Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sukkahousuja ei enää pidetä?

Vierailija
13.06.2022 |

Jopa uutislukija naiset ilman jne. Suonikohjut näkyy. Ihmeellinen trendi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne etiketit häviävät.

Näin turhat naisia kiusaavat tavat katoavat.

Vierailija
22/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaiset naiset ovat tyylittömiä.

Miksi pitäisi olla tyylikkäämpi kuin sinä 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat aivan älyttömästi käyttökertoihin nähden, välillä saat yksiin hautaisiin kulumaan kolmet kun kiireessä tunget itseäsi niihin.

Yleensä kun puet olet sekunneissa kaikissa vaatteissa, sukkahousut pitää kostuttaa etteivät heti hajoa, kädet on mahdollisesti rasvattava tai käsineet käteen ja sitten olet valmis venyttämään ja vanuttamasn sukkahousuja ja itseäsi. Mahdollisesti ostit liian pienet, jotka jäävät haaroista vajaaksi tai liian isot, jolloin housuosaa riittää ja mietit tarvitaanko tässä rintaliivejä. Molemmat valuvat käytön aikana nilkkoja kohti makkaralle.

Ja sitten unohdit, että ei kannata juoda ja kannattaa käydä pissalla ennen pukemista ettei niitä prkl-keksintöjä tarvitse jumpata päälle jossain srktalon puolen neliön vessakopussa kesken virrenveisuun.

Ainoa paikka siis on viime vuosina ollut tätien 9kpl ja setien/enojen 4kpl, osa vielä kuoppaamatta, hautajaiset, joissa olen sukkahousuja käyttänyt. Pari viikkoa sitten 105v tädin hautajaisissa päätin että siirryn mustiin housuihin hautajaisvaatteet. Ehkä hautajaiset eivät ole sitten enää niin ahdistavia tilaisuuksia.

Vierailija
24/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sukkahousuteollisuus hinnoitteli itsensä ulos ja toisaalta; miksi pitäisi pinnoittaa iho muovilla? Naiset on muutosvoima kohti ekologisuutta.

Käytä toki itse, ap. On kokoja miehillekin.

Vierailija
25/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat, ei ole nätit teidänkään muhkuraiset länkisääret. Sortsit hittoon ja prässihousut jalkaan!

Ja ne muovisandaalit hittoon. Käyttäkää oikeita nauhakenkiä.

Vierailija
26/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännännääääääää eikö naiset ookaan vain mua varten, buuhuuuuuuu 😭

Vierailija
27/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että suklahousut ovat paholaisen keksintö, niiin epämukavat laittaa päälle ja ahdistavat päällä.

Vierailija
28/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesät talvet mekko tai hame päällä (paitsi urheillessa) ja todellakin käytän sukkahousuja! Ihan hirmuhelteellä en niitä pue, mutta sääreni ovatkin silloin ruskettuneet ja ihan nätit.

Yllättävän harvoin saan rikottua sukkahousut niitä pukiessani. Ostan vain tiettyä merkkiä arkeen ja ne ovat kestäviä. Aivan ohuet juhlasukkikset olen silloin tällöin rikkonut kiireessä tai muuten.

Itse taas en yhtään ymmärrä, miksi jotkut haluavat aina pukeutua farkkuihin. Missä on sovittu, että se olisi joku yleinen normaali? Millä perusteella juuri farkut olisivat yleisvaate kaikkialle juhlista työpaikoille? Mekkoon ja sukkahousuihin verrattuna farkut ovat mielestäni kankeat ja epämukavatkin.

Vierailija
29/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rumat jalat. Sukkikset auttaa vähän, jos käytän mekkoa tai hametta.

Vierailija
30/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sukkahousuja vielä käytetään. Mä muuten suosin verkkosukkahousuja. Mulla on myös ihonvärisiä verkkosukkahousuja. Ovat viileämmät kuin tavalliset sukkikset.

Vierailija
31/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ja ainoastaan hienommissa juhlissa. Taidan olla vanhanaikainen, mutta olen silti sitä mieltä että kuuluu juhlapukeutumiseen.

Vierailija
32/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että en nykyisin eläkeläisenä käytä sukkahousuja kesällä kuin muodollista pukeutumista vaativissa tilaisuuksissa.

Piilotan sääreni arkisin väljiin vilpoisiin pitkiin housuihin tai maksimekkoihin.

Vierailija
33/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne sukkahousut helposti mene rikki, jos ne ovat oikeata kokoa ja varpaankynnet ja jalkapohjar ovat hoidetut.

Vierailija
34/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain ja ainoastaan hienommissa juhlissa. Taidan olla vanhanaikainen, mutta olen silti sitä mieltä että kuuluu juhlapukeutumiseen.

Olen samaa mieltä siinä, että juhliin laitetaan hameen tai mekon kanssa (stay up -) sukat tai sukkahousut, vaikka olisi lämmintäkin. Paljaat sääret ovat OK kesäisellä torilla ja ehkä helteellä toimistossakin, mutta hienompaan tilaisuuteen puetaan sukat tai sukkahousut.

Mutta kyllä sukkahousut ovat kelpo asuste arkenakin!

On jännä, miten harvat aikuiset naiset haluavat enää käyttää hametta. Ehkä noissa nuoremmissa taas alkaa olla mekon käyttäjiä.

Kun vein lastani 2000-luvun alkuvuosina päiväkotiin, muistan miten yksi lapsi tuijotti minua suu auki ja kysyi sitten, miksi minulla oli hame. Olin tietysti menossa töihin. Oma lapseni onneksi tointui hämmästyksestä nopeammin ja vastasi: Hame on naisten vaate.

Vierailija
35/36 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä siksi, että varpaankynsien kanssa on ongelmia ja milloin tahansa voi käydä niin, että on pakko ottaa sukka pois ja tehdä toimenpiteitä, jotta kipu varpaassa helpottaa. Olisi liian epäkäytännöllistä, jos joutuisin aina noissa tilanteissa riisumaan housut.

Juu, ja olen käynyt lääkärissä ja jalkahoitajalla monta kertaa, mutta pysyvää apua en ole saanut.

Vierailija
36/36 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina rikki