Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko meidän suunnitellut häät liian nopeasti synnytyksen jälkeen?

Vierailija
15.10.2006 |

Olimme sopineet tässä jo, että ensi keänä mennään naimisiin. Päiväkin suunniteltu. Sitten huomattiin, että ootetaan toista lasta, joka syntyy, jos kaikki hyvin menee *koputtaa puuta* tuossa keväällä.

Eli synnytyksestä n. 3kk olisi häät. Onko liian aikaisin? Entä jos siirrämme edes kuukaudella eteenpäin? Mietityttää imetys, kun esikoista imetin ihan täysillä 9 kk.

Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsen ristiäiset 2½ kk synnytyksen jälkeen ja siinäkin oli kestämistä. Oltiin mietitty että meidän oltais vihitty siinä samalla mut ei totisesti jaksanut sitten siihen enää panostaa. Häät pidettiinkin sitten paljon myöhemmin, kun lapsi oli 2½vuotta.

Sinuna siirtäisin häät. Mutta jos sulla vanhemmat tai tulevat appivanhemmat tai joku muu, pystyis sitten auttelemaan vauvan hoidon kanssa häissä, niin kait ne sitten pystyis pitämään. En tiedä.. itse en siis pitäisi noin pian.

Onnea raskauden ja tulevien häiden johdosta! :)

Vierailija
22/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin hävettäis olla sellaisessa liitossa, mistä sukulaiset ja tutut arvais, että se on pakkoavioliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot hörhelöhäät vai se, että menette naimisiin ja lupaudutte toisillenne.

Tosin vauvaa ei voine jättää minnekään hääyöksi?

Vierailija
24/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuota puppua on minulle turha syöttää. Moni nainen taitaa salaa jättää pillerit syömättä, että tulis raskaaksi ja sais siten sidottua miehen itseensä kun mies ei olisi muuten halukas naimisiin.

Vierailija
25/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillua on annettu jo ennen hääyötä.

Vierailija
26/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä on ihan hööpä keskustelu, eipä maksaisi vaivaa tähän kirjoitella.

Itsepä sen kukin tietää, miten liitossansa voidaan. Meillä ainakin ollaan onnellisia, vaikka naimisiin menimmekin vasta ensimmäisen lapsen synnyttyä. Nyt lapsia jo useampi, ja ihan on mies sitä kyllä halunnut (jopa enemmän kuin minä).

Vierailija
27/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen en voi ymmärtää tätä nykyajan tyyliä, että tehdään kokeeksi pari lasta ja katsotaan, mitä siitä tulee. Jos tuntuu hyvältä niin sitten voidaan sitoutua.

Vierailija
28/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.....

Vierailija
29/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen ei halua naimisiin!

Meillä ainakin nimenomaan minä olin tosin pitkään sitä mieltä, että en halua naimisiin, enkä lapsia.

Ihan uskomattoman vanhakantaisia juttuja nämä höpinät jostain pakkoavioliitoista jne.

Vierailija
30/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi olisi kyse vain miehen sitoutumisesta?! En tajua tätä argumentointia lainkaan. Meillä on lasten hankinta ollut yhteinen päätös (ja myös lasten hoidosta on huolehdittu yhdessä), kuten myös naimisiinmeno aikoinaan. Ajoitukseen vaikuttivat rahalliset seikat, muutto + työkuviot. Menimme siis naimisiin meille parhaiten soveltuvana ajankohtana, joka sattui olemaan esikoisen syntymän jälkeen. En tajua, mikä tässä (näköjään) joitain muita ihmisiä niin vaivaa?

Vierailija
31/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia v.... idiotteja näihin viesteihin vastaakaan!!!

Meidän ei tarvi selitellä kenellekään sitä jos lapsia on ennen häitä tai vasta sitten häiden jälkeen.

Olen pahoillani niiden kurjien onnettomien takia, joiden suku on niin idioottimaista, että on sitä mieltä, että kun lapset on tehty ensin, niin se on pakkoavioliitto ja miehen saalistaminen pakko-suhteeseen. ONNEKSI oma ja miehen suku on aivan eri maata!

Ja se, että niitä lapsia tulee, EI JOILLEKIN OLE ITSESTÄÄN SELVYYS!!! Voi olla vuosienkin operaatio ja henkisesti raskas asia. Miettisitte myös sitä, ennen kuin alatte puhumaan " ehkäisyn jättämisestä pois salaa mieheltä" ja näin PAKOTTAMISESTA naimisiin. Voi niitä teidän mies-raukkoja, taidatte itse niin tehdä.

Tai siitä, etteikö mies suostunut kosimaan aikaisemmin. Hoh-hoijaa! Ollaan oltu kihloissa useampi vuosi ja se on ollut meille lupaus naimisiinmenosta, KUNHAN aika on sopiva. Ei sen mukaan, mikä on lasten lukumäärä. Sen onneksi ymmärtää meidän suku ja ystävät.

Kiitos oikein paljon kaikille niille, jotka ovat antaneet asiallisen kommenttinsa, muille sanon, että voi, voi teitä raukkoja!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän