Huvipuistoranneke lähemmäs 50 ! Sitten vielä hotelli, matkat, ruoat... Lapsiperheen viikonloppureissu Suomessa, hinta lasketaan tuhansissa!
Taidetaan mennä vaan sukulaisen mökille ja säästää lomarahat ulkomaan reissuun ensi kesänä. Eihän näissä hinnoissa ole mitään järkeä.
Kommentit (1480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat on tiukilla, leirintäalue. Miksi kotimaan loman pitäisi olla hotelliloma? Telttailu on kiva kokemus useimmille lapsille myös.
Kaikilla ei ole autoa, ja kunnollinen teltta ja makuupussitkin maksaa. Ja vie tilaa.
Kyllä on hotellihinnat pilvissä, todellakin. Viime kesänä sai sentään tarjoushuoneita 100e. Nyt maksaa jo pienet airbnb-kämpätkin satasen yöltä.
Jos hotelli on 300e/ 2 yötä, eikä edes 1 huoneeseen mahdu kunnolla 4- 5 hengen perhe, tarvitaan 2 huonetta. 600e hotellihuoneet, ja lähes 150e huvipuistorannekkeet 3 lapselle. Siihen päälle 5 hengen ruoat ym. 2vrk ajaksi, niin ollaan tonnin kieppeillä.
No. Tonnilla ei kyllä nelihenkinen perhe mene viikoksi mihinkään ulkomaille. Ei edes viikonlopuksi.
Tämä ei niinkään ole ap:lle, mutta muille hintoja vertaaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää maksaa hotellista? Menkää aamulla huvittelemaan ja illalla kotiin.
Täh? Jostain esim. Rovaniemeltä tai Oulusta Tampereelle tai Helsinkiin, ja meinasit että yöksi kotiin?
Tai vaikka vain Joensuusta tai niiltä kulmilta: Helsinkiin 4 h ILMAN PYSÄHDYKSIÄ, Tampereelle 5 h ILMAN PYSÄHDYKDIÄ. Ja senhän tietää, että lasten kanssa on pidettävä evästauko ja jokaista taatusti pissattaa eri aikaan, joten matkaan voi lisätä + 1 h. Mukava lähteä ajamaan kuudelta, jotta on puolenpäivän tienoilla perillä, päivä ryysiksessä ja metelissä ja sitten virkkuna ajelemaan yöksi kotiin. 😆
Laske sen saman perheen ulkomaanmatkan hinta, jos joutuu matkustamaan lentoasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille on paljon muitakin majoitusvaihtoehtoja kuin hotellit ja monenet niistä edullisempia kuin hotellit.
Mutta jos haluaa majoittua kunnolla ja ladukkaasti Suomi on kyllä poskettoman kallis. On ihan totta että samantasoisen ja samanpituisen loman saa helposti paljon halvemmalla ulkomailta. Lentoineen päivineen.
Laadukasta majoitusta löytyy melko edullisesti. Ruoka on meillä melko kallista joten aamiaisia tai muuta ruokaa niihin ei aina kuulu, joskin sellaisiakin löytyy johon edullisuudesta huolimatta esim. aamiainen sisältyy hintaan. Laadukkaimmin me ollaan majoituttu muualla kuin pieneen hotellihuoneeseen lasten kanssa ahtautuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 hengen perhe, 2 lasta, kohteena Disney World Floridassa:
200 $ yksityinen meno-paluukuljetus lentokentältä (ei enää Disneyn ilmaiskuljetusta saatavilla)
2 550 $ liput viidelle pvä:lle, voi liikkua eri puistojen välillä
3 780 $ 4 yötä Disneyn lomakohteessa
300 $ liput joilla pääsee jonojen ohi laitteisiin koko reissun ajan
950 $ aterioimiseen istualtaan
700 $ välipalat & tuliaiset
8 480 $ yht.
yht. 10 000 $ lentolippujen jälkeen
Itse järkytyin noista hinnoista. Tosin niin kuin aiemmin kirjoitin, olisivat voineet karsia kuluissa. Tämä oli ns. luksusloma. Mutta tuolla hinnalla voi päästä ulkomaille pitkälle ylellisellekin lomalle ja tehdä paljon kaikkea mahtavaa.
Mutta jos suomalaisperheeltä menee tonni Särkän reissuun, niin äkkiä amerikkalaisperheen kymppitonnin maksava 5 pvän loma Disneyssä Floridassa ei kuulostakaan niin hullulle. Asiakkaille tarjottava kokemus kuitenkin Disneyssä on viritetty huippuunsa.
En keksi, miten Särkänniemeen saisi kulutettua tonnia. Jos saa, 10 000 ei riitä samalle perheelle Floridassa.
Lue otsikko. "Lapsiperheen viikonloppureissu", ei "päivä Särkänniemessä".
Huvipuistot voisivat ottaa K-18-teemapäiviä. Mielelläni maksaisin rannekkeesta tupla- tai triplahinnan, jos ei tarvitse kuunnella lasten älämölöä. Teemapäivissä voisi olla myös aikuisille sopivaa ohjelmaa, ruokaa ja juomaa lisänä. Näillä lisärahoilla voisi tarjota muille päiville halvempia perhelippuja.
t. akateeminen lapseton pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kyse rahasta, vaan siitä mitä sen rahan vastineeksi saa.
Ihan on lintsin hinnat sopusoinnussa suuren maailman kanssa.
Ei ollutkaan kyse pelkästää niistä rannekkeiden hinnoista, vaan mitä viikonloppuloma jonka pääkohteena olisi kotimainen huvipuisto tulisi maksamaan. Tonnilla joo saa, mutta eri juttu kannattaako maksaa tonnia muutaman päivän kotimaan lomasta. Mun mielestä ei kyllä kannata. Lapsilleni kustannan kyllä lintsiliput, mutta en pidä sitä minään lomareissuna. Asutaan niin lähellä että hoituu helposti päiväreissuna. Ikinä en matkustaisi niin kaukaa että pitäisi yöpyä hotellissa. Ei vaan ole tarpeeksi kivaa että haluaisin laittaa rahaa sellaiseen. Lomalle lähdetään kyllä ihan muihin maisemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 hengen perhe, 2 lasta, kohteena Disney World Floridassa:
200 $ yksityinen meno-paluukuljetus lentokentältä (ei enää Disneyn ilmaiskuljetusta saatavilla)
2 550 $ liput viidelle pvä:lle, voi liikkua eri puistojen välillä
3 780 $ 4 yötä Disneyn lomakohteessa
300 $ liput joilla pääsee jonojen ohi laitteisiin koko reissun ajan
950 $ aterioimiseen istualtaan
700 $ välipalat & tuliaiset
8 480 $ yht.
yht. 10 000 $ lentolippujen jälkeen
Itse järkytyin noista hinnoista. Tosin niin kuin aiemmin kirjoitin, olisivat voineet karsia kuluissa. Tämä oli ns. luksusloma. Mutta tuolla hinnalla voi päästä ulkomaille pitkälle ylellisellekin lomalle ja tehdä paljon kaikkea mahtavaa.
Mutta jos suomalaisperheeltä menee tonni Särkän reissuun, niin äkkiä amerikkalaisperheen kymppitonnin maksava 5 pvän loma Disneyssä Floridassa ei kuulostakaan niin hullulle. Asiakkaille tarjottava kokemus kuitenkin Disneyssä on viritetty huippuunsa.
En keksi, miten Särkänniemeen saisi kulutettua tonnia. Jos saa, 10 000 ei riitä samalle perheelle Floridassa.
Lue otsikko. "Lapsiperheen viikonloppureissu", ei "päivä Särkänniemessä".
Floridaan ei voi edes tehdä viikonloppureissua, joten valituksesi on turhaa. Pitää vertailla niitä vaihtoehtoja joita on.
Itse vuokraan esim. AirB&B kautta asunnon ja teen itse ruokani tai syön poikkeuksellisesti jotain grilliruokaa tms. kun olen reissussa. Ihan periaate syystä. En maksa 170 yhden hengen huoneesta/yö. Sillä saa vuokrattua jo kolmeksi yöksi kivan asunnon. Pitääkö kaikki olla hotellia ja ravintolaa?? Oma valinta.
Ei meillä ole ollut ongelmia maksaa. Ulkomailla huvipuistot on usein vieläkin kalliimpia. Esim. eurodisneyland todella kallis paikka.
Me emme yövy hotelleissa Suomessa, koska täällä on todella hyvätasoisia b&b-majoituksia ja maatilamajoitusta, retkeilymajoja yms. Omaa vessaa niissä ei ole, mutta meitä ei haittaa käyttää yhteistä vessaa. Ihan eri tasoa kuin monessa muussa maassa. Usein jos saa aamupalan, se on parempi kuin monessa hotellissa, esim. viime kesänä maatilamajoituksessa tuoreita kananmunia suoraan kanalasta, paistettuja vohveleita ja tuoreita mansikoita plus kermavaahtoa.
Tuli mieleen Karkkipäivän Sannin vanha kirjoitus.
"Haluaisin viettää tammikuun lopussa synttäreitäni Lapissa, mutta pääsisin halvemmalla juhlimaan viikoksi Las Vegasiin kuin viikonlopuksi Rovaniemelle."
Lopetin autolla ajon viime vuoden syyskyyn alussa. Ennen meni bensaan 300 euroa kk. Olen säästänyt 3000 euroa ja ne rahat laitamme kesälomareissuun. Olis meillä ollut varaa kesälomaan muutenkin vaikka ei rikkaita ollakkaan. Huvipuistossa on pakko käydä. Otetaan meidän lapsi mukaan ja veljeni lapsi. On se tuhannen euron reissu kuitenkin helsinkiin ja linnanmäelle. Tehdään toinen reissu sitten jonnekkin ei ole vielä päätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat on tiukilla, leirintäalue. Miksi kotimaan loman pitäisi olla hotelliloma? Telttailu on kiva kokemus useimmille lapsille myös.
Kaikilla ei ole autoa, ja kunnollinen teltta ja makuupussitkin maksaa. Ja vie tilaa.
Kyllä on hotellihinnat pilvissä, todellakin. Viime kesänä sai sentään tarjoushuoneita 100e. Nyt maksaa jo pienet airbnb-kämpätkin satasen yöltä.
Jos hotelli on 300e/ 2 yötä, eikä edes 1 huoneeseen mahdu kunnolla 4- 5 hengen perhe, tarvitaan 2 huonetta. 600e hotellihuoneet, ja lähes 150e huvipuistorannekkeet 3 lapselle. Siihen päälle 5 hengen ruoat ym. 2vrk ajaksi, niin ollaan tonnin kieppeillä.
No. Tonnilla ei kyllä nelihenkinen perhe mene viikoksi mihinkään ulkomaille. Ei edes viikonlopuksi.
Menee kun etsii edullisen matkan. Minä olen tehnyt monta matkaa edullisesti kun etsin netistä itse lennot ja hotellin. Enkä majoitu edes missään murjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille on paljon muitakin majoitusvaihtoehtoja kuin hotellit ja monenet niistä edullisempia kuin hotellit.
Mutta jos haluaa majoittua kunnolla ja ladukkaasti Suomi on kyllä poskettoman kallis. On ihan totta että samantasoisen ja samanpituisen loman saa helposti paljon halvemmalla ulkomailta. Lentoineen päivineen.
Laadukasta majoitusta löytyy melko edullisesti. Ruoka on meillä melko kallista joten aamiaisia tai muuta ruokaa niihin ei aina kuulu, joskin sellaisiakin löytyy johon edullisuudesta huolimatta esim. aamiainen sisältyy hintaan. Laadukkaimmin me ollaan majoituttu muualla kuin pieneen hotellihuoneeseen lasten kanssa ahtautuen.
Me vuokrattiin viime kesänä aika hulppea järvenrantamökki. Hinta oli vähän alle 2000. Ihan ok joo, mutta oli niin kylmää ja tuulista että rahan tuhlausta lopultakin. Koronan takia poikkeuksellisesti oltiin Suomessa koko kesä.
Ei se nyt ihan tuhansia maksa, mutta hieman alle tuhat voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee kun etsii edullisen matkan. Minä olen tehnyt monta matkaa edullisesti kun etsin netistä itse lennot ja hotellin. Enkä majoitu edes missään murjuissa.
Kyllä sinä varmaan oletkin tehnyt. Mutta nyt puhuttiin kokonaisesta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistot voisivat ottaa K-18-teemapäiviä. Mielelläni maksaisin rannekkeesta tupla- tai triplahinnan, jos ei tarvitse kuunnella lasten älämölöä. Teemapäivissä voisi olla myös aikuisille sopivaa ohjelmaa, ruokaa ja juomaa lisänä. Näillä lisärahoilla voisi tarjota muille päiville halvempia perhelippuja.
t. akateeminen lapseton pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä
Meinaat että olisi kannattavaa? Lasten juttujahan noi on. Kuka aikuinen muka valitsisi ihan omasta toiveestaan huvipuiston kohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä varmaan oletkin tehnyt. Mutta nyt puhuttiin kokonaisesta perheestä.
Helposti saa perheellekin viikonloppureissun ulkomaille tonnilla.
Lomailen sekä että. Mutta ymmärrän kyllä hyvin mistä Suomessa maksan tai ulkomailla olen maksamatta. Tähän peilaten en kehtaisi valittaa Suomen hintatasosta.