Miksi naiset vaativat miehiltä enemmän kuin itsekään ovat?
Miehiseltä kannalta on mielenkiintoista, kuinka monet naiset ovat sitä mieltä, että miehen on oltava korkeasti koulutettu, vähintään päällikkötason duunissa, auto ja asunnot kysellään ja kun ne on hyvät, innostutaan. Kun kyselee samoja asioita naisilta, käykin ilmi, että kummoistakaan koulutusta ei ole, työ on jotakin matalapalkka-alan asiakaspalvelua ja muussakaan ei ole kehumista. Myöskään ns. asiallisempi keskustelu ei suju, kun naiset ei oikein hallitse termejä ja aihepiirejä, joita kuitenkin mieheltä vaativat.
Miksi ihmeessä monet naiset vaativat miehiltä sellaista, johon eivät itse kykene kuitenkaan antamaan vastinetta? Miksi korkeasti koulutettu, hyvässä ammatillisessa asemassa oleva, toimeentuleva mies olisi kiinnostunut aivan toisenlaisesta naisesta? Samaan aikaan naiset rutisevat, kuinka miestä ei tahdo löytyä - löytyisi varmaan helpommin, kun olisi realistisempi siinä mitä yrittää ja mihin resurssit riittää.
Selitykseksi ei kelpaa naisten hyvännäköisyys, mukavuus jne, koska insinööri, ktm tai arkkitehti on vähintään yhtä todennäköisesti hyvännäköinen ja mukava ja lisäksi fiksukin.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tyytyy erittäin usein itseään huonompaan, koska haluaa naisen keskittyvän reprodutioon eli lasten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Esim. insinööri-sairaanhoitaja-parit syntyvät juuri näin. Kun itse opiskelin, teekkarit järjestivät erityisiä bileitäkin hoitsuopiskelijoille, koska halusivat näitä nättejä hoivataitoisia tyttöjä lastensa äideiksi.
Juuri näin! Ja sitten itketään ja ihmetellään, miksi se akka vaan kasvattaa kotona isoa persettä ja kärttää sitä viidettä rakkauspakkausta, ja itse nääntyy siihen perheen elättämisen taakkaan.
Ottakaa miehet niitä fiksuja, työtätekeviä naisia ja olkaa itse valmiita kantamaan osanne lastenhoidon taakasta, niin voisinpa sanoa että perheet voivat kokonaisuutena paljon paremmin.
Kirjoittaja on oman käsityksensä mukaan itse "fiksu, työtätekevä nainen" tai sitten hän anoppikandidaatti, jonka tytär ei yrityksistä huolimatta ole onnistunut pääsemään naimisiin. Miksi pitää haukkua muita naisia sanoilla "akka ja iso läskiperse". Hoivataitoiset tytötkään eivät tunnu saavan arvostusta lisäätymisvimmansa takia. Miksi ei riitä, että olette itse menestyneet elämässä, miksi käytte vähemmän menestyneiden naisten kimppuun? Mistä te olette katkeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta, varmaan taustalla vanhanaikaiset tottumukset siitä, että naisen ei tarvitse olla niin menestynyt tai ei käy töissä.
Moni mieshän nimenomaan haluaa itseään alemmin koulutetun, koska korkeammin koulutetut naiset ovat joillekin jonkin sortin uhka.
Tulee pitkälti mieleen joku Sofia Belorf yms. tästä aiheesta.
Palstavänkääjä neuvoo aloittajaa hankkimaan elämänkokemusta erilaisista naisista ensin, ettei tule tehtyä samoja virheitä kuin itse. En oikein ymmärrä sitä, että naisella pitäisi olla statusta, se saattaa olla hankala yhtälö, enkä ymmärrä ollenkaan ajatusta, että etsitään naista perheen elättäjäksi, sehän on sun hommasi. Kannattaa vielä tapailla naisia sillä lailla, että saa kokemuksia erilaisista persoonista eikä mennä naiskauneuden perässä yksin kuin setä meni. Ei satu niin pahasti ja saattaa onnistua paremmin. Hyvä, sopuisa yhteiselo on tärkeämpää kuin ulkonäkö ja status.
Tää on kuitenkin kakspiippuinen juttu. Toisaalta se korkeakoulutettu päällikkö ymmärtää pitkät työpäivät, työreissut, työstressin jne. (hänellä saattaa olla niitä itselläänkin, ja silloin miehen hoidettava koti ja lapset, eli vuorovedoin). Olen kuullut, että matalammin koulutetuille naisille olisi monesti ongelma, jos miehellä vaikka työreissuja.
Kyse on enemmänkin siitä, että molempien tulee kunnioittaa toisiaan ja molemmilla täytyy olla tunne, että on kunnioitettu. Tämä kokemukseni mukaan voi olla se haaste päällikkönaisten kanssa olevilla miehillä, että heidän miehisyytensä ei aina riitä. Kai siinä naisena pitäisi vain muistaa riittävästi pönkittää sitä miestä, ettei elämästä tulisi sellaista valtataistelua. Lapsiarjessa väsyneenä ja katkerana se ei vaan ole niin helppoa.
t. eronnut päällikkönainen (lapsiluku täynnä, että jos jatkossa ottaisin jonkun miehen, ei tuo pikkulapsiarki enää tulisi ongelmaksi :) )
Ehdottomasti kunnioitus on tärkeää. Itsellä meni pitkässä parisuhteessa jotenkin kompassi ihan sekaisin, ja tein jotain virheitä kommunikaatiossa aggressivisesti, kun lopulta mies on kuitenkin mies. Entinen puolisoni oli tosi kova mimmi, mutta hän piti sisällään jotain juttuja vuosikymmenen. On todella vaikeaa olla uranaisen kanssa, jos itse pitäisi uraa pitää säästöliekillä, sopeutua ja passata. Jälkikäteen ajateltuna joustelin tosi paljon omasta urakehityksestä lasten eteen, ja mun mielestä oot ihan oikeassa, että me miehet jotenkin tarvitaan sitä pönkitystä luontaisesti, on hemmetin vaikea jotenkin asemoida itseään vässykkärooliin, joka on tarjolla. Miehisyyden riittäminen kuulostaa hemmetin pahalta jo otsikkotasolla. Ei sellaisia pitäs joutua miettimään yhtään, jos homma toimii.
Nyt on eri kuvio, selkeästi johtajarooli, enkä muuhun suostu. Hyvää kesää sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätät käyttää tänkin viikonlopun täällä?
Tulosi eivät taivu Kosovon/Bulgarian hintatasoon.
Aika säälittävää.Todistit juuri "ylevällä" argumentaatiollasi otsikon väittämät todeksi.
Minkä? Syrjäytynyt ei saa naista?
Viikkokaupalla jauhatte ettei tienaavat TAI köyhät miehet kelpaa. Kumpikaan ei sit ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tyytyy erittäin usein itseään huonompaan, koska haluaa naisen keskittyvän reprodutioon eli lasten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Esim. insinööri-sairaanhoitaja-parit syntyvät juuri näin. Kun itse opiskelin, teekkarit järjestivät erityisiä bileitäkin hoitsuopiskelijoille, koska halusivat näitä nättejä hoivataitoisia tyttöjä lastensa äideiksi.
Nättejä hoivataitoisia on myös teekkareissa. Lisäksi tekevät oman osuutensa perheen elatuksesta ja voivat samaistua miehen työmäärään.
tai vaihtoehtoisesti tietävät, että töissä on helpompaa kuin tunnin välein heräävän vauvan kanssa kotona :D
Ei ole helpompaa, kun ei ole duunaritöissä.
Minä tein ihan samoja it-alan vaativampia töitä kuin exäni. Kyllä meillä taisteltiin siitä, kumpi sai mennä töihin ja kumman piti kestää kotona. Mies oli viikonlopun jälkeen aina ihan innoissaan, kun pääsee töihin lepäämään. Siellä saa sentään keskittyä siihen, mitä tekee ja juoda kahvinsa rauhassa. Keskeytykset ja sekoilu, sotkeminen jne. kotona on raastavaa sellaiselle, joka on tottunut tekemään keskittymistä vaativaa työtä.
Miksi siis sikiätte kun ette pidä siitä, ihmisiä on liikaa ja syntymä on kuolemantuomio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mieskään siis tyytyisi itseään huonompaan?
Kuka pakottaa miehen tyytymään mihinkään? Oma ongelma, jos on niin vässykkä ettei osaa tehdä omia valintoja.
Jokainen saa vaatia tasan mitä haluaa. Eri asia, löytyykö sellaista.
Miksi löytyy niin vähän naisia jotka kykenevät elättämään perheen?
Suomessa on paljon yhden palkansaajan perheitä ja nekin on lähes poikkeuksetta äiti ja lapset. Sen sijaan Suomessa on hyvin vähän perheitä, jossa on kaksi aikuista ja joista toinen on täysin tuloton. On huuhaata väittää, että miehet elättäisivät perheensä, ei ne sitä yksin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa miehen tyytymään mihinkään? Oma ongelma, jos on niin vässykkä ettei osaa tehdä omia valintoja.
Suomessa on paljon yhden palkansaajan perheitä ja nekin on lähes poikkeuksetta äiti ja lapset. Sen sijaan Suomessa on hyvin vähän perheitä, jossa on kaksi aikuista ja joista toinen on täysin tuloton. On huuhaata väittää, että miehet elättäisivät perheensä, ei ne sitä yksin tee.
Ikinä ei saada vastausta miksei kyseinen "househubby" mene hakemaan seuraa tätä varten luoduille sivuille.
Naama ei riitä hh:ksi eikä tulot elättäjäksi. Sehän se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huuhaata väittää, että menot maksettaisiin puoliksi.
Olen aina luullut että nuo ovat ihan tavallisia ja neutraaleja keskustelunaiheita kun tutustutaan toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee aikalailla tasan.
Eikö siellä pidetä kuitteja tallessa? Verkkopankistakin näkee kuka on maksanut mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö? Etkö puolisoa valitessa kiinnittänyt huomiota naisen koulutukseen ja tuloihin? Suomessa ei kotityöt eikä lasten hoito mene puoliksi vaan naiset tekevät niistä valtaosan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nättejä hoivataitoisia on myös teekkareissa. Lisäksi tekevät oman osuutensa perheen elatuksesta ja voivat samaistua miehen työmäärään.
tai vaihtoehtoisesti tietävät, että töissä on helpompaa kuin tunnin välein heräävän vauvan kanssa kotona :D
Ei ole helpompaa, kun ei ole duunaritöissä.
Minä tein ihan samoja it-alan vaativampia töitä kuin exäni. Kyllä meillä taisteltiin siitä, kumpi sai mennä töihin ja kumman piti kestää kotona. Mies oli viikonlopun jälkeen aina ihan innoissaan, kun pääsee töihin lepäämään. Siellä saa sentään keskittyä siihen, mitä tekee ja juoda kahvinsa rauhassa. Keskeytykset ja sekoilu, sotkeminen jne. kotona on raastavaa sellaiselle, joka on tottunut tekemään keskittymistä vaativaa työtä.
Miksi siis sikiätte kun ette pidä siitä, ihmisiä on liikaa ja syntymä on kuolemantuomio?
Lähipiirissä paljon lapsiperheitä ja aina tavatessa kaikki niin iloisia, lapset söpöjä jne. Olen jotenkin aina ajatellut, että lastenteko kuuluu elämään. Sitten kun on yksi uhmaikäinen, kämpän kahdessa sekunnissa räjäyttävä taapero, sekä yksi öisin tunnin välein herättelevä, kokoajan vaipan vaihtoa ja syöttämistä vaativa vauva niskakakkoineen ja pukluineen, niin huhhuh.
Nyt on onneksi jo helpompaa, kun mies on potkittu pihalle valittamasta ja lapsetkin jo kouluikäisiä. Enkä siis lapsiani todellakaan kadu, mutta kyllä tuo pikkulapsivaihe pääsi yllättämään. Sekä se, miten ex-mies sluibasi siitä kaikesta, vaikka ihan muut puheet oli ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan sovittavissa oleva asia.
Oman kokemuksen mukaan miehelle kuin miehelle riittää keskinkertainen nainen kunhan on hoikka ja nätti. Ei niitä koulutustaso tai ammatti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö? Etkö puolisoa valitessa kiinnittänyt huomiota naisen koulutukseen ja tuloihin? Suomessa ei kotityöt eikä lasten hoito mene puoliksi vaan naiset tekevät niistä valtaosan.
Jep, meilläkin tulot oli samaa tasoa ja kulut maksettiin puoliksi (kummallakin oma laina, omistettiin asuntoa 50/50, kummallakin oma auto, jonka itse osti ja hoiti, juoksevat yhteiset kulut maksettiin yhteiseltä tililtä, minne kumpikin siirsi kuukaudessa saman summan rahaa).
Kuitenkin koti ja lastenhoito jäi pääasiassa minulle (naiselle), minä olin ainoa, joka haki sairaan lapsen pois päiväkodista kesken työpäivän, vein neuvolaan, hammaslääkärille, vasukeskustelut jne. Minun työ sai aina joustaa, vaikkei ollut mitään perustetta sille, miksei miehenkin työ olisi voinut yhtä lailla joustaa. Mies ei pitänyt edes kaikkia isyyslomiaan, vaikka puhui ihan muuta ennen lapsia. Perheen talouden kannalta molempien työt oli yhtä tärkeät.
Olemme jo eronneet. Koko kuvio oli ihan mahdottoman epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin enemmin, että miksi treffailet tuollaisia naisia, jos haluat naiselta noita samoja ominaisuuksia.
t. sinkkunainen, KTM, päällikkötason duuni, omistusasunto ja auto
Ja kuitenkin roikut täällä ulisemassa...
Vaatimukset huomioiden naisten pitäisi näyttää äbout tältä. Kuinka moni näyttää?
Nykyään keskivertonainenkin on haluttavampi miesten keskuudessa kuin keskivertomies naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin enemmin, että miksi treffailet tuollaisia naisia, jos haluat naiselta noita samoja ominaisuuksia.
t. sinkkunainen, KTM, päällikkötason duuni, omistusasunto ja auto
Ja kuitenkin roikut täällä ulisemassa...
Olen kuumeessa kotona :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee aikalailla tasan.
Eikö siellä pidetä kuitteja tallessa? Verkkopankistakin näkee kuka on maksanut mitäkin.
Kuinka suuri on otantasi eli kuinka suuren väestön osan puolesta puhut?
Naiset sitä, naiset tätä. Nönnönnöö. Nännäsnää.