaa. Massiivinen ero koulutuksessa. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.
No minä sitten vissiin olen (:
Miun kaveri on työtön mies. yhessä analysoidaan kaiken maailman jupit. Mie oon myös työtön.
Kysypä siltä miksi psykologin antamaa lausuntoa pidetään voimassa vaikka sen sisällössä valehdellaan, vieläpä tavalla joka kuuluu vain lääkärin (neurologi tai psykiatri) vastuualueeseen .
Samanlaisia kokemuksia. Lukioaikainen kaveri opiskeli psykologiksi ja muuttui todella rasittavaksi. Jos on hänen kanssaan jotain erimielisyyksiä niin ottaa ammattiroolin päälle ja alkaa diagnosoimaan ja leikkimään psykologia "miksi sinusta tuntuu tuolta" jne. Raivostuttava tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä siltä miksi psykologin antamaa lausuntoa pidetään voimassa vaikka sen sisällössä valehdellaan, vieläpä tavalla joka kuuluu vain lääkärin (neurologi tai psykiatri) vastuualueeseen .
Mitne niin pidetään voimassa? Siis hänhän on vain suullisesti kertonut että epäilee? Ei ole mitäö diagnoosia kirjattu tai mitenkään hoidettu?
Yksikään psykologi ei anna diagnooseja ja jokainen psykologi sen myös tietää.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään psykologi ei anna diagnooseja ja jokainen psykologi sen myös tietää.
Ei ole antanut vaan sanonut että kannattaisi käydä puhumassa neuropsykologille noista asiaoista koska epäilee esimerkiski minulle adhd?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitne niin pidetään voimassa? Siis hänhän on vain suullisesti kertonut että epäilee? Ei ole mitäö diagnoosia kirjattu tai mitenkään hoidettu?
Neuropsykologin mukaan on tehty laajat neurologiset tutkimukset jotka osoittavat että xxx:llä ei voi olla adhd:ta. Lääkäri luki tämän diagnoosina. En ole koskaan ollut neurologin tai psykiatrin asiakkaana eikä minulle ole tehty laajoja neurologisia tutkimuksia. Tuon lausunnon takia en pääse edes tutkimuksiin. Olen kolme kertaa tuon jälkeen yrittänyt.
Olen vaatinut tuota lausuntoa poistettvakasi. Minulle ei vastata. THL, AVI ja potilasasiamies eivät suostu näkemään asiassa mitään mätää.
Ärsyttäviä tuollaiset kaverit. Mulla on palomies ystävä ja aina kun yritän sytyttää tupakan tai vaikkapa grilliin tulet, niin kaveri heittää ämpärillisen vettä päälleni.
On hoitoetiikan vastaista analysoida tai tutkia ketään vastoin tämän tahtoa.
Psykologi ei voi antaa diagnoosia.
Jos psykologi tekee diagnoosin hän syyllistyy laittomaan lääkärintoimen harjoittamiseen.