Huvipuistoranneke lähemmäs 50 ! Sitten vielä hotelli, matkat, ruoat... Lapsiperheen viikonloppureissu Suomessa, hinta lasketaan tuhansissa!
Taidetaan mennä vaan sukulaisen mökille ja säästää lomarahat ulkomaan reissuun ensi kesänä. Eihän näissä hinnoissa ole mitään järkeä.
Kommentit (1480)
Serkku menee ensi kuussa naimisiin.
Varattiin tammikuussa 4 yötä hotellista.
Mennään Linnanmäelle, Sealifeen, stadikalle ja päivämatka Tallinnaan. Häiden lisäksi.
Vaatteet ostin jo pari v sitten kirppikseltä, kun löysin nätin, mies laittaa vanhan pukunsa ja lasten vaatteet tulee lainaksi serkuilta.
Häät loppuu la yönä ja laiva lähtee su aamuna klo 9. Äänestettiin ja päätettiin näin tehdään.
Otettiin paluuseen hytti, kun lähdetään ajamaan kotia kohti laivalta.
Lahjaksi annetaan rahaa. Keväällä tein ylitöitä. Sain kuitattua kaikki kulut siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää hankkia iso lapsikatras jos ei ole rahaa?
No niinpä. Itsellä ei ole yhtäkään mukulaa, kun jo 22 vuotta sitten kaukoviisaasti totesin, ettei tähän maailmaan kannata mitään lapsia tehdä. Ihan oikeassa olin silloin. Silloinen hintojen kalleus oli vain hyttysen ininää ja karvanoppien heiluntaa nykyhetkeen verrattuna, saati tulevaisuutta kohti katsottuna. Mitähän mikäkin mahtaa maksaa joskus 2044, kun tästä mennään se toinen 22 vuotta eteenpäin? Mä en ole silloin välttämättä enää edes elävien kirjoissa, mutta eipä sillä niin väliä, kun tästä maailmasta on tullut tämmönen helvetin tivoli. Semmoiset sirkushuvit, ettei ikinä arvaa, mitä pellet seuraavaksi keksii. 🤡
Aivan. Jos haluaa päästä halvalla kesälomamatkasta, Norja siinä ensimmäiseksi mieleen tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voivat olla ryyppäämättä ja tupakoimatta koko vuoden ja niillä rahoilla matkustaa jo mukavasti. Ihme valitusta. Pitikö ne tenavat tehdä?
Älä yleistä omaa päihteidenkäyttöäsi normaaleihin ihmisiin.
Huvipuistojen suurin ongelma on ala-arvoinen hinta-laatusuhde.
Yhtä koronakesää lukuunottamatta ollaan joka kesä käyty joko lintsillä, särkänniemessä tai kerran powerparkissa mutta viime kesänä jopa pari nuorinta ilmoitti että nää on niin nähty.
Minulla ei ole ongelmaa maksaa viisihenkisen perheen huvipuistopäivää Suomessa mutta minulla ei myöskään ole vaikeuksia maksaa hieman enemmän jos rahalle saa vastinettakin.
Kun lapsille ehdotta viikonloppua Särkänniemessä tai melkein samaan hintaan viikonloppua Lontoossa (tarjouslennoilla) niin edes 10vuotias ei mieti hetkeäkään tampereen vatkaimia.
Nyt on kyllä kaukaa haettu toi Lontoo. Reissaaminen maksaa ihan älyttömästi nyt kesällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa se mökki jo. Yhtä hyvin olisin voinut kirjoittaa, että mennään sitten rannalle uimaan ja jäätelökioskille.
ApMikä on ongelma? Jos ei ole rahaa huvipuistoon, niin sitten täytyy tehdä jotain muuta. Sellaista se on.
AP:LLA ON VARAA MENNÄ SINNE HUVIPUISTOON MUTTA HÄN EI HALUA, KOSKA EI PIDÄ SITÄ SEN ARVOISENA!!! Miten voi ollaniin vaikea ymmärtää!?
Mistä tiedät että hänellä on varaa, oletko hänen äitinsä? Taitaa olla vain tavallinen köyhää jolla ei yksinkertaisesti ole varaa...
No kun ap on jo MONTA kertaa kertonut että varaa kyllä on. Hän on budjetoinut lomaa. 5000 euroa mutta ei pidä kotimaan viikonloppureissua huvipuistokäynteineen sen arvoisena että haluaisi maksaa siitä lähemmäs tonnin. Enkä pidä minäkään!
Perheen kanssa päiväreissu, ja kun lapset isompia voivat käydä kavereiden kanssa tai niin, että yksi kaveriporukan vanhemmista lähtee käyttämään. Ei ole myöskään välttämätöntä ottaa ranneketta kaikille. Aikuiset voivat mennä esim. Lintsille vain oleskelemaan, lapsille sitten rannekkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voivat olla ryyppäämättä ja tupakoimatta koko vuoden ja niillä rahoilla matkustaa jo mukavasti. Ihme valitusta. Pitikö ne tenavat tehdä?
Älä yleistä omaa päihteidenkäyttöäsi normaaleihin ihmisiin.
Huvipuistojen suurin ongelma on ala-arvoinen hinta-laatusuhde.
Yhtä koronakesää lukuunottamatta ollaan joka kesä käyty joko lintsillä, särkänniemessä tai kerran powerparkissa mutta viime kesänä jopa pari nuorinta ilmoitti että nää on niin nähty.
Minulla ei ole ongelmaa maksaa viisihenkisen perheen huvipuistopäivää Suomessa mutta minulla ei myöskään ole vaikeuksia maksaa hieman enemmän jos rahalle saa vastinettakin.
Kun lapsille ehdotta viikonloppua Särkänniemessä tai melkein samaan hintaan viikonloppua Lontoossa (tarjouslennoilla) niin edes 10vuotias ei mieti hetkeäkään tampereen vatkaimia.
Nyt on kyllä kaukaa haettu toi Lontoo. Reissaaminen maksaa ihan älyttömästi nyt kesällä
EI nyt niin kallista. Jos kerran viikonloppureissusta puhutaan, niin juuri katsoin että 8-11.7 saisi suorat lennot Lontooseen hintaan 120 euroa meno-paluu. Ehkä se jonkun mielestä on sitten kallista. Samaan hintaan saa kyllä pidemmänkin matkan, mutta jos nyt muutaman yön reissusta puhutaan niin tuo on esimerkki. Halpoja hotelleja nyt aina löytyy.
Juu. Suunnittelin itsekkin kivoja automatkoja kesäksi sinne tänne, jää tekemättä. Ihan periaatteesta en maksa näitä bensa hintoja vaikka rahaa olisi. Pari työkaveriakin on perunut matkailuautonsa vuokrauksen samasta syystä. Suomen matkailua kuritetaan aikalailla. Se on kyllä harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää maksaa hotellista? Menkää aamulla huvittelemaan ja illalla kotiin.
Täh? Jostain esim. Rovaniemeltä tai Oulusta Tampereelle tai Helsinkiin, ja meinasit että yöksi kotiin?
Pienin kulu se ranneke edelleenkin on tässä. Oli se sitten kakskymppia tai viiskymppiä. Jos sun talous kaatuu parin kympin hintaeroon, et sä kyllä mihinkään ulkomaillekaan lähde
Suhteessa kallein perheemme loma on ollut 4 vrk Saariselällä. Lentäen mentiin (ei haluttu ajamaan sellaista matkaa yhteensoittoon) . Sillä hinnalla olisi käynyt itse lennot ja hotellit buukaten jossain etelän lomalla 10 vrk. Kaikki oheispalvelut ja ruoka järkyttävän kalliita. Jopa skibussin kyyti jota tarvittiin kerran (matka n. 3 minuuttia) maksoi 5/lätt, siis 20 euroa. Kaikinensa taisi olla n. 5000 euroa. Ei enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Jostain esim. Rovaniemeltä tai Oulusta Tampereelle tai Helsinkiin, ja meinasit että yöksi kotiin?
Pienin kulu se ranneke edelleenkin on tässä. Oli se sitten kakskymppia tai viiskymppiä. Jos sun talous kaatuu parin kympin hintaeroon, et sä kyllä mihinkään ulkomaillekaan lähde
Ostatko sä mitä tahansa jos sulla on siihen rahaa? Yleensä mietitään myös onko se ostettu tuote tai palvelu kyseisen summan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama on konsertin, teatterin, museon, laivamatkojen suhteen. Onko tasa arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa kallein perheemme loma on ollut 4 vrk Saariselällä. Lentäen mentiin (ei haluttu ajamaan sellaista matkaa yhteensoittoon) . Sillä hinnalla olisi käynyt itse lennot ja hotellit buukaten jossain etelän lomalla 10 vrk. Kaikki oheispalvelut ja ruoka järkyttävän kalliita. Jopa skibussin kyyti jota tarvittiin kerran (matka n. 3 minuuttia) maksoi 5/lätt, siis 20 euroa. Kaikinensa taisi olla n. 5000 euroa. Ei enää koskaan.
Vertailun vuoksi viikko Italiassa neljältä 2800 euroa lennot+hotellit. Lennot todella edulliset koska Norskin pisteitä käytettävissä.
Minua aina ihmetyttää nämä laskelmat, että viikko Italiassa maksoi niin ja niin paljon ja ilmoitetaan lennot ja hotelli. Laskekaa siihen samalla, mitä maksaa ruoka ja pääsyliput.
Ei se sielläkään ole ilmaista tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Jos haluaa päästä halvalla kesälomamatkasta, Norja siinä ensimmäiseksi mieleen tuleekin.
Me mennään Norjaa kesällä. Se on 1, 2, 3 aivan meidän kolmas Norjan reissu tänä vuonna 2022. Norjassa on mahtava luonto. Norja on luonnon huvipuisto.
Miksi yleensä on pakko joka lomalla käydä jossain? Miksei voi vaan olla kotona? Itse pääsin pienen kotipaikkakunnan ulkopuolelle ekan kerran 6. luokan luokkaretkellä. Kaikki kesä- joulu -ja hiihtolomat meni kotona, kun ei yksinkertaisesti ollut varaa mihinkään mennä eikä oikein mahdollisuuttakaan, kun asuin iäkkäiden isovanhempieni luona. Suurimman osan ajasta leikin yksikseni ulkona. Kesällä äidin siskon perhe kävi muutaman päivän meillä ja silloin oli kavereita. Silti koen, että mulla oli onnellinen lapsuus.
En ole edelleenkään käynyt Ruotsin - ja Tallinnan laivoja pidemmällä, enkä edelleenkään kaihoa etelään tms.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kun katsoit tarjouslennot ja hotellit ajoissa kuten nämä lintsin reissun suunnittelijat, pääset Lontooseen viikonlopuksi käytännössä samaan hintaan kuin viet perheen parin yön viikonloppureissulle Helsinkiin ja käytät yhden päivän lintsillä.
Antaa hiukan perspektiiviä miten järjettömän hintaista Suomessa lomailu ylipäätään ja huvipuistot erityisesti ovat.
Kuka enää haluaa matkailla Suomessa kun bensan hinta on pilvissä?
Saat sentään lomarahaa ja iniset ap. Totta kuitenkin, että törkeän kallista kaikki.
Oma valinta. Voi valita, lähteekö tuntikausia ajamaan johonkin huitsinnevadan rahastuspaikkaan, jossa se oikea anti on pettymys.
Tai ehkä veisitkin lapsesi ihan lähistölle, kotieläinpaikkaan, hevostallille, marjatilalle keräämään itse omat mansikat, omaan lähimetsään, josta nyt ainakin mustikkaa löytyy.