Onko se totta, että kuollut ihminen muka näkee omat hautajaisensa
eli on siellä läsnä jossain katonrajassa katselemassa?
Kommentit (160)
Ei ole. Se on siellä arkussa se ruumis.
Näistähän on ollut juttua, samoin kuin ruumiista irtautumisistakin jonkun leikkauksen yhteydessä ja takaisin palaamisesta.
Kukaan ei voi tietää. Jos joku väittää tietävänsä että näin ei ole, onko hän siis kuollut ja palannut kertomaan ettei nähnytkään hautajaisiaan? Sama tietysti kääntäen.
Jaa-a, eipä ole kukaan tullut takaisin kertomaan.
Riippuu haluaako mennä sinne. Moni menee sinne. Mutta varmasti voi olla sellainen, joka ei halua mennä omiinsa.
Sielu lähtee kuolinhetkellä pois, eikä voi enää palata maailmaan.
Jos olet uskossa Jeesukseen, sielu menee taivaaseen. Jos ei sielu menee tuonelaan. Tuomiopäivänä
tulee lopullinen tuomio.
Toivottavasti ei. Kauan läheisen hautajaisten jälkeen hånen jäämistöstään löytyi paperi, jossa hän toivoi tulevansa haudatuksi toiselle hautausmaalle kuin missä hautajaiset pidettiin.
Jos itse kuolisit ja saisit mennä katsomaan omia hautajaisiasi, kattoisit siellä kuinka monta surijaa on ja mitähän ne mahtavat puhua ja minkälaiset kukkalaitteet ovat tuoneet. Itse en kyllä haluaisi olla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei. Kauan läheisen hautajaisten jälkeen hånen jäämistöstään löytyi paperi, jossa hän toivoi tulevansa haudatuksi toiselle hautausmaalle kuin missä hautajaiset pidettiin.
Älä suotta sitä murehdi. En ole mikään pikkusielu.
Vierailija kirjoitti:
Sielu lähtee kuolinhetkellä pois, eikä voi enää palata maailmaan.
Jos olet uskossa Jeesukseen, sielu menee taivaaseen. Jos ei sielu menee tuonelaan. Tuomiopäivänä
tulee lopullinen tuomio.
Sama kirjoittaja lisää vielä; esim jos sydän on pysähtynyt ja ihminen on kuollut mutta elvytetään, silloin toki sielu palaa takaisin ruumiseen.
Mutta jos ihminen on lopullisesti kuollut, ei sielu tulee takaisin maailmaan.
Mitä jos kuollut läheinen olikin uskovainen, mutta kuollessaan alkoholin vaikutuksen alainen, katsooko Jumala sellaista hyvällä?
Vierailija kirjoitti:
Näistähän on ollut juttua, samoin kuin ruumiista irtautumisistakin jonkun leikkauksen yhteydessä ja takaisin palaamisesta.
Onko joku hautajaisten jälkeenkin vielä kertonut?
Jos uskot niin. Se on sulle totta . Minä en usko siihen.