Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko autisteilla yleisestikin vaikeuksia päästä asioista yli?

Vierailija
11.06.2022 |

Lienen hieman autisti ja tuntuu että vanhat jutut palaa jatkuvasti mieleen ja niitä on joku ihme pakko kelata ja kirota. Välillä tuntuu että tulen hulluksi. Kunpa ne saisi jotenkin vaan deletoitua mielestä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eikä se koske pelkästään traumaattisia asioita, vaan ihan mukaviakin.

Samoin siirtyminen tekemisestä toiseen.

Vierailija
22/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. T: Autisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Minun työelämässä hyvin menestynyt DI-veljeni (Asperger) vihaa yhä koulukiusaajiaan niin paljon, että siinä ei ole mitään järkeä. Muistaa heidät jokaisen nimeltä, ja nauttii kaikesta pahasta joka heitä elämässä kohtaa avoimesti (sekä toivoo heille myös pahaa).

Mun mies on autisti ja juuri tuollainen. Kaikki on mustavalkoista, ihmiset on joko hyviä tai pahoja.

Tällä palstalla varmaan kilttejä ja jänniä.

Vierailija
24/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo eroaa epävakaasta? Niilläkin splittaamista

Vierailija
25/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä onkohan sellainen päämäärättömyyskin normaalia autisteilla? Ikäänkuin ei omaa elämänsuunnitelmaa tai haluja olisi ja jonkun pitäisi aina olla näyttämässä suuntaa, ettei vaan jää ajelehtimaan ja asioita kelailemaan.

Vierailija
26/36 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani minun on hankala päästä yli omista virheistäni ja noloista tilanteista.

Juttelin vähän samansuuntaisesta aiheesta työkaverin kanssa, jolla on myös asperger (hän on mies, minä nainen) ja todettiin että me muistetaan kaikki ikävät tilanteet paremmin kuin ihmiset keskimäärin. Hän painotti omien mokien lisäksi tilanteita, joissa hänelle on tehty jotain, ja vakuutti että on asioita, joita hän ei ikinä anna anteeksi eikä edes halua antaa. En toki kysynyt mitä nämä asiat ovat, hän käy kuulemma terapiassa ja on toivottavasti pystynyt käsittelemään niitä joko siellä tai perheensä kanssa.

Vierailija
27/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä onkohan sellainen päämäärättömyyskin normaalia autisteilla? Ikäänkuin ei omaa elämänsuunnitelmaa tai haluja olisi ja jonkun pitäisi aina olla näyttämässä suuntaa, ettei vaan jää ajelehtimaan ja asioita kelailemaan.

Nyt tuntuu, että analysoit omasta kuplastasi. Elämänsuunnitelmaa tai tavoitteita ei ole, koska ne ovat turhia ja tuuleen huutamista, (jokainen ne menettää), mutta vielä vähemmän haluan ketään ohjastamaan tai kertomaan mitä pitäisi olla/tehdä/elää. Siinä vaiheessa häivyn takuuvarmasti.

Vierailija
28/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole diagnoosia, mutta piirteitä kyllä ja tunnistan hyvin tuon menneisiin takertumisen. Onneksi löysin täsmälääkkeen tuohon vaivaan (psilosybiini).

Taikasienet 😍

mistä löysit ja mihin vuodenaikaan?

Vierailija
29/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuntuu, että analysoit omasta kuplastasi. Elämänsuunnitelmaa tai tavoitteita ei ole, koska ne ovat turhia ja tuuleen huutamista, (jokainen ne menettää), mutta vielä vähemmän haluan ketään ohjastamaan tai kertomaan mitä pitäisi olla/tehdä/elää. Siinä vaiheessa häivyn takuuvarmasti.

Jos on kova halu tehdä asioita,mutta ei tiedä mitä,  niin mitä siinä voi tehdä  itse yksin oikein? Ja kyllähän siinä voi auttaa ammattilaiset,toivottavasti,ainakin jotain suuntaa antamalla ,neuvoja yms.

Vierailija
30/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole diagnoosia, mutta piirteitä kyllä ja tunnistan hyvin tuon menneisiin takertumisen. Onneksi löysin täsmälääkkeen tuohon vaivaan (psilosybiini).

Taikasienet 😍

mistä löysit ja mihin vuodenaikaan?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suippumadonlakki

Vierailija
31/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Minun työelämässä hyvin menestynyt DI-veljeni (Asperger) vihaa yhä koulukiusaajiaan niin paljon, että siinä ei ole mitään järkeä. Muistaa heidät jokaisen nimeltä, ja nauttii kaikesta pahasta joka heitä elämässä kohtaa avoimesti (sekä toivoo heille myös pahaa).

Voimakaskaan koulukiusaajien vihaaminen vuosienkin jälkeen ei ole järjetöntä. On ihan ookoo iloita, jos heillä menee huonosti.

Vierailija
32/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimakaskaan koulukiusaajien vihaaminen vuosienkin jälkeen ei ole järjetöntä. On ihan ookoo iloita, jos heillä menee huonosti.

Samaa mieltä. Noin ylipäätään kiusaajien vihaaminen ja heille kärsimyksen toivominen on _normaalia_. Anteeksianto on ihan täyttä scheissea ja lässytystä.

Vierailija
33/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kyllä vaikeuksia päästä asioista yli, enkä ole autisti.

Vierailija
34/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan se hyvä olla edes joku ammatti että saa rahaa elämiseen, edes sen verran suunnitelmaa jotenkin.

Vierailija
35/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani minun on hankala päästä yli omista virheistäni ja noloista tilanteista.

Juttelin vähän samansuuntaisesta aiheesta työkaverin kanssa, jolla on myös asperger (hän on mies, minä nainen) ja todettiin että me muistetaan kaikki ikävät tilanteet paremmin kuin ihmiset keskimäärin. Hän painotti omien mokien lisäksi tilanteita, joissa hänelle on tehty jotain, ja vakuutti että on asioita, joita hän ei ikinä anna anteeksi eikä edes halua antaa. En toki kysynyt mitä nämä asiat ovat, hän käy kuulemma terapiassa ja on toivottavasti pystynyt käsittelemään niitä joko siellä tai perheensä kanssa.

Mulla sama, muistan yhä typeriä lauseita ja noloja tekoja mitä olen tehnyt. En saa niitä pois mielestä. Ärsyttävää. Nämä jutut kuitenkin tapahtuneet vuosikymmeniä sitten.

N48

Vierailija
36/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan se hyvä olla edes joku ammatti että saa rahaa elämiseen, edes sen verran suunnitelmaa jotenkin.

Ammatti ei takaa mitään. Minulla on kolme tutkinto, kaksi niistä korkeakoulututkintoa. Työkyky uupuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi